O radiografie a invatamantului din Romania
Raspunsuri - Pagina 17
Androix spune:
eu eram nu Andries.
Am pierdut trenul anul asta cu maretul comitet. Oricum implicarea comitetului s-a rezumat pana in prezent la adunarea sumelor destinate cumpararii celor cateva lucruri necesare la clasa si pentru cadourile/plicurile doamnelor si domnului, caci avem si un domn. Responsabilitate de care m-as lipsi, de care m-am lipsit de fapt, bucuroasa, avand in vedere faptul ca eu scuip mereu contra vantului cand e vorba de lucrurile astea.
Cricor spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Androix eu eram nu Andries. |
Scuze..am avut asa, o clipa de indoiala cand am scris.
Da, ai dreptate...exista partea asta a gestionarii banilor, care se face cu cam mare avant la multe clase. Dar ai ocazia sa-i temperezi daca esti in miezul lucrurilor .
Edit: Ce spune Filofteia e un mare adevar, din cls. a Va conteaza foarte mult implicarea parintilor. Copiii cu parinti dezinteresati raman incet, incet in urma. Daca pana acum tragea invatatoarea de ei, suna acasa, ne trimitea bilete..acum, trebuie sa te duci la scoala sa te interesezi singur. Prezenta parintilor la sedinte scade de la an la an.
tiusca spune:
Si experienta mea,cu copil in clasa a2a,este buna.Copilul vine cu lectia invatata din clasa,culegeri nu avem decat una singura ,la matematica.Teme nu avem foarte multe pentru acasa.Copilul se duce incant la scoala.La concursuri nu ne-am dus,pentru ca doamna nu este adepta lor.Deci se poate,dar asta si cu implicarea parintelui acasa.Scoala noastra nu este cotata bine,asa cred,este chiar scoala de langa blocul in care locuiesc.Eu cred ca neimplicarea parintelui in viata scolarului,chiar daca amanadoi sunt buticari,duce si la performante scazute,de unde si dam vina pe intreg sistemul romanesc de invatamant.
Androix spune:
Cricor, in teorie da, poti sa-i temperezi daca esti in miezul evenimentelor. In realitate insa mi-am auzit la vorbe de mi-a ajuns o viata de la aceeasi parinit care nu vorbesc in sedinta dar apoi pe la colturi sunt foarte de acord cu cine s-a pus contra curentului.
Stiu cum e sa fii in miezul evenimentelor, cand m-am avantat acolo asa am crezut si eu ca fac lucrurile sa se miste prin implicare.
Marcia03 spune:
In Elvetia nu exista fondul clasei sau traditia cadourilor. Ii poti duce insa ceva profei daca vrei, de ziua ei sau de sarbatori.
Aici notele sunt de la 1 la 6 (6 cea mai mare, dar care se ia ft greu). Notele intre 4 si 6 sunt ok (3 este insuficient). Daca insa au doar o greseala, se scade 1/2 punct, pt 2 un punct. Sunt ft exigenti aici. Se tine cont ft mult insa si de cum raspund elevii la ore, cum isi fac temele (fiica-mea face de obicei mai mult decat i se cere). Deci la nota finala nu se iau in considerare doar notele de la teste. Marcia a luat si 4 la mate (pur si simplu s-a pierdut la test), dar de obicei ia 5-6 sau chiar 6. Profesoara ei stie care e nivelul ei, asa ca nota finala a fost 5-6. 6 nu se prea da ca nota finala. Deci nota este un ansamblu care cuprinde mai multi factori. Imi povestea Marcia ca are o colega care copia de la colegul de banca la teste, pana a vazut-o profesoara si de atunci sta singura in banca la teste. Deci copiatul aici se pedepseste. Au note in cl.a-4a si la sport, la muzica, la desen.
Si ce mai au aici, e un fel de ora de dirigentie (o data pe saptamana), unde elevii si profesorii discuta, spun ce nu le convine, ce ar vrea sa fie altfel, se asculta reciproc si incearca sa rezolve doleantele. Deci si parerile elevilor sunt ascultate. Marcia e in parlamentul scolarilor si a venit cu ideea sa faca un chiosc si au pus-o acum cateva saptamani in aplicare (vand fructe, sucuri si ceva dulciuri in pauza mare).
Aici copiii citesc mult, o ora pe saptamana merg chiar cu clasa la biblioteca scolii si citesc. Cartile le iau apoi acasa. Exista un site pe internet, unde elevii au parola si pot gasi mai toate cartile pt copii, tb sa raspunda unor intrebari si primesc puncte. Asa sunt stimulati sa citeasca. Iar la un anumit nr de puncte primesc o diploma.
liliana29s spune:
Citat: |
citat din mesajul lui tiusca Si experienta mea,cu copil in clasa a2a,este buna.Copilul vine cu lectia invatata din clasa,culegeri nu avem decat una singura ,la matematica.Teme nu avem foarte multe pentru acasa.Copilul se duce incant la scoala.La concursuri nu ne-am dus,pentru ca doamna nu este adepta lor.Deci se poate,dar asta si cu implicarea parintelui acasa.Scoala noastra nu este cotata bine,asa cred,este chiar scoala de langa blocul in care locuiesc.Eu cred ca neimplicarea parintelui in viata scolarului,chiar daca amanadoi sunt buticari,duce si la performante scazute,de unde si dam vina pe intreg sistemul romanesc de invatamant. |
Si eu am copil in clasa a doua, ieri i-am cantarit ghiozdanul 6,5 kg. La romana daca nu ma insel 5 culegeri la matematica 2, carate ZILNIC la scoala de mine. Teme foarte mari care-i ocupa mult din timp si in plus ii mai dau si eu suplimentar de munca, fiindca de multe ori pierde timpul copiind texte la matematica si scriind explicatii (asa li se cere) in loc sa se concentreze pe partea logica si pe ceea ce ar trebui sa reprezinte matematica. Concursuri sunt in permanenta anuntate, de asemenea carti noi culegeri, spre unele am optat spre altele nu. Scoala e cotata ca fiind printre cele bune din Galati, poate in asta ar consta diferenta.
Lali spune:
Eu raman la parerea mea ca omul sfinteste locul si ca si reciproca este valabila.
Dar va invit sa cititi un articol despre ultima lege a invatamantului, sa vedeti la doi ani de la aplicare cate din prevederile importante ale ei au fost modificate. Deasemenea al doilea link cuprinde o propunere a ministerului de modificare a programei scolare pentru clasele 0, a I-a si a II-a, lansata in dezbatere publica dar amanata la aprobare.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14212979-doi-ani-intrarea-vigoare-legii-educatiei-nationale-cum-modificat-cei-6-ministri-jumatate-din-ultimul.htm
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-12502583-ministerul-educatiei-anul-scolar-2013-2014-elevii-vor-avea-manuale-noi-clasele-anul-scolii-profesionale.htm
Eu zic ca discontinuitatea in aplicarea unor principii din partea politicienilor si rezistenta enorma a sistemului (in primul rand a profesorilor, dar si a inspectoratelor si nu in ultimul rand a parintilor) la orice schimbare sunt cele ce duc la modernizarea extrem de lenta a invatamantului.
Exista locuri unde lucrurile bune vechi si noi se aplica cu drag de copii si de invatatura. Dar, daca vorbim de sistem in general, eu cred ca la medie lucrurile stau (inca) prost.
tiusca spune:
Eu merg pe principiul calitatii,nu cantitatii.Degeaba ii dau sa faca din 3 culegeri de matematica si din doua la romana,daca tipul ecercitiului este acelasi sau usor diferit.Din momentul in care a inteles logica,il las liber.Nu vreau sa ajunga in clasa a 5a plictisit de scoala,vreau sa-si petreaca si timpul liber prin joaca sau citind.Si chiar are o lista de lecturi,obligatorii,pe care trebuie sa le citeasca pana la sfarsitul anului.Sunt 20 de povestioare,nu lungi.Dupa fiecare lectura citita, are fisa de lectura.Am intalnit parinti stresati de cate culegeri au copiii lor,de cate reviste trebuie sa cumpere (tot de la scoala),de concursurile la care trebuie sa participe etc.Viata este mai usoara si ptr ei si ptr noi,daca vrem noi sa o facem mai usoara.Eu recunosc,m-am inspirat si din ce au scris fetele ,pe aici,pe forum,de prin alte tari, si nu am putut sa nu observ ca la ei ritmul este mult mai usor decat la noi.
Si la baiatul meu la scoala se obtine greu fb.Pentru o singura greseala te depuncteaza,asta in functie de tema evaluarii::daca este creatie sau pe semne de punctuatie,sau ambele.
Marcia03 spune:
Si aici se pune accentul tot pe calitate. Copiii nu sunt stresati din cauza scolii, merg de placere. Profesoara ne-a spus ft clar : timpul pt lectii in cl. a-4a nu trebuie sa depaseasca 40 de min/zi. Joaca e si ea ft importanta pt copii, miscarea la fel, asa ca sa-i lasam sa stea cat mai mult afara. Eu i-am spus de la inceput ca Marcia vrea sa mearga la liceu dupa scoala primara (adica din cl.a-7a) si am intrebat-o daca trebuie sa facem ceva in sensul asta, adica daca ar tb sa ii dam de lucru suplimentar. Mi-a spus ft clar : nu este nevoie, ceea ce face acum ii este suficient; daca pe parcurs se schimba ceva, va anunt. In clasa a-6a discutam inca o data sa vedem cine merge la liceu (cam 2-3 elevi dintr-o clasa doar) si apoi incep pregatirile pt examen (care se fac tot in cadrul scolii si sunt gratuite), examenul se da in februarie (asa se stie cine a intrat la liceu si cine continua la scoala secundara). In oraselul unde stam noi (are 23000 de locuitori) nu exista liceu, ci doar 2 scoli secundare. De ce ? Pt ca doar 10% din elevi merg la liceu. Restul fac scoala secundara, iar apoi invata o meserie. La inceput mi s-a parut aiurea sistemul dual, dar acum nu mi se mai pare. Nu intelegeam cum de elvetienii nu se omoara sa faca o facultate, asa cum e moda in Romania. Dar cu timpul am inceput sa inteleg cum merge treaba aici. Si va pot spune ca merge struna. Pt ca la ei primeaza calitatea. Elvetienii au doar 3% rata somajului.
grati.ela spune:
despre rusine, necinste si deformare a caracterelor:
olimpiada matematica sector clasa a 8-a...subiecte absolut fara noima...Episodul 1. Fata mea vine nelamurita...copiii de la 97 facusera cu o seara inainte una dintre probleme (ei discutau intre ei!!!). Episodul 2. Se afiseaza rezultatele: copiii de la 97 au rezultate foarte bune (fara momentul la care a asistat fata mea as spune ca e asteptat...lucreaza cu Olteanu!), dar patru dintre cei care anul trecut au fost la nationala au 8, 10,5; 11 respoectiv 12p (din 28). Ozana are doar 9p. Stiu ce a scris si decid ca nu are rost sa contest nota. Initial se vorbeste de 200 de locuri pt calificare (nu sunt nici macar 120 peste 9p) Episodul 3. Se anunta calificatii: 31 de copii cu punctaj peste 14p. Surpriza!!! Toti cei mentionati mai sus, participanti la nationala anterior, au in urma contestatiilor exact 14p Nici mai mult, nici mai putin.
DECI: INVATAM SA FURE COPIII BUNI, COPIII SLABI, INTERESATII, DEZINTERESATII....
Cat timp trebuie sa mai acceptam hotia in viata noastra????
Epilog: am cerut un raspuns de la inspectorul de specialitate, voi scrie la ziar despre situatia asta, voi cere explicatii inclusiv la minister. Orice se poate in invatamant atunci si eu sunt cea care plutesc departe de realitate.