Despre integrarea in scoli si societate(2)
Raspunsuri - Pagina 9
sanziana27 spune:
Elevii care nu se conformeaza cerintelor profesorilor, din diverse motive creeaza probleme. Cum rezolva profesorii:
- unii se apropie de ei si identifica problemele si le rezolva
- altii predau academic, cine a inteles bine, cine nu, ramane corigent si la revedere
- altii impun teama in randul elevilor:nu misca nimeni la ora mea, sunt respectat!
- altii sunt incompetenti si sunt luati in deradere de elevi si au pierdut totul
Si aici nu vorbim de cat castiga profesorul, ci de tipologiile profesorilor.
Chuny spune:
Va rog sa nu deviati subiectul. Am cazut de acord ca salariul profesorilor nu poate fi un impediment in integrarea copiiilor cu dizabilitati in scoli. Prefer sa discutam despre cum se poate face acest lucru in contextul dat. In Romānia si in alte tari. Multumesc!
eumada spune:
Ba salariul poate fi un mare impediment.Combinat cu mentalitatea de multe ori paguboasa.
marius spune:
@sanziana27 - mai exista variante.
De exemplu niciodata nu vor fi toti la fel. Fiecare este altfel. De aceea nu exista un standard. Toti pot progresa. Unii mai mult altii mai putin. Ideea este ca fiecare sa ajunga sa faca atat cat poate el/ea. Oricum mai mult decat a fost la momentul zero. Nu este important sa ajunga la un punct X definit ci sa ajunga el/ea sa creasca, sa se implineasca, sa se dezvolte, sa fie mai mult decat a fost in functie de aptitudinile si capacitatile efective pe care le poseda. Daca la un moment dat dupa o luna un an doi zece acel el sau ea a progresat dupa capacitatea lui/ei deja s-a intamplat rostul meu. Poate unii au ajuns academicieni, poate altii au ajuns mai putin insa TOTI au ajuns mai mult decat au fost si asta pentru ca au putut sa o faca fiecare dupa capacitatea sa.
columbiana spune:
Mada, nu, pentru ca in felul asta cu salariul justificam tot ce merge prost in Romania (medicina, justitie, functionari publici, politie, etc, etc, etc) si nu se va schimba nimic, niciodata.
Eu cistig cit cistig, n-am dreptul si nici prin gind nu-mi trece sa emit preferinte cind mi se acorda un proiect sau altul la job, sa aleg unele mai usurele, sa trag din nas la cele complicate.
Iar cind in balanta nemultumirile financiare sau altele vor trage mai mult decit satisfactiile voi cauta altceva, deocamdata nu e cazul.
Altfel rezolvam simplu, ii pune plastic copilului cu SD pe gura pentru ca ea nu cistiga destul si e frustrata. nu e prea logic..
Problema integrarii persoanelor cu handicap e mult, mult mai complexa, si e pacat sa nu depasim nivelul asta de dicutie purtata in jurul cozii salariului invatatorului.
http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=137759
sanziana27 spune:
Da, cu siguranta mai exista tipologii...
Marius exact pe exemplu tau ar trebui sa se faca cursuri de pregatire cu profesorii: sa inteleaga toti ca fiecare copil are ceva special si ca are unele domenii in care e in top, si sa fii mandru, ca ti-a fost elev, chiar daca nu a excelat la materia pe care tu ai prodat-o.
eumada spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Chuny Atunci nu-ti trimite nici tu copilul la scoala. Altceva? |
Chuny,amesteci merele cu perele.Aici se discuta despre profesorii din Romania si lucrul cu copiii speciali.
Copilul meu e,multumesc lui Dumnezeu,un copil normal.
Si nu vad relevanta faptului ca ,intr-o discutie despre scoli si cum lucreaza ele cu copiii speciali,te legi de copilul meu.
Se pare ca nu ati priceput nimic din celelalte subiecte inchise.Eu mi-am precizat punctul de vedere,tu te legi de copilul meu....
Va las in lumea voastra,eu in a mea ma simt...stiti voi Luceafarul.
nelia spune:
Citat: |
citat din mesajul lui marius Atunci eu am fost intre cei rarisimi ca sa te parafrazez. Mama mea la fel si tatal meu la fel. Tot e bine. Dar mai cunosc direct ... rarisimi din astia. Insa as dori sa precizez ca nu am pus problema ca nu ar conta banii, poate m-am exprimat gresit, ci ca atunci cand sunt la catedra nu m-am gandit niciodata dar absolut niciodata ca (virgula) calitatea actului meu sa fie conditionata de bani sau altceva. Nici acum nu mi-am schimbat pozitia si nici nu vad vreodata sa mi-o schimb. Asta e! |
Coracora, nici nu am spus ca trebuie blamati ca se uita in portofel. Numai ca, realitatea este si trebuie sa o spunem asa direct, negru pe alb, ca acei profesori, majoritatea lor, nu-si fac treaba la clasa, ci la meditatii. Stiu profesori bine cotati care erau dezastru la clasa, insa erau asa cotati datorita meditatiilor, platite cu bani grei de catre parinti. Eu nu am avut bani de meditatii, nu am fost meditata nici macar o singura ora, asa ca, pentru mine, buni sint cei care faceau treaba buna la clasa pentru toti copiii, nu pentru cei alesi datorita eforturilor supraomenesti citeodata ale parintilor. De acord sa faca meditatii si sa fie buni, daca sint si la clasa buni. Atunci ceea ce fac in particular si cum isi rotunjesc veniturile este problema lor si daca sint bani declarati si cistigati legal, nimeni nu are nimic cu ei.
Asa ca, ii dau dreptate lui Marius ca sint si exceptii, cunosc multi, am exemple si de pe vremea mea si prieteni care sint profesori sau invatatori. Nu stiu cum isi rotunjesc veniturile si nici nu ma intereseaza, dar la clasa, pentru toti copiii deopotriva, sint asa cum ar trebui sa fie un dascal.
Si as vrea sa stiu, citi profesori care dau meditatii, le dau si unor elevi foarte slabi la invatatura, poate chiar cu dizabilitati si citi unora care oricum ar fi reusit, cu sau fara meditatii. Citi dintre ei din ziua de astazi, nu vorbesc de vremurile mele, isi permit sa ia elevi pe care sa-i mediteze doar pentru ca au nevoie si vor sa le ofere sanse egale in viata si citi ii iau ca sa le creasca acea cota cu care se mindresc (am dus toti copiii pe care i-am pregatit la licee bune). Intreb caci eu stiu mama cu un copil cu un usor retard in Romania care nu a gasit nici un profesor sa-l mediteze, desi ar fi platit la fel ca alti parinti... si copilul, pregatit de un unchi de-al lui la matematica (care nu era profesor, dar era bun la matematica) a intrat totusi la un liceu bun.