De la ce varsta fara un adult in preajma?(4)
Raspunsuri - Pagina 9
ocebine spune:
Oanap...pai cam asta ziceam si noi...copilul tau e pregatit de scoala. Are doar de cistigat daca merge.
Denisam spune:
[quote]citat din mesajul lui ocebine
Oanap...pai cam asta ziceam si noi...copilul tau e pregatit de scoala. Are doar de cistigat daca merge.
Exact super bine spus!!
cruis spune:
Ok, si acum inapoi cu 67 de pagini: pai nu poate sa-l dea la scoala pt ca de fapt clasa 0 e obligatorie si ea nu l-a inscris. ea nu l-a inscris pentru ca n-a stiut asta si oricum nu era pregatit de scoala. chiar ca e nepotrivit titlul subiectului, ar trebui sa fie "dilemele oaneiP". :))
oanap85 spune:
Citat: | ||||
citat din mesajul lui cruis
ce stiu altii nu e relevant. Tu trebuie sa evaluezi copilul tau in functie de niste standarde. Datele pentru standardele astea se aduna cu multa truda si matematica de la un numar foarte mare de copii de varsta fiului tau de niste specialisti care au mers la scoala multi ani ca sa poata sa iti dea tie un raspuns cat de cat corect. Ceea ce vrei tu sa faci e sa-ti compari copilul cu al alteia si asta nu ar trebui sa fie facuta de nici un parinte care isi vede copilul ca pe un individ de valoare. Nu stiu daca ma intelegi... iar daca vrei informatii despre sistem, poti merge la inspectorat sau la scoala sa intrebi, aici sunt discutii si atat. Nothing is worth doing unless the consequences may be serious. --G.B.Shaw |
cruis eu nu il compar,pe mine ma mira ce mai spun unele mame,ca invata tabla inmultirii la 7,8 ani ,,chestii de astea care eu nici nu am crezut ca un copil le poate invata asa devreme
mie copilul meu mi se pare ok,chiar de nu stie unele lucruri are timp sa le invete..
doar discut,vreau sa aflu cum se descurca copiii vostri,ce mai invata,cum li se pare.etc
daca e ceva ce cred ca tre sa iau in considerare iau daca nu trec cu vederea
chiar daca suint judecata si toti imi spun ca nu am facut bine ca nu l-am dat la cl 0 eu tot imi sustin parerea ca am facut cea mai buna alegere,asa consider eu ca e mai bine ptr copilul meu
de evaluat l-a evaluat psihologul,educatoarea ,,adica daca e ceva ce ma ingrijoreaza intreb unde trebuie:)
aici doar conversatie care e buna pana la urma :)
Mami de ingerasi :David(25.10.2006)Paul (15.05.2009)si Anastasia(25.02.2011).
http://s878.photobucket.com/albums/ab348/oanap85/
XIO spune:
Citat: | ||||
citat din mesajul lui ocebine
Xio, Nu ai de unde sa stii tu cum ma comport eu cu copiii mei si ce rezultate au ei. Pina una, alta nu ma cunosti decit virtual. Spre deosebire de tine, pe acest forum ma cunosc in viata reala multe persoane...asa cum sint in virtual sint si in realitate. As prefera daca te poti abtine cumva de la interactiunea cu mine de acum incolo...intreci orice masura a bunului simt iar felul in care iti sustii punctul de vedere este deplorabil. Mult succes in cariera si in viata, "The surest sign of intelligent life in the universe is the fact that none of it has tried to contact us". Calvin and Hobbes |
Ce simpatica estiSi tu ma cunosti personal?ca asa pare.
Un sfat de la mine pt tine 'ce tie nu-ti place altuia nu-i face'.
Ia incearca sa vezi cum e!
ocebine spune:
Citat: |
citat din mesajul lui oanap85 aici doar conversatie care e buna pana la urma :) Mami de ingerasi :David(25.10.2006)Paul (15.05.2009)si Anastasia(25.02.2011). http://s878.photobucket.com/albums/ab348/oanap85/ |
Intr-adevar, e un mod placut de a petrece o dupamiaza cu o cana aburinda de cafea in fata monitorului pentru cine are timp
Eu recunosc ca azi a plouat cu galeata la mine si intre proiecte am ars gazul cu gratie...pe vremea asta intunecata mi-a fost lene.
oanap85 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui cruis Ok, si acum inapoi cu 67 de pagini: pai nu poate sa-l dea la scoala pt ca de fapt clasa 0 e obligatorie si ea nu l-a inscris. ea nu l-a inscris pentru ca n-a stiut asta si oricum nu era pregatit de scoala. chiar ca e nepotrivit titlul subiectului, ar trebui sa fie "dilemele oaneiP". :)) Nothing is worth doing unless the consequences may be serious. --G.B.Shaw |
da,cred ca as bate recordul cat s-ar discuta despre problemele mele...
acum va zic noapte buna ca maine tre sa ma trezesc dimineata tare
Mami de ingerasi :David(25.10.2006)Paul (15.05.2009)si Anastasia(25.02.2011).
http://s878.photobucket.com/albums/ab348/oanap85/
buflea spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Carmenbr In conditiile in care baiatul meu e printre primii din clasa, insa baiatul Siminei e mult, mult mai bun. Iar copiii nostri, baiatul meu, copiii ei, au inceput scoala asa cum incep 99% (pt ca uite Buflea ne dadu peste nas si si-a amanat baiatul cu un an, de aici procentul scazut) la 5 ani. |
Baaaaiiiii, al meu e cel mai bun ... ca e cel mai batran, sa va fie clar, da ?
Concluzia si teama mea, dupa acest subiect stufos, este ca al meu nu e bun la sex. Adica copiii dati la 6 ani la scoala, nu au nici o problema ingretzosata despre sex, il privesc ca pe ceva natural si al meu, cica nu va face niciodata asa ceva ... cred ca o las mai moale cu tabla inmultzirii si o sa ma focusez pe elementele masculului Alpha:
1. sa arate bine - fizic - check, ca de aia bag atata sport in el ...pai sa vedeti voi ce fund are fiu-meu de la patinaj
2. sa fie confident si dominat - check - ca asa ii e firea
3. sa stie 23*3 = 69 - check - ca suntem buni la matematica
4. sa stie sa danseze - uncheck - ca i se pare ca asta e numai de fete
5. sa stie sa gateasca macar un breakfast ca sa-l serveasca duduii in pat dimineata - uncheck - puturos, puturos, puturos
6. sa stie sa sexeze BINE - uncheck - si cica mi-l mai si sperie astia la 10 ani
Deci daca cursuri de dans si de gatit exista, doar el trebuie convins ca ii trebuie, ce ma fac cu punctul 6 ? Ca uite, o sa fie cel mai mare din clasa si se vor uita baietii la el ca la cel mai mare si el, dupa atatia ani de "primul la toate" datorita varstei, acum se va face de ras
P.S. Am recitit mesajul si simt nevoia sa spun ca glumesc, ca de fapt, eu cred ca nu conteaza o diferenta de 1-1.5 ani si ca Oana trebuie sa faca ce simte ea ca mama.
Sa nu imi trimiteti mesaje suparate ca v-am jignit copiii, ca nu am avut asta in intentie, zau ...
Numai pe Carmenbr nu o iert ca l-a scos pe fiu-meu din 100% procentului american
Lala_D spune:
Oana uite aici evaluarea pe itemi pentru grupa mare, adica ce trebuie sa stie un copil de gradinita in grupa mare la 5 ani:
DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE
Comportamente urmarite:
- utilizeaza cuvinte noi in contexte variate;
- desparte corect cunintele in silabe;
- sesizeaza greselile copiilor in pronuntarea cuvintelor;
- ia parte la activitati de invatare in grup, sugereaza ce este de facut mai departe intr-un joc, o activitate;
- urmareaste perceptiv si motric anumite trasee;
- recunoaste litere de tipar;
- recita poezii cu respectarea intonatiei, ritmului, pauzei in concordanta cu mesajul transmis.
Itemi:
1) Formeaza perechi intre imaginile cu aceeasi denumire, dar cu forme si intrebuintari diferite.
2) Identifica cel putin un obiect a carui denumire are trei sibabe.
3) Discuta coerent cu colegii, asteapta sa-i vina randul.
4) Urmareste traseele date pentru a ajunge la biblioteca.
5) Recunoaste literele de tipar mari si mici.
6) Recita clar si expresiv, fara ajutor din partea educatoarei, poezii invatate anterior.
7) Recita clar si expresiv, cu ajutor din partea educatoarei, poezii invatate anterior.
CUNOASTEREA MEDIULUI)
Comportamente urmarite:
- recunoaste anotimpurile si descrie fenomene specifice acestora;
- identifica si descrie imagini ale anotimpurilor;
- diferentiaza fructele de legume;
- difereniaza fructele in functie de criteriul dat;
Tipul de activitate:
- joc: Ce imagine nu se potriveste acestui tablou?
- rezolvare de fise
Itemi:
1) Denumeste anotimpul reprezentat de imagine.
2) Identifica cel putin o imagine (un element) care nu reprezinta o caracteristica a anotimpului denumit.
3) Descrie in cateva propoziii (cel putin doua) anotimpul indicat.
4) Incercuieste legumele.
5) Coloreaza fructele de toamna.
6) Taie cu o linie fructele care au samburi.
MATEMATICA
Comportamente urmarite:
- cifrele pana la 10-20 ( recunoscut, numarat)
-aprecieza global cantitatea (de elemente) unei multimi fata de o alta multime (« multe », « putine », « tot atatea »);
-aseaza figurile geometrice dupa forma, culoare si marime (cerc, patrat, triunghi, dreptunghi);
- sesizeaza greselile strecurate intentionat (mutarea pieselor dintr-o casuta in alta);
- alcatuieste multimi dupa 2-3 insusiri simultan;
-numara elementele unei multimi de obiecte raportand numarul la cantitate;
- compara 2 multimi de obiecte prin corespondenta de unu la unu « formare de perechi »;
-apreciaza global cantitatea (de elemente) unei multimi fata de o alta multime (« multe », « putine », « tot atatea ».
Itemi:
1) Apreciaza global cantitatea (de elemente) unei multimi fata de o alta multime (« multe », « putine », « tot atatea »).
2) Aseaza figurile geometrice dupa forma, culoare si marime (cerc, patrat, triunghi, dreptunghi).
3) Sesizeaza greselile strecurate intentionat indicand pozitia spaiala (mutarea pieselor dintr-o casuta in alta „la stanga, la dreapta , in fata, deasupra”)
4) Alcatuieste o multime de triunghiurilor mari si albastre si o mulime de cercuri mici si galbene.
5) Alcatuieste multimi cu forme geometrice de acelasi fel si comparale prin corespondenta.
6) Numara elementele multimilor date si completeaza cifra corespunzatoare.
OM SI SOCIETATE
ED. PENTRU SOCIETATE
Comportamente urmarite:
- cunoaste si aplica reguli referitoare la circulatia rutiera.
- se conformeaza regulilor grupului în jocuri sau activitati comune.
- îsi exprima opinia cu privire la consecintele pozitive sau negative ale unor comportamente.
Tipul de activitate:
- joc: Cum ne comportam?
- rezolvare de fise
Itemi:
1) Precizeaza la ce culoare a semaforului se poate trece strada.
2) Care grup de copii procedeaza corect? De ce?
3) Cum ne comportăm cu prietenii de joacă?
ABILITATI PRACTICE)
Comportamente urmarite:
- lipeste diferite forme pe suprafete, realizand colaje;
- duce la bun sfarsit lucrarea începuta;
- analizeaza critic si autocritic lucrarile realizate;
- participa activ la rezolvarea unor sarcini casnice curente.
Tipul de activitate:
- îmbinare prin lipire : Imbracamintea papusii
Itemi:
1) intinde pasta de lipit cu paleta pe o bucata de material decupat.
b) Lipeste elementele într-o succesiune logica.
c) Ajuta la punerea si strangerea materialului distributiv.
- asculta si interpreteaza cantece simple.
- canta în colectiv, în grupuri mici si individual împreuna cu sau acompaniati de educatoare.
- reda forme de dimensiuni si culori diferite prin aplicarea unor tehnici ale picturii;
- finalizeaza corect tema data;
- analizeaza critic si autocritic modul corect de lucru, finalizarea temei, utilizarea culorilor;
- respecta pozitia corecta a corpului fata de suportul de lucru pentru o buna coordonare oculo-motorie.
Tipul de activitate:
- pictura: Copacul înfrunzit
Itemi:
1) Recunoaste si denumeste culorile de baza..
2) Combina culorile în proportii diferite preparand nuante ale acestora..
3) Traseaza cu siguranta linii, puncte si pete de culoare pentru redarea unei teme plastice.
- executa exercitii de mers si alergare pastand pozitia corecta;
- executa miscari corecte de orientare în schema corporala.
- executa corect si rapid diferite miscari la comanda, raportandu-se la un reper dat
Tipul de activitate:
- concurs : stafeta celor mai sprinteni
Itemi:
1) Executa relativ corect mersul si alergarea.
2) Ridica bratele, sare ca mingea, sta intr-un picior.
3) Alearga spre reperul dat.
msl1 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Carmenbr Msl, fara sa te jignesc, sincer, deci nu o lua ca pe o jignire, tu cand spui despre fetita ta ca nu stie sa citeasca ori altceva, te referi la fetita ta bolnava? E a e exclusa din situatie,ea e o invingatoare si pt faptul ca merge la scoala si tu lupti sa o incadrezi. Deci, te rog sa nu ma intelegi gresit. Carmen & Ericutz (15.06.2004) Ajutati-o pe Diana! www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=68525 " target="_blank"> Povestea nasterii! |
Da la ea m-am referit; am vazut destui autisti care pot citi la 5-6 ani.Ba chiar si mai inteligenti decit media unii dintre ei.La scoala nu inteleg ce ii invata ca eu nu pot pricepe cum ii invata la scoala sa citeasca; iar tata-so nu vrea sa se ocupe de ea sa ii explice in engleza; eu nu stiu cum am invatat sa citesc in engleza habar-nam nu imi amintesc deci nu am cum sa o ajut iar in romineste nu pricepe nici cum nu intelege.