Cum ma pot apara de "politica bancii"?

Cum ma pot apara de "politica bancii"? | Autor: witeflower

Link direct la acest mesaj

Fostul meu sot are niste datorii la o banca ... nu stiu dc e in regula sa ii dau numele (pentru ca, daca tot e politica bancii, nu ar strica sa o cunoasca lumea).

Intrucat fostul meu sot, a gasit de cuviinta sa dea ca numere de contact numerele mele de telefon fix si mobil, banca ma suna pe mine de cate ori el ramane in urma cu platile, iar in ultimul timp au devenit tot mai insistenti.

Bineinteles ca le-am explicat situatia (desi nu eram datoare), ba le-am dat si numarul lui in repetate randuri si le-am spus clar ca nu e cazul sa mai sune.

Azi chiar m-am enervat si i-am spus functionarei care m-a sunat (pe fix, cand tocmai imi adormisem copilul), ca voi depune o plangwere impotriva bancii si impotriva oricui indrazneste sa ma mai deranjeze cu privire la datoriile fostului sot. Spre uimirea mea, am primit un raspuns incredibil:
Puteti face plangere daca doriti, dar noi trebuie sa sunam la numerele pe care le avem in baza de date, pentru ca...ASTA E POLITICA BANCII !
Mai mult, faptul ca eu le-am furnizat in mod repetat numarul lui corect nu a avut niciun efect (desi ei m-au rugat sa li-l dau), iar functionara cu pricina sustine ca numerele din baza de date oricum nu se pot modifica decat la solicitarea scrisa a clientului.

Cu alte cuvinte, oricine isi poate face datorii la banca respectiva, dand numul de telefon al altei persoane... iar proprietarul numarului va fi sunat de cate ori vrea banca, pana cand stimatul client se razgandeste si vine de buna voie sa isi declare numarul de telefon real???!!!

NU imi vine sa cred ca o astfel de politica e normala, legala... Dupa parerea mea e o hartuire. Cum ma pot apara de o astfel de politica?

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns CorinaDani spune:

simplu.
te duci la banca si depui o reclamatie, ceri numar de inregistrare si termen de raspuns, precum si numele + nr de tel al unei persoane de contact, la care sa poti suna sa afli in ce stadiu e solicitarea/reclamatia ta. avand in vedere faptul ca ai copil mic si probabil nu te poti duce oricand la banca, incearca sa intri pe site-ul oficial al bancii respective, sa cauti daca exista o sectiune de relatii cu clientii sau reclamatii, unde sa poti inregistra on-line solicitarea/reclamatia ta.
in functie de banca, reclamatia ta scrisa, depusa la sediul bancii, poate fi introdusa in baza lor de reclamatii (daca banca are asa ceva), iar raspunsul scris il vei primi cu posta. in mod normal fostului tau sot ar fi trebuit sa i se faca actualizarea datelor personale, iar pe acel formular cred ca exista undeva o mentiune de genul "declar pe proprie raspundere ca datele furnizate sunt reale si corecte " (citez aproximativ din memorie).


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns witeflower spune:

Multumesc, Corina, la asta m-am gandit si eu, sa fac o reclamatie, dar inca nu am ajuns sa ma duc la respectiva banca. Am cautat pe site si am gasit un model de sesizare, dar poti scrie in el maxim 100 de caractere, asa ca trebuie sa ma straduiesc sa imi formulez "necazul" cat mai clar in cateva cuvinte. Pe mine insa m-a dezarmat pe moment raspunsul foarte transant al functionarei care m-a sunat.
Merci mult.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eunice78 spune:

Faci solicitare scrisa in temeiul legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor
cu caracter personal si libera circulatie a acestor date prin care soliciti sa ti se stearga toate datele tale personale si le precizezi(inclusiv numerele tale de telefon reprezinta asemenea date pentru ca pot duce la identificarea ta). Soliciti sa ti se comunice in scris faptul ca datele tale au fost sterse. Precizezi la final ca in masura in care banca nu se va conforma iti rezervi dreptul de a te adresa Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Carcater Personal pentru dispunerea masurilor legale ce se impun.
Dar nu faci solicitarea telefonic, neaparat in scris.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eunice78 spune:

Si revin ca sa iti mai spun sa nu te lasi intimidata. Eu am cerut unei banci sa imi stearga datele si initial mi-au spus ca exista niste norme BNR care ii obliga sa le tina. La care eu le-am spus ff clar ca normele BNR (legislatie interna) nu pot fi contradictorii cu legislatia de nivel superior care este extrem de clara privind dreptul de a ti se sterge datele tale. Nu au mai comentat si le-au sters.

Mergi la inceput