Rugaciune colectiva pt. a dobandi prunci buni (79)
Raspunsuri - Pagina 16
Anna85 spune:
Ma bucur nespus de mult sa vad cat de minunat lucreaza Dumnezeu in viata celor credinciosi!
Cami te referi cumva la regretatul Parinte Petre David?
In prezent obstea manastirii s-a imputinat, staret acum e Parintele Vicentiu, iar preoti slujitori ieromonahi sunt Pr Chiril si Pr Antim, care este si cel mai tanar slujitor, fost coleg de facultate cu sotul meu... Tu cand ai terminat facultatea? Ai facut in Bucuresti, Teologia?
Cateva detali despre Duminica tuturor Sfintilor:
Biserica Ortodoxa praznuieste Duminica Tuturor Sfintilor in prima Duminica dupa Duminica Pogorarii Sfantului Duh. Prin aceasta se arata ca rostul venirii Sfantului Duh in lume este sfintirea oamenilor. Daca nu serbam Duminica Tuturor Sfintilor imediat dupa Duminica Pogorarii Sfantului Duh, nu intelegem deplin nici lucrarea Duhului Sfant in lume si nici rostul Bisericii lui Hristos, si anume sfintirea oamenilor.
In aceasta duminica, a pomenirii tuturor sfintilor, cunoscuti si necunoscuti de oameni in timpul istoriei sau inca nerecunoscuti oficial de catre Biserica, dar cunoscuti de Dumnezeu, trebuie sa meditam asupra invataturii Bisericii referitoare la sfintenie: Ce este sfintenia? Cine este izvorul sfinteniei? Care este scopul dobandirii sfinteniei in viata oamenilor? Intelegerea ortodoxa asupra acestei teme se bazeaza pe Sfanta Scriptura interpretata de Sfintii Parinti si pe experienta mistica (liturgica si filocalica) a Bisericii Ortodoxe.
Cuvantul sfintenie si adjectivul sfant, precum si verbul a sfinti sunt limbajul cel mai specific si mai popular al Bisericii crestine, in general, si al Bisericii Ortodoxe, in special. Intr-un sens general, totul este sfant in Sfanta Biserica, in Una Sancta, sau totul trebuie sfintit: spirit si materie, oameni si activitati, timp si vesnicie, casa si cosmos.
Cu toate acestea, cand intrebam ce este sfintenia in sine, este greu de gasit o definitie simpla. Sfintenia este laudata, cantata, dorita, uneori perceputa existential, prin traire, dar definirea ei conceptuala ramane totusi o dificultate, pentru ca ea poate fi descrisa in manifestarile ei, in rodirile ei, dar nu poate fi definita in esenta ei. Sfintenia se manifesta in lumea aceasta, in creatia lui Dumnezeu, dar nu este din lumea aceasta; sfintenia este insusi Dumnezeu prezent in lume, dar nu din lume. De aceea tot ce apare sfant sau sfintenie in lumea aceasta isi are izvorul unic in Dumnezeu, singur sfant in Sine si prin Sine.
Acest adevar il exprima Liturghia euharistica ortodoxa in momentul pregatirii pentru a primi Sfanta Impartasanie, prin dialogul dintre preot si credinciosi:
– "Sfintele Sfintilor" (adica Darurile sfinte se dau sfintilor)!
– "Unul Sfant, Unul Domn Iisus Hristos, intru slava lui Dumnezeu-Tatal ."
Cu alte cuvinte, numai in Hristos s-a aratat plinatatea sfinteniei absolute a lui Dumnezeu comunicata oamenilor: "deoarece in El locuieste trupeste toata plinatatea dumnezeirii " (Coloseni 2, 9).
Dar trebuie precizat ca prin Hristos se comunica naturii sau firii umane nu numai sfintenia Fiului, ci sfintenia Preasfintei Treimi Celei nedespartite.
Ingerul Gavriil descopera acest adevar Fecioarei Maria cand ii spune ca Fiul pe Care ea Il va naste ca om, prin prezenta si lucrarea Preasfintei Treimi asupra ei, este intr-un mod unic Sfantul, El fiind Fiul unic si vesnic al lui Dumnezeu: "Duhul Sfant Se va pogori peste tine si puterea Celui Preainalt te va umbri; pentru aceea si Sfantul Care Se va naste din tine, Fiul lui Dumnezeu Se va chema" (Luca 1, 35).
Iar cand Hristos Se boteaza in Iordan, umanitatea Lui este centrul iubirii si atentiei Preasfintei Treimi (Matei 3, 16-17).
Intrucat Preasfanta Treime (Panaghia Trias, Sancta Trias) a initiat si savarsit taina inomenirii Fiului lui Dumnezeu din Fecioara Maria, aceasta este numita de Biserica Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu (Panaghia Theotokos).
Sfintenia ei vine din faptul ca a purtat in ea si a aratat lumii pe Sfantul, pe Iisus Hristos, prin Care se descopera lumii viata, iubirea si harul Preasfintei Treimi.
Dumnezeu Cel Sfant este Preasfanta Treime. Sfintenia Preasfintei Treimi este sfintenie absoluta in sine ca plinatate si perfectiune de viata in iubire, in comuniunea Persoanelor distincte, eterne, infinite si interioare una alteia. Iubirea ca viata pentru altul, ca daruire de Sine totala a Persoanelor divine se comunica, dincolo de fiinta Lor inaccesibila, ca energii necreate sau har.
Sfintenia Preasfintei Treimi este comunicata Maicii Domnului sub forma de plinatate a harului. Astfel, Maica Domnului devine Preasfanta (Panaghia) intrucat devine cea plina de har (Luca 1, 28). Sfintenia ei este comunicata, impartasita. Ea nu are sfintenia in sine, ci participa la sfintenia lui Dumnezeu, sau primeste sfintenia de la Dumnezeu.
Sfintenia Maicii Domnului vine in mod deosebit de la Fiul lui Dumnezeu, Cel Unul Sfant, pe Care ea Il poarta in sine de la zamislirea Lui ca Om in pantecele ei si Il arata lumii de la nasterea Lui in lume.
In Maica Domnului este deja anticipata vocatia Bisericii de a purta in ea pe Hristos Cel Unul Sfant, Unul din Sfanta Treime, si de a-L binevesti lumii. De aceea, Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu este Icoana Bisericii (Figura Ecclesiae), iar Biserica lui Hristos - Unul Sfant e una, sfanta, soborniceasca si apostoleasca. Hristos, Unul Sfant (Unus Sanctus), este Capul Bisericii Una Sancta. Sfintenia Lui se comunica permanent Bisericii, pentru ca ea sa fie permanent Trupul tainic si sfant al lui Hristos. Asadar, sfintenia Bisericii este sfintenie primita de la Hristos Unul din Preasfanta Treime prin harul daruit ei de Hristos. Dar, dupa cum Unus Sanctus – Iisus Hristos a luat trup omenesc din Fecioara Maria prin pogorarea Sfantului Duh asupra ei, a unei persoane umane, in prezenta Tatalui, tot asa Biserica lui Hristos – Una Sancta se constituie la Cincizecime (Rusalii) prin pogorarea Sfantului Duh trimis de Tatal si de Fiul asupra mai multor persoane umane - Apostolii, in forma de limbi de foc (cf. Fapte 2), iar ei, Apostolii, boteaza pe cei ce cred in Iisus Hristos in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Matei 28, 19). Prin urmare, harul sfinteniei lui Hristos, Dumnezeu-Omul, este daruit Bisericii, pentru ca oamenii sa poata realiza comuniunea sfanta de iubire cu Preasfanta Treime.
De aceea s-a spus ca "Biserica este plina de Sfanta Treime" (Origen), iar participarea la viata Bisericii este comuniune harica de iubire si viata cu Sfanta Treime. Asa se explica de ce in Crez, indata dupa ce am marturisit credinta in Preasfanta Treime: in Dumnezeu Tatal, Fiul si Sfantul Duh, marturisim si credinta in una, sfanta, soborniceasca si apostoleasca Biserica.
Iar sfintenia Preasfintei Treimi se comunica Bisericii ca fiind: "Harul Domnului nostru Iisus Hristos, dragostea lui Dumnezeu Tatal si impartasirea (comuniunea) Sfantului Duh" (II Corinteni 13, 13).
Legatura dintre Preasfanta Treime si Biserica - Una Sancta se face prin Unul Sfant – Unul Domn Iisus Hristos, prin umanitatea Sa sfanta si indumnezeita, in care omul creat dupa chipul lui Dumnezeu a ajuns la asemanarea deplina cu Dumnezeu, la transparenta totala pentru a manifesta prin el in lumea creata slava eterna a lui Dumnezeu - Creatorul. Aceasta manifestare deplina a sfinteniei divine prin natura umana se vede mai ales in Hristos Cel transfigurat, inviat din morti si inaltat cu umanitatea Sa la ceruri, intru slava si viata eterna a Preasfintei Treimi.
In acest sens, Sfantul Apostol Pavel descrie in epistolele sale vocatia crestinilor la sfintenie. Efesenilor le arata ca orice crestin este chemat sa traiasca in comuniune cu Sfanta Treime pentru a deveni locas al lui Dumnezeu: "Prin El (Hristos) avem apropierea catre Tatal, intr-un Duh. Deci (...) sunteti impreuna cetateni cu sfintii si casnici ai lui Dumnezeu, ziditi fiind pe temelia apostolilor si proorocilor, piatra cea din capul unghiului fiind insusi Hristos. Intru El, orice zidire bine alcatuita creste ca sa ajunga un locas sfant in Domnul, in Care voi impreuna sunteti ziditi, spre a fi locas al lui Dumnezeu in Duh" (Efeseni 2, 18-22; vezi si 4, 1-7).
Sfintenia crestinilor vine din "locuirea lui Hristos, prin credinta, in inimile lor, intemeiati fiind in iubire" (cf. Efeseni 3, 17).
Crestinilor din Roma le adreseaza chemarea la sfintenie astfel: "sa infatisati trupurile voastre ca pe o jertfa vie, sfanta, bineplacuta lui Dumnezeu, e inchinarea voastra cea duhovniceasca. Si sa nu va potriviti cu acest veac, ci sa va schimbati prin innoirea mintii, ca sa deosebiti care este voia lui Dumnezeu, ce este bun si placut si desavarsit" (Romani 12, 1-2).
Galatenilor le spune ca sfintenia crestinului se arata ca fiind o bogatie de roade ale Duhului Sfant in om: "iar roada Duhului este dragostea, bucuria, pacea, indelunga-rabdarea, bunatatea, facerea de bine, credinta, blandetea, infranarea, curatia" (Galateni 5, 22-23).
In Epistola catre Evrei, chemarea la sfintenie este si mai intens formulata: "cautati pacea cu toti si sfintenia, fara de care nimeni nu va vedea pe Dumnezeu" (Evrei 12, 14).
Intreaga Sfanta Scriptura este o chemare multipla si intensa la sfintenie, de la cartea Leviticului in care Dumnezeu cheama: "sfintiti-va si veti fi sfinti, ca Eu, Domnul Dumnezeul vostru, sfant sunt" (Levitic 11, 44; cf. 1 Petru 1, 15) si pana la cartea Apocalipsei, care zice: "Cine este sfant, sa se sfinteasca inca" (22, 11).
Iata de ce si chemarea prima si ultima, permanenta si esentiala a Bisericii este chemarea la sfintenie, la comuniunea de iubire si viata a oamenilor cu Hristos si intreolalta: "Pentru ca si Cel ce sfinteste si cei ce se sfintesc, dintr-Unul sunt toti; de aceea nu se rusineaza sa-i numeasca pe ei frati, zicand: "spune-voi fratilor mei numele Tau. In mijlocul Bisericii Tale Te voi lauda"" (Evrei 2, 11-12).
Parintele Dumitru Staniloae descrie sfintenia lui Dumnezeu ca fiind deodata transcendenta si revelata: "Sfintenia lui Dumnezeu exprima, pe de o parte, o calitate a lui Dumnezeu Cel in Treime, pe de alta, se manifesta in lume si devine o calitate participanta (comunicata) a fiintelor umane. In primul aspect, ea este cu totul apofatica, indefinibila; in al doilea, ea este sesizata, dar intr-un mod greu de definit rational ".
Intrucat sfintenia este vazuta ca fiind desavarsirea omului, Biserica cinsteste pe sfinti ca fiind icoane ale lucrarii Duhului Sfant in oameni, dascalii cei mai siguri si prietenii cei mai apropiati ai oamenilor, pentru ca sunt prietenii cei mai apropiati ai lui Hristos Dumnezeu-Omul.
Astazi, in fata tentatiei de secularizare, sfintii ne invata ca, daca uitam pe Dumnezeu, vom uita si dimensiunea sacra a vietii umane. In fata tentatiei de a domina asupra altora, sfintii ne invata sa descoperim forta spirituala de a darui altora si de a ne darui lui Hristos. In fata tentatiei de a ne afirma in iubire de sine, sfintii ne invata sa gasim bucuria in frumusetea dobandirii iubirii smerite a lui Hristos pentru toti oamenii, spre slava Preasfintei Treimi si spre a noastra mantuire! Amin.
Tot in Duminica Tuturor Sfintilor se lasa sec pentru postul Sfintilor Apostoli Petru si Pavel!
Ana-Maria, 26 ani, Mutatiile 677C>T si 1298 A>C in gena MTHFR prezente in stare heterozigota, o sarcina oprita in evolutie la 5 saptamani si 4 zile, in 2011.Operatie laparoscopica pt ovare micropolichistice, martie 2012.
"Atunci cand exista dragoste si jertfire de sine, totdeauna se pune unul in situatia celuilalt, il intelege si il doare. Si atunci cand cineva il primeste pe aproapele in inima sa indurerata, il primeste pe insusi Hristos, Care il umple cu si mai multa veselie duhovniceasca."(Parintele Paisie Aghioritul)
cami_antonia spune:
anna85 nu ma refer la acel parinte
ci la altcineva
da se pare ca nu mai slujeste acolo
eu nu am facut teologia ci sotul
eu am studiat geografia
si da ambii am facut in bucuresti
iubesc bucurestiul
pentru ca avem multi priieteni de suflet acolo
multi fini
multi doctori buni
multi profesori deosebiti
etc
10 ani din viata ni i-am petrecut acolo
cami_antonia spune:
pogonici ce frumos ne-ai povestit de fata ta
sa fie sanatoasa si sa va lumineze viata si de acum inainte
pogonici1977 spune:
cami iti multumim ptr vb tale frumoase..
azi o doamna mia spus la biserica ca dra mea sigur se va face preoteasa..ca mereu cand ajunge la biserica fuge in fata...bine ca nu sta ea locului se plimba vine /pleaca afara...si tot asa pana la impartasit
Anna85 spune:
Pentru ca duminica, 17 iunie 2012, este Duminica Sfintilor Romani va citez cateva informatii despre aceasta zi minunata, in care isi serbeaza hramul Biserica de langa Piata Trapezului din Bucuresti, in drumul spre A2...
"Duminica Sfintilor Romani, a doua dupa Rusalii
Mareste imaginea.
Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane a hotarat pe 20 iunie 1992, ca Duminica a doua dupa Rusalii sa fie numita "Duminica Sfintilor Romani". In sedinta din 28 februarie 1950, Sfantul Sinod a inceput canonizarea sfintilor de origine romaneasca.
Sfinti Romani canonizati in anii 1950-1956
Canonizarea Sfantului Ierarh Calinic de la Cernica (cinstit pe 11 aprilie); a Sfintilor Ierarhi Marturisitori Ilie Iorest si Sava, mitropolitii Transilvaniei (24 aprilie); Sfantului Ierarh Iosif cel Nou de la Partos (15 septembrie); si a Sfintilor Cuviosi Marturisitori Visarion, Sofronie si Sfantul Mucenic Oprea (21 octombrie), a fost hotarata de Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane pe 28 februarie 1950.
Proclamarea oficiala a canonizarii lor a avut loc pe 21 octombrie 1955, in catedrala din Alba Iulia.
Proclamarea canonizarii Sfantului Ierarh Iosif cel Nou de la Partos s-a facut mai tarziu, in catedrala Catedrala mitropolitana din Timisoara, pe 7 octombrie 1956.
Sfinti Romani canonizati in anul 1992
Introducerea in calendarul Bisericii Ortodoxe Romane a Sfantului Cuvios Antipa de la Calopodesti (10 ianuarie) si canonizarea Sfantului Cuvios Gherman din Dobrogea (29 februarie); a Sfantului Ierarh Iosif Marturisitorul din Maramures (24 aprilie); Sfantului Ierarh Ghelasie de la Ramet (30 iunie); Sfantului Ierarh Leontie de la Radauti (1 iulie); Sfantului Voievod Stefan cel Mare si Sfant (2 iulie); Sfantului Cuvios Ioan Iacob de la Neamt - Hozevitul (5 august); Sfintei Cuvioase Teodora de la Sihla (7 august); Sfintiilor Martiri Brancoveni, Constantin Voda cu cei patru fii ai sai: Constantin, Stefan, Radu, Matei, si sfetnicul Ianache (16 august); Sfantului Cuvios Ioan de la Prislop (13 septembrie); Sfantului Ierarh Martir Antim Ivireanul (27 septembrie); Sfintiilor Preoti Marturisitori Ioan din Gales si Moise Macinic din Sibiel (21 octombrie); Sfantului Cuvios Antonie de la Iezerul-Valcea (23 noiembrie), si Sfantului Cuvios Daniil Sihastrul (18 decembrie), a fost hotarata de Sfantul Sinod, in sedinta din 20-21 iunie 1992.
Proclamarea oficiala a canonizarii lor a avut loc pe 21 iunie 1992.
Canonizari in anul 1997
Introducerea in calendarul Bisericii Ortodoxe Romane a Sfantului Ierarh Petru Movila, Mitropolitul Kievului (22 decembrie). Proclamarea oficiala a canonizarii a fost in data de 13 octombrie 2002.
Sfinti Romani canonizati in anul 2003
Canonizarea Sfantului Cuvios Vasile de la Poiana Marului (25 aprilie), si a Sfantului Ierarh Mucenic Teodosie de la Manastirea Brazi (22 septembrie), a fost hotarata de Sfantul Sinod pe 5 martie 2003.
Proclamarea oficiala a canonizarii lor s-a facut la Manastirea Brazi, pe 5 octombrie 2003.
Sfinti Romani canonizati in anul 2005
Pe 5 iulie 2005 s-a hotarat canonizarea Sfantului Cuvios Onufrie de la Vorona (9 septembrie) si a Sfantului Ierarh Dosoftei, mitropolitul Moldovei (13 decembrie).
Proclamarea oficiala a canonizarii Sfantului Cuvios Onufrie de la Vorona a avut loc pe 9 septembrie 2005, la Manastirea Vorona, iar cea Sfantului Ierarh Dosoftei, a avut loc pe 14 octombrie 2005, la Catedrala mitropolitana din Iasi.
Pe 20-21 octombrie 2005, s-a hotarat canonizarea Sfantului Cuvios Gheorghe de la Cernica (3 decembrie), si a Sfantului Ierarh Grigorie Dascalul, mitropolitul Tarii Romanesti (22 iunie). Proclamarea oficiala a canonizarii Sfantului Cuvios Gheorghe de la Cernica a avut loc pe 3 decembrie 2005, la Manastirea Cernica, iar cea a Sfantului Ierarh Grigorie Dascalul pe 21 mai 2006, la Catedrala patriarhala din Bucuresti.
Sfinti Romani canonizati in anul 2006
Pe 14-15 noiembrie 2006, s-a hotarat canonizarea Sfantului Ierarh Pahomie de la Gledin, Episcopul Romanului (14 aprilie). Proclamarea oficiala a canonizarii sale a avut loc pe 14 aprilie 2007, in localitatea Gledin.
Sfinti Romani canonizati in anul 2007
Pe 12 februarie 2007, s-a hotarat canonizarea mitropolitului Varlaam al Moldovei (30 august). Proclamarea oficiala a canonizarii lui a avut loc pe 29 august 2007, la Manastirea Secu.
Pe 22-24 octombrie 2007, s-a hotarat canonizare Sfintilor Martiri si Marturisitori: Atanasie Todoran din Bichigiu, Vasile din Mocod, Grigore din Zagra si Vasile din Telciu (12 noiembrie). Proclamarea oficiala a canonizarii lor a avut loc pe 11 mai 2008, la Manastirea Salva.
Sfinti Romani canonizati in anul 2008
Pe 5-7 martie 2008, s-a hotarat canonizarea Sfintilor Cuviosi Rafael si Partenie de la Agapia (21 iulie); a Sfantului Cuvios Iosif de la Varatec (16 august); Sfantului Cuvios Ioan de la Rasca si Secu (30 august); Sfintilor Cuviosi Simeon si Amfilohie de la Pangarati (7 septembrie); Sfantului Cuvios Chiriac de la Tazlau (9 septembrie), si a Sfintilor Cuviosi Iosif si Chiriac de la Bisericani (1 octombrie). Proclamarea oficiala a canonizarii lor a avut loc la Manastirea Neamt, pe 5 iunie 2008.
Pe 8 iulie 2008, s-a hotarat canonizarea Sfantului Ierarh Iachint, mitropolitul Tarii Romanesti (28 octombrie); Sfantului Voievod Neagoe Basarab (26 septembrie), si a Sfantului Dionisie Exiguul (1 septembrie). Proclamarea oficiala a canonizarii acestora a avut loc la Catedrala patriarhala din Bucuresti, pe 26 octombrie 2008.
Amintim ca alaturi de sfintii mentionati, in calendarul Bisericii Ortodoxe Romane sunt trecuti si sfinti de alt neam, care au trait in tara noastra sau ale caror moaste sunt prezente la noi."
Va doresc sa aveti zile cu binecuvantare si spor!
Ana-Maria, 26 ani, Mutatiile 677C>T si 1298 A>C in gena MTHFR prezente in stare heterozigota, o sarcina oprita in evolutie la 5 saptamani si 4 zile, in 2011.Operatie laparoscopica pt ovare micropolichistice, martie 2012.
"Atunci cand exista dragoste si jertfire de sine, totdeauna se pune unul in situatia celuilalt, il intelege si il doare. Si atunci cand cineva il primeste pe aproapele in inima sa indurerata, il primeste pe insusi Hristos, Care il umple cu si mai multa veselie duhovniceasca."(Parintele Paisie Aghioritul)
cami_antonia spune:
fetele va saluta si monique
am vb cu ea
si bebe matei e f bine
doarme si mananca
e sanatos si vanjos
a zis ca va mai intra si ea cand gaseste ceva vreme
sa ne mai povesteasca despre minunea din viata ei
cami_antonia spune:
fetelor da chiar nu mai aveti nimic de zis pe aici?
mi se pare super ciudat sa stam asa
fara sa zicem nimic
da sa verificam mereu daca mai scrie cate cineva
ce se intampla?
sunteti in concedii deja?
e postul sfintilor petru si pavel
care pentru noi valoreaza f mult
o data pt ca e ziua in care s-a operat pentru prima data in tara alina la cap
si a doua oara pt ca acum doi ani dupa post am ramas gravoiduta cu cea mica
si a treia oara pt o serbam pe cea mioca cu numele fiind PETRA
voi ce mai faceti?
sandaa spune:
Dragele mele iertati-ma ca indraznesc, dar va rog mult rugati-va pentru tatal meu bolnav Grigore. Stiu ca rugaciunile voastre au multa putere am simtit de multe ori acest lucru. Va multumesc, bunul Dumnezeu sa va ajute si sa va indeplinesca toate dorintele.
Anna85 spune:
Slava lui Dumnezeu pentru toate! Am incheiat inca un an scolar, incununat cu rezultatele deosebite ale elevilor!
Voi ce mai spuneti? Sandra cum se simte tatal tau?
Ana-Maria, 26 ani, Mutatiile 677C>T si 1298 A>C in gena MTHFR prezente in stare heterozigota, o sarcina oprita in evolutie la 5 saptamani si 4 zile, in 2011.Operatie laparoscopica pt ovare micropolichistice, martie 2012.
"Atunci cand exista dragoste si jertfire de sine, totdeauna se pune unul in situatia celuilalt, il intelege si il doare. Si atunci cand cineva il primeste pe aproapele in inima sa indurerata, il primeste pe insusi Hristos, Care il umple cu si mai multa veselie duhovniceasca."(Parintele Paisie Aghioritul)