Clasa I * 2011 - 2012 * [15]

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Lora am uitat sa te felicit pentru caiete ! poate faci frumos o poza sa-mi clatesc si eu ochii ! Pai normal ca-i ia mai mult timp daca e atat de perfectinosita si are caiete de pozat , acum intelege-o si tu.

Eu m-am lamurit si obisnuit de muult cu ideea ca ale fi-mii nu vor fi in veci de pus in rama, pentru ea e o corvoada daca o pui sa faca caligrafie.Clar tine enorm de temperament, mi-am adus aminte, desena, ea si prietena ei pe la 4 ani, fi-mea umplea foaia in 5 minute, neglijent si apasat, prietena caligrafia tot felul de minusculozitati perfecte....
Si in mod sigur fi-mea ar sfecli-o daca ar avea o invatatoare care sa tina mortis la caligrafie si scris aranjat, nu s-ar potrivi cu personalitatea ei. eu am studiat bine alegerea facuta si sper sa am fler si cu nr 2, de la anul, mi s-a parut la fel de deschisa si cu aceleasi principii.Normal cum suntem diferiti si avem asteptari diferite, sunt convinsa ca domnisoara nu e pe gustul tuturor. eu asta am vrut.deschisa, glumeata, sa nu puna distanta intre catedra/parinti/copii , sa fie exigenta la notare si sa lucreze in plus.Nu spun ca e o adevarata placere sa merg la sedinte, rade mereu , oricum prima jumate de ora nu facem decat sa ne distram, ne povesteste ce nazbatii fac , e un adevarat show. Fi-mea mereu a fost genul care se plictiseste daca nu-i e solicitata mintea, inca mai are teme cu randuri de litere de scris, de copiat lectia din abecedar si atat se enerveaza si agita, ar prefera 5 ortograme sau la mate probleme "cat de grele poti, mami".


Naty, da, aveti foarte mult de scris. N - am mai auzit pe nimeni sa aiba atat, sincer. De citit texte diferite fata de lectia din abecedar?Lectia din abecedar fi-mea n-o citeste niciodata, la fel nu repeta nimic, niciodata pentru cunoastere si religie. La cunoastere am ascultat-o odata, stia perfect din clasa, si n-am mai intrebat-o a doua oara.

Azi nu mi-a mai venit cu caiet rosu de clasa, dar in doua zile uita si o luam de la capat!

Aseara pe cand ma dadeam de ceasul mortii sa fiu serioasa si sa-i explic sa fie atenta, eu mami iti tranteste un suficient , ea si ce daca, n-ai auzit-o pe domnisoara sa nu ma certi pentru note si notele nu conteaza, eu o tineam pe-a mea, ea pe-a ei, apare ta-su din bucatarie cu sortul de bucatar sef cu floricele pus, c-un gin tonic ,paiul si-o maslina in mana (si e tare vesel in momentele astea) si ii spune " lasa tati, ca eu prin clasa a treia a patra, sriam cum mi se parea mie ca aud, Fiorele, Ghioceri, Copa#351;i si n-am patit nimic, ia hai tu cu tati sa terminam nivelul la Playstation"....si s-a dus toata actiunea mea de responsabilizare a copilului.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ubi spune:

flaviuta- si eu sunt uimita de ritmul alert al drei invatatoare. Pe moment am avut senzatia ca totusi voi sunteti clasa II si nu I. Noi nici poveste de scris enunturi (oricum, suntem abia la S) ca sa nu mai zic ca nici probleme cu enunt nu am facut. La mate facem exercitii banale de adunat si scazut pana la 10. La romana avem ca si tema cel mullt o pagina de scris. Nu le-a mai dat dictare cam demult. Deocamdata fac o litera pe zi si mici propozitii pe care le transcriu.
Caligrafia voastra e superioara, bravo!
Totusi e un ritm prea alert...si eu cred ca vrea sa se evidentieze pentru ca e tanara...dar cu ce pret????

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Ochi _ verzi, are experienta. are 35 ani 12 ani in invatamant, deci a dus mai mult de o generatie. Nu sunt impartiti si catalogati in slabi si buni, doar cei care pot mai mult li se da mai mult, nu sunt lasati sa se uite pe pereti dupa alea 5-6 randuri din clasa, sau dictare. DUPA ce au terminat dictarea / tema clasei sau cat timp aprofundeaza cu cei care merg greu literele /cuvintele. Vine zilnic ori cu un exerictiu in plus, ori cu o transcriere de text.De exemplu ea dicteaza mai rar sau scoate pe cineva la tabla sa aprofundeze o litera sau altceva si aia opt au fise de lucru, sau de transcris.Ori nu explic eu bine, ori voi chiar intelegeti ca clasa aia e impartita in prosti si buni.Sincer, mie ca parinte mi se pare o atitudine de laudat, majoritatea nu se deranjaza si chiar cred ca ii este dificil sa-i mai controleze si pe astia cu fisele si problemele de 10.Sunt trei copii, un baiat si gemenele, care nu-s cu CES , dar pe aproape si cu ei lucreaza cei mai mult.
Sincer, nu poti spune ca a lipsit de la orele de pedagogie e o insulta grava adusa unui om pe care nu il cunosti, fara suparare, doar din cele cateva randuri expuse de mine aici. asta, da ,nu mi se pare o atitudine psihologic fair si te rog sa nu te superi pe mine.
Atat timp cat am facut presiuni peste tot si ne-a stiut toata presa , o clasa intreaga de parinti si copii perfect multumiti si care nu vor sa renunte la ea, cred ca totusi a dat pe la cursurile de psihologie, de o placem si noi si copii.

Asta cu nr. prescurtat de la mine a preluat-o tacit, nu de la domnisoara, eu ii scriam asa cand ii dadeam probleme si nu-si scria singura textul, nu i -a spus ca e gresit, i-a acceptat prescurtarile, desi am vazut ca tine sa urmeze pasii, ii mai atrage atentia cand are tendinta de a uita sa puna R : sau Raspuns .

Ce va pot spune e ca trage foarte tare cu toti, si cu Florinel care abia invata cu greu literele si cu varfurile clasei.

Lucrarile nu ar trebui sa fie totusi de nivel mediu, normal, programa si cel care acum nu stie literele sa ia o nota mai mica si cel care stie sa ia mare? Cum altfel?

Sincer, noi suntem foooarte multumiti, inclusiv parintii celor mai slabi pentru ca lucreaza mai mult cu ei decat cu cei buni, mult mai mult.

Pe fi-mea si pe altii ii motiveaza stilul asta, se suna seara cu cativa din coechipierii ei de probleme dificile, daca au inteles au ba cutare tip de problema,azi se conversa cu Razvanel pe ortograma aia, mie mi se pare ca sunt tinuti in priza.sunt pusi sa-si explice unul altuia ce au inteles , sa faca jocuri de rol, sunt pe rand profesor si elev.

Apropo de catalogari, niciodata nu a vorbit despre problemele copilului in public, la cei cu probleme mai ales, discuta individual cu parintii, niciodata nu a facut clasamente, am aflat de la parinti , mai ales cei care vin zilnic si fac schimb de impresii/note cam cum ar sta statistica.

Da, e un stil de abordare diferit , dar pe noi, parintii, ne-a incantat cu totul, nu vrem sa o pierdem. chiar daca nu e tocmai stilul clasic de invatatoare, care se multumeste cu manualul pentru toata lumea . Nu mi-as da copilul la astfel de invatatoare, am testat, majoritatea sunt asa.Am ales sa traversez orasul pentru ea(puteam s-o dau la scoala de peste drum ) cand am vazut ce stil si conceptii are.Dar asta e strict preferinta mea ,cred c-oi fi mai ciudata.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns BESTUTZA spune:

Flaviutza,foarte interesant!
Doamne,ce copii!

Nu am mai intrat pe la subiectul asta de multisor(sunt preocupata de "sarirea clasei 0 cu mijlocia )

In cazul de fatao sa fiu de partea minoritatii!

Plec de la premisa ca e foarte greu sa multumesti 25 de oameni,(cu atat mai mult parinti de prescolari sau scolari mici)!Inseamna un foaaarte mare plus!

Oricum din experienta de mamica am observat la gradi ca sunt mai multe categorii de parinti :unii exagerati de preocupati (locatie, educatoare,activitati, mancare, ),altii exagerat de detasati ( un loc pentru copil, ce atatea pretentii..),sigur si echilibratii..

Ochi verzi, psihologia este o chestie extrem de relativa ..nici definitiile proceselor psihice nu le vad toti psihologii la fel, depinde de curentul la care adera...

Sigur, niste repere exista, general valabile,iar fiecare nou curent a vrut sa adauge, sa schimbe cate ceva, sa interpreteze...

Acum, o chestiune extrem de interesanta ar fi argumentarea,corelarea experimentala a unei noi teorii...

Din multele teorii citite, mi-a ramas la suflet Bruner, care a spus ca un copil poate fi invatat orice, la orice varsta, important e sa gasesti metoda potrivita!

O alta teorie, a lui Vagotski ( e mai des citata in invatamntul special,dar se aplica si copiilor normali) este interventia in zona proximei dezvoltari;un copil care are niste achizitii insusite,exersate, poate accede la un nivel informational superior.Si e chiar de dorit lucrul asta, mai ales acum ,nu mai tarziu!

Ceea ce cred eu ca e de admirat la doamna este faptul ca lucreaza cu toata clasa si toata lumea e multumita !Revin,asta e maaaaare lucru!

Pe de alta parte depinde de nivelul clasei.Daca iti permite sau nu sa lucrezi la un alt nivel.

Nu cred ca e vreo problema nici ca vrei sa iei puncte, nici ca vrei sa faci performanta daca ai cu cine!

Nu cred ca un parinte care isi duce copilul la scoala stiind o multuime de lucruri va fi incantat sa nimeresca intr-o clasa in care ritmul il dau cei cu CES...Sau nu cred ca e corecta intrebarea :"Ce faci daca ai in clasa copii care nu pot sau cu CES..."Copiii care din diverse motive nu pot au profesor de sprijin..Si iar nu cred ca e corect sa nu faci cu 20 probeleme cre presupun un grad de dificultate mai inalt pentru ca exista 5 copii su 7 parinti care se simt "depasiti".Dimpotriva, cred ca este un avantaj ,pentru ca un parinte va stimula(nu forta) copilul sa poata prin mai mult timp acordat acoperirii lacunelor.

Nu vreau sa stranesc o polemica,sigur poate doamna a facut mult peste, dar nu cred ca din cazua lui "i-a" si "ia" omite copilul litere sau pentru ca nu a facut consolidare...

Tudor mai omite cate o litera, foarte rar, si in loc de "ianuarie" a scris "ianoarie", face fooorte multa consolidare, nu a depasit programa,sunt la litera C

Se pare ca Ilinca va avea o doamna de genul asta (daca avem noroc);modul in care lucreaza e foarte alert, iar lectiile demonstrative sunt modele de activitate- o spun cei avizati, intr-un mod admirativ, fara ranchiune,- copiii sunt foarte fericiti, nu se plang de oboseala sau de lipsa de placere la scoala..











Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns BESTUTZA spune:

Un lucru care o diferentiza insa, e ca doamna tine foarte mult la caligrafie..E un minus pentru Ilinca..

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns BESTUTZA spune:

Ubi, Tudor la mate compune oral probleme dupa imagini...Simple,simple...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Bestutza , sunt multi copii cu mamici casnice, avem 10 din 19 casnice, si chiar fetele alea chiar lucreaza cu ei, sunt vreo 8 copii in jurul nivelului fi-mii, le mai vad caietele, mai aflu calificative. Chiar se vede diferenta ,au timp de ei, lucreaza mult mai mult decat fetita mea. ea a venit cu un avans in schimb.
Tineam sa spun ca da,Ochi_Verzi, nu citeste pe silabe, citeste cuvantul per ansamblu, fotografic, nu a silabisit , nu a trecut prin perioada silabisirii abecedare.ceva in genul adultului . cred ca de aici i se trage cate o inversiune de cuvant (proba in loc de problema ) sau o omisiune de litera. Mai greseste pluralul , cand se scrie cu doi II,cred ca pe parcurs se va redresa ,ma gandesc ca n-o ajunge-n clasa treia ca ta-su cu Ghioceri si Fiorele!
Daca se verifica, le gaseste , la lucrari mereu verifica, acolo e cu nota si la fel, sunt pusi sa se verifice. Iarasi cand ne plimbam, ii mai dau cuvinte grele ,sa-mi spuna pe litere, cu grupurile Ghe, Ghi, etc, cu diftongi, triftongi, etc si nu greseste niciodata, pentru ca gandeste , e obligata sa gandeasca.

Eu sunt totusi nelamurita cu ortogramele, am in fata auxiliarul Sa scriem corect, Viorica Pralea, clasele 1-2. Actiunea / subiectul actiunii a fost printre primele lectii, cand se luptau cu cuvant/propozitie/silabe, n-o baga in ceata, o scoate din ceata, e o notiune destul de simpla. cred ca si la gradinita aveau ceva la un momenta dat "dati exemple de actiuni" , prin pregatitoare. cred ca am lucrat cu ea, fi-mea nu a facut pregatitoarea, dar retin perfect ca erau ceva in genul asta printr-un auxiliar.

Chiar m-ati facut curioasa, am sunat parinti, au avut la mate 3 exerictii azi din alea oarecum mai dificile "Scazatorul e 5, restul e 4, afla descazutul" " Aduna la diferenta numerelor 6 si 5 suma numerelor 3 si 2" si 4 adunari / scaderi de facut proba prin toate cele trei variante.La 4 copii am sunat nici nu unul nu a intampinat probleme. Astea nici nu se compara cu mate2000 varianta 2008-2009, sunt floare la ureche.

Da, ne-a spus din prima luna ca e o clasa complet neomogena, cu varfuri dar si cativa copii care merg foarte ,foarte greu.Cu parinti care se ocupa mai mult decat se astepta si parinti care nu verifica daca si-a pus caietele in ghiozdan.

Mie mi se pare de admirat , exact cum ai spus Bestutza, faptul ca lucreaza mult , cu fiecare la nivelul lui. cu unii cuvinte si litere, cu altii probleme de concurs. ce e atat de tragic in asta??Faptul ca nu se respecta intocmai o programa , inteleg, habar nu aveam ca e asa sarita programa asta ,cum spuneti voi. pai programa e media, sunt achizitiile medii.
E ca si cum ai pune lacat la gura unuia de un an jumate care turuie poezii, sau l-ai declara retardat pe altul tot de un an jumate care doar arata cu degetul, programa spune ca trebuie sa stie fix 5-10 cuvinte la varsta asta.






Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ochi_verzi spune:

In primul rand scuze, intentia nu a fost de a jigni, departe gandul pentru ca nu asta am intentionat si nici sa ma dau desteapta, dar din cele citite si ce am vazut in caiet mi s-a parut mult prea mult pentru varsta lor chiar daca sunt foarte buni si asta m-a facut sa cred ca nu tine cont de anumite particularitati psihologige, doar ca nu am spus-o in mod diplomat. Din ce am citit, e tinerica, e noua in scoala, abia ce o angajase si vrea s-o mute...am dedus ca nu are experienta.
Daca voi sunteti multumiti e foarte bine.
Scuze ca am comentat, nu se va mai intampla, prefer sa ma abtin.
Bestutza, eu nu cred ca un copil poate invata orice la orice varsta indiferent de metodele folosite.
Nu am spus ca ritmul unei clase trebuie dat de cei slabuti sau cu CES, dar se vad rezultate pozitive cand sunt grupe eterogene, se vede progresul tuturor. Intr-o echipa se dau sarcini fiecaruia dupa puterile lor. Poate ca in orasele mari exista in scoli profesori de sprijin, dar nu peste tot. In cele mai multe scoli din tara, un elev cu CES merge la psihologul scolii dupa un program stabilit. Am in clasa elev cu CES si stiu ce vorbesc. Este alfabetizat, a atins si atinge standardele minime de performanta, doar ca volumul temelor este redus si este evaluat individualizat. Am si eleva care nu are cerinte educative speciale trecute pe o hartie, dar in realitate are probleme foarte mari. Daca in semestrul I am reusit sa invatam literele pana la C cand a revenit din vacanta mai stia a, m, u si n mici si mari, asa ca reluam. In clasa I a lipsit foarte mult, si abia am invatat sa tina creionul, stiloul, sa facem elemente grafice, dar pe ceilalti nu i-am tinut si nici nu-i tin pe loc si cred ca nimeni nu procedeaza asa. Poate m-am exprimat gresit...

Flaviuta, am scris si ma repet, fetita ta este foarte isteata. Felicitari!

Capul copilului nu este un vas pe care sa-l umpli, ci o faclie pe care s-o aprinzi, astfel incat, mai tarziu, sa lumineze cu lumina proprie. (Plutarh)


Noapte buna!


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Ochi verzi, eu nu m-am suparat deloc, poti sa comentezi oricat e binevenit. Ti-am spus doar ca. psihologic vorbind nu poti cataloga asa un om, din 30 de randuri scrise de mine.Te rog sa ma scuzi daca te-am suparat.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns antoemma spune:

Eu acum ce sa mai zic? Fiecare invatator cu metodele lui dar parca nici prea multa graba nu ajuta.
Stiti ce nu imi place mie? Impartirea asta dupa doar patru luni de la inceperea scolii in elevi foarte buni, straluciti, si elevi slabi. Mi se pare ca se pune presiune foarte mare pe unii copii care nu incep scoala in forta cu toate ca sunt la fel de capabili ca si cei catalogati ca fiind foarte buni. Spre exemplu, eu am inceput scoala la 6 ani si 3 luni iar sotul mei la 6 ani si o luna. Cu siguranta ca eu nu ma puteam concentra si nu aveam cunostintele celor carea aveau aproape 8 ani. Era posibil ca dupa patru luni sa fiu catalogata ca un elev mediu si sa ma descurajeze aceasta apreciere. Bineinteles ca invatatoarele vad diferentele dintre copii dar poate ar fi mai bine ca aceste diferentieri sa nu se faca atat de devreme. Si in plus eu nu stiu calificativele colegilor fiicei mele. Stiu doar ca a fost singura cu punctaj maxim la evaluarea initiala si atat. In rest, fetita mea zice mereu ca toti au stiut, toti au raspuns bine...
Cu siguranta ca sunt solutii ca nimeni sa nu se plictiseasca in timpul orelor. Flaviutza, mie imi vine greu sa cred ca toti copiii dintr-o clasa pot intelege diferenta intre "ia" si "i-a". Vad ca asta le-a dat la dictare si inteleg ca toti au primit aceeasi dictare. Sau a lucrat asa ceva doar cu cei mai buni?
Si mai am o problema: cum i se poate cere unui copil, dupa patru luni de scoala, sa scrie singur cerinta problemei? Asta presupune ca au invatat tot alfabetul. Nu stiu in ce ordine sunt literele la clasele care invata in limba romana dar noi mai avem litere de invatat. Si la clasa noastra se invata cuvinte care contin litere pe care nu stiu inca sa le scrie de mana, dar deocamdata doar le citesc si le recunosc. De exemplu, mie nu mi-ar conveni ca in acest moment fetita mea sa fie catalogata ca fiind de nivel "mediu" pentru ca nu poate scrie singura cerinta problemei iar altii din clasa pot. Sunt cam inversunata pentru ca si eu vreau ca fetita mea sa fie printre primii dar nu consider ca daca nu stie lucruri de clasa a treia nu e suficient de isteata si ar fi putut fi evaluata de o anumita invatatoare ca fiind de nivel mediu sau sub-mediu. Pe mine m-ar fi stresat foarte tare invatatoarea voastra. Sper sa intelegi si sa nu te superi pentru ceea ce am scris mai sus. Oricum, felicitari fetitei si tie!

Revenind acum la ale noastre: la cunosterea mediului au invatat despre iarna si au avut cuvinte ceva mai complicate de invatat ca de exemplu: Schneeballschlacht, Schneemaenner, Weihnachten, Schlitten... Invatatoarea le-a cerut sa faca propozitii cu ele (bineinteles ca doar oral, nu scris) si fetita mi-a zis ca doar ea a putut face propozitii cu unele dintre cuvinte. Eu am fost incantata ca s-a descurcat dar se pare ca ei ii e indiferent. Ea inca nu se compara prea mult cu ceilalti, o intereseaza sa scrie bine la dictare, sa ii faca pe plac invatatoarei, si nu ii pasa ce fac ceilalti. Imi spune lucrurile astea numai daca o trag eu de limba ca altfel... Mie, sincer, mi-e si rusine sa intreb vreun parinte ce calificative a obtinuti copilul lui. Si pe invatatoare cu atat mai putin as putea sa o intreb de ceilalti.

Mergi la inceput