Clasa I * 2011 - 2012 * [12]

Raspunsuri - Pagina 17

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Citat:
citat din mesajul lui DidiAlex

Salutare,

In alta ordine de ideei scrieti va rog o adresa de mail sa tirmit exerciile alea de germana/mathe..dar dupa ce am citti ce face baiat de Lali la scoala..imi dau seama ca exercitiile mele sunt de gradi, asa pe la 5 ani.

La's ca se gaseste si de-o paine pt noi


Da ce facem noi atat de greu ?
Ca mie greu mi se pare numai faptul ca e in germana, ca in rest ii ia usor pe piticii nostri, le da FB pe teste chiar cu mai multe greseli, etc. Si multe fise sunt copiate dupa Fibel si manualele de mate din Bayern .

Mie mi s-au parut cam la fel de grele, manualele nemtesti cu cele romanesti. Ceea ce mi-a placut mai mult la manualele nemtesti si la culegerile de mate si germana Duden ca sunt mai creative, mai interesante exercitiile. Acelasi lucru prezentat si pretins in mai multe variante, exercitii de adunare si scadere in forma de tabel, melc etc.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ina32 spune:

Lali-voi de pe ce caiete speciale lucrati la germana?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Sper sa ma iertati ca ma bag in seama la subiectul vostru dar imi place de voi .
Daria - eu as zice asa - macar o data pe luna (ideal la 2 saptamani) in weekend daca nu apuci in timpul saptamanii verifica un pic ce a facut la scoala si daca stapaneste bine notiunile invatate. In plus te uiti oricum pe testele pe care le da la scoala si vezi ce a gresit - verifica daca e neatentie sau o neintelegere a ceea ce a invatat. Atunci cand depistezi ca e o notiune pe care n-a asimilat-o corect si / sau complet lucrezi cu ea un pic fix chestia aia. Spre exemplu eu tocmai am constatat ca fi-mea n-a priceput desfacerea parantezelor patrate si transformarea lor in paranteze rotunde - in wee ii mai explic eu o data si facem cateva exercitii de-astea. O sa verific si daca a priceput total substantivul ca nu sunt prea convinsa .
Eu asa vad lucrul suplimentar - daca si cand este cazul. In cei 2 ani si ceva de cand suntem la scoala s-a mai intamplat sa fie nevoie sa aprofundam acasa (ecuatiile la cls I - alea gen 5-a=2; ortogramele si sistemele de ecuatii la cls a II-a, chestii de genul asta).


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns szivarvany spune:

Sabinelu , Sorana
Sorana, asta apucam oral, cand ne plimbam spre casa sau iesim pana jos la magazin, recapitulam cumva ce fac, mai facem exercitii oral asa 5+6 de astea, despartiri in silabe dar asa, 5 minute rapid
testele`s f ok, insa sunt simple inca, asa mi par mie.

eu ma gandesc mereu ca vor veni vremurile in care vor avea de lucru muuult, sa nu prinda scarba de pe acuma




_
Daria & felina fioroasaGIULIA(2004 08 16) cu Sela

Si tu poti fi Mos Nicolae

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Citat:
citat din mesajul lui ina32

Lali-voi de pe ce caiete speciale lucrati la germana?


Noi lucram pe FIBEL- Editura Teora manual, iar ca si caiete speciale Arbeitsheft si Schreibheft de la aceeasi editura. In Schreibheft se lucreaza cu litere de mana, iar in Arbeitsheft se lucreaza exercitii cu cuvinte, litere, dar cu scris de tipar.

Fisele pe care le primim de la scoala sunt de pe manuale nemtesti de clasa a I-a sau de pe net.

Noi am luat manuale si culegeri cand am fost in Germania si mai lucram de acolo. Deasemenea avem abonament la Gazeta Matematica de unde Dragos face cu placere si trimitem rezolvari, pentru ca vrea sa-i apara numele in revista !


Sorana, asa fac si eu, doar ca, in general la sfarsit de saptamana. Facem temele, apoi trecem in revista tot ce au facut in saptamana respectiva si mai lucram acolo unde imi dau seama ca nu e stapan. Nu exista o regula de timp, lucram acolo unde este nevoie sau unde ii face placere, ca ne mai jucam de-a scoala pe tabla din camera lui si atunci el propune exercitii si probleme de mate si suntem, pe rand elevi/profesori !

Eu nu vreau sa pun multa presiune ca sa nu am vreo reactie de respingere, deocamdata ii place scoala si as prefera sa ramana cat de mult asa. Dar nici nu vreau sa trecem peste notiuni neintelese ca vorbim, totusi, de clasa a I-a si, oricat ne-am proteja noi copii, sunt notiuni simple, elementare pe care trebuie sa si le insuseasca. Vor, nu vor ! Evident ca sunt foarte diplomata si incerc sa-l apropii de notiunile pe care vad ca nu le prinde din prima si sa ii explic la ce folosesc, dar, la acest nivel nu consider ca poate sa aleaga ce sa invete si ce nu.

Are insa mana libera la activitatile optionale.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Alizee spune:

Noi am ajuns la litera U si cifra 9.
Marti, se vor duce la circ. Fii-mea e nerabdatoare tare.
Eu sunt multumita de ritmul in care le preda invatatoarea.
Nu au avut nicio poezie de invatat, pana acum.
Nici ea nu reuseste sa inteleaga care sunt numerele vecine, dar a inteles descompunerea numerelor si le face singura.
Sambata si duminica vom face exercitii.
La citire, recunoaste toate literele invatate, dar ii este greu sa le lege in cuvinte. Voi face cu ea exercitii de scriere a unui cuvant si despartirea lui in silabe. Sfatul invatatoarei.
Dupa dictare, scrie corect.
Este f fericita ca nu mai ramane la after. Deja s-a rotunjit la obrajori.



allinta

A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ochi_verzi spune:

Buna!
A mai trecut o saptamana. Am ajuns la I mare si cifra 9. Au facut semnul exclamarii si virgula, doar ca intonatie si copiere. Poate saptamana viitoare vor primi si la dictare, dar inca nu stiu sigur. Acasa am facut si semnul intrebarii, i-am tot explicat cu este cu intonatia, de ce pune virguala in unele propozitii si mai ales cum sa-si dea seama dupa intonatie cand sa foloseasca virgula sau un semn de punctuatie. La scoala primesc dictari din cateva cuvinte, silabe, litere. Propozitia abia au facut-o, asa ca nu au primit si la dictare. Se descurca bine, scrie frumos, ordonat, dar nu foarte rapid, dar îi mai spun sa mareasca ritmul. Acasa dam dictari mai lungi si chiar mi-a spus: Tu esti mai severa decat doamna ca-mi dictezi mult.I-am explicat ca doar asa scrierea corecta devine deprindere. Citeste corect, in ritm propriu, singura problema este ca silabiseste initial in gand sau in soapta si apoi cu voce tare, dar muncim pe partea asta si vom sari de acest hop. Imi place ca nu citeste mecanic, chiar daca stie ce scrie in abecedar dupa citire repetata ea citeste cuvantul, nu-l spune din memorie. Anul trecut aveam copilasi care citeau din memorie ca pe poezie, dar cand citeam selectiv cititul era o problema. Eu o pun sa citeasca lectia in intregime, dar si selectiv sau citim pe roluri.
La mate nicio problema si ma bucur ca-i place.
Flaviuta, felicitari fetitei! Si eu sunt exigenta, dar d-na voastra ma intrece. Mi se pare ca a exagerat cu acea virgula chiar daca a terminat mai repede. Abia au invatat despre virgula si e normal sa o mai uite, este clasa I. De multe ori noi ca adulti facem apel la cunostintele de gramatica (cunostinte de care copiii inca nu au habar) sa vedem daca punem sau nu o virgula. Virgula are o intrebuintare foarte larga si folosirea ei se invata treptat pana prin clasa a VIII-a.
Ma gandesc cum se simt acei copilasi care scriu si citesc cand ceilalti copii fac abilitati practice. Munca in plus o faci lucrand in ora respectiva diferentiat, lor le dai fise mai usoare, îi soliciti mai des. E foarte greu, e o munca titanica sa lucrezi diferentiat la clasa I, faci fise diferite, mai ramai cu ei dupa program cand se poate si mai ales trebuie ajutati si in familie. Mereu am zis ca in clasa I si parintii sunt elevi si totodata invatatori si trebuie sa-i ajute pe copilasi pt ca si la scoala sunt ajutati, nu invata singuri. Ora la ciclul primar are 45 de minute, iar la clasa I 10-15 minute ai o activitate in completare, jocuri, cantele, deci timpul pentru invatare este de 30-35 min. timp in care verifici cunostintele insusite anterior, predai, fixezi cunostinte...
Acum am in clasa o fetita care o alfabetizez pt ca anul trecut nu am reusit pt ca varsta psihica e mai mica decat cea fizica,lipsea mult, face parte dintr-o familie cu copii cu CES,dar si acum merge greu, uita literele ce le invatam, o luam de la capat... mai am un baietel care nu scrie, cum plec de langa el cum devine visator,are pb de atentie, dar oral lucram binisor cand lucram frontal si il solicit iar problema si mai mare este ca acasa nu face nimic, joaca, joaca si iar joaca si mai sunt inca doi care merg mai greu plus unul cu CES pe hartie ca nu-i chiar cu CES deoarece stie sa scrie, scrie dupa dictare, stie sa citeasca, dar la mate merge greu.Problema este ca nu e in familie, ci in apartament de tip familial. El are alte probleme, simte lipsa familiei, toate propozitiile lui sunt cu dorinte legate de familie. Dar sunt dr. psihologi care îi vad intr-o intalnire cateva minute si gata e cu CES.
Pentru mine ora de abilitati sau desen este pentru toti.Am fost si eu copil si nu mi-ar fi placut sa fac citire in loc de desen si de asemenea sunt mama si nu mi-ar placea ca Diana sa pateasca asa. Cand eram mai tanara si mai ales nu eram mamica nu observam anumite aspecte (pedagogia si psihologia te invata de multe ori lucruri pe care nu le poti aplica si de asemenea nu te invata cum sa procedezi in anumite situatii, multe le inveti din practica, dar niciodata nu am facut diferente intre copii. Acum pot privi lucrurile si din tabara cealalta si inca invat multe lucruri interesante.
Daria, ai dreptate. Vor veni vremuri grele cand vor munci mult si acasa pt ca asa cum scriam mai sus, ora-i scurta, cunostintele-s multe si daca imparti 45 de minute la 25 de elevi nu ai 2 minute pt fiecare, iar intr-o clasa toti sunt egali indiferent de performante. A facut corect îl feliciti, îi dai FB, a gresit il atentionezi, il snctionezi. Eu nu-s genul care zic: Eeee, nu-i dau I sau S ca e elev bun, poate ca a avut o zi proasta...Si cel slab poate avea o zi proasta. Drept ca si eu îi iert pe toti la prima abatere, dar cand se repeta nu mai trec cu vederea.
Sa aveti un sfarsit de saptamana relaxant!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns antoemma spune:

Nici noi nu mai reusim sa lucram suplimentar. Si as vrea tare mult sa putem repeta mai des cuvintele noi de la germana dar ba merge la inot, ba la dentist, ba la Centrul cultural german, ba e ziua ei... Saptamana asta am fost ocupata cu pregatirle pentru ziua ei asa ca iar ne-am limitat la teme. De saptamana viitoare insa ne revenim si o sa mai recuperam.
Ea e foarte incantata de scoala si cand i-am zis ca urmeaza o vacanta de 3 saptamani aproape ca a inceput sa planga. Toate materiile ii plac dar cel mai mult desenul, matematica, germana si lucrul manual. Este foarte incantata insa si de povestile care i se spun la religie.Si ii e tare draga invatatoarea. Iar eu sunt tare multumita ca-i place la inot. In sfarsit a gasit si ea un sport care-i place mai mult timp.
Lali, si noi lucram pe acelasi tip de caiete.
DidiAlex, ti-am trimis PM.


Copii gasesc totul in nimic, oamenii gasesc nimic in tot. (Giacomo Leopardi)

Mami de 2004 si 2010

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ochi_verzi spune:

Noroc ca am mai dat pe aici si asa am vazut emoticonul trist dupa ultima propozitie ca eu il mutasem unde-i era locul, dar nu l-am sters. Vai, ce ametita sunt!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns antoemma spune:

Voi mai stiti ceva de evaluarea psihologica pentru care ni s-a cerut acordul? Fetita mea zice ca nu s-a facut pentru clasa lor. As fi curioasa daca ne va transmite si nou cineva rezultatele.

Copii gasesc totul in nimic, oamenii gasesc nimic in tot. (Giacomo Leopardi)

Mami de 2004 si 2010

Mergi la inceput