Integrarea copiilor cu C.E.S.
Raspunsuri - Pagina 2
luna73 spune:
Sanziana27, tot respectul pentru deschiderea ta asupra acestui tinar.
O spun ca mama a unei fetita cu down, eleva in clasa a-II-a.
LarysiMary, apreciez faptul ca ceri ajutorul. Sunt sigura ca doar cu cadre didactice ca tine si ca cele care-ti merg inainte si-ti vor arata metodele sistemul de invatamint si mentalitatile din Romania se vor schimba cu adevarat.
Din experienta mea ca mama, cereti copilului cu CES orice, chiar la nivelul copilului fara deficiente. Rezultatele vor fi peste asteptari pentru ca copilul cu deficiente lupta sa si le depaseasca. Si intr-o anumita masura(cea personala) reuseste. Nu cereti putin.
Copilul meu nu pronunta corect sunetele in vorbirea libera, dar surpriza a aparut odata cu invatarea citirii: recunoaste si scrie corect toate literele, citeste corect cuvinte din 2-3-4 litere, scrie dupa dictare... capacitati cu care a surprins pe toti, indiferent ca suntem perinti sau cadre didactice. Ideea e ca daca nu am fi incercat scoala normala sau daca nu am fi fost acceptati de doamna invatatoare si conducerea scolii... poate nu am fi trait aceasta bucurie!!!!!!!!!
asteryaro spune:
Citat: |
citat din mesajul lui luna73 Sanziana27, tot respectul pentru deschiderea ta asupra acestui tinar. O spun ca mama a unei fetita cu down, eleva in clasa a-II-a. LarysiMary, apreciez faptul ca ceri ajutorul. Sunt sigura ca doar cu cadre didactice ca tine si ca cele care-ti merg inainte si-ti vor arata metodele sistemul de invatamint si mentalitatile din Romania se vor schimba cu adevarat. Din experienta mea ca mama, cereti copilului cu CES orice, chiar la nivelul copilului fara deficiente. Rezultatele vor fi peste asteptari pentru ca copilul cu deficiente lupta sa si le depaseasca. Si intr-o anumita masura(cea personala) reuseste. Nu cereti putin. Copilul meu nu pronunta corect sunetele in vorbirea libera, dar surpriza a aparut odata cu invatarea citirii: recunoaste si scrie corect toate literele, citeste corect cuvinte din 2-3-4 litere, scrie dupa dictare... capacitati cu care a surprins pe toti, indiferent ca suntem perinti sau cadre didactice. Ideea e ca daca nu am fi incercat scoala normala sau daca nu am fi fost acceptati de doamna invatatoare si conducerea scolii... poate nu am fi trait aceasta bucurie!!!!!!!!! |
Felicitari pentru asa realizari, si voua, si fetitei voastre!
Dar... ceva nu inteleg: exista posibilitatea ca scoala (invatatoarea si/sau conducerea) sa nu fi fost de acord cu inscrierea fetitei voastre in invatamant de masa???
Daca am inteles bine, apoi asta mi se pare FOARTE GRAV.
Sper doar ca ai vrut sa transmiti altceva...
Dodo-pui spune:
luna73 in primul rand felicitari tie si fetitei tale.In al doilea rand si Bogdan nu pronunta totul corect si absolut deloc R si accidental pe C.Eu mereu m-am comportat cu el ca si cu un copil normal fara nici o problema.Tot ce cere d-na celorlalti rezolvam si noi si chiar mai pulsez unde stiu ca poate si-i place(matematica)
Citat: |
citat din mesajul lui asteryaro Dar... ceva nu inteleg: exista posibilitatea ca scoala (invatatoarea si/sau conducerea) sa nu fi fost de acord cu inscrierea fetitei voastre in invatamant de masa??? Daca am inteles bine, apoi asta mi se pare FOARTE GRAV. Sper doar ca ai vrut sa transmiti altceva... |
Da ,exista aceasta posibilitate ca sa nu gasesti mereu persoane deschise...si sa nu fie acceptati in invatamantul de masa...din pacate.Putini copii speciali au NOROCUL sa fie in scoli normale.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Credinta vede invizibilul, crede incredibilul si primeste de la Dumnezeu imposibilul!
Razbunarea cea mai cruda este cand dusmanul tau e silit a recunoaste ca esti bun si dansu-i rau.
luna73 spune:
asteryaro, din pacate exista asemenea scoli/directori/cadre didactice, dar din mare fericire, nu a fost cazul nostru.
Cei care fac asta(refuza) nu stiu ce pierd. De fapt toate partile implicate sunt in cistig:
Parintii celorlati copii isi vad/apreciaza/valorizeaza propriii copii printr-o alta prisma.
Colegii copiilor nostri speciali dezvolta implicit sentimente puternice de altruism, spirit de echipa, isi asuma responsabilitati, ajung la depasirea limitelor personale.
Cadrele didactice aplica metode noi, se dezvolta personal, se imbogatesc sufleteste(pentru ca obtinerea unui progres, cit de mic, de la un copil cu deficiente produce o bucurie imensa!!!!!!!, pentru ca a contribuit... enorm la asta)
Scoala poate dezvolta proiecte si de ce nu, poate obtine fonduri bazate pe incluziune.
Dodo-pui spune:
luna73 frumos ai scris si foarte adevarat.
Azi d-na invatatoare a lui Bogdan era foarte bucuroasa,deoarece:
-ieri Bogdi a tinut pasul cu colegii lui la scris(aveau ovalul mic) nu a scris ff frumos dar bine si cot la cot cu ei
-f bucuroasa caci este acceptat de colegi ,azi mi-a recunoscut ca i-a fost foarte frica ca va fi respins de acestia.Dar dupa ziua de sambata e convinsa ca toti copii il accepta.
-azi toti s-au chinuit sa-l faca sa zica "R" (el avand dislalie polimorfa..inca nu-l zice pe R,C),dar colegial si foarte frumos
-cum ia intrebat doamna ce au facut in vacanta ei cel mai mult au povestit :despre cum au petrecut la si cu Bogdan si cum toti il laudau ca el in vacanta a invatat mult mai multe cuvinte corecte.
-si mi-a zis sa trag cat pot caci el poate ...
Ce inseamna pentru mine ca parinte a unui copil cu C.E.S. ..ENORM
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Credinta vede invizibilul, crede incredibilul si primeste de la Dumnezeu imposibilul!
Razbunarea cea mai cruda este cand dusmanul tau e silit a recunoaste ca esti bun si dansu-i rau.
luna73 spune:
Bravo, Dodo-pui.
Fii convinsa ca Bogdan va oferi tuturor multe surprize. Important e sa scrie, sa execute sarcinile. Vine vremea si pentru caligrafie, nu?
Doamna noastra spunea ca important e sa insuseasca si sa execute semnul grafic/litera, chiar daca nu e chiar pe rind. In timp, cu siguranta le va aseza la locul lor, pentru ca la dictando nu mai are liniatura. Depinde de cita rabdare avem noi, nu?
ada2021 spune:
Integrarea se realizeaza foarte greu in Romania.In clasele I-IV este mai usor,daca gasesti o invatatoare care sa inteleaga ce inseamna copil cu CES,care sa inteleaga diagnosticul copilului,sa fie receptiva . Dar din clasa aVa credeti-ma ca totul se schimba.Este greu sa faci 10-12 profesori sa inteleaga ca un elev cu CES nu va putea sa tina pasul cu ceilalti(la toate materiile)ca nu va putea invata radicali si alte cele(in special la matematica intervin problemele).Deseori copilul este marginalizat,nu i se acorda atentia cuvenita iar achizitiile acestuia sunt foarte mici.
Prof. de sprijin/itinerant vine in scoala de masa pentru a-l ajuta pe elevul cu Ces dar deopotriva si pe profesorii de acolo.El realizeaza un program educational de interventie personalizata PIP,unde continuturile invatarii sunt adaptate la potentialul copilului.El este trimis de scoala speciala di raza sect.unde se afla sc. generala unde este integrat copilul.
Dodo-pui spune:
Buna,
Ada2021 nu contesc ce spui,nu am cum...dar stiu si un exemplu...ceea ce pentru mine e super suficient.E exemplu unui copil care este integrat cu C.E.S. si este licean la liceul forestier(se numea candva)din Braila...deci se poate.GREU dar nu imposibil
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Credinta vede invizibilul, crede incredibilul si primeste de la Dumnezeu imposibilul!
Razbunarea cea mai cruda este cand dusmanul tau e silit a recunoaste ca esti bun si dansu-i rau.
sanziana27 spune:
v-am zis si eu tot drespre un copil licean, deci se poate!
Trebuie multa vointa si bunavointa din partea tuturor!
Dodo stii ce mult ma bucur pentru voi, enorm!
Eu cred ca integrarea in sistemul de masa, dar sa se si ocupe de ei, adica sa fie integrati cu CES este spre beneficiul lor, sunt trasi in sus!
ANDREEA11 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui nikkei Buna! Sanziana si fetelor ce aveti informatii despre acest subiect, va rog sa-mi spuneti si mie cum fac sa inscriu copilul cu CES in scoala normala? Care sunt primii pasi? Vorbesc cu o invatatoare si cu directorul scolii? Eu am un baietel cu tetrapareza spastica. Implineste in decembrie 9 ani. Acum e la scoala speciala nr.5 in clasa a II-a. Insa as vrea ca la anul viitor sa-l tranfer la o scoala de masa, pentru ca el stia la 7 ani majoritatea literelor mari de tipar si cifrele, insa la scoala nu au facut asa ceva (abia acum au inceput) si intre timp le-a uitat. Deasemeni noi discutam acasa despre sinonime si antonime si la scoala imi ziceau ca nu prea stie onomatopeele (le stia la gradinita dar intre timp le-a uitat). El a fost la gradi normala. Nu l-am dat de la inceput la scoala normala pentru ca nu poate scrie cu manutele si pentru ca are si probleme de vedere si scrisul trebuie sa fie mai mare si sa ai rabdare cu el pana focalizeaza imaginea. De vorbit vorbeste foarte bine si invatatoarea lui spune ca are oricum cele mai multe cunostine dintre copii (dar se descurca doar oral). Imi doresc mult sa nu-i ratez sansa de a se dezvolta normal din punct de vedere intelectual (ca doar nu toti copii sunt cei mai destepti), dar in tara noastra e greu sa-l integrez si nu stiu de unde sa incep sa lupt in directia asta. Va doresc succes tuturor si toate cele bune! |
Buna nikkei!
Sunt kinetoterapeut la Scoala Speciala nr. 5, iar in cls a IIa nu exista un elev care sa corespunda descrierii tale. As vrea sa-mi precizezi, te rog, dc elevul este in colectivul clasei a IIa din cadrul Scolii Speciale 5 sau din cadrul centrului Aurora. Atat eu cat si d-na profesor a clasei a IIa suntem nedumerite!
Sanatate!