Temele pentru acasa-intre chin si necesitate
Raspunsuri - Pagina 6
dolory spune:
Buna ziua!
Am citit cu mare interes parerile celor de aici.Si am condiderat ca ar fi bine sa impartasesc cu voi ce patesc cu temele baietelului meu de clasa I.Daca pentru voi 2 pagini este mult,ce spuneti de 4-5, cat le da doamna lor?Asta de la o zi la alta,caci saptamanal mai au cateva fise de rezolvat pentru ambele materii(cateva pagini bune).Deja copilul a inceput a urasca scoala si plange de cate ori ne apucam de teme.Am incercat sa am o discutie cu d-na invatatoare ,care de fapt este suplinitoare,si am cerut sa se faca o sedinta cu parintii pentru a discuta aceste aspect.Dupa ce am citit cele scrise de voi pe forum am ajuns la concluzia ca trebuie abordata aceasta probleme foarte serios ,mai ales ca ei nici nu ar trebui sa faca teme acasa.O sa revin cu noi detalii dupa sedinta.
Este posibil asa ceva?
MariaG spune:
dolory din experienta zic: sedinta cu parintii n-o sa te ajute. Copilul meu are o invatatoare care da teme normale (clasa a II-a 5-6 probleme diferite la matematica si o fisa cu cateva notiuni la romana). Copilului ii ia 2 ore sa-si faca tema dar asta e problema lui nu a temei, pentru ca in timpul asta mai face inca o mie de alte lucruri (pe principiul orice doar sa nu-mi fac tema). La fiecare sedinta exista cel putin 10 parinti care cer teme mai multe. Mai nou mi i-am pus in cap pentru ca am sugerat ca fiecare parinte este liber sa ii dea suplimentar de lucru copilulului propriu.
Dana D am si eu dilema asta cu scrisul frumos. Eu am scris execrabil pana in clipa in care n-a mai fost nevoie sa scriu. Acum am o caligrafie de invidiat. Cata vreme am fost in scoala mi s-au scazut intotdeauna puncte pentru caligrafie. Lucru care nu m-a impiedicat cu nimic sa termina o facultate cu succes, sa am un loc de munca foarte bun, sa port o conversatie inteligenta si sa am o familie frumoasa.
Eu am cerut de la copil un singur lucru: sa se inteleaga ce scrie.
In alta ordine de idei: eu n-am stat sa fac teme pana la 1 noaptea. Iar in clasele primare nu faceam teme pe mai mult de doua pagini (si aveam un scris labartat). Cu toate astea ...
Mi-ar place ca teme experimente practice, sau probleme de tipul celor care se dau la Cangur.
capcaunul spune:
Citat: |
citat din mesajul lui MariaG Dana D am si eu dilema asta cu scrisul frumos. Eu am scris execrabil pana in clipa in care n-a mai fost nevoie sa scriu. Acum am o caligrafie de invidiat. Cata vreme am fost in scoala mi s-au scazut intotdeauna puncte pentru caligrafie. Lucru care nu m-a impiedicat cu nimic sa termina o facultate cu succes, sa am un loc de munca foarte bun, sa port o conversatie inteligenta si sa am o familie frumoasa. Eu am cerut de la copil un singur lucru: sa se inteleaga ce scrie. |
Ca tot adusesi vorba de caligrafie, de anul viitor www.hotnews.ro/stiri-esential-14301242-mai-are-rost-iti-inveti-copilul-scrie-mana-45-state-din-america-scrisul-mana-deveni-anul-viitor-materie-optionala-scoli.htm" target="_blank">scolile din US vor inlocui disciplina "Caligrafie" cu disciplina ... "Word".
PS. Probabil ca scolile alternative vor preda ... Open Office Writer.
Andries spune:
Daca un copil are timp de la 11 30 la 21 = 9 ore si 30 minute teoretice, asta nu inseamna ca trebuie sa-l cocosezi cu mate si romana, 5, 6 pagini zilnic. O aberatie mai mare nu am auzit. Copilul trebuie sa aiba activitati si daca nu le are, nu e vina lui ci a parintilor care nu se ocupa de el. In plus activitatile trebuie sa fie balansate, echilibrate.
Eu am avut si am o caligrafie frumoasa, singurul moment in care eu cred ca m-a ajutat a fost la treapta I, II, BAC si admitere, lucrarile mele in plus fata de cunostintele etalate erau pur si simplu "frumoase" si usor de citit in facultate nu a mai contat. Cred ca un scris lizibil este de preferat in general. Si copilul meu scrie destul de neregulat, dar totusi e lizibil, clar, eu sunt multumita.
45 de minute la clasa a II a mi se par absolut rezonabile, pentru teme la rom, mate, mediu, engleza, lectura (exclud teme de gen "casuta din chibrituri" sau "portofoliul cu animale" care-mi papa mie ficatii... tocmai am finisat un portofoliu cu niste miei, iezi, vitei si alte animale folosite pentru lana, piele, carne, lapte....ce fac parintii care nu au imprimanta si nici talent la desen?)
ruxandra_sb spune:
Din pacate si noi tragem ponoasele lipsei de exercitiu la scris, adica total insuficient. Sau lipsa totala a caligrafiei ca si "materie". Da.. mi s-a parut initial cool sa-i dam libertate copilului.. acum nu mi se mai pare.
Scrie urat, dezlanat si indescifrabil de multe ori si pt el. Inclusiv la cifre.
Cum il poate afecta? Incepand cu examenele scrise.. cati profesori vor avea rabdare sa-i descifreze hieroglifele? Si cel mai important: mi se pare total aiurea sa nu mai poti citi ce-ai scris tu cu mana ta. Iar la mate poti rata aiurea o problema pt ca 5 arata ca 3.
Deci sincer as fi preferat sa se puna mai multa presiune pe el la scoala pt un scris macar la nivel de rezonabil ordonat.
In plus nu consider scrisul de mana desuet, ci obligatoriu. Si asa devenim zi de zi mai dependenti de masinarii..
ruxandra_sb spune:
Iar referitor la durata temelor..hm, nu prea cred in regula cu 30' pt clasa 1-2, 60' pt clasa 3-4, sau altele in gen.
Copiii lucreaza in stiluri diferite, unora le ia 4 minute sa rezolve problema x, altora de 2-3-5 ori mai mult. Unii se concentreaza brici, de altii tre sa tragi. Apoi chiar si cei mai buni au zile mai ametite.. Sau invers.
Cu scrisul tocmai am zis, cred ca este nevoie de exercitiu. La citit idem. Iar matematica este mai mult transpiratie decat inspiratie. Ca sa ajungi la inspiratie, trebuie s-o stapanesti macar la un nivel mediu.
Androix spune:
Si eu cred la fel. Ma mir cum puteti cuantifica atat de precis cate minute ar trebui sa ocupe o tema. Vai si amar de mine sa-i zic baiatului meu ca tema lui ar trebui facuta in 30 de minute e in stare sa traga fermoarul de la ghiozdan vreo 28 din ele.
A fost bine sa ne relaxam ca nu termina nimeni clasa I neinvatat sa scrie si sa socoteasca, dar mai depinde si cum face asta la sfarsitul anului.
Cricor spune:
Scrisul este din pacate foarte important. Profesorii se enerveaza la lucrarile unde stau sa descifreze scrisul...iar lucrarile ordonate/aratoase iau puncte pentru aspect :).
Fiu-meu e clasa a 5a si are teme la toate materiile, mai putin sport si dirigentie. Teme peste teme, referate (la care prestez si eu..cu tristete spun asta), desene, culegeri, fise de lectura ..astept cu interes teme la dirigentie (are fiu-meu un priten care are teme si la dirigentie). Si oricat ar pune unii ca e normal..mie nu mi se pare normal sa munceasca intr-o zi mai multe ore ca mine. Ei au 5-6 ore, iar temele in zilele bune dureaza cam 3-4 ore. In weekend eu stau daca am chef..el face teme, referate, desene, fise, etc, etc.
Daca pana acum in sedinta mai puteai spune ca sunt multe teme invatatoarei...acum e o lupta cu morile de vant. La sedinta nu vin profesorii (ca sunt ocupati, ca ei au consultatii, ca ei transmit copiilor tot ce este nevoie). Daca te duci sa vorbesti cu un profesor te trezesti tinta unui discurs ... de nu stii cum sa pleci mai repede.
anya spune:
La clasa 1 cel mai mult dureaza copiatul textului problemei la mate, pe caiet de mate. Sper sa treaca repede etapa asta si sa scrie doar datele.
Proiectele sunt o prostie atata timp cat sunt facute sa le faca parintii. La clasele mici am lipit de m-am saturat. Nu puteam lasa copilul sa taie din ce carti ii traznea lui - asa ca tot eu faceam munca de selectie. Mai scria el cate doua randuri si gata. Din clasa a 4-a cand am inceput istoria si am avut si alt tip de proiect - am trecut la a invata copilul sa foloseasca google-ul si copy/paste (poate ajunge prim ministru?). Apoi luam eu proiectul la serviciu, il aranjam si il printam. Acasa n-am imprimanta si acum a decedat si calculatorul. Ce face un copil ai carui parinti nu au PC, laptop sau alte minuni. Sa nu uit...de doua ori am uitat sa printez minunea si l-am trimis cu stick-ul la invatatoare. Nu s-a suparat.
Alizee spune:
Temele facute acasa ajuta copiii sa aprofundeze ceea ce li s-a predat in clasa.
Mai mult de 6 exercitii la mate si 6 la romana, pe zi, e mult si, in timp, epuizeaza copilul; randamentul lui la invatatura va scadea, nu va creste. Ma refer la clasele primare.
Dolory, intereseaza-te daca la anul va fi aceeasi suplinitoare la clasa si, daca va fi, muta-ti copilul la o invatatoare.
In privinta timpului alocat temelor : fii-mea ia pauza de joaca din 3 in 3 exercitii, asa ca o cam prinde seara. Dar am observat ca poate sa lucreze mult mai mult si mai bine decat in clasa I, cand voia pauza dupa un exercitiu.
Fiecare copil are ritmul sau, principalul este ca el sa inteleaga temele pe care le face.
allinta
A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.