ADD?
Raspunsuri - Pagina 5

happiness spune:
Accept, nu il dispretuiesc. Daca mi-e drag sau nu e treaba mea, nici tie cred ca nu ti-s dragi toti oamenii cu care lucrezi. Din intamplare, eu iubesc copiii, asa ca nu e cazul sa am altfel de sentimente pentru cei care nu se incadreaza in tipare. Am avut atat copii cu cerinte educationale speciale-adica acei copii cu deficiente usoare de invatare, cat si copii super dotati, care si ei sunt la fel de speciali. Eu sunt profesor pentru toti. In timpul in care eu il pun pe "copilul-problema" sa stearga tabla(asta cred ca i-ar placea) si il laud ce bine a reusit sa o faca, il pagubesc pe un alt copil caruia ii pot explica ceva pentru un concurs scolar.Si acela e elevul meu, si el ma vrea aproape... Eu incerc sa ma ocup de toti, dar nu e usor. Nimeni nu e perfect.
Revenind la subiect, poate ca si doamna invatatoare a fetitei lui Caro are dificultati in a se "imparti", e dificil sa ii multumesti pe toti...


bird70 spune:
Citat: |
![]() In timpul in care eu il pun pe "copilul-problema" sa stearga tabla(asta cred ca i-ar placea) si il laud ce bine a reusit sa o faca, il pagubesc pe un alt copil caruia ii pot explica ceva pentru un concurs scolar. |
Concursurile scolare sunt parte din curicullum? Daca nu atunci ar trebui sa te focusezi pe copilul cu probleme mai degraba decat sa explici pentru concursuri. Invatamantul normal de stat are ca scop educarea copiilor la nivel mediu, nu in regim de scoli/clase pentru copii dotati. Din pacate sistemul din Romania se focuseaza pe 1-2 copii dotati dintr-o clasa de 35 si au impresia ca sunt grozavi pentru ca acesti copii au rezultate cand ceilalti raman semi-analfabeti. Inteleg ca multa lume nu va fi de acord cu ce spun dar cred ca nu e corect sa te focusezi la clasa pe copiii dotati. Ar trebui sa incerci sa aduci pe toti la nivelul mediu, la nivelul cerintelor. Ar trebui scoala sa aibe ore sau clase speciale pentru copiii care lucreaza la nivele mai mari decat cerintele din programa. Nu e corect sa pierzi timpul celor multi pentru 1-2 copii chiar daca sunt dotati. Parerea mea. Eu platesc o gramada de bani sa imi duc copiii la o scoala unde primesc atentie individuala si au clase speciale pentru talentele lor. Invatamantul de stat nu imi ofera asta decat in pputine scoli. Dar mi se pare corect ca invatamantul de stat sa incerce sa scoata toti elevi la un anumit nivel decat sa se focuseze pe 5-10% din ei.
Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper



accept92 spune:
bird eu sunt perfect deacord cu tine. Un profesor nu se poate lauda cu concursuri scolare atata timp cat are in clasa chiar si un singur copil care nu stapaneste notiunile din programa si nu participa la ora. Abia atunci cand toti elevii din clasa se descurca si stapanesc notiunile (fara a fi neaparat pasionati sau super constiinciosi) un profesor isi poate permite moftul concursurilor scolare. Daca ai in clasa 30 de elevi si 29 stapanesc notiunile din programa si unul singur nu, iti poti permite sa-ti rezervi o parte din timp in care sa lasi clasa sa se relaxeze ocupandu-te de copilul care are nevoie de ajutor chit ca asta ar presupune sa te asezi langa el in banca si sa repeti notiunile doar pentru el. Asta ar insemna invatamant care da o sansa tuturor si profesor in slujba elevilor, nu profesor care cauta 'talentele' prin care sa se remarce el cu nu stiu ce rezultate la concursuri scolare.


Luna1 spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui saskia
Ce spui poate merge in sistemul de invatamant romanesc, aici s-ar plange parintii celorlalti copii ca nu li se dedica timp egal, asta e crudul adevar. Aici se fac evaluari si daca un copil nu este in anumite standarde exista invatamant special, pentru copiii care nu se pot integra in sistemul obisnuit de invatamant, copii care de multe ori necesita atentie sporita, clasele sunt mai mici, gen 8 copii la o invatatoare si asa mai departe. |
Ba aici chiar asa se intampla si nu se plange niciun parinte. Cand un copil ramane in urma, sau are dificultati de invatare/adaptare, primeste o atentie speciala, "teacher assistant" care lucreaza in deosebi cu el, il lauda, il face sa simta important la nivelul lui, lucreaza sa umple golurile. Asa mi se pare si normal. Un copil ramane in urma, codas la invatat, nu ca e el "prost" ci pentru ca noi adultii nu stim sa adaptam metoda de predare. Asta mi-a zis-o o invatatoare de aici.
Problema in Romania e ca nu exista personal sa oferi asistenta speciala copiilor care, culmea, isi permit sa nu fie toti la fel, uniformi, si nu invata toti dupa aceeasi metoda (vezi copiatul dupa tabla atat de apreciat de "doamne").
Happiness imi permit si eu o intrebare fara a fi ironica: de ce ti se pare atat de important copiatul de pe tabla? De ce ar trebui fetita lui Caro sa nu aiba FB atat timp cat ea are cunostintele necesare fara sa copieze dupa tabla? De ce sunt notati copii dupa o prostie cum ar fi copiatul de pe tabla sau de pe carte, uitand de fapt ca voi cadrele didactice sunteti acolo sa evaluati rezultatul final, mai exact indiferent prin ce metode s-au acumulat cunostintele, detinerea acestor cunostinte conteaza.
Nu ti se pare ca nu se vede padurea de copaci? Conteaza doar ca acei copii sa ramana cu cunostintele predate, nu sa copieze robotic de pe tabla.
Aici nu exista asa ceva. Si temele, enunturile sunt pe o foaie de hartie iar daca copiii aleg sa scrie doar raspunsul, atat timp cat acesta e corect, se considera ca s-a atins tinta, cunostintele au fost acumulate, copilul ala a inteles ce i s-a aratat.


Luna1 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui happiness Accept, nu il dispretuiesc. Daca mi-e drag sau nu e treaba mea, nici tie cred ca nu ti-s dragi toti oamenii cu care lucrezi. Din intamplare, eu iubesc copiii, asa ca nu e cazul sa am altfel de sentimente pentru cei care nu se incadreaza in tipare. Am avut atat copii cu cerinte educationale speciale-adica acei copii cu deficiente usoare de invatare, cat si copii super dotati, care si ei sunt la fel de speciali. Eu sunt profesor pentru toti. In timpul in care eu il pun pe "copilul-problema" sa stearga tabla(asta cred ca i-ar placea) si il laud ce bine a reusit sa o faca, il pagubesc pe un alt copil caruia ii pot explica ceva pentru un concurs scolar.Si acela e elevul meu, si el ma vrea aproape... Eu incerc sa ma ocup de toti, dar nu e usor. Nimeni nu e perfect. Revenind la subiect, poate ca si doamna invatatoare a fetitei lui Caro are dificultati in a se "imparti", e dificil sa ii multumesti pe toti... |
Inca ceva: e mult mai usor sa lucrezi cu copiii dotati, sau cu copiii care iti inteleg metoda de predare, nu necesita eforturi adiacente, iti tii clasa si cu asta basta. Eu personal as considera un copil problema" asa cum il numesti tu, o provocare, m-as ambitiona sa gasesc o metoda adaptata SI pentru el. Si aceea ar fi cu adevarat o reusita cu care m-as lauda. Nu ceilalti 29 copii care inteleg oricum metoda mea si cu care lucrez asa cum mi-e mie bine.


denizel spune:
Ia uite, domle, il aflaram pe sotul lui Andrelin (de fapt, sunt mai multi
). Vaz ca s-a ajuns la scoala ca o jungla, scoala - scapa cine poate
.
De asemenea, ma bucur ca in acest weekend "copilul problema" a inceput sa scrie aproape tot de pe tabla.
In acest caz, happiness nu mai are nevoie de sfaturile pe care i le-am dat inca de pe pagina 2.
~Lumea ar fi mai frumoasa fara macelari~


happiness spune:
Luna1,eu predau o limba straina. Nu vad cum ar putea un copil sa invete ceva daca nu scrie cuvintele de pe tabla, din manual sau din alta sursa, daca nu copie exercitiile ca sa stie si el sa faca a doua ora.O limba straina nu se invata doar "vizionand", ci luand parte activ la ora. Inafara de copiat de pe tabla, exista exercitii de pronuntie(la care unii nu participa ca le e lene sa deschida gura), exercitii de citire(la care nu vor sa ia parte ca nu isi gasesc rolul) sau jocuri(la care intarzie tot grupul pentru ca lor trebuie sa le zici de 3 ori ce au de facut). Nu e vorba doar de copiat aici. In 45 minute la o clasa mica nu scriu mai mult de 10 minute, ca timp efectiv...De asta nu cred ca un copil care nu scrie de pe tabla nu are cum sa stie foarte bine materia. Cel putin la obiectul meu asa e. Copiii nu invata aici doar sa converseze, ci invata si sa scrie.Precum am mai spus,merg la el( de fapt la toti copiii) incurajarile de tip"fata vesela" sau "sticker". Intr-o zi a spus ca si-a facut tema ca sa ii pun fata vesela. Era foarte fericit cand a primit-o. Ma gandesc ca m-oi fi gandit si la sufletelul lui totusi, daca in conditiile actuale ii cumpar stickere din banii mei...Si e normal sa imi fie mai usor cu ceilalti copii care nu impun o atentie deosebita, ma gandesc ca oricine la locul de munca prefera un sef si colegi amabili, nu vor"provocari" neaparat...
Accept si Bird, va inselati. In fisa postului imi scrie ca trebuie sa fac pregatire suplimentara cu copiii capabili de performanta. Da, este ceva care trebuie facut. Eu fac ore suplimentare din timpul meu pentru asa ceva, nu ii pregatesc in timpul orelor normale. Am olimpiada in martie si din octombrie pana in martie fac ore neremunerate cu copiii olimpici. Separat de orele de la clasa. Nu se pune problema la mine(dar altii asa fac) sa las clasa si sa ma ocup de cei 2-3 care vor la concursuri.
Oricum, am specificat aceste aspecte ca sa nu se spuna ca ies din lupta fara argumente...Eu nu am de ce sa fiu judecata ca profesor pentru un intreg sistem de educatie care pe alocuri e defect rau de tot. Mai gasiti-va si alte victime...Poate dati peste profesori care nu predau si doar ii pun pe copii sa conspecteze,sau peste cei care dau doi bani pe copii si asteapta sa le vina elevii acasa la meditatii. Poate pe ei ii mai intrebati de una, de alta. Eu am incheiat aici explicatiile si nu mai intervin in topic, pentru ca vad ca deranjez.Raman cu principiile mele, cu vocatia mea si cu copiii mei minunati care , slava Domnului, au sufletul curat si mintea inocenta. Totusi, inainte sa judecati atat de aspru, poate va uitati la voi intai. Fiecare din voi banuiesc ca are o meserie pe care si-o face cu mici imperfectiuni, nu? Apropo de "Man in the Mirror" al lui Michael.
Carolinah, iti urez succes in ceea ce ai de facut cu fiica ta. Sa dea Domnul sa se rezolve prin orice metoda vei gasi tu sau alta persoana!


buli spune:
Citat: |
citat din mesajul lui accept92 bird eu sunt perfect deacord cu tine. Un profesor nu se poate lauda cu concursuri scolare atata timp cat are in clasa chiar si un singur copil care nu stapaneste notiunile din programa si nu participa la ora. Abia atunci cand toti elevii din clasa se descurca si stapanesc notiunile (fara a fi neaparat pasionati sau super constiinciosi) un profesor isi poate permite moftul concursurilor scolare. Daca ai in clasa 30 de elevi si 29 stapanesc notiunile din programa si unul singur nu, iti poti permite sa-ti rezervi o parte din timp in care sa lasi clasa sa se relaxeze ocupandu-te de copilul care are nevoie de ajutor chit ca asta ar presupune sa te asezi langa el in banca si sa repeti notiunile doar pentru el. Asta ar insemna invatamant care da o sansa tuturor si profesor in slujba elevilor, nu profesor care cauta 'talentele' prin care sa se remarce el cu nu stiu ce rezultate la concursuri scolare. Gandeste, gandeste, gandeste!!! - Winnie The Pooh |
cat de simplu!



bird70 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui happiness Luna1,eu predau o limba straina. Nu vad cum ar putea un copil sa invete ceva daca nu scrie cuvintele de pe tabla, din manual sau din alta sursa, daca nu copie exercitiile ca sa stie si el sa faca a doua ora. |
Fiica-mea de clasa a 4-a face japoneza la scoala cu un japonez super haios. Profesoara ne spune ca atata rad copiii ca trebuie sa faca exercitii yoga cu ei sa-i calmeze dupa ora de japoneza ca sa poata lucra cu ei. Fiica-mea e super incantata de japoneza si stie o gramada de cuvinte si expresii....si nimeni nu scrie la materia asta

Citat: |
In fisa postului imi scrie ca trebuie sa fac pregatire suplimentara cu copiii capabili de performanta. Da, este ceva care trebuie facut. |
Am inteles ca faci ore suplimentare cu copiii dotati. Ce spuneai tu mai devreme era ca alegi sa explici copilului performant (la clasa) decat sa incurajezi si sa stabilesti o legatura cu copilul mai putin performant. Asta nu este ok. De asta ai ore suplimentare sa faci pregatire peste programa cu anumiti copii. La clasa trebuie sa ii aduci pe toti la nivel mediu, adica sa lucrezi cu elevul ala care ramane in urma.
Health is a state of physical, mental and social wellbeing and not merely the absence of disease or infirmity . World Health Organisation
I'm not insane, my mother had me tested! Dr.Sheldon Cooper
