Clientul nostru ...

Raspunsuri - Pagina 5

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui ariadna33

Da, asa este, asta-i meteahna romanului, el se pricepe la absolut orice! Daca se strica ceva la baie, sigur se apuca sa demonteze sa arate sefului cat de priceput este el... Pai daca-i softist, el trebuie numai soft sa faca, asta-i munca pentru care e platit.
In companiile mari nu ai voie sa schimbi un bec daca se arde in birou, chiar daca e simplu de facut. Trebuie sa-l chemi pe electrician care pentru asta e platit, sa schimbe becul.

N-ai inteles ... sotul meu nu e softist - este hardist ...deci treaba lui era support and maintenance.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iulianm spune:

Deci va scrie buflea ca

Citat:

ne spune ca trebuie inlocuit coil-ul care oricum trebuia inlocuit si daca nu il spargea el, ca tava aia e legata de coil, deci cu sau fara greseala lui, aceasta chestie trebuia facuta


si ca

Citat:

Pai mi-a spus barbatul ca tava defecta trebuia desurubata de la coil-ul vechi si erau sanse sa nu se mai desfaca de acolo ca ruginisera suruburile - deci probabil ca tot ar fi trebuit sa inlocuiasca coil-ul.


si voi continuati sa-l mursecati pe instalatorul respectiv. Si prin invaluire, si pe buflea, ca s-a lasat mituita, acceptind spaga.

Buflea nu minte, asta a fost impresia ei. Insa impresia unui om care nu se pricepe, deci foarte posibil ca impresia ei sa fie gresita. Ca daca se pricepea, isi repara singura, nu avea nevoie de chemat instalatorul.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Sigur ca situatia expusa de mine este interpretabila. Cinstit era sa ma lase sa scriu ce vreau si sa-si asume responsabilitatea.

Totusi eu nu o vad ca pe o mituire - omul s-a oferit sa imi dea un discount pentru greseala facuta in schimbul retragerii de pe net a amanuntelor care nu il avantajau.

Cred ca ar fi fost multumit si daca nu scriam nimic - scopul lui era sa nu apara ceva negativ.

Pe mine m-a impresionat placut dealul asta - de altfel de aia am si scris despre el aici - m-a facut sa ma gandesc cat de mult conteaza parerea clientului- si m-am simtit bine, cum si-a asumat responsabilitatea greselii (si-a cerut si scuze), cum mi-a dat un discount si nu mi-a cerut sa mint, doar sa nu dau amanunte, sa nu ii stric reputatia.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mianna spune:

intr-adevar, se pare ca se schimba mentalitatea in timpul trecerii oceanului.

mie mi s-ar fi parut normal sa-ti ofere discountul in schimbul greselii, daca ea a existat (vad ca se aplica regula drobului de sare ca poate-poate s-ar fi spart, dar poate nu), independent de review, sau sa sustina ca n-a gresit nimic si deci a cerut pretul corect, si sa-ti ceara sa stergi review-ul pe care in cazul asta l-ar fi considerat neadevarat, sau si mai elegant, sa dea el un reply review-ului tau in care sa explice cum stau lucrurile si cat de inocent si de perfect e el de fapt, dar fara sa amestece suma de bani despre care pornim de la premisa ca ti-a cerut-o in mod corect si justificat, nu c-a incercat sa "te faca" in stil american.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui mianna

intr-adevar, se pare ca se schimba mentalitatea in timpul trecerii oceanului.

mie mi s-ar fi parut normal sa-ti ofere discountul in schimbul greselii, daca ea a existat (vad ca se aplica regula drobului de sare ca poate-poate s-ar fi spart, dar poate nu), independent de review, sau sa sustina ca n-a gresit nimic si deci a cerut pretul corect, si sa-ti ceara sa stergi review-ul pe care in cazul asta l-ar fi considerat neadevarat, sau si mai elegant, sa dea el un reply review-ului tau in care sa explice cum stau lucrurile si cat de inocent si de perfect e el de fapt, dar fara sa amestece suma de bani despre care pornim de la premisa ca ti-a cerut-o in mod corect si justificat, nu c-a incercat sa "te faca" in stil american.


El spune ca si cu si fara greseala lui, coil-ul trebuia schimbat si ca, desigur, mi-a facut o reducere cand mi-a dat pretul inlocuirii acestei piese. Eu spun si am si scris in review, ca eu am ramas cu indoiala faptului ca POATE, daca el nu ar fi stricat coil-ul, aceasta piesa nu trebuia schimbata. De altfel, oricat a incercat el sa ma convinga si la telefon de contrariul, i-am spus ca aceasta indoiala nu are cum sa mi-o lamureasca, pentru ca, ghinionul a facut ca el sa sparga coil-ul - ceea ce l-a determinat cu siguranta sa-l schimbe.

Nu stim exact unde este adevarul - eu sunt un client nespecialist cu indoieli nejustificate tehnic, el este un specialist care incearca sa isi minimizeze greseala cat mai mult si sa ma faca oarecum si pe mine multumita.

Eu zic ca dealul a fost corect - pana la urma, mi-a dat inapoi banii pe care ii platisem pentru reparatiile anterioare, in incercarea lui de a fixa problema fara a ajunge la aceasta piesa mare, aflata in tubulatura. Desi nu era nevoie, pe el, reparatiile anterioare l-au costat bani (meseriasul, materialele) si eu totusi am obtinut un avantaj - mi-a curatat o teava care nu era infundata, mi-a reglat presiunea freonului - deci as putea spune ca mi-a dat un discount.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iulianm spune:

Si eu consider ca dealul oferit a fost corect si avantajos pt tine.

N-am inteles de ce definiti reducerea/rambursarea drept spaga/mita. Si nu am inteles nici afirmatia legata de schimbarea mentalitatii la trecerea oceanului.

Eu cel putin, cind interactionez cu cei din sfera serviciilor, nu ii vad in mod automat ca pusi sa ma insele pe mine. Pornesc de la premiza ca sunt cinstiti si ca vor sa ma serveasca.

OK, in cazul expus de Buflea sunt semne de intrebare legate de schimbarea unei piese care putea sa mai functioneze ori ba.

Eu am avut o experienta acum trei ani cu termeni foarte clari. La una din reviziile periodice ale masinii, au avut de umblat la roti (balans, aliniat, etc) si la una din roti nu au pus totul la loc (!). Au gasit nu-sh ce surub dupa plecarea mea. Eu am ridicat masina la inchiderea programului, si dupa citeva mile, poc, piesa a iesit si gata plimbarea. Am chemat AAA sa ma remorcheze, normal ca eram furioasa. Ala de pe camion, ca ma duce el la un auto shop inca deschis, eu voiam la dealer (unde avusese loc maintenance), sotul meu "nu, hai la astia ca-s deschisi". In fine, am acceptat. Se uita mecanicul, imi zice ca e jale, trebuie schimbat si asta, si asta, si asta, imi da a doua zi lista cu tot.
Acasa, pe telefon, gasesc doua mesaje disperate de la service-ul reprezentantei, recunoscind ce au gresit si sa-i sun sa trimita ei remorca sa ia masina. Si spera ca sunt OK, ca nu s-a intimplt nimic rau pe drum.

Ca sa fac istoria scurta, a doua zi am discutat la service, le-am dat numele si adresa shopului, si s-au ocupat ei de tot: transferat masina, rambursat ce platisem la remorcat si apoi la shop (ca ma incarcasera vreo $1500, cica sa comande piesele), reparat tot, dat tichete de reducere pt reparatii viitoare (inclusiv pt un an de revizii periodice). Plus masina de inchiriat pe toata durata reparatiei, si rambursat cheltuiala pe benzina (la benzina chiar nu ma asteptam). Initial am zis ca nu mai calc pe la ei dupa ce-mi repara masina. Insa m-am razgindit, dupa ce m-am calmat am revizuit intimplarea si am continuat cu ei.

In fond, si-au recunoscut greseala, au reparat tot, nu m-au facut sa alerg pe nicaieri (ca eu dusesem masina altundeva doar), s-au infipt in ala bine de tot (si s-a dovedit ca mecanicul imi facuse o lista lunga de probleme ce masina nu le avea...), mi-au rambursat absolut toate cheltuielile. Si inca ceva, in afara de recunoscut greseala in mesajul lasat pe robot, mi-au explicat detaliat ce s-a intimplat. Ori eu, bazat pe astea, puteam sa-i dau in judecata, ca tot se poarta pe aici.

Asta s-a intimplat acum trei ani, si de atunci se poarta cu mine ca si cu un ou moale

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Mi se pare firesc sa ceri de la meseriasi sa livreze un serviciu bun, dar tolerez si inteleg ca pot aparea greseli. In definitiv, meseriasii au si ei limitele lor. De apreciat este efortul pe care il fac sa te mentina clientul lor si dupa ce au facut greseala - scuze, discount, oferta de maintenanta gratis ...etc.
Tata cand vine aici si reparam ceva pe la casa, este sigur din start ca aia o sa faca o treaba proasta, sta in carca lor, incearca sa le arate - mai la stanga, mai la dreapta, sta cu matura si carpa dupa ei, culege toate mizeriile si este convins ca o sa platim mai mult decat trebuie - noroc ca nu stie engleza prea multa ca cred ca le-ar da si sfaturi..

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns petra spune:

Citat:
citat din mesajul lui iulianm

Si eu consider ca dealul oferit a fost corect si avantajos pt tine.

N-am inteles de ce definiti reducerea/rambursarea drept spaga/mita. Si nu am inteles nici afirmatia legata de schimbarea mentalitatii la trecerea oceanului.

Eu cel putin, cind interactionez cu cei din sfera serviciilor, nu ii vad in mod automat ca pusi sa ma insele pe mine. Pornesc de la premiza ca sunt cinstiti si ca vor sa ma serveasca.

OK, in cazul expus de Buflea sunt semne de intrebare legate de schimbarea unei piese care putea sa mai functioneze ori ba.

Eu am avut o experienta acum trei ani cu termeni foarte clari. La una din reviziile periodice ale masinii, au avut de umblat la roti (balans, aliniat, etc) si la una din roti nu au pus totul la loc (!). Au gasit nu-sh ce surub dupa plecarea mea. Eu am ridicat masina la inchiderea programului, si dupa citeva mile, poc, piesa a iesit si gata plimbarea. Am chemat AAA sa ma remorcheze, normal ca eram furioasa. Ala de pe camion, ca ma duce el la un auto shop inca deschis, eu voiam la dealer (unde avusese loc maintenance), sotul meu "nu, hai la astia ca-s deschisi". In fine, am acceptat. Se uita mecanicul, imi zice ca e jale, trebuie schimbat si asta, si asta, si asta, imi da a doua zi lista cu tot.
Acasa, pe telefon, gasesc doua mesaje disperate de la service-ul reprezentantei, recunoscind ce au gresit si sa-i sun sa trimita ei remorca sa ia masina. Si spera ca sunt OK, ca nu s-a intimplt nimic rau pe drum.

Ca sa fac istoria scurta, a doua zi am discutat la service, le-am dat numele si adresa shopului, si s-au ocupat ei de tot: transferat masina, rambursat ce platisem la remorcat si apoi la shop (ca ma incarcasera vreo $1500, cica sa comande piesele), reparat tot, dat tichete de reducere pt reparatii viitoare (inclusiv pt un an de revizii periodice). Plus masina de inchiriat pe toata durata reparatiei, si rambursat cheltuiala pe benzina (la benzina chiar nu ma asteptam). Initial am zis ca nu mai calc pe la ei dupa ce-mi repara masina. Insa m-am razgindit, dupa ce m-am calmat am revizuit intimplarea si am continuat cu ei.

In fond, si-au recunoscut greseala, au reparat tot, nu m-au facut sa alerg pe nicaieri (ca eu dusesem masina altundeva doar), s-au infipt in ala bine de tot (si s-a dovedit ca mecanicul imi facuse o lista lunga de probleme ce masina nu le avea...), mi-au rambursat absolut toate cheltuielile. Si inca ceva, in afara de recunoscut greseala in mesajul lasat pe robot, mi-au explicat detaliat ce s-a intimplat. Ori eu, bazat pe astea, puteam sa-i dau in judecata, ca tot se poarta pe aici.

Asta s-a intimplat acum trei ani, si de atunci se poarta cu mine ca si cu un ou moale

"Double, double, toil and trouble; fire, burn; and caldron, bubble."


Si-au recunocut greseala si au reparat totul frumusel pentru ca au iesit mai ieftin decat daca le cereai daune, decat daca Domane fereste se intampla ceva mai grav, un accident sau si mai rau, da ii dadeai in judecata si tot asa. Mai ales ca este vorba de roti, de sistemul de sistemul de directie si franare regulile unei revizii sunt foarte clare si dure la un dealer. Stiau ei ce risca daca nu se poarta cu manusi cu tine !

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mianna spune:

Citat:
citat din mesajul lui iulianm


N-am inteles de ce definiti reducerea/rambursarea drept spaga/mita.


pentru ca, in cazul expus in topic, a fost conditionata de stergerea/schimbarea review-ului. dupa cum ai vazut, n-am comentat nimic la furnicile tale exterminate gratis datorita unei intarzieri. si n-as fi comentat nici la postul initial, daca reducerea/rambursarea ar fi fost propusa la incheierea lucrarii, nu dupa aparitia review-ului.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iulianm spune:

Citat:
citat din mesajul lui petra

Si-au recunocut greseala si au reparat totul frumusel pentru ca au iesit mai ieftin decat daca le cereai daune, decat daca Domane fereste se intampla ceva mai grav, un accident sau si mai rau, da ii dadeai in judecata si tot asa. Mai ales ca este vorba de roti, de sistemul de sistemul de directie si franare regulile unei revizii sunt foarte clare si dure la un dealer. Stiau ei ce risca daca nu se poarta cu manusi cu tine !

La toti numai bine!


Petra, in afara de partea cu evitatul daunelor in caz de judecata, a fost si partea cu mentinerea clientului. Eu nu as fi avut pretentia la bonusuri, ori la plata benzinei cit am circulat cu masina inchiriata. Mai mult, masina putea fi inchiriata folosind clauza asigurari mele auto, deci consider ca intr-adevar au mers o mila in plus sa arate ca le pasa de mine ca si client. Si am apreciat ca si-au cerut scuze, dar nu au cautat scuze. Si-au asumat 100% responsabilitatea pt ce s-a intimplat, fara a impinge in fata mecanicul care s-a ocupat de revizie. Asta a fost un punct puternic in favoarea lor cind am hotarit sa nu apelez la...calea legala. [cale legala ce nu ar fi implicat dureri de cap pt mine. Am ales modalitatea asta de rezolvare a unui conflict cu citiva ani in urma, si pot sa spun ca din momentul in care i-am pus avocatului in brate problema, si pina la rezolvare, eu am avut parte de liniste si pace, n-a fost nevoie sa ma mai agit absolut deloc].

Mianna, am inteles punctul tau de vedere. Dar, ca traitor aici, vad lucrurile altfel. Un meserias, de e vinovat, nu sare ca ars, de sapte metri; faptul ca a sunat mie imi spune ca omul era convins ca a avut dreptate si clientul face o eroare. Nu e obisnuit sa fii sunat de astia carora le dai review, si nici sa gasesti reply on line de la ei la review-urile respective.

Si tot legat de review: de multe ori sunt amestecate. Gasesti si foarte bune, si bune, si mai putin bune pt acelasi serviciu/loc. Un review, care nu era chiar bad, nu afecteaza in sensul de pierdut clientii si slujba.

Toate astea pt mine sunt un hint ca exista sanse mari ca Buflea sa fi gresit in apreciere.

OK. Cum ramine cu schimbarea de mentalitate la trecut oceanul? Sincer, nu am inteles formularea.

Mergi la inceput