Idei pentru imbunatatirea branding-ului

Idei pentru imbunatatirea branding-ului | Autor: sirimie

Link direct la acest mesaj

Cum se poate imbunatati branding-ul unei firme de soft, in special pentru piata muncii - target-ul sunt programatori de la alte firme care sa vrea sa lucreze la noi. Firma e de soft de nisa - multinationala, cu clienti in alte tari - nu in Romania.

Eu nu am deloc experienta in marketing sau recrutare, orice idee e binevenita.

Multumesc frumos pentru raspunsuri!

Va dorim sa cresteti mari si frumosi!

Simona & Vladut (27 februarie 2005) & Monica (23 aprilie 2009)

Am blog

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Cred ca este foarte importanta partea de oferta financiara de prezentarea a cerintelor in raport cu programatorii, a cerintelor de deadline / efort/unitate de timp
Putem discuta daca doresti dar sigur vor cere detalii ca sa pot sa vin cu idei concrete.
Pe de alta parte exista servicii de rebranding si nu numai.

Eu pur si simplu / Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elena spune:

Buna,

ar fi intr-adevar bine daca ai putea sa ne dai mai multe detalii. Firma nu are un renume prea bun pe piata si e nevoie de o imbunatatire sau pur si simplu va ganditi la noi metode de a atrage specialisti?
Un prim pas ar fi sa aflati cum este perceputa pe piata muncii firma. Ati putea face un sondaj printre angajati ce ar fi de imbunatatit in cadrul firmei sau sa-i intrebati ce stiu de la prietenii lor IT-isti de la alte firme in legatura cu beneficiile pe care le primesc si ce le-ar placea si lor sa aiba in plus fata de ce au in prezent. Puteti apoi sa consultati site-ul desprefirme.ro sa vedeti daca sunt pe acolo multe plangeri si de ce natura sunt acele plangeri- financiara, atmosfera de lucru, etc.
Daca firma nu are un renume prea bun, trebuie sa aflati de ce, care e problema- salariile sunt sub nivelul pietei? se sta mult peste program? sunt anumiti manageri mai....temperamentali?
Noi am recrutam de curand pentru o firma de IT care se pare ca are un renume foarte prost in piata. Cand colega mea, care s-a ocupat de acest proiect suna candidatii si le spunea despre ce firma e vorba, 80-90% refuzau din start cu un NU hotarit, unii chiar i-au inchis telefonul in nas dupa ce au aflat numele firmei. Multi au spus ca au fost deja la interviu la firma respectiva si au fost lasati sa astepte 30-40 de minute, iar managerul care i-a intervievat a fost foarte arogant si ii trata foarte neprofesionist. Tinand cont ca majoritatea au spus acelasi lucru, cred ca informatia este corecta, ca asa s-au intamplat lucrurile.
Deci, un prim lucru la care trebuie avut grija este o atitudine profesionista chiar de la interviu. Apoi un alt lucru foarte important la care candidatii tin foarte mult este sa li se dea feed-back dupa interviu. Chiar daca nu au fost acceptati pentru etapa urmatoare sau pentru angajare, trebuie sa fie sunati, sau daca nu exista timp pentru acest lucru, trimis un email in care sa li se dea feed-back. Ideal ar fi sa li se explice si motivul pentru care au fost respinsi.
Atunci cand sunati candidatii pentru a le prezenta oportunitatea de job, mentionati-le ca proiectele pentru care lucrati nu sunt in tara- acest lucru poate fi atragator, poate fi un punct in plus in CV-ul lor. De asemenea le puteti spune ca aveti un grad de retentie ridicat, ca nu v-a plecat niciun om sau au fost putini cei care au plecat mai devreme de un an sau doi- ori ma rog care este situatia reala in firma, desigur. Acest lucru este foarte important in stabilirea renumelui unei firme- gradul de retentei. Pentru domeniu IT, care stii prea bine este unul foarte dinamic, cu o fluctuatie de personal foarte mare, 2-3 ani de stat intr-o firma este o perioada ok.
O alta modalitate de imbunatatire a brandingului este conceperea unui pachet de beneficii, pe langa salariul de baza. Sigur, asta depinde de bugetul firmei, insa se pot formula si unele care nu implica mari costuri- de exemplu, crearea unui plan de cariera, crearea unei politici de promovare in cadrul companiei, zi libera de ziua de nastere, program flexibil (IT-istii apreciaza acest lucru in mod special), o saptamana libera in plus atunci cand se casatoresc (+ un bonus, daca se poate ). De asemenea, se practica foarte mult in domeniul IT acordarea unor prime de cateva sute de euro daca cineva din companie recomanda un prieten pentru pozitiile vacante si acesta este angajat. Ar mai fi team-building-uri, abonamente de fitness, asigurari de sanatate la clinici private, etc.

In orice caz, imbunatatirea branding-ului este un proces de durata, nu se face de pe o zi pe alta si cea mai buna reclama o fac tot angajatii- daca ei sunt multumiti, atunci imaginea firmei pe piata muncii va fi cu siguranta una buna.

Succes!

_
spune-mi ceva bun
perlute

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sirimie spune:

Multumesc frumos pentru raspuns.

O mare parte din lucrurile pozitive se fac deja:
- recompensarea recomandarilor de angajare
- asigurare privata
- salariu bunicel la angajare
- bonusuri, tichete de masa

Program flexibil nu prea e, si mai sint bineinteles lucruri care nu convin angajatilor. Dar nimic deplasat sau neobisnuit in managementul autohton.

Pe desprefirme feedback-ul e negativ. Se fac angajari aici de vreo 9 ani, se vine incontinuu la interviuri, turnover relativ mare - au plecat masiv in ultimele luni. Eu nu sint HR. Si nu sint dispusi sa dea bani prea multi, eu pot doar sa propun si daca le place vor finanta.


Va dorim sa cresteti mari si frumosi!

Simona & Vladut (27 februarie 2005) & Monica (23 aprilie 2009)

Am blog

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elena spune:

Dupa cum spui, sunt ceva probleme acolo, daca pleaca oamenii masiv. Din pacate, branding-ul de angajator nu se poate imbunatati in conditiile astea, pana nu sunt dispusi sa schimbe ceva. Oricata publicitate pozitiva ar face firma, daca sunt probleme in interiorul ei, ele se vor afla de la fostii sau actualii angajati.

_
spune-mi ceva bun
perlute

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sirimie spune:

Au plecat mai multi din cauza ca au avut oportunitati in strainatate - cu acelasi produs cu care au lucrat aici - si pentru ca salariile au fost mici. Intre timp s-au mai marit salariile, iar cei care sint angajati acum au salarii bunicele comparativ cu alte firme de soft.

Dar nu poti sa le spui asta la angajare, se presupune ca salariile sint confidentiate.

Va dorim sa cresteti mari si frumosi!

Simona & Vladut (27 februarie 2005) & Monica (23 aprilie 2009)

Am blog

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Eleni spune:

uite ca subiectul asta nu-l vazusem. Ce vrei tu este de fapt imbunatatirea imaginii brandului, nu neaparat imbunatatirea brandingului (ala se cheama rebranding si are legatura cu multe: schimbare de logo, eventual de viziune, misiune, valori, repozitionare, etc...).
Cum spuneam si in celalat subiect, imaginea de brand si schimbarea perceptiei ei se face printr-o campanie de comunicare interna (atunci cand vizeaza angajatii, actualii, fostii si potentialii...).
Pleci construind o strategie, un mesaj de comunicat, apoi aplici acest mesaj in canale de comunicare ( de la postere interne, pana la teambuildinguri sau intalniri ale angajatilor la care prezinti noile valori si ii faci pe oameni sa le asimileze, sa la traiasca, nu doar sa fie niste vorbe pe hartie), si apoi ataci prin comunicarea externa (crestea notorietatii brandului).
Nu se face dintr-o data... se fac niste pasi, dar este un proiect care o data construit, poate fi implementat modular, in functie si de bugetele disponibile acum, sau mai tarziu). Ideea este trebuie facuta o strategie si apoi aplicata aceasta treptat, dar si acest "treptat" trebuie facut intr-o ordine, pentru ca altfel mesajul transmis nu ajunge corect la receptori.
Ti-as mai explica dar mi-e teama ca te plictisesc, daca devin prea tehnica.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elena spune:

Citat:
citat din mesajul lui sirimie

Au plecat masiv din cauza ca au avut oportunitati in strainatate - cu acelasi produs cu care au lucrat aici - si pentru ca salariile au fost mici. Intre timp s-au mai marit salariile, iar cei care sint angajati acum au salarii bunicele comparativ cu alte firme de soft.

Dar nu poti sa le spui asta la angajare, se presupune ca salariile sint confidentiate.

Va dorim sa cresteti mari si frumosi!

Simona & Vladut (27 februarie 2005) & Monica (23 aprilie 2009)

Am blog


A, am inteles.

Si totusi, daca zici ca pe desprefirme feed-backul este unul negativ, ma gandesc ca exista si ceva probleme in interior, sau?
Daca salariile sunt bune in comparatie cu alte firme de it si nu sunt probleme majore in companie, atunci chiar nu vad unde e problema.
Eu nu sunt specialista in chestiuni de branding/re-branding, insa ma gandesc ca ar trebui sa faceti o campanie care sa puna accent pe ce are compania special, ce o deosebeste de celelalte din domeniu. Dupa cum ai descris-o, ati putea scoate in evidenta faptul ca lucrati pentru clienti in alte tari- acest lucru ar trebui sa atraga in principiu programatorii.

_
spune-mi ceva bun
perlute

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sirimie spune:

Pe desprefirme - am citit si eu ce scrie acolo, niste aiureli. Unii injura manageri si colegi - fara sa spuna nimic util pentru potentialii candidati - unul zice ca el crede ca sint toti prost imbracati. M-am uitat si la alte firme - la Oracle - si am gasit acelasi lucru, se spun o multime de lucruri urite. Daca asta e sursa de informare - nasol

Nu stiu ce sa zic daca sint probleme in interior. E firma multinationala unde se face outsourcing, se lucreaza destul de mult. Mai pleaca unii si vin cu zecile la interviu. Avantajul pe care l-as exploata eu: faptul ca poti avea o cariera internationala. Se lucreaza pentru banci straine si de aici au plecat multi in strainatate sa se angajeze la banci.

Adevarul e ca m-am dezumflat . Am propus eu mai multe da' nu m-a bagat nimeni in seama. Cum merge de atita timp, vin candidati pe scara rulanta, au de gind sa continue la fel.

Multumesc frumos pentru idei!

Va dorim sa cresteti mari si frumosi!

Simona & Vladut (27 februarie 2005) & Monica (23 aprilie 2009)

Am blog

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elena spune:

Asa este, pe desprefirme se scriu multe aiureli si multi frustrati isi varsa veninul acolo. Totusi, la unele firme s-au semnalat si probleme reale, nu de genu' <oameni prost imbracati> , ci chiar lucruri adevarate despre ce se intampla in interiorul unor companii. Poti sa-ti dai seama cam cine spune pe bune si cine isi descarca doar rautatea si isi etaleaza prostia pe acolo.

Dupa cum spui, se pare ca de fapt nu sunt chiar asa mari probleme in firma. Pentru o firma de IT, cred ca este normal ce se intampla; sa stii ca in mai toate firmele de IT turnover-ul este mare si se angajeaza mereu.

_
spune-mi ceva bun
perlute

Mergi la inceput