"Salvati gropile" tarii!

"Salvati gropile" tarii! | Autor: kid

Link direct la acest mesaj



Nu stiu celelalte orase cum sunt, insa Bucuresti-ul, dupa topirea zapezii, arata groaznic. Ce putem face cu aceste gropi?



Teodora, de Vladut (15.05.2007)






Traieste fiecare clipa ca si cum ar fi ultima!


Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns iileana spune:


As plinge dar nu mai pot de ris.
...Scafandrul ala pe coate si genunchi......

Si nici macar n-au gasit cele mai spectaculoase gropi pentru a fi incluse in documentar.
Le stiti p'alea, cind se prabuseste pur si simplu o bucata de strada si de deschide drum catre centrul pamintului? Era una chiar aici, la mine pe strada. Din fericire, aia n-a fost salvata. Au astupat-o/reparat-o. Pina la urmatoarea aparitie. A ramas insa, de saminta, una pe trotuar, ceva mai incolo. Mica in ceea ce priveste deschiderea la suprafata, dar haul tot spre inimaginabile genuni se deschide . E semnalizata cu un brad de Craciun uscat, infipt in ea. (se intimpla in zona centrala a orasului.)


Ce putem face cu ele? Sa-l intrebam pe Casuneanu. Sau sa ne lasam cuceriti de nemti.

Completez studiul stiintific despre gropi cu unul despre drumuri, ca unde-i groapa e si drum si unde-i drum e musai si-o groapa:


www.pesurse.ro/2010/3/27/drumurile-romniei---de-la-apolodor-la-berceanu-.html" target="_blank">Drumurile României - de la Apolodor la Berceanu :)

Romanii

Au facut pod peste Dunare în 105 si au ocupat Dacia în 106. Au pornit spre nord facând drum imperial, drum de piatra. Între 6 si 10 metri latime, patru straturi adâncime, 90 cm, straturi de bolovani legati cu mortar, piatra sparta marunt, pietris sau nisip cu graunte mare, apoi pavimentul, lespezi slefuite. Pe margini, borduri solide, din loc în loc, brauri care sa tina drumul strâns, rigole ca sa se scurga apa. Inginerii prospectau terenul în fata. Stiau morfogeodezie si respectau principiile. La numai doua zile de mers, în spatele lor venea drumul. În 108 au ajuns la Napoca, apoi la Porolissum, Zalau. 450 km. În doi ani. Apoi au facut drumurile secundare, drumuri pentru transport marfa sau vicinale. Dar si drumuri private. În total, în Dacia au facut peste 4.300 de kilometri de drumuri si 25 de poduri în primii ani de ocupatie... Ei au stat aici 160 de ani. Noua ne-au mai trebuit 1.600 de ani sa facem înca pe atât.

Nemtii

6.800 de kilometri s-au facut în timpul lui Carol I, în mai putin de 15 ani. În Transilvania, toate masuratorile topo si hartile s-au facut în timpul ocupatiei habsburgice. Topograful Dorin Ursut le-a studiat si a predat topografia la universitate spunând tot timpul: de fiecare data, la fiecare verificare, cotele din hartile tocmite de austrieci au iesit la fix!

Românii

Trei ani au lucrat la 5,6 km de drum care ocoleste Gherla. În 14 august, Emil Boc, Radu Berceanu, directori locali si primarul Gherlei taiau panglica acestei centuri ocolitoare. La cinci zile dupa, drumul s-a prabusit. A alunecat terenul. Si acum se lucreaza la el, iar firma care l-a facut se obliga sa plateasca refacerea lui. Primarul, premierul, ministrul se obliga si ei sa-i mai taie o data panglica, pe 1 Decembrie. Pâna atunci avem timp sa va spunem si povestea incredibila a acestui rateu tipic românesc. Si înca ceva. Cam cât suntem de diletanti în comparatie cu romanii care ne-au facut drumurile când au cucerit Dacia. Le-au facut atunci si au rezistat 2.000 de ani. Pâna când au venit buldozerele lui Berceanu.




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

Iileana, deci bunicu meu are o vorba:

treaba se face muncind!



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iileana spune:

Pai de muncit au muncit si aia la Gherla, alta se vede treaba ca e problema la noi.

Deci Anton Pann avea si el o vorba: "Daca nema putirinta ce mai chichirez galceava?"
Si mai e una din popor: "De unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere".
Dar... hmmm.... sa raminem optimisti . Poate, intr-o zi, ne-o iesi si noua smecheria asta cu facutul de drumuri.


Edit: de fapt, "productia" de drumuri autohtona se ghideaza mai degraba dupa alt principiu de viata, si anume: "Decit mult si fara rost, mai bine putin si prost". :)).


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns psichoMom spune:

Lasati ca in loc sa le vina de hac prapastiilor si craterelor despre care vorbiti voi, s-au apucat sa decoperteze si sa reasfalteze (sper), pe Decebal... Si zau, credeti-ma ca nu erau decat vreo cateva gropite nevinovate pe care le puteau lejer plomba... Ei bine NU! Ei scurma asfaltul in fiecare noapte de am ajuns sa cred ca nu vor mai termina niciodata, fac un praf de-ala gros de trece si prin termopan... si ce sa mai zic de urletele pe care le scot muncitorii, incercand sa comunice intre ei pe fondul zgmomotului deja infernal...

De fapt cred ca le place bulevardul asta... au grija sa nu-si rupa vreun figurant rotile masinii lui de fite cand vine seara la terasa... Spun asta pentru ca este a doua oara in decurs de cativa ani cand reasfalteaza fara sa fie nevoie... si asta in timp de in Bucuresti sunt bulevarde cu gropane de se pot ascunde infractorii linistiti, ca nu-i mai vede politia...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mirunajr spune:

Se decoperteaza si pe alte bulevarde...asa e la noi. A venit primavara, treb sa aiba activitate domnii cu firme importante care au castigat licitatii, nu?
Trebuie refacuta strazile, nimic de zis, pentru ca sint jalnice dupa iarna asta, dar in fiecare an la fel???

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns doxinu spune:

Teo sper sa nu tesuperi insa este un subiect unde fiecare o sa spuna ce simte referitor la gropi,insa solutia nu se va gasi aici.Un forum nu are aceasta putere.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns paula2003 spune:

Si eu le simt zilnic, iar daca nu cunosc traseu le iau pe toate si simt cum ma rup eu in doua, ce sa mai vorbesc de masina.
Cel mai tragic este cand repara strada si uita sa ridice si canalele la nivelul strazii si te duci...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns valentinag spune:

Bucurestiul e mic copil.Sa vedeti voi cum arata DN1a!Jaleeee,ca dupa bombardament,iti rupi masina!In conditiile in care,este super circulat de tir-uri!Ce-or zice aia de noi...
A se nota,ca a fost asfaltat acum 3 ani drumul,cap coada!La 3 luni,deja avea gropi,se lasase pe multe portiuni,treaba de mantuiala!Ca sa nu mai zic,ca sunt in lucru 2 poduri,asta este al 4-lea an si tot nu sunt gata!Nu va ganditi ca sunt niste viaducte ceva,2 poduri amarate peste Ialomita si Cricov.
Astia merita sa nu mai platesca nimeni nici o taxa,nici o vigneta,nimic!Nesimtiti!

"La vita e bella"
www.lizidesign.com/" target="_blank">Bijuterii hand made
De mancare
Dulciuri
Din gradina mea

Mergi la inceput