Computerul si Copiii
Dragi mamici, as vrea sa deschid un subiect controversat: computerul si copiii. Sunt foarte placut surprinsa, eu am inceput de curand sa vizitez acest site, de ceea ce se intampla aici. Cred ca impreuna putem face schimbari mari in favoarea copiilor nostri. Asadar,ce parere aveti despre timpul pe care-l petrec copiii in fata calculatorului? E benefic sau malefic acest calculator? De la ce varsta ar trebui sa aiba acces la el?
Personal, cred ca influenteaza negativ dezvoltarea unui copil, atunci cand e folosit pt mult timp si de la varste fragede.
As vrea sa fie un subiect placut pt toata lumea si sa incercam impreuna sa gasim varianta optima in aceasta privinta.
Raspunsuri
inaioana spune:
Eu cred ca subiectul asta nu e un referendum (in care spuneam doar eu sunt pro si eu sunt contra) si ca putem expune argumentele pentru care suntem impotriva unui lucru sau in favoarea lui.
Subiectul este foarte interesant si abia astept sa particip la el dupa ce autoarea va expune argumentele pentru care considera computerul "malefic". Inafara de asta, as vrea sa stiu:
Ce inseamna folosirea computerului "pentru mult timp", unde se pune limita?
Exista vreo diferenta intre cele ce se pot face cu un computer sau sunt toate activitatile la fel de rele?
conchita spune:
Citat: |
citat din mesajul lui ramonapreda As vrea sa fie un subiect placut pt toata lumea si sa incercam impreuna sa gasim varianta optima in aceasta privinta. |
asa ceva nu exista, si anume varianta optima pentru toti copiii.:-) in conditiile in care exista controlul parintilor asupra continutului la care are acces copilul, singurele chestii care ma ingrijoreaza sunt postura sedentara prelungita si sanatatea ochilor. altfel, asta e lumea in care creste ea, nu eu, deci nu-i pot formata copilaria dupa a mea si sa vad evil peste tot unde-s butoane si ecrane. admir inteligenta umana, cred ca tehnologia moderna e fascinanta de-a dreptul, deci eu nu am sa vb de rau cuptorul cu microunde sau compul. :-))
altfel spus, chiar daca sa zicem copilul este un potential geniu intr-ale computarelii, io ca mama o sa-l mai iau din fata computerului ca sa apuce si alte zile de pasiune computeristica, nu sa sfarseasca in spital de extenuare. exagerez ca sa-mi clarific pozitia. "cu masura" depinde de multi factori - varsta, ce face la computer, daca e dependent sau nu, ce alte activitati are, cum sta cu mentalul (e letargic, depresat, sau e solar si voios?), ce fel de prieteni are (daca-s de-aia dependenti de jocuri in retea cu zilele non stop), etc.
abdominabila
ramonapreda spune:
inaioana, argumentele sunt aceleasi pe care le-am mai spus: priveaza copiii de multe alte activitati si experiente pe care le-ar putea avea in natura,experiente sigure de invatare; creeaza dependenta psihica ,dependenta apare la adulti,cu atat mai mult la copii; au acces la informatii "toxice"; din cauza solicitarii ochiului,pot ajunge miopi si-si pot degrada vederea.sunt suficient de intemeiate motivele mele inaioana?
timpul petrecut de catre copii in fata calculatorului variaza in functie de varsta, parerea mea e ca un copil de 4 ani nu ar trebui sa stea mai mult de o jumatate de ora pe zi.
in ceea ce priveste activitatile ...e clar ca sunt multe jocuri educative si atractive pt copii sau vizionare de imagini etc...in niciun caz filmulete deocheate...
asta e parerea mea...
tocmai de aceea am deschis acest subiect, pt a afla si alte pareri si a lua hotararea corecta in ceea ce priveste utilizarea computerului.
ce m-a facut sa deschid acest subiect? faptul ca majoritatea copiilor isi petrec foarte mult timp in fata calculatorului inca de la -2-3 ani,iar treaba asta e un lucru maret pt unii parinti... timp mult insemnand ore in sir,fara sa stie sa mai aiba si alte preocupari sau sa interactioneze cu alte persoane...se izoleaza efectiv(un alt motiv inaioana).
inaioana spune:
Inainte de a incepe sa deconstruiesc mesajul tau Ramonapreda, am sa mai dau odata linkul catre aticolul despre care spuneam la subiectul trecut ca e foarte revelator in discutia noastra: A richer life.
De asemenea, ceea ce numesti argumente sunt doar niste afirmatii (concluzii ale tale), dar ipotezele nu apar nicaieri. Un argument are ipoteze si concluzii pentru a se putea urmari constructia logica si a se vedea si astfel daca concluzia este adevarata sau falsa.
Dar sa o luam pe rand:
1. priveaza copiii de multe alte activitati si experiente pe care le-ar putea avea in natura
In ce fel anume ii priveaza? Cum se intampla asta? Pentru ca doua ore din zi sunt in fata calculatorului in loc sa fie in gradina/parc sau alt loc considerat de tine mai potrivit? Te-ai gandit ca poate iese si in parc? Se joaca si cu alti copii? Are si experienta directe in natura? Nu am inteles mecanismul exact prin care computerul priveaza copiii de ceva. Parintii pot priva copiii de ceva,in nicun caz computerul.
2. experiente sigure de invatare
Ce inseamna asta mai exact? A iesi in parc sau a te juca in camera cu cartonase avizate de Min. Educatiei sunt experiente sigure de invatare, in schimb a viziona Magic English (un exemplu la intamplare) la computer este o experienta nesigura sau lipsita de "invatare"?
3. creeaza dependenta psihica
Adictia este o boala. Se stie ca ea nu vine din expunerea la subiectul adictiei ci din alte resorturi psihologice. un copil poate deveni adictiv fata de multe lucruri asa cum si un adult poate deveni adictiv, dar inafara de expunerea la substante cu grad mare de risc adictiv biologic, nicio alta situatie nu este adictiva in sine si de la sine, adictia la ea trebuie sa ridice intrebari asupra nevoilor emotionale reale si nesatisfacute.
Astept si argumentul stiintific pentru care sustii ca computerul provoaca "dependenta psihica", deoarece opinia mea e ca aceasta afirmatie este o generalizare nepermisa ce porneste de la adictia real (si foarte mediatizata) a unor adolescenti in general fata de jocurile MMORPG, ceea e pur si simplu cu totul alta poveste si se bazeaza oricum pe mecanismele psihice expuse de mine mai sus.
4. au acces la informatii "toxice"
Au acces la informatii "toxice" si cand ies pe strada si vad scris "p..." pe gard sau vad violenta si asa mai departe.sa nu ii mai scoatem in spatii publice? Asta e o problema de discernamant al parintilor , nu are nici cea mai mica legatura cu computerul.
5. din cauza solicitarii ochiului,pot ajunge miopi si-si pot degrada vederea
Asta e un argument excelent impotriva citirii cartilor de asemenea. Nu de alta dar miopia a fost pusa si pe seama acestora. De fapt nu exista nici macar un singur studiu stiintific care sa spuna ca folosirea computerului duce la miopie.Cum iti explici miopia pe care o aveau cei care nu foloseau computerul pentru ca nu exista sau a celor care nu au citit niciodata o carte, de asemenea pentru ca nu existau?
Cum spuneam, astept argumentul stiintific pentru afirmatia de mai sus.
6. sunt suficient de intemeiate motivele mele inaioana?
Nu am vazut niciun motiv, am mai spus, doar afirmatii.
7. se izoleaza efectiv
Si legatura intre computer si "izolarea efectiva" trebuie explicata. Despre ce izolare vorbim, ca eu nu vad niciuna? Care este mecanismul (psihologic sau de alta natura) prin care computerul produce direct sau indirect "izolare" si cum se manifesta ea?
Lala_D spune:
Citat: |
citat din mesajul lui ramonapreda inaioana, argumentele sunt aceleasi pe care le-am mai spus: priveaza copiii de multe alte activitati si experiente pe care le-ar putea avea in natura,experiente sigure de invatare; creeaza dependenta psihica ,dependenta apare la adulti,cu atat mai mult la copii; au acces la informatii "toxice"; din cauza solicitarii ochiului,pot ajunge miopi si-si pot degrada vederea.sunt suficient de intemeiate motivele mele inaioana? timpul petrecut de catre copii in fata calculatorului variaza in functie de varsta, parerea mea e ca un copil de 4 ani nu ar trebui sa stea mai mult de o jumatate de ora pe zi. in ceea ce priveste activitatile ...e clar ca sunt multe jocuri educative si atractive pt copii sau vizionare de imagini etc...in niciun caz filmulete deocheate... asta e parerea mea... tocmai de aceea am deschis acest subiect, pt a afla si alte pareri si a lua hotararea corecta in ceea ce priveste utilizarea computerului. ce m-a facut sa deschid acest subiect? faptul ca majoritatea copiilor isi petrec foarte mult timp in fata calculatorului inca de la -2-3 ani,iar treaba asta e un lucru maret pt unii parinti... timp mult insemnand ore in sir,fara sa stie sa mai aiba si alte preocupari sau sa interactioneze cu alte persoane...se izoleaza efectiv(un alt motiv inaioana). |
- cine spune ca daca sta 30 de minute la 4 ani sau o ora la 7 ani nu face si activitati in aer liber ?
-ce inseamna experiente "sigure" de invatare ?
-dependenta apare daca dispare cotrolul parental cu totul si copilul este "uitat" cu orele in fata calculatorului ( de la 2 ore in sus/zi) pt un copil peste 5 ani.
-informatii toxice : copilul nu este lasat never ever singur sa navigheze pe internet , calculator e bine sa stea in camera de zi si un adult sa fie in preajma. Exista programe de control parental.
-oboseala ochilor : in zilele noastre tehnologia a evoluat, ecranele nu mai sunt un bau bau pt ochi.
- exista o multitudine de activitati, jocuri extrem de educative si interesante pentru copii pe CD-uri si chiar pe net.
Pe scurt:
- cel mare a avut acces de la 3 ani pana la 6 ani 30-60 de minute pe zi atunci cand dorea acest lucru si nu il dorea zilnic.
Dupa 6 ani a inceput scoala si a avut acces cand dorea in limita timpului lui liber dupa scoala, antrenament, lectii si alte activitati.
- cel mic avand frate mai mare a fost expus mai devreme dar nu depaseste cand si cand 20 de minute.
Iasmin08 spune:
Exista si cadre didactice care privesc altfel lucrurile. In conditiile in care in viitor lucrurile se vor face diferit, testarile se vor da si pe computer (si astazi se dauinterviurile pentru job-uri in multe cazuri pe computer, nu doar pentru job-urile in cadru IT), cand copilul invata sa isi faca CV-ul pe calculator, ele nu mai pun asa mare accent pe caligrafie.
Da, se pot face cu copilul diverse lucruri (de la a invata copilul sa umble in photoshop si sa isi faca poze superbe, pana la a ''picta'' in paint).
Asta desigur nu exclude si alte experiente in viata reala. Ci trebuie sa invatam copilul sa priveasca computerul ca pe o unealta.
Va mai amintiti ca la inceput existau fel de fel de discutii despre telefonul mobil (ca e nociv si etc). Multa lume atunci a batut pasul pe loc (poate si din cauza preturilor). Au trecut destui ani si inca nu a murit nimeni ca utilizeaza mobilul.
Totul e sa punem la indemana copilului aceste ''unelte'' si sa il invatam sa le foloseasca pozitiv.
Iasmin, mama de strengar de 8 anisori
inaioana spune:
Telefonul ca telefonul, dar sa nu uitam cate biblioteci au fost arse de-a lungul timpului in sprijinul ideii "nobile" de a feri oamenii de efectele "nocive" ale cunoasterii. Ca informatiile "toxice" erau de natura politica, religioasa sau nedeterminata, astea sunt lucruri care s-au intamplat. si cum conchide autorul articolului citat de mine:
Yes, we could live quite nicely without this technology. Our lives would be simpler and less expensive. For me though, failing to embrace today’s technology would be like closing the libraries and burning the books. Television, video games, and computers are today’s media giving us access to vast amounts of information and allowing us to discover aspects of ourselves and of the world around us.They enrich our lives.
doxinu spune:
Am io asa un feeling ca ramonapreda este educatoare si atunci vede lucrurile din alta perspectiva decat alti parinti
Acum calculatotul intra in optionalelem de la gradinita deci nu ai cum sa-i ascunzi copilului existenta lui si nici accesul la el.
Cred ca ea se refara la timpul petrecut in fata calculatorului.Sunt multi parinti care prefera sa-i lase la calculator pentru a mai putea sa respire sau sa-si mai faca din treburi.
Un copil poate sta la calculator si poate sa iasa si afara la fel de bine.Depinde ce face acel copil la calculator,cat de atractiv este ceea ce face si daca aceasta actiune inlocuieste restul activitatilor normale pentru varsta sa.
Personal nu mi-am incurajat copilul sa stea la calculator(oricum are aproape 3 ani),insa cand se mai duce nu fac mare caz.Adevarat este ca nu am nimic atractiv pentru el in calculator si pana nu cred ca este pentru el nici nu voi avea.
Fiecare parinte are alte explicatii si afirmatii.Sincer,cred ca acest subiect o sa fie unul foarte......activ
inaioana spune:
Pai nu e niciun "feeling", Ramonapreda a declarat aici ca este educatoare cu o bogata experienta dar nu vad legatura logica intre una si alta.
Ea nu se refera doar la timpul petrecut in fata calculatorului, cred ca poti vedea exact la ce se refera citindu-i mesajele.
conchita spune:
inaioana, dl. Vilter e putin biased, fiind expert in domeniu, deci e si normal sa nu vada evilul posibil in folosirea desantata a jocurilor. da, dependenta are alte radacini, dar ce ar fi spus dl. Vilter la stirea de mai jos?
http://www.techaddiction.ca/boy_kills_mother_over_internet_restrictions.html
He had dreamed of being an outstanding politician or economist and believed his parents were stifling his development, the paper said.
China has seen an alarming rise in the number of Internet addicts in recent years, who it says may be responsible for up to 80 percent of juvenile crime.
In recent months, China has banned the opening of new cybercafes in 2007 and issued orders limiting the time Internet users can spend playing online games.
si alte articole interesante:
http://www.techaddiction.ca/youth_hyper-connectivity_rises.html
http://www.techaddiction.ca/virtual_friendship_and_the_new_narcissism.html
We should also take note of the trend toward giving up face-to-face for virtual contact—and, in some cases, a preference for the latter. Today, many of our cultural, social, and political interactions take place through eminently convenient technological surrogates—Why go to the bank if you can use the ATM? Why browse in a bookstore when you can simply peruse the personalized selections Amazon.com has made for you? In the same vein, social networking sites are often convenient surrogates for offline friendship and community. In this context it is worth considering an observation that Stanley Milgram made in 1974, regarding his experiments with obedience: “The social psychology of this century reveals a major lesson,” he wrote. “Often it is not so much the kind of person a man is as the kind of situation in which he finds himself that determines how he will act.” To an increasing degree, we find and form our friendships and communities in the virtual world as well as the real world. These virtual networks greatly expand our opportunities to meet others, but they might also result in our valuing less the capacity for genuine connection. As the young woman writing in the Times admitted, “I consistently trade actual human contact for the more reliable high of smiles on MySpace, winks on Match.com, and pokes on Facebook.” That she finds these online relationships more reliable is telling: it shows a desire to avoid the vulnerability and uncertainty that true friendship entails. Real intimacy requires risk—the risk of disapproval, of heartache, of being thought a fool. Social networking websites may make relationships more reliable, but whether those relationships can be humanly satisfying remains to be seen.
nu-s de acord nici cu evilizarea absoluta, dar nici cu eh, unde-i pericolul? pericolul e in noi, in fiecare, mediul fiind doar triggerul propice. cu alte cuvinte, nu prea vad unde e drama daca un copil devine dependent de jucat mingea pe maidan, desi n-am auzit de asa ceva, in schimb daca devine dependent de calculator, fie ca-s jocuri, fie ca-s retele de networking, mi se pare evident unde e problema - nici o iarna nu-i ca vara, si nici viata virtuala ca viata reala. plus, jocurile astea nu s-ar vinde asa daca n-ar fi special desenate ca adictive, nivele peste nivele, seria a doua, a noua, etc.
abdominabila