Crestinismul si evolutia spirituala 3

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns crinuta spune:

Citat:
citat din mesajul lui patou

Citat:
Asa e la protestanti? Adica daca te-a inselat gata, nu mai e taina cununiei?
La catolici nu exista asa ceva. De despariti te poti desparti daca ai motive temeinice, sotul e violent, betiv, nu iti da voie sa iti practici religia, etc, insa, daca te inseala e pacatul lui, insa acest pacat nu anuleaza taina casatoriei, si la noi nimeni nu va anula o casatorie religioasa ( ca aia civila oricum n-are nici o valoare in fata lui Dumnezeu )pe motiv ca unul dintre parteneri a fost infidel. Stiu, e greu, dar la noi asa stau lucrurile.


daca te-a inselat ai dreptul sa divortezi si sa te recasatoresti. bineinteles ideal este sa te impaci dar daca el nu vrea esti liber.
daca insa te desparti pentru ca el e violent sau betiv nu ai dreptul sa te recasatoresti. iar din cate stiu eu casatoria civila este recunoscuta, pe principiul da Dumnezeu a instituit autoritatile civile.

www.pecontpropriu.unblog.fr" target="_blank">blogul meu

mihaela





Casatoria cibila nu are nici o valoare in fata lui Dumnezeu, sunt legile omenesti, irelevante in fata lui Dumnezeu.
Adica, daca 2 se casatoresc doar civil, in fata lui Dumnezeu nu sunt casatoriti, nu este taina.

Crinuta si minunea ei

Fara Dumnezeu nimic nu e.
Cine se increde in sine, cade rau!

Second chance

www.youtube.com/watch?v=RapW4MuYFXk&feature=related" target="_blank">Divine Mercy




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Iasmin08 spune:

Iata ce spunea parintele Cleopa :
"In ce conditii Biserica Ortodoxa aproba divortul?

Dupa invatatura data noua de Dumnezeu, casatoria este indisolubila, adica una singura pe toata viata: "Ceea ce Dumnezeu a unit, omul sa nu desparta" (Matei 19, 6). Numai moartea desparte in chip firesc pe cei doi soti. Totusi, sunt cateva exceptii ingaduite de Biserica, care duc la despartirea sotilor intre ei prin divort. Iar divortul este desfacerea casatoriei pe care o provoaca sotii intre ei, pentru care Biserica nu le poate da nici o binecuvantare sau hotarare juridica oficiala. De aceea, nici nu se prevede vreo slujba bisericeasca la divort. Adevarata legiuitate a nuntii consta numai in casatoria intaia. Desfacerea ei legala o face numai moartea unuia dintre soti, sau pe plan mai inalt, moartea ambilor soti, caci dupa moarte "sunt ca ingerii, necasatoriti" (Matei 22, 30).

Cu toate acestea, conducerea bisericeasca, tinand seama de scopul moral al casatoriei, inca din vremea apostolilor a dat ingaduinta vaduvei ramasa prin deces de a se recasatori. Deci ca o iconomisire dintre cele doua altemative: a vaduvei prea superioare, in deplina stapanire de sine ( Luca 2, 36-37)si a desfraului prea pacatos, i s-a indicat calea de mijloc a casatoriei celei de a doua (I Corinteni 7, 8-9; I Timotei 5, 3, 6, 14), cum spune asa de clar Arhimandritul Nicodim Sachelarie, in lucrarea sa monumentala Prsvila Bisericeasca.

Care sunt cauzele canonice ale divortului?

Motivele canonice de divort sunt:

I.a. Adulterul (preacurvia), adica violarea credintei conjugale de catre sot sau sotie. Acest motiv de divort se bazeaza pe Sfanta Evanghelie, adica pe dreptul divin (Matei 19, 9).
b. Pe langa adulter, sotul poate sa divorteze cand i se pun curse care pericliteaza viata, indreptate contra existentei casatoriei, de catre un sot impotriva celuilalt, cum ar fi refuzul sotului sau sotiei de a naste copii. In acest caz partea nevinovata are drept sa solicite divortul.
c. Iarasi, sotul poate divorta cand sotia se face vinovata de avort intentionat si prin aceasta impiedica scopul casatoriei.
d. Cand femeia sau barbatul participa fara voia celuilalt la ospete si petreceri necuviincioase.
e. Pentru sotie exista motiv de a cere divort cand barbatul sau o acuza public pe nedrept de adulter cand sotul ei greseste in public sau in ascuns, in casa sau in alta parte cu o alta femeie.

II. Al doilea motiv principal de divort, dupa adulter, este caderea unui sot din dreapta credinta - apostazie, necredinta, secta etc. (I Corinteni 7, 15).

III. Cand unul din soti sau amandoi intra in monahism, "ca o moarte superioara, fata de lumea pusa in slujba pacatului" (Sinodul VI Ecumcnic, canonul 12 si 48). Insa "cel ce-si lasa (prin divort neingaduit)sotia sa legitima si ia pe alta, trebuie sa fie canonisit ca un preacurvar, dupa porunca Domnului (Matei 19, 9), adica sa fie oprit pana la 15 ani de la Sfanta Impartasanie", dupa Sfantul Vasile cel Mare.

Cand se considera incheiat divortul canonic? Adica in ce moment cei doi soti sunt liberi sa se casatoreasca, din punct de vedere canonic?

Divortul canonic se considera incheiat cand intre soti au urmat motivele de divort aratate mai sus (adica: adulterul, lepadarea de credinta, intrarea in monahism etc). Trebuie, insa, pe langa motivele canonice aratate mai sus, sa se tina seama si de motivele de divort hotarate de legislatia civila."

Iasmin, mama de strengar de 8 anisori

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns crinuta spune:

Iasmin, dar o vaduva sau un vaduv si la noi se pot recasatori. De aceea se spune " pana ce moarta va va desparti", evident e vb de moartea trupeasca, ca alta nu exista.



Crinuta si minunea ei

Fara Dumnezeu nimic nu e.
Cine se increde in sine, cade rau!

Second chance

www.youtube.com/watch?v=RapW4MuYFXk&feature=related" target="_blank">Divine Mercy




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Iasmin08 spune:

Crinuta, oricum, un crestin adevarat, care tine de biserica si de duhovnic, va face ceea ce trebuie si cu binecuvantare Restul care doar isi imagineaza ca stiu ce inseamna ortodoxia.....nu mai zic nimic. Oricum, suntem neputinciosi cu totii si avem nevoie de mila Sa.

Iasmin, mama de strengar de 8 anisori

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Katya spune:

Buna ziua fetelor!Ce vorbarete sinteti azi!

Zic si eu ce stiu despre cununie,ca despre post om mai vorbi,ca mai dureaza ceva pina la Paste,apoi ma intorc sa citesc la cap trecut ce-a pus Iasmin cu mos Gheorghe,si-i multumesc

Si eu stiam tot ca Iasmin despre Biserica ortodoxa,mai aduc doar niste precizari/intrebari cum ca ar fi cam asa:

-prima cununie(care se poate dezlega de catre preot si apoi de episcopul locului-deci ar fi un fel de ceea ce cheama catolicii "anulare"din motive expuse in materialul lui Iasmin(plus ca eu as adauga de la mine alcoolismul,toate dependentele in gen.......)

-a 2-a cununie am citit ca s-ar chema a "iertarii"
-a 3-a e ingaduita "numai de mare nevoie,acelora care nu au copii,pina la virsta de 40 de ani"

Ce sa zic?Am si eu intrebari,ca eu am auzit clar la a 2-a cununie ca "se cununa robul lui Dumnezeu x cu roaba lui Dumnezeu Y",chiar daca e vorba de cununia iertarii sau a dezlegarii,deci nu stiu daca chiar au fost la episcop mirii ca sa se dezlege...(ori ce leaga un preot,cum poate dezlega altul?doar episcopul poate..despre toate acestea am citit)

Ma gindesc ca Biserica a preferat sa dea o sansa omului de a trai curat cit de cit,sa nu cada in deznadejde,ca una e sa stii ca gresesti dar ai drept de iertare si indreptare si s-o iei de la capat,alta e sa stii ca,daca gresesti(adica iti ratezi casnicia)ori stai in ea si suferi o viata,ori te desparti dar iti atragi minia lui Dumnezeu si a oamenilor si atunci,daca tot stii ca nu mai esti iertat,ce faci?Pacatuiesti si deznadajduiesti...

Deocamdata va pup,sa vad ce-oti mai zice.

Ce mai faci,Ica?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Iasmin08 spune:

Parintele Arsenie Papacioc a fost intrebat:

- Taina Cununiei lucreaza si asupra oamenilor necredinciosi? Pentru ca astazi oamenii se cununa fara sa aiba habar ce inseamna cununia, sau chiar relatia cu Dumnezeu.

- Daca sunt necredinciosi, nu are nici un haz, cum am zice. Dar, daca s-au cununat la Biserica inseamna ca sunt, cat de cat, credinciosi. Daca sunt necredinciosi, nu se mai cununa.

- Dar daca o fac doar ca pe o datina, Taina Cununiei lucreaza oricum?

Nu putem spune ca nu lucreaza din momentul in care se face, pentru este incadrata intr-o intreaga ceremonie, cu harul preotiei...

Nu recomandam deloc aceasta taina a cununiei, daca sunt necredinciosi. Pentru ca avem prin aceasta Taina anumite pretentii, sau niste raspunderi. Si daca aceste raspunderi sunt nedorite, nu se pot implini, pentru ce mai plecam pe acest drum? Sau fac Taina aceasta numai dintr-o datina? Cuvantul acesta datina este un cuvant mai scump si nu as vrea sa-l implic aici, printre necredinciosi.

si linkul:http://www.crestinortodox.ro/interviuri/parintele-arsenie-papacioc-sfanta-taina-cununiei-70490.html

Iasmin, mama de strengar de 8 anisori

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Katya spune:

Revin,fetelor,ca m-am dus la cap precedent si am vazut mesaje pe care nu le vazusem dimineta,chiar nu stiam de unde venise Crinuta cu copy/paste despre cununie.

Asa ca reiterez:cununia se poate dezlega de episcop(ca urmas al apostolilor)prin puterea data lui de apostoli,provenita de la Duhul Sfint si care,de la episcop trece la preot cum am mai discutat noi si la alt subiect.Sigur ca Domnul iarta,leaga si dezleaga,dar El daca a dat aceasta putere si preotilor...Dar nu orice preot, in cazul cununiei,o dezleaga,ci doar episcopul-va spun doar ce am citit dar nu mai stiu unde,par Cleopa sau Argatu,cum gasesc sursa,va spun.De asta zice bine Iasmin ca nu toti ortodocsii sint dusi la biserica si nu fac toate cum trebuie,si poate nu spun preotului de casatoria anterioara,cine stie...

Ti-am raspuns,Crinuta,cum se poate dezlega la noi o casatorie(nu ma refer la vaduvie,ci in urma divortului,desigur).

Despre schimbarea duhovnicului,iarasi se poate,dar ii ceri dezlegare preotului tau.Ex:eu cind am plecat in vacanta in Ro,aveam impresia ca o sa stau numai in biserici si manastiri si c-o sa fac undeva o mare spovedanie generala(mai ales ca ziceam ca stau vreo 6 saptamini)si am cerut dezlegare de la duhovnicul meu de-aici de la Montreal:i-am zis asa:parinte,daca simt vreo nevoie sa merg la spovada in perioada aceasta,ma autorizati s-o fac?-Cum sa nu?mi-a raspuns el.(abia daca am calcat in vreo 2 biserici...)

Iarasi zic:daca era printre noi un preot,o preoteasa,un prof de religie,bine era.Va pup iar!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mamabear spune:

Buna seara fetelor!

Nikole, sper sa nu te superi, dar ti-am trimis un PM.

Crinuta, nici la noi nu se recomanda recasatorirea, nici macar in cazul vaduvilor, dar nu despre ei vorbim.
Casatoria a doua e acceptata ca un pogoramant, ca o binecuvantare data de preot, celor care n-ar putea trai singuri, decat sa cada in desfranare, mai bine sa fie sub binecuvantarea bisericii. Nu se face rugaciune de dezlegare, si o spun cu Molitfelnicul in fata unde e scrisa randuiala pentru cununia a doua. Aceasta nu mai e Taina (la prima casatorie slujba incepe, ca la orice taina cu " Binecuvantata este Imparatia..."), ci doar o binecuvantare, slujba incepand cu "Binecuvantat este Domnul..."
A treia casatorie, este cum spunea si Katya, admisa doar in cazuri exceptionale. Ce e mai mult e faradelege.

Canoanele spun ca dezlegarea cununiei o face episcopul locului, dar acum biserica , considera valabil divortul la judecatorie (va spun , caci stiu din cazul unui prieten, si asa i-a zis arhiepiscopul la care a fost). Acum daca motivele au fost ok la fiecare, cine mai stie. Daca omului ii pare rau pt greselile din trecut si incearca sa-si continuie viata crestineste, se lupta cum poate, chiar de face a doua cununie, care e o binecuvantare ce-l pazeste de caderi mai mari.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ica 1975 spune:

Katya, sunt bine, multumesc

Iasmine, uite despre post

http://paginiortodoxe2.tripod.com/predici_cleopa_duminici/dumin_izgonirii_lui_adam_n.html


Ref la relatiile dintre soti eu am inteles asa, daca ambii de comun acord vor sa pastreze curatenia trupeasca este foarte bine, dar daca unul dintre ei nu poate, deci nu e liber consimtita de cei 2 soti atunci nu are valoare inaintea lui Dumnezeu.

Eu am ascultat predicile Parintelui Nicolae Tanase referitoare la familie, si eu in mare asa am inteles. Uite aici unele dintre ele, daca ai timp, in cea de vimeo spre sfarsit am auzit asta

http://www.ortodoxmedia.com/inregistrare/1/Familia-crestina-Tinerii-si-provocarile-lumii-de-azi

http://www.vimeo.com/6032072


Nu te teme, mergi pe acest drum, cu aceste hotarari in inima si nu-ti va parea rau. E calea cea stramta si pentru a ramane pe ea trebuie sa nu fii singur. Insoteste-te cu fratii de un cuget, agata-te de Parintele duhovnic.
Da-mi minte sa fac voia Ta, Doamne!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Katya spune:

Buna seara Ica!Mersi infinit pt site-ul de mai sus,paginiortodoxe,eu sint fan Cleopa,abia am inceput sa-l citesc si-mi vine sa citesc intr-una,desi vreau sa citesc si alti duhovnici,caci atitia si atitia sint,Doamne citi duhovnici romani sint!Miere si har si balsam in paginile scrise de ei,timp si tihna sa-i citesti si sa te umpli de invatatura lor!

Am vazut si site-ul bisericii tale postat la sb celalalt,f bine pus la punct,mi-a placut.Si la noi e frumos si bine,dar n-avem asa site frumos...Voiam sa te-ntreb daca stii ca avem si manastire roamneasca,aici in Quebec,cu staret quebecos,cu hramul Acoperamintul Maicii Domnului.
(Mai vorbim si noi de pe la noi,ca sintem de serviciusi,a propos de post,am gasit o zacusca buna,turceasca,Clic de la Pindjur,ff buna).

Nikole,iti tin pumnii la spovedit!scrie tot ce ai de zis si noteaza si ce-ti zice parintele,ai grija cum ajungi,Doamne ajuta sa vii de-acolo usurata,te pup!

Noapte buna tuturor!

Mergi la inceput