Rugaciune colectiva pt a dobandi prunci buni (54)

Raspunsuri - Pagina 19

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns caciantoni spune:

aoleu.....fetelor, va rog sa ma iertati.....azi este 23 februarie, nu 24.....acum am realizat si eu......deci sinaxarul de azi este cel de jos......

http://www.calendar-ortodox.ro/luna/februarie/februarie23.htm

inca o data va rog sa ma iertati......eu de-abia iesisem dintr-o sedinta de la directorul general.......si desi totul a fost ok la sedinta eu eram cam aeriana......

gata.....ma intorc la dosarele mele.......

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns angel33 spune:

Ziua buna tuturor,

caciantoni, multumim pentru sinaxar si acatist. Nu e mare bai, se mai intampla sa gresim. In cazul in care nu stii, poti edita mesajul si atunci scapi si tu de stresul ca ai postat altceva. Mi s-a intamplat de cateva ori sa fiu nevoita se editez...
Livsy nimeni nu e perfect si cu siguranta ca fiecare dintre noi poate face mai mult la un moment dat sau altul, dar avem atatea si atatea de facut. Cine vede ce nu a facut bine si mai si admite acest lucru, cred ca deja e la un nivel mai sus decat multi altii. Aici nu judecam, ci ne rugam, ne ajutam, impartasim necazurile de o natura sau alta, asa ca poti sta linistita ca nimeni nu cere mai mult decat ai facut deja. Iti multumim.

Am gasit o carte a Ierom. Lavrentie Sovre de la Manastirea Frasinei si se numeste Canon de rugaciune si post pentru nasterea de prunci.
Scriu aici cum trebuie facut, pentru cei interesati sa tina acest canon:

Saptamana A-I-A
In prima zi de luni a lunii, familia ce doreste sa aiba prunci va ajuna pana seara si va zice Acatistul Bunei Vestiri si al Sfintilor Arhangheli

Saptamana A-II-A
In a doua zi de luni a lunii, familia ce doreste sa aiba prunci va ajuna pana seara si va zice Acatistul Sfantului Acoperamant si al Sfintilor Arhangheli

Saptamana A-III-A
In a treia zi de luni a lunii, familia ce doreste sa aiba prunci va ajuna pana seara si va zice Acatistul Maicii Domnului (Bucuria celor necajiti) si al Sfintilor Arhangheli

Saptamana A-IV-A
In a patra zi de luni a lunii, familia ce doreste sa aiba prunci va ajuna pana seara si va zice din nou Acatistul Bunei Vestiri si al Sfintilor Arhangheli

Daca acest canon de post si rugaciune se va tine de catre familia ce doreste a avea prunci timp de 9 luni de zile, daca va merge la Sfantul Maslu, daca se va unge cu Sfantul Mir, va merge la Sfanta Liturghie, va posti pe cat se poate si va cred in Dumnezeu – dorinta lor sa va implini.

Doamne ajuta,
angel








Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cami_antonia spune:

angelllllllll
multumim de canon
foarte frumosss
tu cum mai esti?

livsy nu a venit factura de la nemti
poate nu ma crede nimeni
da asta e adevarul
gol golut
ei isi iau marja de eroare cateva luni ca cel care are de platit sa poata strange banii
clar ca e nevoie de bani pt un bolnav

SPUNETI O RUGACIUNE PENTRU ALINA - operata pe creier SI ADRIAN - sa aibe putere sa o ingrijeasca
DOAMNE AJUTA!
DONEAZA 2 EURO LA SMS 879 PANA LA SFARSITUL ANULUI PENTRU ALINA DONESCU
povestea ei la www.alinadonescuumanitar.blogspot.com

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cami_antonia spune:

angelllllllll
multumim de canon
foarte frumosss
tu cum mai esti?

livsy nu a venit factura de la nemti
poate nu ma crede nimeni
da asta e adevarul
gol golut
ei isi iau marja de eroare cateva luni ca cel care are de platit sa poata strange banii
clar ca e nevoie de bani pt un bolnav de cancer
din pacate asa se crede ca se va achita factura si gata
dar situatia e asa cum e
financiar vb
ca va fi nevoie mereu
acum fiecare face ce poate si cum poate
nu e nimeni dator sa doneze cazurilor umanitare
dar cei care vor sa o faca o vor face
iti dai seama ca sunt preoteasa si nu as putea minti cu asa ceva
a mai intrebat cineva si pe blog
am zis fiecare face cum crede
dar cu siguranta cand va aparea factura
o vom pune pe net
dar asta incercam sa xzic
ca nevoi sunt mereu
asta e
putin mai greu
da nu ne plangem

nu m-am mai uitat l;a bazar
a licitat cineva pt lucrusoarele tale?

SPUNETI O RUGACIUNE PENTRU ALINA - operata pe creier SI ADRIAN - sa aibe putere sa o ingrijeasca
DOAMNE AJUTA!
DONEAZA 2 EURO LA SMS 879 PANA LA SFARSITUL ANULUI PENTRU ALINA DONESCU
povestea ei la www.alinadonescuumanitar.blogspot.com

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Livsy spune:

Citat:
citat din mesajul lui cami_antonia
nu m-am mai uitat l;a bazar
a licitat cineva pt lucrusoarele tale?


Nu, nu a licitat inca nimeni, dar le las acolo fiindca pana la urma tot le va dori cineva. Si cu ajutorul Lui Dumnezeu poate mai pun si altele. Oricand vor veni acesti bani vor fi bineveniti, dn cate inteleg, deci... sper ca vor veni exact la momentul potrivit. Sanatate Alinei si familiei multa purtere si binecuvantare de la Dumnezeu.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns maria08 spune:

Buna , dragele mele!
Eu scriu din ce in ce mai rar....va rog sa ma iertati pentru asta, insa incerc sa va citesc cat pot de des...
Angel: In ce perioada a CM -lui erai cand ai facut criza? Sa-ti spun ce am patit eu: saptamana trecuta, joi, am facut o criza cu dureri abdominale cumplite, as putea spune infioratoare...am fost la un pas de lesin, nu puteam sa ma deplasez, eram toata alba, iar abdomenul "facea valuri" la propriu.....ne-am speriat ingrozitor si voiam sa mergem la urgente.....am luat no-spa, nurofen si in cele din urma m-am mai linistit; in ziua urmatoare am facut si echo abdominal si echo transvaginal si concluzia a fost: chist hemoragic de 5 cm !! Noroc ca nu m-am dus la urgente ca sigur eram deja operata de apendice sau altceva....Ieri am ajuns si la dr. meu din Bucuresti si mi-a confirmat acelasi lucru: ovulul a fost format intr-o zona foarte vascularizata a ovarului si atunci cand s-a produs ovulatia a avut ca rezultat si o hemoragie de unde si chistul din dotare.....sper sa dispara repede si sa putem incepe si noi procedura de FIV. Am dat aceste detalii in ideea ca ar putea fi acelasi lucru, dar sa nu uiti ca fiecare organism are particularitatile lui...poate la tine e altceva...Doamne Ajuta sa nu se mai repete si sa fie totul bine!! Daca vrei sa discutam mai multe , putem s-o facem pe pm!
Nike: Vreau sa stii ca te admir; admir puterea si curajul de care dai dovada!!! Dumnezeu ii iubeste pe cei curajosi!!!
Cami:Ma intrebai in una din paginile anterioare cand ne intalnim si noi? Sincer, nu as putea sa-ti dau un raspuns, dar vom vedea...Siu eu voiam sa te intreb de Alina, e bine? Cum se simte?
Va imbratisez pe totae, fara exceptie, cu mare drag!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns maria08 spune:

Am uitat...poate cineva sa-mi trimita un pm cu listuta cu nume, va rog!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns maria08 spune:

Nike: Am primit un pm de la tine care cred ca a fost trimis gresit, era adresat Catalinei de la un alt subiect!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lili_g spune:

Avva Petroniu Prodromitul ? Cel mai smerit. Cel mai smerit. Cel mai smerit!


A#351;a il descrie avva Adrian Fageteanu, daca îi ceri p#259;rerea despre egumenul a#351;ez#259;mântului românesc athonit Prodromu. Spunea c#259; în 1937, când ob#351;tea Antimului a fost cea mai numeroas#259;, însumând 38 de monahi, cel mai smerit dintre ei #351;i singurul care nu #351;i-a dat sie#351;i dreptate vreodat#259;, era p#259;rintele Petroniu T#259;nas#259; (care avea doar 23 de ani la vremea aceea!).

Tot el spune c#259; de-a lungul istoriei, românii ar fi putut realiza lucruri mult mai m#259;re#355;e, de n-ar fi existat dezbinare între ei. Mie to#355;i pelerinii athoni#355;i mi-au spus c#259; singurul loc de pe p#259;mânt unde românii nu sunt dezbina#355;i, li se pare a fi Prodromu – #351;i asta datorit#259; duhului p#259;rintelui Petroniu. „Gheronda”, cum simplu îl numesc prodromi#355;ii.

Mi-a#351; dori s#259; scriu cele mai frumoase pagini despre asceticul stare#355; român, dar #351;tiu c#259; nu pot face asta pe m#259;sura staturii sale, a#351;a încât voi spune doar câteva lucruri care m-au mi#351;cat de-a lungul anilor v#259;zându-le la avva Petroniu. (Sper s#259; m#259; ierte pentru lipsa binecuvânt#259;rii, dar fiindc#259; oricum se scria despre avva, am c#259;p#259;tat #351;i eu îndr#259;zneal#259; pentru dragostea ce i-o port.)

#350;tiu c#259; n-a cerut niciodat#259; de la ceilal#355;i ceva ce n-a f#259;cut el mai întâi. Dac#259; unii spun c#259; este prea sever, po#355;i fi sigur c#259; a fost mai întâi aspru cu el însu#351;i. „Mare teolog #351;i mare ascet” cum mi l-a descris p#259;rintele Ioannikios Simonopetritul, avva este înduhovnicit de rug#259;ciune #351;i este o mare desf#259;tare s#259; te afli în preajma lui. Nu cred c#259; uit#259; cineva discu#355;iile teologice purtate cu p#259;rintele la arhondaric, sau pe una din b#259;ncile din curtea Prodromului! De obicei unul din pelerini îi a#355;ine calea #351;i îi cere un cuvânt de înv#259;#355;#259;tur#259;, iar gheronda se face c#259; nu observ#259; stratagema #351;i ne gr#259;ie#351;te r#259;bd#259;tor #351;i dogmatic ore în #351;ir celor aduna#355;i mai apoi ciorchine în jurul s#259;u. Este un mare tr#259;itor #351;i împlinitor al dogmelor ortodoxe! Din acest motiv nici nu e nevoie s#259;-#355;i vorbeasc#259;: de-ajuns î#355;i este s#259;-l vezi #351;i-#355;i vei da seama privindu-l care este calea de urmat, dac#259; vrei s#259; te mântuie#351;ti.

Când Placide Deseille l-a rugat pe p#259;rintele Macarios (canonarul #351;i bibliotecarul Simonopetrei, autorul „Triodului explicat”) s#259;-l duc#259; la un p#259;rinte dup#259; cuvânt de folos, au venit, împreun#259; cu egumenul Elisaios #351;i toat#259; sinaxa m#259;n#259;stirii, la avva Petroniu! #350;i am aflat c#259; asta n-a fost singura dat#259;, fiindc#259; mi-a spus epitropul Ioannikios c#259; el vine de câte ori poate împreun#259; cu tot atâ#355;ia c#259;lug#259;ri câ#355;i încap în ma#351;inile lor!

Gheronda consider#259; c#259; luxul #351;i confortul sunt doar pentru trup #351;i nu înduhovnicesc pe om, a#351;a încât pân#259; #351;i sp#259;latul rufelor la ma#351;in#259; îl admite doar pentru arhondarul ce are în grij#259; a#351;ternuturile pelerinilor. Restul ob#351;tii, inclusiv gheronda, (de#351;i are mai mult de 93 de ani, Dumnezeu s#259;-i dea s#259;n#259;tate!) spal#259; „la mân#259;”! Consider#259; c#259; orice pogor#259;mânt e foarte p#259;gubitor, pentru c#259; sl#259;be#351;te rezisten#355;a în fa#355;a r#259;ului #351;i de aceea duce #351;i impune (prin exemplul personal) aceast#259; tr#259;ire ascetic#259;.

Pân#259; acum câ#355;iva ani p#259;rintele Petroniu se ruga la priveghere stând toat#259; noaptea în picioare! De seara pân#259; diminea#355;a! #350;i dac#259; stare#355;ul privegheaz#259; astfel, cum s#259; stea ucenicii în stran#259;? S#259; îngenunchezi era o adev#259;rat#259; binecuvântare!

Am f#259;cut oarecând un test simplu cu 3217 fotografii de athoni#355;i pe care i le-am ar#259;tat so#355;iei mele, rugând-o s#259;-mi arate pe cel care i se pare ei c#259; este „ om bun”. Dintre to#355;i l-a ales pe avva Petroniu, pentru c#259; ochii l-au tr#259;dat ca având un suflet deosebit. De atunci nu m#259; întreab#259; despre nimeni ce mai face, ci doar de gheronda poart#259; de grij#259;.

Am întâlnit în Athos c#259;lug#259;ri foarte râvnitori care mi-au spus c#259; voia Duhului Sfânt este s#259; nu descopere toate lucr#259;rile b#259;trânului spre slava sa, dar c#259; avva este „sfânt în via#355;#259;”! Dac#259; e sfânt sau nu va hot#259;rî Domnul, mie îmi face tare mult bine numai s#259;-l v#259;d #351;i s#259; m#259; asigur c#259; exist#259;, acolo în Gr#259;dina Maicii Domnului, purtând de grij#259; românilor athoni#355;i.

Convorbiri duhovnice#351;ti cu avva Petroniu


-P#259;rinte, cum a ajuns omul s#259; cread#259; c#259; starea de p#259;cat în care tr#259;ie#351;te în momentul de fa#355;#259; este cea natural#259;?

-Omul a fost f#259;cut dup#259; chipul lui Dumnezeu trebuind s#259; ajung#259; pân#259; la asem#259;narea cu Dumnezeu, s#259; fie asemenea cu Dumnezeu. I-a dat Domnul #351;i putere s#259; fac#259; acest lucru, dar omul n-a în#355;eles de la început care era menirea lui, pentru c#259; a venit vr#259;jma#351;ul cu în#351;el#259;ciunile lui #351;i l-a îndep#259;rtat de la calea cea dreapt#259;. #350;i atunci a trimis Dumnezeu pe Fiul S#259;u pe p#259;mânt s#259; arate oamenilor cum s#259; ajung#259; asemenea cu Dumnezeu. Cum spune sfântul Ioan Evanghelistul c#259; „cel care crede în Dumnezeu s#259; fac#259; cele ale lui Dumnezeu”. #350;i atunci a venit Iisus spunând: „Eu sunt Calea Adev#259;rul #351;i Via#355;a”! Nu exist#259; alt#259; cale sau înv#259;#355;#259;tur#259;! #350;i nu compari înv#259;#355;#259;tura lui Dumnezeu cu vreo înv#259;#355;#259;tur#259; omeneasc#259;; acesta este sfânt#259;, des#259;vâr#351;it#259;, este deplin#259;, n-are nevoie de completare, nu-i lipse#351;te ceva, n-are nevoie de schimb#259;ri sau ad#259;ugiri #351;i trebuie crezut#259; a#351;a cum a l#259;sat-o Dumnezeu. Nu exist#259; alte adev#259;ruri! Deci Dumnezeu, f#259;c#259;torul cerului #351;i al p#259;mântului, a iubit a#351;a de mult lumea încât a venit pe p#259;mânt ca s#259; scoat#259; din nevrednicie #351;i necaz pe om. #350;i atuncea înv#259;#355;#259;tura Lui trebuie s#259; aib#259; toat#259; încrederea noastr#259; #351;i de aceea trebuie s#259; ne-o împropriem #351;i s-o cunoa#351;tem cât mai bine. Exist#259; bineîn#355;eles diferite secte zise cre#351;tine#351;ti, care s-au îndep#259;rtat de la înv#259;#355;#259;tura cea adev#259;rat#259; a lui Dumnezeu, întuneca#355;i fiind de uneltirile vr#259;jma#351;ului. Spun Sfin#355;ii P#259;rin#355;i, p#259;rin#355;ii mari ai Bisericii, c#259; „dac#259; omul se abate de la via#355;a cea bun#259;, face gre#351;eli, face p#259;cate, atunci el de fapt deschide larg u#351;a diavolului. #350;i primul lucru pe care-l face diavolul când intr#259; în om este s#259;-i întunece mintea. Dumnezeu a dat omului minte #351;i înv#259;#355;#259;tur#259; pe care dac#259; o p#259;streaz#259; va #351;ti s#259; deosebeasc#259; binele de r#259;u. Altfel diavolul îi întunec#259; mintea #351;i omul nu mai în#355;elege ce e bine #351;i ce e r#259;u #351;i dup#259; aceea vr#259;jma#351;ul îi sugereaz#259; toate p#259;cate posibile #351;i toate r#259;ut#259;#355;ile. El nu mai poate s#259;vâr#351;i binele fiind înt#259;rit în p#259;cat #351;i vrea s#259;-l fac#259; pe om cât mai vinovat în fa#355;a lui Dumnezeu, ca s#259; se asigure c#259;-l va dobândi pentru iadul s#259;u. De aceea lumea în#355;elege altfel lucrurile, sau chiar nu le în#355;elege defel. Odinioar#259;, spre exemplu, #355;i-era jen#259; s#259; vorbe#351;ti despre desfrânare; vreau s#259; spun c#259; era o vreme de adânc#259; evlavie #351;i pe om nu-l atr#259;geau murd#259;riile acestea din timpurile moderne. Tot Sfin#355;ii P#259;rin#355;i spun c#259; dac#259; omul duce o via#355;#259; bun#259;, curat#259;, cinstit#259;, când se-ntâlne#351;te cu p#259;catul, acesta nu-l atrage #351;i se ru#351;ineaz#259; de el. #350;i atuncea cum î#355;i explici c#259; oameni înv#259;#355;a#355;i, oameni de cultur#259;, institu#355;iile, ba chiar #351;i Biserica, accept#259; #351;i chiar încurajeaz#259; aceste p#259;cate, manifest#259;rile acestea stradale neobr#259;zate? Cui i-ar fi dat prin cap alt#259;dat#259; s#259; ias#259; gol pe strad#259;, a#351;a dezm#259;#355;at? Doamne fere#351;te! #350;i mai v#259;d #351;i copiii la televizor toate aceste dezm#259;#355;uri #351;i se murd#259;resc #351;i ei din vederile #351;i auzirile acestea!
De-asta o fugit dintru început monahul de lume! Or fugit în marginea satelor sau la pustie, ca s#259; nu mai vad#259; sau s#259; aud#259; devierile lumii acesteia. Îns#259; greul de abia acum începea, pentru c#259; omul poart#259; cu el toate vederile #351;i auzirile din lumea de care tocmai a fugit #351;i unele p#259;cate pe care poate le-a f#259;cut. Avem drept pild#259; cazul Mariei Egipteanca pe care 17 ani au chinuit-o în pustie amintirile p#259;catelor s#259;vâr#351;ite în lume. Atâ#355;ia ani de p#259;cat fac ca r#259;ul s#259; se încuibe în om, iar el devine rob al p#259;catului #351;i î#351;i schimb#259; felul de a cugeta, de a vedea, de a în#355;elege. A#351;ezarea min#355;ii lui f#259;cut#259; de Dumnezeu se stric#259; #351;i se modific#259; dup#259; formele p#259;catelor pe care le face. Omul pe dinafar#259; r#259;mâne om, fiindc#259; pe din#259;untru este chip al p#259;catelor pe care le s#259;vâr#351;e#351;te. Toate gândurile #351;i cuget#259;rile lui sunt strâmbate dup#259; contururile p#259;catelor f#259;ptuite. Gândi#355;i-v#259; la un om c#259;zut în patima be#355;iei c#259;ruia îi este foarte greu s#259; se mai opreasc#259; din acest p#259;cat fiindc#259; el nu mai este st#259;pân pe sine. „Du#351;manul omului, casnicii s#259;i”! El este de pe acum rob #351;i face ceea ce îi porunce#351;te st#259;pânul s#259;u, moare de acum din via#355;a aceasta, fiind arvunit nefericirii ve#351;nice, fiindc#259; omul acesta se s#259;vâr#351;e#351;te cu toate p#259;catele sufletului s#259;u, cu toate am#259;girile sale din lumea asta. Îns#259; dincolo nu mai are nici b#259;utur#259;, nici bani #351;i n-are cum s#259;vâr#351;i p#259;catul s#259;u care-l va chinui ve#351;nic.
Dumnezeu îns#259; ne-a chemat s#259; mo#351;tenim Împ#259;r#259;#355;ia Sa cea ve#351;nic#259; #351;i ne-a promis lucrul acesta de la facerea lumii. Avem c#259;r#355;i de înv#259;#355;#259;tur#259;, avem #351;i propov#259;duirile Bisericii care ne arat#259; #351;i calea cea dreapt#259; care s#259; ne duc#259; acolo. Omul zilelor noastre îns#259; le face toate împotriv#259;; s#259;vâr#351;e#351;te toate relele, care sigur îl vor lipsi de Împ#259;r#259;#355;ia Cerurilor. Bun#259;oar#259; am auzit de noi înv#259;#355;#259;turi care îi spun omului s#259; nu-i fie team#259; de moarte, c#259; nu exist#259; iad #351;i c#259; totul se consum#259; aici, pe p#259;mânt. #350;i bietul om, care #351;i a#351;a are o mul#355;ime de probleme inventate de vr#259;jma#351;ul diavol, prime#351;te cu mare u#351;urin#355;#259; #351;i astfel de înv#259;#355;#259;turi.

- Ce cale de îndreptare vede#355;i gheronda?

- Trebuie ca omul s#259; ajung#259; la con#351;tientizarea p#259;catului ce-l st#259;pâne#351;te #351;i în care tr#259;ie#351;te. #350;i mai trebuie s#259; vrea s#259; scape de tirania p#259;catului – c#259; f#259;r#259; voia omului, remediu nu exist#259;! Restul îl face Dumnezeu!

-P#259;rinte, avem nevoie de fapte pentru mântuire, sau este suficient#259; credin#355;a, care ne va face oricum s#259; f#259;ptuim cele bune?

-Asta este tez#259; protestant#259;. Îns#259; Scriptura spune clar: „credin#355;a f#259;r#259; fapte este moart#259;”! Ai f#259;cut o fapt#259; bun#259;, ai ajutat pe cineva, te-ai ostenit cu folos, toate faptele bune #351;i toate efectele lor sunt pomenite pan#259; la sfar#351;itul lumii, când se vor judeca toate, bune #351;i rele. Când fiecare om va ap#259;rea în fa#355;a celorlal#355;i în trup duhovnicesc, cu chipul conform cu propria lui structur#259;, pe care singur #351;i-a alcatuit-o, prin tot ce a gândit #351;i a f#259;cut. Toate relele #351;i necura#355;iile vor ap#259;rea #351;i cine oare, va putea suferi ru#351;inea aceea ? Îns#259; chipurile drep#355;ilor ce au f#259;cut fapte bune #351;i daruri pl#259;cute lui Dumnezeu, care au ajutat la îmbun#259;t#259;#355;irea lumii, vor str#259;luci cu darul Duhului Sfânt. Omul intr#259; in ve#351;nicie cu ceea ce agonise#351;te aici. Cum se modeleaz#259; în lumea asta, a#351;a se prezint#259; în fa#355;a lui Dumnezeu. Cum bine spun Sfin#355;ii P#259;rin#355;i: b#259;ga#355;i de seam#259; pe ce ziditi: pe paie, pe lemne ori pe piatr#259;! Pentru c#259; paiele #351;i lemnele ard #351;i nu r#259;mâi cu nimic. S#259; fie zid#259;ria voastr#259; pe lucru rezistent la foc, adic#259; la proba ve#351;niciei. Cel ce a f#259;cut cele bune va avea un „sfâr#351;it cre#351;tinesc, neînfruntat, în pace” #351;i se va bucura de cele ve#351;nice, dar pentru cel ce a tr#259;it în p#259;cat, moartea va fi cumplit#259;.

-Avva, dac#259; Dumnezeu e bun #351;i numai bun, poate h#259;r#259;zi El iadul pentru „lucrul mâinilor Sale”?

-Nu Dumnezeu îl condamn#259; pe om, el î#351;i alege locul din timpul vie#355;ii acesteia. Nu Dumnezeu ne h#259;r#259;ze#351;te iadul. Dimpotriv#259;, El ne spune: "Merge#355;i #351;i mo#351;teni#355;i Împ#259;r#259;#355;ia Cerurilor". Omul este cel care aduce iadul cu dânsul. Pentru c#259; #351;i raiul #351;i iadul ni le preg#259;tim noi, aici. Nu este pedeaps#259;, ci omul e chinuit de propriile lui op#355;iuni gre#351;ite: cu ce ne ducem dincolo, aceea avem. Cum am spus #351;i mai înainte, el se duce pe lumea cealalt#259; cu p#259;catele de aici: desfrânat ai fost, be#355;iv sau drogat, învr#259;jbit sau r#259;ut#259;cios, a#351;a pleci dincolo, în ve#351;nicie. Aici, pe p#259;mânt, el î#351;i poate satisface toate aceste porniri. Omul r#259;mâne cu aceste porniri p#259;c#259;toase #351;i pe lumea cealalt#259;, numai c#259; acolo nu #351;i le mai poate satisface. Pentru p#259;c#259;tos, acestea sunt chinuri în iad.


-P#259;rinte, am putea împ#259;ca porunca iubirii aproapelui cu ecumenismul ?

-Mie mi-ajunge înv#259;#355;#259;tura ortodox#259; a Sfin#355;ilor P#259;rin#355;i. Mi-e deajuns cât mi s-a dat prin ortodoxie pentru mântuire. Nu-mi lipse#351;te nimic. Dac#259; cineva de alt#259; religie simte c#259; îi lipse#351;te ceva pentru salvarea sufletului s#259;u #351;i g#259;se#351;te în dreapta noastr#259; credin#355;#259;, cu toat#259; dragostea îl primesc în Ortodoxie! Dar nu pot renun#355;a la nimic din credin#355;a mea pentru c#259; nu am voie s#259; schimb nici o cirt#259; din dogma ortodox#259;!
Omul nu mai ia în serios înv#259;#355;#259;tura lui Dumnezeu #351;i inventeaz#259;, g#259;se#351;te tot felul de sensuri #351;i înv#259;#355;#259;turi ascunse prin evanghelii (unele chiar gnostice, cum e cea a lui Iuda) #351;i s-a dep#259;rtat de la dreapta credin#355;#259;.
Marea diferen#355;#259; dintre noi #351;i catolici sau protestan#355;i mi se pare a fi lipsa ideii de înduhovnicire a omului la apuseni. Pentru noi ortodoc#351;ii, dac#259; vrem s#259; ne asem#259;n#259;m cu Dumnezeu #351;i s#259; ne mântuim, trebuie s#259; ne înduhovnicim. Aici pe p#259;mânt purt#259;m trupul #351;i sângele acesta, dar nu vom intra în Împ#259;r#259;#355;ia Domnului cu el. Chiar #351;i Mântuitorul a luat materia aceasta îmbibat#259; de p#259;cat, dar n-a intrat „dincolo” cu ea. Omul ur#259;#351;te moartea, dar ea este urmarea p#259;catului; Domnul nu avea îns#259; p#259;cat, dar a primit moartea tocmai pentru ca s#259; omoare p#259;catul prin ea. Ne-a ar#259;tat apoi Iisus dup#259; învierea Sa cu ce fel de trup înduhovnicit vom intra în ve#351;nicie. Cu cel cu care „trecea prin u#351;ile închise”! Ce înseamn#259; un trup înduhovnicit? Un trup care s#259; ias#259; de sub regulile obi#351;nuite ale p#259;catului. C#259;ci corpul nostru are nevoie de mâncare, este supus patimilor, se îmboln#259;ve#351;te. Cel înduhovnicit nu mai este supus acestor reguli materialnice. Trupul nostru cel material, fiind compus, se va descompune în #355;#259;rân#259;, iar cel care va r#259;s#259;ri spre via#355;#259; f#259;r#259; de sfâr#351;it va fi trupul cel înduhovnicit.
De ce avem duhovnici la m#259;n#259;stiri #351;i biserici? Pentru ca omul s#259; se sfin#355;easc#259;! S#259; mai u#351;ureze trupul de greutatea p#259;catelor #351;i în aceea#351;i m#259;sur#259; s#259;-l înduhovniceasc#259;! Iar noi trebuie s#259;-i mai sub#355;iem hrana #351;i s#259; ne îndeletnicim, ca #351;i vechii p#259;rin#355;i, cu postul, cu privegherea #351;i mai ales cu rug#259;ciunea. P#259;rin#355;ii din vechime posteau mult #351;i nu mureau de foame, ba dimpotriv#259;, tr#259;iau mul#355;i peste 100 de ani, „c#259;ci nu numai cu pâine va tr#259;i omul, ci cu tot cuvântul ce ias#259; din gura lui Dumnezeu”.
Aceasta este chemarea omului în ast#259; lume: înduhovnicirea sa, care se dobânde#351;te prin fuga de p#259;cate, faptele bune, postul, privegherea #351;i rug#259;ciunea.
La catolici #351;i protestan#355;i nu exist#259; ideea de înduhovnicire. Te mântuie#351;ti (ca în cazul catolicilor) cu fapte bune #351;i/sau merite prisositoare #351;i nu prin sfin#355;ire. Filioque, primatul #351;i infailibilitatea papal#259;, sunt destule elemente desp#259;r#355;itoare între catolici #351;i ortodoc#351;i. Cu protestan#355;ii avem chiar mult mai multe diferen#355;e. Îns#259; noi, orice vom face pentru mântuirea noastr#259;, trebuie s#259; avem m#259;rturie de la înainta#351;ii no#351;tri c#259; ceea ce am f#259;cut este bine cum a fost f#259;ptuit. F#259;când astfel ne vom asem#259;na cu ei, dar #351;i cu Fiul care f#259;cea cele ale Tat#259;lui.

-Pân#259; la urm#259; se va construi totu#351;i „Catedrala mântuirii neamului”, p#259;rinte. Ce p#259;rere ave#355;i despre asta?

-Nu e treaba mea, îns#259; noi românii am construit biserici mici, modeste, dar adev#259;rate bijuterii. S#259; nu uit#259;m c#259; slava de#351;art#259; este legat#259; mai totdeauna de m#259;re#355;ie. #350;i Sfânta Sofia, a îng#259;duit Dumnezeu s#259; ajung#259; în mâinile musulmanilor...

-Avva, ce p#259;rere ave#355;i despre fra#355;ii no#351;tri ortodoc#351;i de stil vechi #351;i despre diferen#355;a de 13 zile dintre noi?

-Diferendul porne#351;te dintr-o în#355;elegere gre#351;it#259; a lucrurilor. Dar pe om ca #351;i pe pom îl vei cunoa#351;te dup#259; road#259;, dac#259; st#259;ruie în vrajb#259; #351;i ponegrirea aproapelui, sigur nu e în regul#259; ceva cu el. Mi-aduc aminte c#259; era #351;i o controvers#259; legat#259; de timpul când se sfin#355;esc apele: la Boboteaza pe nou, sau pe vechi?

- P#259;rintele Iulian are o vorb#259;: ast#259;zi „banul face planul”! Despre civiliza#355;ia banului din ziua de ast#259;zi, ce p#259;rere ave#355;i?

-M#259;i, pe timpuri se spunea c#259; „numai domnii au bani”. Ast#259;zi îns#259; „dac#259; ai bani e#351;ti domn”, ceea ce este pu#355;in diferit. Nu v#259; speria#355;i de s#259;r#259;cie, c#259; Dumnezeu nu-l las#259; pe cel ce caut#259; ale Sale #351;i la vreme potrivit#259; îi d#259; cele trebuincioase. #350;i #351;tie El mai bine ca noi #351;i când e vremea potrivit#259;. Dar noi cu adev#259;rat trebuie s#259; c#259;ut#259;m cele ale Domnului, c#259; nepurtarea de grij#259;, adic#259; moartea fa#355;#259; lucruri, este cea care na#351;te dorul de Dumnezeu.

-Vom ajunge „o turm#259; #351;i un p#259;stor” avva?

-Cu siguran#355;#259;! Îns#259; doar...dincolo! Dumnezeu înc#259; ne a#351;teapt#259;!


A consemnat George Crasnean, la Manastirea Prodromu pe 3 Decembrie A.D. 2007

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lili_g spune:

scuze fetelor, cine ma invata cum sa scot diacritics. Nu cred ca se intelege altfel...

Mergi la inceput