Vesnica pomenire marturisitorului Ioan Ianolide
Raspunsuri - Pagina 5
beren spune:
Dorothee, nu exista nici o deosebire intre comunistii care au perpetuat reeducarea despre care scrii si legionarii care au atarnat oameni in chingi la abator. Sunt cu totii asasini care s-au macelarit intre ei fara importanta de ideologie. Iar "marturia" cuiva care nu condamna crimele miscarii ideologice din care face parte este egala cu zero, sau inca o insulta la adresa adevaratelor victime. Daca te consideri crestina, ar fi de asteptat sa refuzi propaganda Legiunii si "asocierea lor" cu arhanghelul Mihai. Daca vrei doar sa informezi lumea despre atrocitatile din inchisorile comuniste, fa o trimitere la cartile si filmele documentare realizate dupa 1990, nu la material propagandistic.
Dorothee spune:
beren, din cartea citata am subliniat urmatorul aspect: cum talharul pocait l-a mustrat pe cel ticalos. despre acest aspect mi-as fi dorit sa discut. daca as fi vrut sa prezint miscarea legionara, m-as fi documentat f bine si as fi deschis subiect la politica.
multi dintre noi suntem poate acel talhar, putini ne gasim in starea talharului pocait. stii bine ce i-a spus Mantuitorul talharului pocait de pe cruce.
miscarea legionara este un subiect complex, cu siguranta sunt carti si documentare care sa prezinte obiectiv miscarea legionara, nu doar o imagine trunchiata ref. numai la ce au facut ei negativ. din pacate nu am timp acum sa ma documnetez. si cred ca exista mari deosebiri intre comunisti si legionari.
inca o data s-a dovedit cum se modereaza subiectele la Sufletul Credintei. cantitatea si-a spus iar cuvantul in detrimentul calitatii. am vazut concret cum se trece cu vederea batjocorirea anumitor subiecte si cum moderatori se ocupa cu razbunari ieftine. Laura25 a venit la acest subiect sa ma sanctioneze pe mine pt ca imi acordase la un alt subiect avertisment, dar s-a facut ca nu vede insultele si jicnirile aduse de anumiti useri). sa iti fie rusine Laura25!
apoi a navalit cantitatea si a facut dreptate, moderatorii s-au pitit bine, nu au nimic de spus.
beren spune:
Daca e vorba de informatie, citeste aici, capitolul 5, paginile 7-8 (daca nu ai timp pentru intregul document). Alte "realizari" bine documentate sunt:
- Celula legionara Nicadori l-a executat pe primul ministru Ion Duca in 1933;
- In 1939, celula Razbunatorii l-a ucis pe primul ministru Armand Calinescu, iar in 1940 Nicolae Iorga a fost executat in ziua masacrului de la Jilava (mai mult de 100 de victime).
Pocainta de care vorbesti ar insemna asumarea responsabilitatii si regretul pentru aceste crime. Daca exista, poate ne dai citatul potrivit. Daca nu, poate re-analizezi implicatiile subiectului.
Dorothee spune:
beren, intamplarea face ca tu sa ai timp mai mult sa te documentezi si sa scrii aici. asta nu inseamna ca prezinti obiectiv evenimentele. despre cele enumerate de tine stim cu totii din manualele de istorie. (din vremea comunismului?!)
este loc destul la politica pt dezbarea ref la miscarea legionara.
aici, repet, eu am discutat despre talharul pocait care l-a mustrat pe talharul ticalos.
beren spune:
Nu stiu ce anume ramane de dezbatut, dar evenimentele istorice pentru care ti-am dat referintele nu sunt subiect de dezbatere la nici un forum. Legislatia romaneasca (precum si cea a UE) considera negarea lor in public drept ilegala:
OUG 31 din 13 Martie 2002, publicata in Monitorul Oficial 214 din 28 Martie 2002 Capitolul II, Art 6:
"Contestarea sau negarea in public a Holocaustului ori a efectelor acestuia se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani si interzicea unor drepturi."
Maria spune:
Simt nevoia sa fac unele precizari pentru cei care sunt bine intentionati:
Nu sunt legionara, nu port camasi verzi, si nu fac apologia Miscarii legionare,
Nu cred in solutii politice pentru problemele lumii de azi, globale sau individuale. Cred doar in solutii duhovnicesti.
Parastasul NU este organizat de vreo organizatie politica, legionara sau altceva. Nu se vor face manifestari prolegionare.
Nu consider justificabila uciderea nimaniu, sub nici un motiv.
Cartile lui Ioan nu indeamna nici la ura, la ucidere, sau la extremism. E impresionant traseul duhovnicesc al lui Ioan care nu lasa loc de interpretari decat celor malitiosi, care nu iau in considerare faptele reale ci doar ideile lor preconcepute.
Nu sunt antisemita, antiatee, antisectara,... nu sunt anti. Respect valorile si credinta fiecarui om, atata timp cat nu cauta si si-l impuna altora, intr-un fel sau altul. Oameni buni si oameni rai sunt peste tot, in orice natie si orice religie.
O descriere relevanta si onesta despre legionarismul lui Valeriu Gafencu, Ioan Ianolide si altii o face Monahul Moise in cartea despre Valeriu Gafencu.
"Monahul Moise prezinta cu nepartinire ce a însemnat, din punct de vedere istoric dar si moral, Miscarea Legionara. Arata partile bune, dar si greselile ce s-au facut în cadrul acesteia:
Dincolo de cauzele externe, sunt însa si unele aspecte în sine ale educatiei fratiilor de cruce sau a legionarilor discutabile din punct de vedere ortodox. În Indreptarul fratiilor de cruce al lui Gheorghe Istrate, ca de altfel si în alte scrieri legionare, gasim exagerari legate de cultul lui Codreanu, folosirea unei terminologii neclare din punct de vedere ortodox, câteodata cu accente filetiste – erezia de a pune neamul înaintea Bisericii -, justificarea razbunarilor si a atitudinilor antisemite, juraminte si legaminte cu formule ambigue din punct de vedere teologic si altele. Toate acestea arata ca legionarii – la vremea aceea, pentru ca în timp multe se vor remedia – desi încadrati în Biserica erau adesea în confuzie din punct de vedere teologic si nu gândeau, nici nu se manifestau întotdeauna în duh ortodox.
Monahul Moise arata ca, odata ajunsi în închisori, legionarii s-au îmbunatatit si nu numai ca n-au avut manifesta antisemite fata de evrei, ci dimpotriva;, le-au aratat dragoste si au venit în ajutorul lor ori de câte ori au putut.
La scurt timp dupa arestare, Valeriu Gafencu se detaseaza de Miscarea Legionara, dar nu în sensul de a se „lepada” de ea. El începe a se concentra foarte puternic, cu toata fiinta, asupra vietii spirituale, traieste în rugaciune, practia rugaciunea inimii si îi îndeamna; si pe altii sa o faca. Lumina lui interioara iradiaza pe figura lui, frumusetea lui fizica, un barbat înalt, cu trasaturi fine, cu privirile intens-albastre, era completata de frumusetea spirituala. Avea multa dragoste, „se daruia” lui Hristos si celor din jur. Grupul ce s-a adunat în jurul lui era considerat si de unii dintre legionari ca fiind „prea mistic”. De fapt duceau o viata; de sfintenie.
Traiul pe care-l aveau detinutii politici în închisoare era un adevarat iad. Erau înfometati, torturati fizic si psihic. Erau batuti cu bestialitate, un act de cumplita cruzime este cazul în care un securist da ordin la doi tortionari sa-l bata; pe unul dintre detinuti „numai în cap timp de doua ore”, ordin ce a fost executat! Fenomenul de reeducare de la Pitesti a fost o victorie a elementelor diabolice. Aici detinutii erau obligati sa bea urina si s-au comis grozavii satanice. Unii dintre condamnati au cedat si au tradat si au fost fortati sa-si supuna la chinuri groaznice vechii colegi de suferinta.
Monahul Moise încheie astfel capitolul despre Pitesti:
Dupa încetarea torturilor, treptat, majoritatea celor cazuti s-au întors la Dumnezeu. Luând în considerare evolutia ulterioara a majoritatii celor trecuti prin reeducare, vedem ca; diavolul a castigat la Pitesti o batalie în lupta pentru sufletul lor, dar nu razboiul, cei mai multi revenind la Hristos, chiar mai buni – dupa spusa Parintelui Calciu – decât au fost înainte de aceasta proba a focului.
Valeriu Gafencu a stat un an si jumatate la Pitesti, pâna la sfârsitul lunii decembrie 1949. Nu trece prin reeducare, „dar a suportat faza premergatoare, a regimului de exterminare aplicat înainte de începerea torturilor”. Cum era bolnav de TBC pulmonar, osos si ganglionar a fost transferat la Târgu Ocna unde era si Sanatoriu. Aici era un regim putin mai blând si cei ajunsi aici de la alte închisori, traumatizati fizic, psihic si moral au trait clipe de extaz sufletesc când gardienii nu numai ca nu i-au înghiontit si nu i-au numit „banditi”, ci li s-au adresat cu cuvintele: „Stati, taica, mai încet… !” Ion Popescu marturiseste :
Târgu Ocna era un adevarat rai pentru noii veniti: mâncare consistenta; si suficienta, libertatea de a circula de la o camera la alta si de a sta la soare în curte, posibilitatea de a vorbi cu ceilalti, atitudinea binevoitoare a gardienilor si altele.
Totusi nu a fost mereu asa nici la Târgu-Ocna. Au existat doua intentii de reeducare si acolo, dar Pronia dumnezeiasca, atentia si solidaritatea detinutilor, precum si atitudinea doctoritei Margareta Danielescu, care a protestat la Directia Penitenciarelor, au zadarnicit cele doua tentative de reeducare.
Viata relativ linistita de aici a fost tulburata de un grup de reeducati, în luna mai, 1950. Cei de aici, care traiau în duh de rugaciune, nu întelegeau de ce fosti colegi si chiar prieteni de-ai lor se comportau ciudat si se schimbasera în rau. Când au aflat despre cele petrecute la Pitesti au luat masuri:
Îi supravegheau pe reeducatii activi, prevenind orice încercare de reeducare în sanatoriu.
La Târgu-Ocna detinutii se ajutau mult între ei, cei care nu erau de tot slabiti îi ajutau pe cei ce nu mai aveau deloc puteri, isi donau unii altora medicamentele sau bucata de pâine, spalau hainele (multe dintre ele îmbibate de puroi) celor grav bolnavi.
Prin dragostea si seninatatea sa, Valeriu era sufletul atmosferei duhovnicesti de la Târgu-Ocna, întarindu-i pe toti cu puterea harului ce salasluia în el.
Avea o bucurie si o finete sufleteasca. Se înveselea de o floare cât de mica, daruia buchete de flori colegilor din închisoare, scria si compunea cântece cu caracter duhovnicesc care acum, în zilele noastre, se cânta; prin manastiri. Ioan Ianolide, fiind cel mai apropiat prieten al lui Valeriu Gafencu, îl cunoaste cel mai bine si descrierile lui sunt cele mai sensibile si reusite, el spunea despre Valeriu ca avea si darul „de a cunoaste oamenii, de a patrunde în sufletele lor, de a-i orienta în viata”. Dar Valeriu Gafencu, cu precadere, vorbea despre Iisus Hristos, „tema lui preferata; era curatirea launtrica si unirea cu Hristos.” Valeriu Gafencu, desi a trait doar 31 de ani, prin suferinte, îndelunga rabdare, dragoste, curatenenie sufleteasca si trupeasca, prin rugaciune necontenita, a ajuns la întelepciune duhovniceasca. Frazele lui despre credinta parca ar fi desprinse din Sfintii Parinti.
Ma opresc la pasajul urmator:
… pentru a te uni cu Hristos este necesar sa te curatesti launtric prin spovedanie si sa te înnoiesti prin Sfânta Împartasanie. Constient deci si cu toata staruinta sa te unesti cu Hristos, sa te faci purtator al sfinteniei Lui, al iubirii Lui, al luminii Lui, al nemuririi Lui. Trebuie sa înfrunti pacatul pâna la sânge. Asa te nasti din nou. Nu exista cale de compromis."
Eu pentru aceste cuvinte si alte asemenea ii admir si ii pretuiesc.
Consider restul discutiilor de prisos. Mai mult de atat nu mai am ce spune. Rog moderatorii sa inchida acest subiect.
Laura25 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Dorothee Laura25, tocmai am aflat ca tu mi-ai dat avertismentul in urma cu cateva zile. Ai putea, te rog, sa moderezi si subiecte in loc sa te razbuni pe utilizatori DC? |
Ti-a luat cam mult timp sa afli. Mailul in care erai informata l-ai primit odata cu avertismentul. Iar la faza cu razbunatul ... lol... ai putea sa gaseti macar un motiv, oricat de pueril pt care eu as vrea sa ma razbun pe tine? Avertismentul l-ai primit pt ca ai facut afirmatii jignitoare la adresa romanilor din diaspora si mai ales pt ca i-ai spui lui Sibylle ca a capatat eperienta in tara, apoi s-a dus la furat in occident.
Daca tu ai venit pe forumul asta cu ton agresiv si in loc sa porti dialoguri cu argumente arunci cu jigniri, nu e vina mea. Fii putin mai echilibrata si o sa ai numai de castigat.
Bazar pentru Robi
Laura, mami de shtrumphi gemeni: Bianca Andreea si Rares Mihai (13.06.2005)
Cugetari gemene, Poveste cu shtrumphi
'Cos what I feel is the only truth for me
Laura25 spune:
Maria, te rog sa mai citesti odata primul meu mesaj. Incepea cu "Dorothee..' pentru ca ma adresam ei. Tot mesajul meu era referitor la afirmatiile ei. Nu am spus absolut nimic despre subiectul tau, in primul rand pentru ca nu am avut timp si disponibilitate la ora aia sa intru pe link-ul dat de tine, deci nu aveam nici o parare nestiind despre ce e vorba. Iar despre valorile si credintele mele, deocamdata nu le stii ca sa poti face afirmatii asupra lor.
Bazar pentru Robi
Laura, mami de shtrumphi gemeni: Bianca Andreea si Rares Mihai (13.06.2005)
Cugetari gemene, Poveste cu shtrumphi
'Cos what I feel is the only truth for me
Dorothee spune:
Laura25 cam tarziu cu -urile
beren ma gandesc la o intamplare din pateric, cred ca intr-o oarecare masura ti s-ar potrivi
un parinte a intrebat pe un alt parinte: cum noi din atata invatatura/intelepciune nimic nu avem, iar acesti tarani egipteni au dobandit atatea fapte bune? si i-a raspuns: noi din invatatura lumii nimic nu avem, iar acesti tarani egipteni din ostenelile lor si-au dobandit faptele bune.
nu cantitatea informatiilor definesc un crestin.(desigur il pot face mai informat, cu un job mai bun, casa, masa, etc. nimic de zis)
Laura25 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Dorothee Laura25 cam tarziu cu -urile |
Poate te surprinde, dar eu am o viata si in afara forumului si am lucruri multi mai importante de facut dupa ora 17.
Bazar pentru Robi
Laura, mami de shtrumphi gemeni: Bianca Andreea si Rares Mihai (13.06.2005)
Cugetari gemene, Poveste cu shtrumphi
'Cos what I feel is the only truth for me