Conflicte la locul de munca

Conflicte la locul de munca | Autor: sdaniela

Link direct la acest mesaj

Sa zicem ca lucrati impreuna cu o persoana care interpreteaza tot ceea ce faceti si ziceti gresit in semn de atac continuu si de aici se isca un conflict urat. De curand am trecut prin asa ceva si acum incerc sa aplanez conflictul. Voi la ce metode apelati pentru a solutiona un astfel de conflict, sau in general conflictele de la locul de munca?



Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns grodear spune:

Nu mi s- a intamplat sa lucrez cu o astfel de persoana, dar daca ar fi asa, si ar avea in permanenta senzatia ca vreau sa o atac, nu as fi foarte diplomata. Cred ca i- as spune ca sufera de mania persecutiei. Dar te rog sa nu urmezi exemplul meu.

Ralu- mamica de fetita superba!!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andira spune:

Eu am trecut printr-un conflict, dar nu de genul celui povestit de tine.
Ce-as face eu: as raporta la HR si managerului persoanei respective, cu detalii si exemple concrete. De fapt, daca stau si-mi aduc bine aminte, chiar am avut alt confict de mult, acum vreo 8-9 ani, si stiu ca m-am dus direct la manager.
S-a rezolvat instant. Nu m-a interesat prea tare ca pers nu m-a mai simpatizat prea mult dupa aceea, era evident ca de vreme ce ajunsesem la conflict orice "chimie" dintre noi era de mult disparuta.

Deci, construieste-ti "cazul" cu exemple si solutii, si mergi mai departe.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Gandacel spune:

Pare ca conflictul a plecat de la faptul ca ai ripostat la reactiile permanente de a interpreta. Cel putin asa cred eu, pentru ca eu am trecut la serviciu prin ceva similar. Numai ca in cazul meu nu e vorba de un conflict care mai poate fi aplanat, ci de o continua atmosfera de tensiune, incordare si neplacere. Pentru ca intre mine si persoana respectiva (in birou cu mine, in echipa cu mine) s-a creat si a ramas tensiunea in aer. NU avem cum sa trecem de ea. Treburile punctuale s-au clarificat, insa relatia s-a transormat in ceea ce este acum, adica nu un conflict de aplanat. In general, cam asa se intampla cu genul asta de lucruri la birou. Daca poti evita persoana, evit-o. Daca nu, lamureste cum stau lucrurile si incearca sa faci abstractie de atmosfera care va persista o vreme, pana va disparea, intr-un fel sau altul (adica fie se duce... ceea ce e greu de crezut cu o astfel de persoana, fie vi se despart caile).
Metoda mea a fost sa ignor comportamentul ulterior clarificarii pe care am avut-o, apoi am parasit echipa, cand am vazut ca nu mai am chef sa mai lucrez acolo din cauza acelei persoane. Dusul la manager merge ca si subtilitate, adica sa povestesti ce s-a intamplat intr-o situatie concreta, ca asa vezi si reactia sefului, vezi cu cine ai de-a face, vezi gradul de implicare. Insa la modul plangere nu merge, pentru ca asa este la serviciu! Suntem adulti, ne rezolvam singuri problemele, nu apelam la sefi, pentru ca nu au timp, chef, respectivul poate fi prietenul sefului... etc. Te poate privi ca pe un nemultumit, reclamagiu, copil samd.
Asta e parerea mea. Conflicte apar peste tot, daca nu din cauza unui astfel de comportament, atunci din alte cauze.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grodear spune:

Intr- adevar, cand se creaza astfel de conflicte la locul de munca este cam dificil de suportat atmosfera de acolo...

Ralu- mamica de fetita superba!!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andira spune:

Inca un lucru: in ROI (Regulamentul de Ordine Interioara) ar trebui specificat cum se rezolva conflictele la locul de munca. Vezi ce scrie si acolo.

Este foarte adevarat ca felul de a le aborda tine de specificul job-ului. Eu am mers la manager pt ca stiam ca asa se rezolva.
Insa poti oricand sa intrebi discret alti colegi cum s-au rezolvat conflictele in firma aia, si poti sa ceri si parerea celor de la HR. Au obligatia sa pastreze confidentialitatea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns kariguld spune:

depinde despre ce FEL de conflict e vorba!
daca e unul personal, cu persoana in cauza, atunci rezolvi cu persoana aceea, daca e legat de munca ta, vezi care sunt minusurile si plusurile si mergi mai sus. dar, sa ai argumente solide si la obiect.

si daca conflictul e legat de munca, atunci , daca ai cum desigur!, poti verifica, discret, "cine" e persoana cu care esti in conflict, pentruca s-ar putea sa aiba "spate" si atunci degeaba te duci la manager!



Kari

Mergi la inceput