Topic - juridic - firme,comercial si similare.

Raspunsuri - Pagina 11

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Ca sa fie desfiintata (radiata) va trebui sa urmati procedurile legale in acest sens inclusiv intocmirea bilantului de lichidare ca sa ma exprim mai plastic. Va recomand sa luati legatura cu un expert contabil sau societate de expertiza contabila.
Pentru a nu mai plati impozitul forfetar trebuie sa obtineti derogare de la Adm. financiara nu trebuie sa aveti niciun fel de datorie catre bugetul de stat sau catre bug asigurarilor sociale si va trebui sa mergeti la ORC pentru a demara procedura. Dureaza maxim 3 ani starea de suspendare (derogare) din momentul obtinerii derogarii de la finante. Duap cei 3 ani trebuie sa decideti ori reluarea activitatii ori radierea. Pe perioada suspendarii nu aveti dreptul sa desfasurati absolut nicun fel de activitate pe firma. Nu se depun declaratii si nu datorati nimic catre bugete.

Eu pur si simplu / Pagina familiei / Tot noi / Mai multe... / www.youtube.com/user/mariuspernes" target="_blank"> Video
Pagina legislativa

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mediajust spune:

Citat:
citat din mesajul lui SoriLea

Buna seara,

Am si eu cateva intrebari. Sper as ma puteti ajuta cu raspunsurile.
Avem o firma infiintata in 2008.
Se poate desfinta daca nu mai depunem bilant si extrasul de cont?
Firma nu mai are activitate din decembrie 2008.
In ce context nu trebuie sa mai platim impozitul forfetar?

Va multumesc anticipat

Lucrul important este acesta...sa fii capabil in orice moment sa sacrifici tot ce ai, pentru ce ai putea sa devii. Charles Dubois


SoriLea - MAMI DE RAZVANEL




Ce simplu si usor ar fi!
In acest moment, nu mai ai nicio posibilitate de a te sustrage de la acest impozit. Odata cu intrarea in vigoare a OUG 34/2009, acest impozit neplatit este considerat datorie la buget. Prin urmare, ORC nu-ti mai dizolva/radiaza firma pe motivul nedepunerii bilantului (extrasul de cont nu are nicio treaba cu povestea asta, acela este un document bancar care iti arata cati bani ai in cont).
Poti incerca o dizolvare voluntara (destul de dificila - iti trebuie o groaza de hartoage, publicari in M.Of. care costa), eventual lichidator - vinzi ce ai, platesti datoriile si gata.
Altfel - in termen de 6 luni risti sa te execute silit Finantele, daca au ce. Daca nu - incepe lungul drum al insolventei.
Dar, in mod clar (si inteleg ca asta te intereseaza) - acest impozit se constituie o datorie in acest moment, inregistrata si gestionata ca atare.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Moss spune:

Buna seara,

Intrebarea mea este urmatoarea:
Suntem macrointeprindere si ne intereseaza in ce masura putem face import de produse, in special jucarii. Am inteles ca pentru acest tip de produse nu este necesare niciun fel de licenta ci doar actualizarea anumitor coduri caen. Care ar fi acestea ?

Pentru activitatea de comert avem deja urmatoarele coduri caen: 4618, 4643, 4647, 4651, 4652, 4665, 4666, 4690, 4791

Va multumesc si astept cu interes raspunsul Dvs.

O seara placuta,
Cristina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mediajust spune:

Citat:
citat din mesajul lui Moss

Buna seara,

Intrebarea mea este urmatoarea:
Suntem macrointeprindere si ne intereseaza in ce masura putem face import de produse, in special jucarii. Am inteles ca pentru acest tip de produse nu este necesare niciun fel de licenta ci doar actualizarea anumitor coduri caen. Care ar fi acestea ?

Pentru activitatea de comert avem deja urmatoarele coduri caen: 4618, 4643, 4647, 4651, 4652, 4665, 4666, 4690, 4791

Va multumesc si astept cu interes raspunsul Dvs.

O seara placuta,
Cristina


Nu exista cod CAEN pentru import.
In schimb, ai nevoie de un cod EORI acesta este un numar unic, atribut operatorilor economici pet. operatiuni vamale. Acest nr. se elibereaza de catre Autoritatea Nationala a Vamilor (respectiv Directia teritoriala pentru operatiuni vamale in raza careia este firma).
EORI este un nr. valabil in UE - pentru restul tarilor, te lamuresc cei de la Vama (eu n-am asistat niciodata un astfel de contract - dar te lumineaza aia in legatura cu tot).
Insa, in mod cert, nu exista cod CAEN decat pentru respectivul tip de comert, nu pentru provenienta marfii.
Mai trebuie sa faci declaratii la Finante (am inteles ca se plateste obligatori TVA lunar - dar la asta nu ma pricep, iti spun finantistii).
Daca vrei Monitorul cu clasificarea, ca sa-ti verifici activitatea, da-mi pe PM o adresa si ti-l trimit.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carla2005 spune:

Citat:
citat din mesajul lui Moss

Buna seara,

Intrebarea mea este urmatoarea:
Suntem macrointeprindere si ne intereseaza in ce masura putem face import de produse, in special jucarii. Am inteles ca pentru acest tip de produse nu este necesare niciun fel de licenta ci doar actualizarea anumitor coduri caen. Care ar fi acestea ?

Pentru activitatea de comert avem deja urmatoarele coduri caen: 4618, 4643, 4647, 4651, 4652, 4665, 4666, 4690, 4791

Va multumesc si astept cu interes raspunsul Dvs.

O seara placuta,
Cristina

Primul pas pe care trebuie sa-l faci este sa mergi la ORC si sa dai declaratia de obtinere avize pentru activitatile pe acre vrei sa le desfasori! Daca firma este mai veche de 2008 trebuie sa ai recodificarea / certificatul preschimbat pentru a se putea incadra activitatea desfasurata in noile coduri. Cei de acolo vor sti sa-ti incadreze activitatea pe acre vrei sa o desfasori si ti se va da un certificat constatator- care tine loc de avize!
La vama sigur iti vor cere acest constatator care tine loc de avize si un certificat constatator cu starea firmei ( atentie sunt doua acte diferite cu aceeasi denumire ) si probabil si alte documente pentru obtinerea acestui EORI! Eu in locul tau as merge la vama, la finante si la ORC pentru a ma interesa!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Raza de soare spune:

Buna ziua!

Am si eu o maaare problema... si am nevoie de un sfat, va rog.
Am infiintat o firma, cu dorinta de a deschide un mic magazin. Ca o paranteza, va spun ca am angajat o "avocata" recomandata, care ne-a folosit pe post de cobai... pe scurt, ne-am luat banii inapoi si ne descurcam singuri; drept dovada, in 2 zile am avut actele. Dupa ce au iesit actele, am aflat ca trebuia sa am si deschidere punct de lucru. I-am multumit inca o data, in gand, doamnei cu pricina.Bun, am mers saptamana trecuta la Reg Com, am facut cerere... si mi s-a dat termen 02 iunie 2010!!! Asta pentru ca, de cand au facut greva si au foarte mult de recuperat, domnii judecatori refuza sa lucreze mai mult de 100 de dosare/zi.
A doua zi, am mers ca o floricica la primaria de sector, sa depun dosarul pt autorizatia de functionare, avand bonul de la registratura si certificatul de grefa, cum ca dosarul e pe rol si e doar o formalitate pana iese certificatul respectiv. Se uita cucoana cu pricina pe dosar, zice ca "mda, in principiu se poate, dar pentru 6 luni, pana iese hartia"...si dupa cateva ore, aflu ca "nu se mai poate". Poftiiim??? Ei, ia ghiciti de ce?....Exact, am omis lucrul care rezolva orice.
Am mers urgent la Reg Com, am facut cerere de preschimbare termen si am termen nou 6 ianuarie 2010.
In conditiile de mai sus, la care adaug: chirie platita in avans, taxe aferente, renovat spatiul, contracte semnate, conturi deschise, etc, ma rog...tot ce trebuie... dar ideea este ca in fiecare minut pierd o gramada de bani, multumita functionarei respective... cum ar trebui sa procedez??? Legal, desigur...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mediajust spune:

Citat:
citat din mesajul lui Raza de soare

Buna ziua!

Am si eu o maaare problema... si am nevoie de un sfat, va rog.
Am infiintat o firma, cu dorinta de a deschide un mic magazin. Ca o paranteza, va spun ca am angajat o "avocata" recomandata, care ne-a folosit pe post de cobai... pe scurt, ne-am luat banii inapoi si ne descurcam singuri; drept dovada, in 2 zile am avut actele. Dupa ce au iesit actele, am aflat ca trebuia sa am si deschidere punct de lucru. I-am multumit inca o data, in gand, doamnei cu pricina.Bun, am mers saptamana trecuta la Reg Com, am facut cerere... si mi s-a dat termen 02 iunie 2010!!! Asta pentru ca, de cand au facut greva si au foarte mult de recuperat, domnii judecatori refuza sa lucreze mai mult de 100 de dosare/zi.
A doua zi, am mers ca o floricica la primaria de sector, sa depun dosarul pt autorizatia de functionare, avand bonul de la registratura si certificatul de grefa, cum ca dosarul e pe rol si e doar o formalitate pana iese certificatul respectiv. Se uita cucoana cu pricina pe dosar, zice ca "mda, in principiu se poate, dar pentru 6 luni, pana iese hartia"...si dupa cateva ore, aflu ca "nu se mai poate". Poftiiim??? Ei, ia ghiciti de ce?....Exact, am omis lucrul care rezolva orice.
Am mers urgent la Reg Com, am facut cerere de preschimbare termen si am termen nou 6 ianuarie 2010.
In conditiile de mai sus, la care adaug: chirie platita in avans, taxe aferente, renovat spatiul, contracte semnate, conturi deschise, etc, ma rog...tot ce trebuie... dar ideea este ca in fiecare minut pierd o gramada de bani, multumita functionarei respective... cum ar trebui sa procedez??? Legal, desigur...


Am citit de 20 de ori postarea ta, si tot nu sunt convinsa ca am inteles, dar:

Activitatea comerciala in Romania se desfasoara in interiorul unui cadru legal general (OG 99/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea 650/2002, precum si numeroase alte acte normative - functie de tipul activitatii comerciale si forma de organizare a comerciantului - SC, PFA etc).
Autorizarea se face de catre administratia publica locala (primarii), in conditiile stabilite de fiecare prin hotarare de consiliu local.

Asta-i teoria.
La obiect, inteleg ca autorizatia de functionare este conditionata de declararea punctului de lucru acolo (firesc) si tu vrei sa faci astfel incat sa scurtezi timpul pana poti functiona.
Daca am inteles bine povestea (printre consideratiile despre avocata si transcrierea raspunsului functionarei) - atunci spune-mi care este primaria si ce vrei sa vinzi in magazin (autorizarea se face diferit de la obiect la obiect), pe PM daca nu vrei aici.
Voi cauta hotararile de consiliu local, cele care reglementeaza autorizarea, sa incerc sa vad termenele si conditiile, in speranta ca voi gasi ceva care sa-ti ajute.
In mod cert, fara autorizatia de functionare nu-i poti da drumul, dar sa vedem in ce masura se poate scurta timpul, la ce-ti da voie acordul de principiu etc.

Daca n-am inteles despre ce este vorba, reformuleaza, te rog. Si, foarte important, sa-mi spui caca ai depus ceva pana acum la primarie si ce raspuns ai primit.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Raza de soare spune:

Citat:
citat din mesajul lui Mediajust

[quote.
La obiect, inteleg ca autorizatia de functionare este conditionata de declararea punctului de lucru acolo (firesc) si tu vrei sa faci astfel incat sa scurtezi timpul pana poti functiona.
Daca am inteles bine povestea (printre consideratiile despre avocata si transcrierea raspunsului functionarei) - atunci spune-mi care este primaria si ce vrei sa vinzi in magazin (autorizarea se face diferit de la obiect la obiect), pe PM daca nu vrei aici.
In mod cert, fara autorizatia de functionare nu-i poti da drumul, dar sa vedem in ce masura se poate scurta timpul, la ce-ti da voie acordul de principiu etc.
Daca n-am inteles despre ce este vorba, reformuleaza, te rog. Si, foarte important, sa-mi spui caca ai depus ceva pana acum la primarie si ce raspuns ai primit.


Multumesc mult! Ma grabeam, poate acesta este motivul pt care nu s-a inteles clar ce am vrut sa spun.
Pe scurt: am certif de inregistrare pt SRL, dar, multumita avocatei lu' peste, care habar nu are cu ce se mananca o infiintare de firma, nu am deschiderea de pct de lucru; lucru pe care incerc sa-l rezolv... pe 6 ianuarie.
Primaria cu pricina este cea mai proasta nota la purtare si nu am depus dosarul, pt ca nu se primeste fara acel certif de desch pct de lucru. Activ principala este 4721, in timp, urmand sa bagam si produse de bacanie/alte produse ce se gasesc de obicei intr-un magazinas de cartier, excluse fiind alcoolul si tigarile. Cum nu ai pm activat, nu pot spune mai multe.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mediajust spune:

Citat:
citat din mesajul lui Raza de soare

Citat:
citat din mesajul lui Mediajust

[quote.
La obiect, inteleg ca autorizatia de functionare este conditionata de declararea punctului de lucru acolo (firesc) si tu vrei sa faci astfel incat sa scurtezi timpul pana poti functiona.
Daca am inteles bine povestea (printre consideratiile despre avocata si transcrierea raspunsului functionarei) - atunci spune-mi care este primaria si ce vrei sa vinzi in magazin (autorizarea se face diferit de la obiect la obiect), pe PM daca nu vrei aici.
In mod cert, fara autorizatia de functionare nu-i poti da drumul, dar sa vedem in ce masura se poate scurta timpul, la ce-ti da voie acordul de principiu etc.
Daca n-am inteles despre ce este vorba, reformuleaza, te rog. Si, foarte important, sa-mi spui caca ai depus ceva pana acum la primarie si ce raspuns ai primit.


Multumesc mult! Ma grabeam, poate acesta este motivul pt care nu s-a inteles clar ce am vrut sa spun.
Pe scurt: am certif de inregistrare pt SRL, dar, multumita avocatei lu' peste, care habar nu are cu ce se mananca o infiintare de firma, nu am deschiderea de pct de lucru; lucru pe care incerc sa-l rezolv... pe 6 ianuarie.
Primaria cu pricina este cea mai proasta nota la purtare si nu am depus dosarul, pt ca nu se primeste fara acel certif de desch pct de lucru. Activ principala este 4721, in timp, urmand sa bagam si produse de bacanie/alte produse ce se gasesc de obicei intr-un magazinas de cartier, excluse fiind alcoolul si tigarile. Cum nu ai pm activat, nu pot spune mai multe.


Nu stiu de ce nu-mi poti trimite PM - este activat, schimb mesaje cu alti membri.
Daca nu merge, pe e-mail: mediajust@yahoo.com

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carla2005 spune:

Raza de Soare- poate ca avocata respectiva nu a fostd e rea credinta, la punctul de lucru ce contract ai...de inchiriere de comodat, etc? In general, la contractele de inchiriere pentru punctele de lucru proprietarii refuza sa le semneze pana nu este inmatriculata firma, sa ai numar de inregistrae, CUI, sa existe ca si persoana juridica, sa aibe de la cine incasa chiria...

In ceea ce priveste termenul primit, odata ce ai numar de inregistrare la Registrul Comertului mie mi se pare logic sa-ti poti demara activitatea chiar daca nu ai incheierea judecatorului , ai un nr. de inregistrae...ce ne faceam daca judecatorii nu ieseau din greva!

Mergi la inceput