1 2 3 Magic - Dr. Thomas W Phelan

Raspunsuri - Pagina 14

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns gazzella spune:

"punct ochit, punct...."
multumesc, Ana, ca-mi confirmi credinta
adevarata educatie n-o face frica de eventualele masuri care s-ar putea lua impotriva celui care a incarcat o norma ci respectul pentru individ in prima persoana si societatea in care caute sa se integreze
pana atunci se poate merge doar pe principiul "hotul neprins e om cinstit"
oare!?

eu mi-as dori ca (,) copiii mei cand vor creste sa se opreasca la semafor nu pentru ca le-ar fi frica de o eventuala suspendare a carnetului ci pentru ca n-ar vrea sa fie pusi in situatia de-a lua o viata
as vrea ca sa ajunga sa le dicteze constiinta ceea ce e bine si rau mai putin un sistem de norme exterior simtirii lor
si am ajuns la simtire, la capacitatea de empatizare, la capacitatea de-a te pune in pozitia celuilalt, e ceea ce vreau eu, sa-i ajut sa castige pentru ei in tremeni de empatie, ori asta nu se face de pe pozitii de forta
nu poti sa-l ajuti pe un copil sa devina empatic, sa-l ajuti, in timp, sa vada si perspectiva altora daca tu ca si parinte refuzi sa-i fi empatic, refuzi sa vezi perspectiva sa, refuzi sa-i areti intelegere, esti inflexibil in deciziile luate
si astfel metoda numararii, enumerarii e un nonsens pentru mine


Bendis, 1 an jumate solidarietate :-))
Felix
botezul muntelui Pauza

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gazzella spune:

zilele astea am inceput sa recitesc Gordon
am impresia ca atunci cand spui nu sunt de acord cu disciplinarea (am in vedere disciplinarea copilului ca urmare a exercitarii unei autoritati de tip P, bazata pe recompense si pedepse) copilului se intelege ca nu caut sa-mi educ copilul, sa-l cresc in respect fata de el si societatea in care cauta sa se integreze
fals!
am in fata o carte buna, zic eu
din pacate n-am cum s-o traduc, n-am nici macar rabdarea necesara sa expun principiile de baza expuse in aceasta carte
dar am gasit, totusi, ceva pe net
http://eqi.org/tgordon.htm#Notes%20and%20articles





Bendis, 1 an jumate solidarietate :-))
Felix
botezul muntelui Pauza

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns coraly spune:

Gazella, ai putea sa-mi spui niste titluri de carti din care te-ai inspirat in educatie? Sau niste linkuri eventual.

Multumesc

Coraly si Sergiu (3 ian 2005)

poze

Alaptatul - Help Line

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Nu e nimic barbatesc in a-ti dresa copilu' sa te asculte la numaratoare, ca de nu frasu' stie ce pedeapsa-l asteapta. E doar o dovada de limitare intelectuala si o demonstratie de forta. Copilul nu este educat in nici un fel prin "1, 2, 3" -- e dresat. Ca la circ
-------------------------------------------------------------
Eu spun de pilda cand trage de timp la baie dimineata spun “daca nu te grabesti chiar plec fara tine”;

Este un fel de mesaj de care daca nu abuzezi transmite copilului “chiar exagerezi”.
De aceea am spus ca se poate spune orice copilului, nu este obligatoriu sa folosesti 1,2,3.

Si sa nu crezi ca eu nu i-am explicat ca daca nu suntem organizati putin dimineata o sa intarziem. Dar jocul cu apa este fascinant si nu pot sa-l condamn. Doar ca la 7 ani trebuie sa cam inceapa sa stie cand putem sa ne jucam relaxat si cand avem o treaba de facut.




----------------------------------------------------------------------------------
Ei bine, eu unu' am prea putina simpatie pentru o regula care cauta doar sa faca viata mai usoara parintelui (profesorului, etc.) in detrimentul copilului

---------------------------------------------------------------------------------

Desigur, desigur… De exemplu regula “nu intra cu noroi in casa” are darul sa faca viata mai usoara mamei si sa-i ingreuneze viata copilului – chiar trebuie sa faca efortul sa se descalte la usa… Saracul…





--------------------------------------------------------------------------------
In alta ordine de idei, eu am fost crescut fara "1, 2, 3" si cu toate astea nu fur, nu omor, nu fac slalom pe autostrada, etc. Cumva, am ajuns sa respect regulile societatii, fara sa am parte de magia conformarii la numaratoare. Deci, se poate si fara.
--------------------------------------------------------------------------------
Sigur ca se poate si fara. Fiecare familie pote niste chstii si nu poate altele. Pentru orice decizie ia isi asuma consecintele – care sunt si bune si rele indiferent care este decizia luata. Exista in managementul profesionist o metoda decizionala numita “metoda minimizarii regretelor”.

Adica:
- “daca fac asa o sa am consecinta 1”
- “daca fac invers o sa am consecinta 2”

Care decizie o sa-mi smulga cele mai multe regrete? Si sa sti, Amoga, ca atatia oameni atatea raspunsuri. Unii oameni nu pot trai cu ceea ce tu poti trai. Si de aici pleaca totul atunci cand unii au nevoie de educatie pentru copiii lor si altii nu au.




---------------------------------------------------------------------------------------
Felix era fascinat de foc si i-am interzis sec pana cand l-am gasit cu lumanarile si brichetele sub pat
aveam doua posibilitati: ori sa fac pe politistu', adica sa-l pazesc sa nu-mi aprinda casa ori sa-i caut cai de a-si astampara curiozitatea
si zilnic o buna perioada trageam ruletele in jos, aprindeam de cu spor toti trei lumanari si ne jucam, priveam focul, experimentam focul
acum i-a trecut
stau si lumanarile si brichetele la indemana lui si nu-l intereseaza sau daca-l intereseaza imi comunica
-----------------------------------------------------------------------------------------

Bine ca nu era fascinate de otravuri, curent electric, furtuni, cusca ursilor de la zoo, autostrada, etc. Sunt anumite “fascinatii” greu de demonstrat prin puterea exemplului.


alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gazzella spune:

Coraly, inca n-am reusit sa citesc cartile recomandate de Amoga, din pacate
dar sunt alte cateva carti care sunt pe aceasi linie educativa
una e lui Bruno Bettelheim cu A Good Enough Parent, iar altele 2 apartin lui Thomas Gordon, am doar titlurile in italiana "Genitori efficaci" si "Ne con le buone ne le con cattive" ( teoria lui Gordon este pusa in relatie cu cea a lui Carl Rogers, practic Gordon isi construieste teoria pe fundamentele teoriei lui Rogers (psihanalist))
in ultima are cateva capitole, cele introductive, unde aduce in fata o serie de studii cum ca nu functioneaza nici pedepsele, nici recompensele, nici laudele

Simali, se pare ca dialogul nostru a devenit unul al surzilor
eu spunema ca ne preocupa educatia copiilor, ba chiar mult, intr-atat de mult incat sa ne punem in discutie pe noi, trecutul nostru, crezurile noastre de pana caum, ceea ce poate fi chiar destabilizant uneori, de unde tu desprinzi ca unii au nevoie de educatie pentru copiii lor si altii nu au.
eu as pune astfel in relatie cele concluzionate de tine, adica:
cei care au nevoie de educatie sunt cei asupra carora se exercita in permanenta un control extern (recompense estrinseci)
si cei care "nu cauta sa educe", adica cei care cauta sa cultive copilului autodisciplina prin recompense intriseci (deci copilul nu invata pentru note decat pentru placerea actului de-a invata)
si de ce nu functioneaza controlul exterior dupa parerea celor care "nu vor sa educe"
simplu! "cand pisica nu-i acasa...."
adica prin metode bazate pe control, a adultului asupra copilului, cum este aceasta a enumerarii, numararii se obtin doar copii, viitori adulti usor de controlat de catre altii (persoane sau sisteme) si care vor fi in imposibilitatea sa aiba un autocontrol asupra lor, vietii lor
acesti copii crescuti in teoriile fricii (asa le numesc eu) sunt cei mai expusi ca si adolesenti consumului de droguri, infractionalitatii tocmai ca nu au fost niciodata ajutati sa-si cultive o autodisciplina, singura care are valoare (tot dupa mine si dupa neneii enumerati de catre pine si Amoga)






Bendis, 1 an jumate solidarietate :-))
Felix
botezul muntelui Pauza

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gazzella spune:

ah, ca sa vedeti de ce "nu se educa copiii"
simplu, se educa parintii, practic cartile lui Gordon sunt inspre educarea parintilor, a-i invata pe acestia cum sa abordeze copilul fara a se substitui acestuia, dand posibilitatea copilului sa-si actualizeze tendinta (Rogers)
si asta aveam eu in minte cand l-am adus in discutie pe Gaber
uite, ca am gasit
http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=77953&whichpage=6
deci cuvinte cheie Rogers si Gordon
deci practic parintele n-are ce sa educe ci are doar sa se educe, restul il face copilul, se educa, adica isi construieste o disciplina interioara
si am spus deja suficient, trec la educatia mea, adica la lecturarea lui Gordon pentru ca si mie uneori imi vine tare usor sa trec pe morala

Bendis, 1 an jumate solidarietate :-))
Felix
botezul muntelui Pauza

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

quote:


Simali, se pare ca dialogul nostru a devenit unul al surzilor
eu spunema ca ne preocupa educatia copiilor, ba chiar mult, intr-atat de mult incat sa ne punem in discutie pe noi, trecutul nostru, crezurile noastre de pana caum, ceea ce poate fi chiar destabilizant uneori, de unde tu desprinzi ca unii au nevoie de educatie pentru copiii lor si altii nu au.
eu as pune astfel in relatie cele concluzionate de tine, adica:
cei care au nevoie de educatie sunt cei asupra carora se exercita in permanenta un control extern (recompense estrinseci)
si cei care "nu cauta sa educe", adica cei care cauta sa cultive copilului autodisciplina prin recompense intriseci (deci copilul nu invata pentru note decat pentru placerea actului de-a invata)
si de ce nu functioneaza controlul exterior dupa parerea celor care "nu vor sa educe"
simplu! "cand pisica nu-i acasa...."
quote:



Nu ai inteles la ca m-am referit. Poate nici eu u m-am exprimat prea bine. Dar cand am spus ca unii parinti pot sa suporte niste chestii iar altii nu pot si ca asta-i face mai mult sau mai putin permisivi in relatia cu copiii lor m-am referit la aspecte de genul (fara sa condam sau sa judec un mod de viata sau altul):

1. - pentru mine este important sa ajung la timp dimineata. Ora 7 de trezire este importanta. Putem iesi pe usa cel tarziu la ora 7.50. Copilul trebuie sa se conformeze. Eu nu am de ales. Pot sa aleg sa-l scol la 6.30 dar nu cred ca i-as face un mare bine.
- pentru altii trezitul la ora 10 este un mod de viata; se iese pe usa la cat se iese pentru ca oricum rar cineva este asteptat undeva.

2. - pentru mine nu este foarte important daca copilul se tavaleste iarna prin noroi si-si face hainele praf;
- pentru o mamica de la gradinita lui era grav daca se murdarea: copilul avea o singura pereche de pantaloni grosi si o singura geaca iar daca le innoroia ea nu avea unde sa le ususce (stateau la tara si nu aveau calorifere, nici masina de spalat).

3. - pentru mine este important sa stranga copilul si sotul dupa ei, sa se descalte la usa, sa mai stranga din jucarii (daca deja a scos prea multe chestii si le-a intins prin toata casa);
- pentru o mamica care sta acasa sau una care are menajera permanenta nu are nici un fel de importanta.

alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxij spune:

[quote3. - pentru mine este important sa stranga copilul si sotul dupa ei, sa se descalte la usa, sa mai stranga din jucarii (daca deja a scos prea multe chestii si le-a intins prin toata casa);
- pentru o mamica care sta acasa sau una care are menajera permanenta nu are nici un fel de importanta.

alice
[/quote]
Are intotdeauna importanta, pentru ca fiecare copilas trebuie sa invete sa stranga cat de cat dupa el, nu sa o lase doar pe mama. Altfel primeste mesaje gresite pt viata. Fie ca mama este datoare sa stranga dupa noi, fie ca curatenie face doar menajera. In concluzie, oricum ar fi, altii fac curatenie dupa noi. Ne mai miram ca unii barbati isi trateaza nevestele ca pe menajere. Asta este educatia pe care au primit-o de acasa.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ina1973 spune:

quote:
citat din mesajul lui arminad

Ina ,e cam devreme la doi ani si ceva sa te gindesti la asa ceva .
Deocamdata ,parerea mea este sa pornesti de la premisa ca "diluiesti" cu crizele specifice virstei si sa aplici ,cu consecventa 1,2,3 sau alta metoda de educatie destinate copiilor obisnuiti care trec prin acesti
terrible twos.Daca metodele clasice de disciplina esueaza si copilul ajunge la 4ani (nu e o limita ,e un reper aprox) si e tot asa sau mai rau(cazul nostru)atunci inseamna ca poate fi mai mult .
Nu este rau sa citesti ,insa,despre orice .Un parinte informat e un parinte pregatit sa faca fata problemelor copilului lui.Daca vor fi ,dar tu trebuie sa gindesti la modul optimist ca nu vor fi,ci ca vor trece cu virsta si cu ajutorul tau.


Cred ca ai dreptate, arminad, e prea devreme pentru ODD. Din ce am citit, reiese ca terrible twos e denumirea fazei incipiente a Oppositional Defiant Disorder si ca nu-i obligatoriu ca toti ce au un terrible twos mai furtunos sa ajunga mai tarziu (dupa 5 ani) la ODD. Sper din tot sufletul sa nu ajungem acolo. Metoda de tratament rocomandata e Parent Management Training, care incepe cu metode gen 1 2 3 Magic. Stia pediatra lui Lucas de ce ne recomanda asta. Se pare ca incepe sa dea rezultate, azi dimineata l-am numarat ca nu vroia sa se imbrace (ca de obicei) si cand am ajuns la usa camerei lui, s-a razgandit si s-a pregatit de mers la scoala fara nici un alt comentariu, chiar cu veselie.

quote:
citat din mesajul lui Vic

amoga: 123 nu e o metoda prin care sa impui ceva copilului fara sa-i dai sansa sa exprime cumva ce gandeste, ci se aplica atunci cand alte metode, de genul explicatiilor de 7 ori in diverse moduri, esueasza, iar copilul continua sa faca ceva ce este de neacceptat, si o face voit si in mod repetat. In plus, 123 e o metoda care merge la acei copii care au nevoie de ajutor sa se opreasca si sa gandeasca ce fac inainte de a face, in loc sa actioneze la primul impuls. E un alt fel de a le spune "stop, gandeste, apoi fa". Exista diverse metode de a educa copii, si sunt atat de multe, tocmai pentru ca nu se pot aplica fara a tine cont de personalitatea copilului si de stilul lui de a invata. Unii au nevoie de indicii vizuale, altii de explicatii logice, altii de ajutor sa-si controleze impulsurile.



Vic, tu pari a fi informata despre metoda asta. Voi a-ti folosit-o? Ma intereseaza daca a dat rezultate pe termen lung.

Ce vroiam eu sa aflu cand am deschis topicul, sunt pareri ale celor care au folosit metoda si parerea Principessei. Am primit parerea ei si a catorva parinti in situatie asemenatoare cu a mea, care mi-au fost de real ajutor. Dar rog pe fetele care scriu pagini intregi de polemici sa deschida un subiect pe tema “Care e cea mai buna metoda de educatie” si sa-si spuna acolo parerea, ca nu am timp sa sortez raspunsurile. Inca o data: ma intereseaza parerea celor care au folosit metoda 1 2 3 Magic.
Cu tot respectul si multumesc pt. intelegere.
Ina

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gazzella spune:

recunosc ca am ramas tampa, dar asta e numai problema mea
strict la intrebarea ta, nu da rezultate pe termen lung
da, stiu, vroiai relatii de la cei care au aplicat-o, eu n-am aplicat-o
dar cum ziceam, exista studii serioase cum ca nu da rezultate (nu ma pun sa scit amu datele ca sa nu dau in lungi polologii :-)))
(in timp mareste agresivitatea, disturbul acela celebru de concentrare, bullismu', etc)
scuze de intromisiune

Bendis, 1 an jumate solidarietate :-))
Felix
botezul muntelui Pauza

Mergi la inceput