1 2 3 Magic - Dr. Thomas W Phelan
Vreau sa aflu si alte pareri despre programul asta. Pare a fi foarte popular. Il mai foloseste cineva dintre voi, a dat rezultate bune sau nu, cat de dur vi se pare?
Principessa, poti sa-mi spui parerea ta despre programul asta?
Multumesc.
Raspunsuri
Principesa spune:
Ina, nu auzisem pana acum de el. Am verificat pe net si nu am gasit nici o informatie, doar faptul ca se promoveaza si probabil ca se vinde f bine. Americanii sunt buni la marketing.
Daca ai materialele lui si poti sa imi faci un rezumat o sa iti spun parerea mea.
Cheia vindecarii este in relatie
ina1973 spune:
Buna Principessa,
1 2 3 Magic e recomandat parintilor cu copii intre 2 si 12 ani cu probleme de disciplina . Se adreseaza numai momentelor din zi cand nu te mai intelegi cu copilul.
Programul e de fapt vechi, multi parinti spun copilului atunci cand il apuca nabadaile: “Sa incetezi pana numar la trei “ si daca nu urmeaza pedeapsa. Mai nou, un doctor psiholog Thomas W. Phelan, a structurat ca un program si l-a insotit de cateva explicatii pt. parinti care sa inteleaga comportamentul copiilor, dar si ce greseli fac parintii. Enumerat pe scurt: comportamentul dificil al copiilor se datoreaza faptului ca copii au o gandire egocentrica, nerationala, impulsiva, accentuate de un complex de inferioritate (ca-s si ei mici, si nu pot face mare lucru singuri), nu pot realiza cum e sa vezi lucririle prin perspectiva altei persoane (a fratiorului caruia i-a dat cu jucaria in cap) si de multe ori aud numai ceea ce vor sa auda. Greselile parintilor: prezumtia micului adult (adica daca-i explici ceva copilului el trebuie sa si inteleaga), inconsecventa in a face si respecta regulile casei, explicatii prea lungi si complicate, ridicarea tonului, folosirea fortei pt. a obtine rezultataul dorit.
Programul in sine e cam asa: parintii fac o lista cu comportamentele de neaaceptat ale copilului (tipete cand nu capata ce doreste, tavaleli si zbierete, refuzul de a se imbraca, etc), apoi stau de vorba cu copilul si-i explica ca de cate ori le va mai face va primi trei avertismente, apoi va primi time-out la locul destinat pt. asta( la el in camera, la colt sau un scaun special pt. asta). Avertismentele vin dupa ce ii ceri cu frumosul sa inceteze tipetele sau comportamentul nedorit, si copilul te ignora in mod vadit, atunci zici pe ton ferm “asta e 1”, si-i arati un deget, cinci secunde mai tarziu “asta e 2”si-i arati 2 degete, iar dupa 3, “ai 3 minute de time-out” si-l duci la locul respectiv. Acolo trebuie sa stea atatea minute cati ani are. Dupa ce a trecut timpul, il scoti de acolo si fara prea multe explicatii va reluati ceea ce faceati inainte de scanadal. Toti adultii din casa trebuie sa urmeze exact aceeasi tactica si de fiecare data de cate ori copilul are comportamentele de pe lista. Mai zice ca in secundele dintre avertismente (1 2 3) sa nu mai facem alte comentarii. Partea care mi se pare mie cam dura e ca uneori trebuie sa faca ce zice parintele fara sa inteleaga de ce, ci numai pt. ca asa-i cere parintele.
Deja m-am intins prea mult.
Pe net nu au explicatii asa multe, pt. ca vor sa vanda carte si DVD-urile. Eu le-am luat de la : www.parentmagicstore.com
Ce parere ai, Principessa ?
Multumesc mult.
Principesa spune:
Ina, mi se pare ca modelul este pe tipar comportamentalist si se adreseaza parintilor care sunt prea permisivi si inconsecventi.
Modelele comportamentaliste mie mi se pare utile daca sunt integrate intr-o perspectiva umanista, adica daca explica de ce oamenii functioneaza intr-un fel sau altul si parintii inteleg de unde li se trage o parentare mai putin adecvata si ce au nevoie pentru a schimba aspectele necesare. Adica sunt utile aceste perspective dar nu suficiente
Teoria lui Phelan mi se pare un pic depreciativa fata de pozitia de copil (impulsiv, egocentric, complexat) si asta nu imi place, bonus lipsa de explicatii care este absolut contraindicata.
Eu agreez modelele teoriei atasamentului care mi se par mai putin restrictive si mai explicative.
Cheia vindecarii este in relatie
ruxij spune:
Eu am folosit 1,2,3 magic si mai folosesc. Copilul meu a stat la bunici pentru un an, la 3-4 ani si cand s-a intors de acolo era cam greu sa te intelegi cu el, nu stia de reguli si nu asculta de nimeni. A trebuit sa se si adapteze la gradinita, la noua limba etc. Asa ca a avut nevoie sa inteleaga ca exista anumite reguli si ca incalcarea lor duce la consecinte. A durat 1 luna pana copilul a devenit copilul ideal. Acum, maica-mea a zis ca nu i-a placut rezultatul, dupa un an, cand l-a vazut ca cica copilul "era lipit de pereti", cu teama sa nu greseasca--dar cre'ca asta tine si de faptul ca am aplicat alta metoda decat cea absolut permisiva aplicata de ea. Si astia de la scoala mare au zis sa ii dau mai rar time-out. Asa ca acum mai folosesc, dar mai rar. Nici nu mai e asa nevoie, dar am devenit si eu mult mai permisiva. Totusi cand de exemplu, ajung sa repet de 10 ori sa nu mai bata cu picioarele in insula aia din bucatarie si el tot bate, pana la urma il numar. Oricum sunt cam inconsecventa acum. Maica-mea cica e copilul "muuult mai bine" Eu insa recomand calduros programul. Cheia e consecventa. Poti sa si explici de ce si cum, daca copilul e destul de mare, eu i-am si explicat mereu de ce regula e asa si nu altfel.
corinadana spune:
Aici in scoala se foloseste dar nu se numara tare ci doar se ridica degetele de la mana (profesorul).
Don't throw with stones if you live in a glass house.
corina mama Ralucai
http://community.webshots.com/user/corinaraluca
ina1973 spune:
Principessa, in primul rand i-ti multumesc pt. raspuns. In carte dr. explica mult mai pe larg, numai ca eu am facut un rezumat foarte pe scurt, care intr-adevar pare foarte depreciativ pt. bietii pui de om. Numai ca eu nu ma refer la comportamentele care necesita incurajare, lauda, etc. Ma refer strict la faimoasele nabadai si cam care ar fi cauzele lor.
Pe de alta parte eu si sotul suntem niste parinti tare permisivi si inconsecventi. Pana acum am facut numai ce vroia Lucas, l-am tinut in brate de cate ori a cerut, avea parte de toata atentia 100%din timp, ce mai, el era seful. El a avut o personalitate puternica inca din prima zi de viata, facea scandal pana-i dadeam ce vroia. Numai ca am observat ca cu cat incercam mai tare sa-i fac pe plac, cu atat gasea mai multe motive de smiorcaiala, tipete trantit pe jos, chiar daca incercam sa-i vorbesc sau sa-i distrag atentia la altceva, tipa asa de tare, ca nu-mi auzeam nici propriul glas. Acum are 2 ani si 4 luni si am ajuns la limita ridicolului si a rabdarii si toata situatia a inceput sa aiba efecte negative asupra vietii noastre, adica intarziat de prea multe ori la servici pt. el nu vroia sa se imbarace sa merga la scoala, am racit de cateva ori ca el nu vroia sa stea in ploaie afara (el fiind bine imbracat, eu asa cum veneam de la servici si mai sunt si insarcinata), sunt stresata in continuu si multe altele, nu vreau sa te plictisesc. Cert e ca trebuie sa schimbam tactica si pana acum 1 2 3 Magic este singura tactica de care am auzit, dar mi se pare un pic cam dur. Caut peste tot, citesc tot ce gasesc pe net, dar majoritatea se refera la copii mai maleabili ca Lucas. Acum caut ceva un pic mai blanda decat 1 2 3 Magic, dar si eficienta.
Poti sa-mi spui si mie in general cate ceva despre teoria atasamnetului, sau de unde sa citesc mai multe despre asta ? daca stii ceva link-uri pe net, pt ca duraza tare mult pana fac rost de carti din ro.
Multumesc mult,
Ina
ina1973 spune:
ruxij, asa repede a functionat la voi, numai intr-o luna a devenit copilul ascultator? Hai ca parca mi-ai mai dat curaj, ca eu ma asteptam la jumate de an, sau cam asa ceva numai ca sa vad ceva imbunatatiri... Nu stiu daca o sa reusim sa fim asa consecventi, s-ar parea ca singurul consecvent din famlie e Lucas...
Corina, si la scoala lui Lucas tot cam la fel fac, de fapt eucatoarea mi-a explicat prima oara cam cum functioneaza si mi-a zis ca trebuie sa fiu un mic mai dura, ca sunt prea moale si d-aia nu ma aculta. Tin sa va zic ca pe educatoare le asculta fara nici un pic de scandal, parca acolo e cu totul alta persoana, sa mor de ciuda , nu alta.
Multumesc pt. raspunsuri, fetelor!
ruxij spune:
Da, daca esti f. consecvent, se rezolva f. repede. Dar am observat ca imediat ce lasam garda jos, imediat repeta figurile. De exemplu, dc. intr-o zi nu era cuminte la gradinita si nu ii dadeam time-out sau pedeapsa acasa imediat si ii ziceam "azi te iert, dar sa nu mai faci", a doua zi 100% din cazuri iar nu era cuminte. Dc. primea o pedeapsa imediat se potolea. Asta nu era 1-2-3 dar si 1-2-3 asta trebubie aplicat cu absoluta consecventa, altfel nu tine, copilul nu intelege clar regulile.
Principesa spune:
Ina, in primul rand v-as recomanda sa contactati un terapeut ca sa intelegeti de unde vine si ce semnificatie are inconsecventa voastra. Apoi puteti sa aplicati cu succes tehnicile lui Phelan.
Mie imi place site-ul zerotothree.org dar sunt resurse f multe pe net daca dai cautare pe attachement sau child development.
Succes
Cheia vindecarii este in relatie