AJUTOOOR!!!!!!!!!!1
Ma numesc Cristiana si astept un bebe(am 10 saptamani)
sunt medic dentist ,iar in mai 2008 nu am mai suportat stresul de la servici si am denisionat....astazi am fost la casa de pensii sa inchei un contract pt asigurari sociale ,dar ...legea s-a schimbat si chiar daca platesc aceste asigurari sociale nu mai beneficiez de indemnizatie, merge doar vechimea.
OARE NU S-O MAI PUTEA FACE NIMIC? sau pt. sanatate pot sa platesc chiar daca nu mai lucrez.
Raspunsuri
marius spune:
Puteti incheia un contract si pt sanatate dar pt a beneficia de CIC trebuie sa aveti venituri salariale sau asimilate acestora, deci impozabile. Nu mai este admisa de lege varianta de a sta acasa fara nimic. Adica poti sa stai dar pe barba ta cum se zice. Plata asigurarilor sociale este acceptata pt pensie cea de sanatate pt concedii medicale (de maternitate de exemplu) dar pt. CIC obligatoriu trebuie sa aveti venituri profesionale impozabile sau somaj.
Marius Pernes
www.marius.rdsor.ro / Mai multe...
Pagina legislativa
ionelaf spune:
Pentru D-nul Marius,
Va rog sa ma andrumati si pe mine ce trebuie sa fac,
eu am, cotizat inante la casa de pensii in 2004-2005 si in 2005-2006 am beneficiat de indemnizatie pt bebe
Insa acum 2008 as fi vrut la fel dar ce am inteles caci nu mai este valabil de a-ti plati daruile din mana la casa de pensii si apoi sa beneficiezi de CIC,,,
Ce parere aveti daca i-mi bag cartea de munca la o firma cu program party time s-au cum se spune,,program scurt de 4 ore oare voi beneficia de indemnizatie? la urmatorul bebe??
s-au nu este valabil,,
va multumesc mult
marius spune:
"part time" sau timp partial sau cu norma partiala. Da este valabil insa va trebuie 11 luni minim a 12-a luna fiind prenatal.
*dictionar:
party = petrecere, partid(politic)
part = partial, parte, fragment
Marius Pernes
Pagina legislativa
ionelaf spune: