microcranie

microcranie | Autor: mioara38

Link direct la acest mesaj

Buna baietelul meu are 7 ani jumate are epilepsie, retard sever, adhd .de vreo 9 luni cand mergem la medic ni se spune ca persista microcrania.Stiti cumva la ce varsta se pune un diagnostic momentan imi spune doar mie si cum poate evolua mai depate microcrania?

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns akella spune:

Mioara, sper ca diagnosticul sa nu fie corect; nu sunt medic, dar am citit mult despre diversele afectiuni, de cand s-a nascut Daria, si-ti pot da si tie cateva explicatii: microcefalia apare cand perimetrul cranian este cu mult sub valoarea inferioara a limitelor normale, stabilite pe varsta si sex. Nu masurarea facuta izolat, la un moment dat, poate duce la acest diagnostic, ci observatia legata de cresterea insuficienta a perimetrului, cand este verificat lunar.
Microcrania poate apare si in cazul inchiderii prea devreme a fontanelei din fata, in acest caz creierul avand posibilitati limitate de dezvoltare.
De cele mai multe ori este afectat creierul (microcefalie) si mai putin invelisul osos care il acopera. In aceste cazuri dezvoltarea psihomotorie este intarziata si pot apare convulsii.
Pe masura ce copilul creste, micimea craniului devine evidenta, dar si corpul poate fi subponderal si scund/mic... Dezvoltarea functiilor motorii si vorbirea pot fi intarziate. Hiperactivitatea si retardul mintal sunt obisnuite in aceasta afectiune, desi pot varia ca intensitate. De convulsii deja am amintit. Abilitatea motorie poate varia de la neindemanare, in unele cazuri, pana la tetraplegie spastica.
In general nu exista tratament specific pentru microcefalie. Tratamentul este simptomatic si adjuvant. In geeral, speranta de viata pentru indivizii cu microcefalie este redusa, iar sansele de functionare normala a creierului sunt mici; aceste sanse depind si de anormalitatile asociate cu aceasta afectiune.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Oceanica spune:

Mioara,
ce primetru cranian are copilul tau acum ?
Microcefalia poate fi determinata de insuficienta dezvoltare a creierului si in acest caz nu prea ai ce sa faci, sau poate fi datorata de inchiderea prematura a suturilor craniene - craniostenoza, in acest caz se poate interveni chirurgical.
Cel mai bine ar trebui sa mergi la un neurochirurg, se fac o serie de investigatii care sunt utile in cazul unui diagnostic crect si anume :fundul de ochi ; radiografia craniului pentru a se vedea daca suturile craniului nu permit cresterea creierului si respectiv cresterea capului.
Dar sa stii ca perimetru cranian difera mult de la un copil la altul.Dar cu sigurata trebuie sa faci niste investigatii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mioara38 spune:

Oceanica baietelul meu are un pc de 47 cm mergem tot timpul la doctor la timisoara si ni se spune ca persists microcrania nu avem inca un diagnostic pus

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Oceanica spune:

Buna Mioara,

Perimetul capului nu este totusi f mic.La 3 ani copilul ar fi trebuit sa aiba 48 cm,la 5 ani -50 cm, iar intre 6 si 12 ani sa atinga 53,54 cm, iar la 15 ani 55 cm.
Capul creste pana la sfarsitul pubertatii.
Capul copilului tau va mai creste pana la 15 ani.Probabil ca nu va atinge circumferinta normala dar tot va mai creste ceva.
Daca ai tinut o evidenta a circumferintei craniene periodic, ai putea trage mai multe concluzii .Crizele de epilepsie au aparut recent sau au fost de mai de mult?
I-ai verificat tensiunea intracraniana la un oftalmolog?
Cred totusi ca sfatul unui neurochirurg ar fi binevenit.

Multa sanatate!

Mergi la inceput