microcranie

microcranie | Autor: mioara38

Link direct la acest mesaj

Buna baietelul meu are 7 ani jumate are epilepsie, retard sever, adhd .de vreo 9 luni cand mergem la medic ni se spune ca persista microcrania.Stiti cumva la ce varsta se pune un diagnostic momentan imi spune doar mie si cum poate evolua mai depate microcrania?

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns akella spune:

Mioara, sper ca diagnosticul sa nu fie corect; nu sunt medic, dar am citit mult despre diversele afectiuni, de cand s-a nascut Daria, si-ti pot da si tie cateva explicatii: microcefalia apare cand perimetrul cranian este cu mult sub valoarea inferioara a limitelor normale, stabilite pe varsta si sex. Nu masurarea facuta izolat, la un moment dat, poate duce la acest diagnostic, ci observatia legata de cresterea insuficienta a perimetrului, cand este verificat lunar.
Microcrania poate apare si in cazul inchiderii prea devreme a fontanelei din fata, in acest caz creierul avand posibilitati limitate de dezvoltare.
De cele mai multe ori este afectat creierul (microcefalie) si mai putin invelisul osos care il acopera. In aceste cazuri dezvoltarea psihomotorie este intarziata si pot apare convulsii.
Pe masura ce copilul creste, micimea craniului devine evidenta, dar si corpul poate fi subponderal si scund/mic... Dezvoltarea functiilor motorii si vorbirea pot fi intarziate. Hiperactivitatea si retardul mintal sunt obisnuite in aceasta afectiune, desi pot varia ca intensitate. De convulsii deja am amintit. Abilitatea motorie poate varia de la neindemanare, in unele cazuri, pana la tetraplegie spastica.
In general nu exista tratament specific pentru microcefalie. Tratamentul este simptomatic si adjuvant. In geeral, speranta de viata pentru indivizii cu microcefalie este redusa, iar sansele de functionare normala a creierului sunt mici; aceste sanse depind si de anormalitatile asociate cu aceasta afectiune.

Mergi la inceput