Comportament total diferit la gradi fata de acasa
Raspunsuri - Pagina 3
danat spune:
quote:
Originally posted by mamagiuliei
Eu as sta la gradinita sa vad cum se desfasoara o zi ...
Daria & GIULIA(2004 08 16)
OK! Si eu as face asa ceva...dar sunt aproape sigura ca Radu, daca m-ar sti prin zona s-ar comporta diferit fata de momentele cand e singur, fara nici un parinte, la gradi.
Si nu stiu daca mi s-ar permite...fiindca si dimineata nu prea e voie sa intre parintii in gradinita (doar in sala cu dulapioarele) apoi copilasii se duc fiecare la grupa lui.
Aseara am avut o discutie linistita, relaxata, cu Raducu in care am incercat sa-l facem sa inteleaga ca trebuie sa fie si el "ca toti ceilalti copii, sa faca ce fac ceilalti, in acelasi timp" (spiritul de turma displacandu-mi total, dar asta e, sa nu o suparam pe tanti educatoarea...) si ca nici lui nu i-ar placea sa fie ciupit, inghiontit, distras cand face ceva. Sa vedem azi daca si-a insusit ceva din ce am povestit cu el.
"Prietenii sunt aceia care te iubesc chiar si atunci cand te cunosc"
Dana mama lu'Radu Stefan (Fecioras de 2003)
Radu mamii (intre 0-2 ani) si Raduc de la 2 anisori :-)
buli spune:
eu cred ca e doar o chestiune de timp si de lipsa de experienta a educatoarei.
Raducu e neacomodat cu programul. daca era la grupa mica ar fi facut toti exact ca el si nu s-ar fi vazut vreo diferenta
asa, educatoare il pune in rind cu cei care au un an de gradi si are de la el acelaesi asteptari ca de la cei cu experienta.
o sa se disciplineze sigur.
eu nu l-as pisa prea tare ca asta, doar i-as spune cind plec de acasa, ori cind il las la gradi: "sa fii cuminte, sa asculti de doamna educatoare". atit, fara sa insist. iar educatoarei i-as spune cu multa diplomatie ca ma stept de la ea sa colaboram frumos ca sa ne descurcam cu baiatul. si as pune accent pe pregatirea ei speciala
www.youtube.com/watch?v=YhWZ7bpfQag" target="_blank">@
betiana spune:
Eu nu lucrez cu copiii la grupa, dar observandu-i in atatia ani, am sesizat faptul ca ei dezvolta tipuri de comportament in functie de context.Am avut anul trecut un copil foarte destept in terapie logopedica, care dintr-un mielusel s-a transformat in lupisor.In timp ce eu lucram cu alte grupe de copii, el ii antrena pe alti copii sa loveasca cu piciorul in usa.Nu i-am spus nici mamei,nici bunicii, dar am stat de vorba cu copilul, acesta rusinandu-se pentru atitudinea avuta si dupa discutia noastra nu a mai facut acest gen de fapte. Ideea este ca ar trebui ca educatoarea sa gaseasca modalitatea de a ajunge la sufletul copilului, incurajandu-l in faptele bune, laudandu-l pentru activitatile execute.Caci daca il va critica in fata clasei sau il va para mamei (care normal se va supara) nu va face decat un rau copilului.Cu diplomatie si toleranta pentru nevoile copilului de joc si diversificare, educatoarea va reusi sa comunice la parametrii optimi cu copilul si mult mai incolo cu parintii, care vor descoperi in ea un OM cu aptitudini pentru formare educativa.
danat spune:
OOOfff! DA! Asa gandesc si eu chiar daca nu stiu sa exprim asa de profesionist
Insa cum ii transmit eu aceste lucruri educatoarei, astfel incat sa nu se simta jignita? Cand ea ar trebui sa stie de fapt cum stau lucrurile cu copilasii mici mai bine decat noi, neinitiatii.
"Prietenii sunt aceia care te iubesc chiar si atunci cand te cunosc"
Dana mama lu'Radu Stefan (Fecioras de 2003)
Radu mamii (intre 0-2 ani) si Raduc de la 2 anisori :-)
cris1iana spune:
sa va spun si punctul de vedere al unei educatoare
eu am grupa mica si am 2 baieti care imi creeaza probleme,care ii bat/musca pe ceilalti copii, se suie peste tot prin clasa, unul a facut pipi in clasa, la masa ..ce sa mai zic ..la somn ..la fel ..
este f greu si pt educatoare , mai ales in primele zile cand copiii plang in cor..sa mai stea si cu teama ca pot fi muscati/loviti..cine nu a stat o zi cu 20 de copii la grupa mica in prima saptamana nu intelege ca si educatoarea este om, ca este o meserie f frumoasa dar epuizanta ...
orice cadru didactic isi doreste sa aiba copiii cuminti, sa nu se bata pe jucarii, sa nu muste, sa aiba deprinderile de a manca /merge la toaleta singuri ..dar acestea se invata pe parcurs,nu e normal sa incercam sa ii eliminam pe cei care nu au aceste deprinderi, ci sa incercam sa ii integram, sa ii ajutam!
oricum parintii dau vina pe educatoare mereu..(doamna mi-a spus ca a batut-o x..v rog sa ii supravegheati mai atent, nu se poate..)
sunt de parere ca daca educatoarea face eforturi ca un copilas sa se integreze si sa se poarte civilizat , aportul parintilor e f valoros !
daca acasa i se permite sa se poarte asa ..automat copilul devine confuz si efortul facut la grupa este diminuat.
eu le-am spus parintilor despre comportamentul copiilor pt ca mi se pare firesc sa colaboram in acest sens, si eu i-am intrebat pe parinti daca se comporta asa si in alte situatii, cum vad ei rezolvarea, ce parere au ...nu le-am zis :"toata ziua alerg dupa el, ma oboseste fizic/psihic..daca nu faceti ceva cu el il dam afara ..NU SE FACE ASA !
pt copii este f greu ..se vad intr-un loc nou, necunoscut, fara mami si fara tati..asadar e posibil sa se manifeste diferit ..pana incep sa se ataseze de gradinita, sa se obisnuiasca .
in cazul despre care e vb, educatoare a exagerat mult.."daca nu se potoleste copilul ..il dam afara " nu e normal sa aiba aceasta atitudine, deoarece acomodarea cu gradinita nu dureaza o zi/doua ..progresele se vad pe parcurs. iar daca nu se vad..vina apartine in egala masura educatoarei, cat si parintilor , deoarece momentan acestia sunt cei doi factori de educatie principali asupra copilului.
problemele de acest fel se rezolva cu tact , multa comunicare si MULTA RABDARE
mult succes!! imi cer scuze daca nu am fost coerenta, sunt f obosita.
danat spune:
quote:
Originally posted by cris1iana
sa va spun si punctul de vedere al unei educatoare
eu am grupa mica si am 2 baieti care imi creeaza probleme,care ii bat/musca pe ceilalti copii, se suie peste tot prin clasa, unul a facut pipi in clasa, la masa ..ce sa mai zic ..la somn ..la fel ..
este f greu si pt educatoare , mai ales in primele zile cand copiii plang in cor..sa mai stea si cu teama ca pot fi muscati/loviti..cine nu a stat o zi cu 20 de copii la grupa mica in prima saptamana nu intelege ca si educatoarea este om, ca este o meserie f frumoasa dar epuizanta ...
orice cadru didactic isi doreste sa aiba copiii cuminti, sa nu se bata pe jucarii, sa nu muste, sa aiba deprinderile de a manca /merge la toaleta singuri ..dar acestea se invata pe parcurs,nu e normal sa incercam sa ii eliminam pe cei care nu au aceste deprinderi, ci sa incercam sa ii integram, sa ii ajutam!
oricum parintii dau vina pe educatoare mereu..(doamna mi-a spus ca a batut-o x..v rog sa ii supravegheati mai atent, nu se poate..)
sunt de parere ca daca educatoarea face eforturi ca un copilas sa se integreze si sa se poarte civilizat , aportul parintilor e f valoros !daca acasa i se permite sa se poarte asa ..automat copilul devine confuz si efortul facut la grupa este diminuat.
eu le-am spus parintilor despre comportamentul copiilor pt ca mi se pare firesc sa colaboram in acest sens, si eu i-am intrebat pe parinti daca se comporta asa si in alte situatii, cum vad ei rezolvarea, ce parere au ...nu le-am zis :"toata ziua alerg dupa el, ma oboseste fizic/psihic..daca nu faceti ceva cu el il dam afara ..NU SE FACE ASA !
pt copii este f greu ..se vad intr-un loc nou, necunoscut, fara mami si fara tati..asadar e posibil sa se manifeste diferit ..pana incep sa se ataseze de gradinita, sa se obisnuiasca .
in cazul despre care e vb, educatoare a exagerat mult.."daca nu se potoleste copilul ..il dam afara " nu e normal sa aiba aceasta atitudine, deoarece acomodarea cu gradinita nu dureaza o zi/doua ..progresele se vad pe parcurs. iar daca nu se vad..vina apartine in egala masura educatoarei, cat si parintilor , deoarece momentan acestia sunt cei doi factori de educatie principali asupra copilului.
problemele de acest fel se rezolva cu tact , multa comunicare si MULTA RABDARE
mult succes!! imi cer scuze daca nu am fost coerenta, sunt f obosita.
"cine inceteaza a fi copil, acela a murit deja "
Ma bucur ca avem si parerea unei educatoare si as vrea sa fac niste precizari asupra celor spuse de tine: NU am spus in nici un mesaj anterior ca este vina educatoarei, ci doar ca nu s-a implicat destul, ca are pretentii prea mari de la un copil care abia se obisnuieste cu ideea de colectivitate.
De asemenea, ca parinte ma implic cat pot eu de mult in educatia copilasului meu (mai mult decat oricare alta colega de la servici - asta asa, ca termen de comparatie). O observatie: fata de mine, educatoarea imi povesteste despre copil ca face unele "rautati" insa fata de bona isi permite sa se arate foaaarte indignata si chiar sa dea ultimatumuri. Acest comportament nu mi se pare deloc la locul lui si nicidecum caracteristic unui educator. Dar, i-am gasit scuze datorate lipsei de experienta, sa zicem.
Pe de alta parte, te rog - chiar insist - sa imi spui CUM pot educa sa fie cuminte la gradinita, pe un copil care in orice conjunctura(in parc, la jocuri cu copii, la tobogane, oriunde) se joaca foarte frumos, pasnic, ocrotitor, vesel? Adica pe ce baza sa-i zic eu nu face aia si ailalta cand el nu face asa ceva cand e cu noi, cu bunica, cu bona sau cu oricine altcineva?
Chiar sunt foarte curioasa, caci eu nu am pregatire de pedagog si as vrea sa stiu cum se poate rezolva asa ceva (indirect)?
"Prietenii sunt aceia care te iubesc chiar si atunci cand te cunosc"
Dana mama lu'Radu Stefan (Fecioras de 2003)
Radu mamii (intre 0-2 ani) si Raduc de la 2 anisori :-)
cris1iana spune:
in primul rand , din ce ati mentionat nu cred ca este o problema asa grava cu baiatul ..probabil la gradi nu e genul de baietel f cuminte, cum si-ar dori doamna ..probabil ceilalti intr-un an si-au insusit regulile de comportament la gradi , sunt prieteni intre ei ..el inca nu simte apartenenta la grup si poate nu i-a fost explicat cu blandete cum trebuie sa se poarte pentru a fi bine.
daca era violent cu ceilalti copii , daca strica materialele voit..era alta poveste (din pacate am 2 copii asa si sunt sigura ca va fi bne dar in timp :( ..)
ca parinte trebuie sa aveti grija sa ii transmiteti constant regulile de comportament in societate , dar ca sfat de genul :"ce frumos ar fi sa te joci frumos cu copiii, asa ti-ai face muuuulti prieteni ", ar fi foarte bine pentru tine sa stai cuminte la masa si sa mananci , asa te vei face mare si puternic ,cum e superman.
sa nu le vorbiti copiilor cu negatie ( NU AI VOIE SA ..NU E BINE SA ..) , ci doar prin motivatie ...
in loc sa spunem nu ai voie sa te sui pe dulap , e indicat sa spunem ( iti recomand sa nu te mai sui pe dulap , pentru ca eu am vazut cum de acolo a cazut un baietel si s-a lovit "auu..spunea " ..si nu as vrea sa te lovesti si tu .
trebuie sa il facem sa inteleaga de ce trebuie sa se comporte intr-un anumit fel si de ce nu ..cu explicatii potrivite varstei , dar sa fie pertinente.(nu inventam persoane imaginare, nu bau bau , nu minciuni..)
sa nu speriati copilul ,de ex: daca te mai prind ca nu stai la masa nu mai vin sa te iau de la gradi ...
acasa jucati-va cu el de-a gradi ..si daca vi se pare ca face/spune ceva ce nu vi se pare ok, ii explicati cum ar trebui sa faca sa fie bine pentru toata lumea
interveniti ori de cate ori este nevoie daca observati ca nu se poarta bine cu alti copii pe care ii intalneste (educatia este un proces permanent si trebuie sa avem f mare grija de copii, deoarece societatea nu ofera modele demne de urmat ..din pacate :(
limitati accesul la televizor sau calculator..daca ar fi dupa mine as interzice televizorul :( ..este f periculos pt dezvoltarea cognitiva a copilului ..chiar si daca sunt desene animate care vi se par inofensive (gen tom si jerry..) ..tv ii dauneaza mult copilului ..sa nu mai spun ca in ziua de azi sunt desene animate de care se sperie un adult , d-apai un copil de 3-4 ani , care imita f mult si inca nu are capacitatea de a alege ce e bine si ce e rau din ceea ce vede la tv
fiti un model de conduita pt copilul dvs ! daca ii recomandati sa nu faca ceva ..nu faceti dvs avel lucru , copilul va fi confuz
(am vazut un exemplu clar in care mama ii spunea copilului " nu ai voie sa bei cola, iti face rau ..apoi mama cu sticla de cola in mana ..)
eu cred ca se va rezolva in timp mica problema,(eu o consider minora fata de ce am vazut in 4 ani de activitate in gradinita ) dar trebuie sa discutati FOARTE MULT cu educatoarea, sa o intrebati exact ce face (cum ii deranjeaza ? ii tine de vorba ?le darama scaunelul? ii trage de par? ..
sper ca v-am ajutat cumva ...
danat spune:
Cris1iana multumesc de raspuns! Din tot ce ai recomandat tu, sa stii ca in proportie de 95% asa procedez cu el; nu cu interdictii, ci cu explicatii, si cu exemple pozitive din partea noastra, a parintilor, in primul rand. Ma intrebam zilele trecute daca nu cumva e o refulare comportamentul (nu zilnic) de la gradinita, caci acasa sau pe-afara cu noi e cumintel, si-atunci tinde sa faca "nepermise" la gradi cand se simte mai liber. Insa aici cred ca ar trebui sa intervina autoritatea educatoarei. Sau, alta explicatie la care m-am gandit, ar fi aceea cu integrarea intr-o grupa de copii care se cunosc in mare proportie de anul trecut. Cred ca nu s-a preocupat sa-l integreze ci l-a lasat mai mult singur sa se descurce si el "se baga in seama" cum stie....
E de studiat problema in timp.
"Prietenii sunt aceia care te iubesc chiar si atunci cand te cunosc"
Dana mama lu'Radu Stefan (Fecioras de 2003)
Radu mamii (intre 0-2 ani) si Raduc de la 2 anisori :-)
danais spune:
Tocmai ma gandeam si eu sa deschid un subiect cu acelasi titlu, ca si Denisa noastra are un comportament total diferit la gradi fata de acasa, dar invers fata de Raducu. Adica acasa, in parc, etc, e extrem de vioaie, activa, vorbareata, sociabila si in momentul in care ajunge la gradi se transforma intr-un copil "prea cuminte" - abia i se aude gurita, sta cu grija sa nu greseasca ceva, face tot ce i se spune in cele mai mici detalii (nu ca asta ar fi rau in sine, dar este complet opus fata de cum este acasa), nu are initiativa de teama de a nu face ceva gresit. Chiar ieri mi-a zis ca nu mai vrea sa picteze la gradi ca i-e frica sa nu greseasca. Acasa nu are nici o probleme cu gresitul si are o adevarata pasiune cu pictatul, coloratul, modelatul in plastilina, chiar educatoarele mi-au spus ca este foarte talentatata, dar prea "moale".
Asta ma socheaza pe mine, cum poate un copil foarte activ si implicat acasa (de fapt nu numai acasa - oriunde, dar nu la gradi), sa fie "moale" la gradinita. Si de unde chestia asta cu frica de a gresi. Sunt convinsa ca nu ii cearta nici o educatoare cand gresesc la colorat, desenat, etc. In week-end i-am si spus o povestioara cu lucruri minunate iesite din greseli, a parut OK, dar ieri iar m-a bazait ca a nu mai picteaza la gradi ca nu mai vrea sa greseasca. Are si o fixatie mai nou ca ma intreaba tot timpul daca ea e fetita cuminte si imi da exemple de copii "obraznici" de la gradi - exemple de nastrusnicii, nu obraznicii.
Denisa este in al doilea an de gradi, dar la grupa mica mai mult a lipsit, pentu ca a fost mai mereu bolnavioara rau. Anul trecut totusi nu am remarcat sa aiba problemele astea. In rest, merge cu placere la gradinita, si-a facut si niste prietene cu care se joaca, dar am vazut-o si eu la joaca in curtea gradinitei cat e de rezervata, prefera niste jocuri mai mult statice, ea care acasa sau in parc alearga tot timpul, se da cat poate de tare in toate leaganele, i tobogane, escaladeaza tot ce se poate, canta in gura mare si rade tot timpul. Si prietenele pe care si le-a facut la gradinita sunt fetite mai linistite, mai introvertite, le evita pe cele "zburdalnice", asa cum este de fapt ea in afara gradinitei.
Nu pot sa imi explic diferenta asta de comportament si nici nu stiu daca e cazul sa ma ingrijorez sau nu pentru ca educatoarele, in afara de faptul ca mai spun ca e "moale", mi-o lauda tot timpul ce cuminte este, cat de matur se comporta, ce multe lucruri stie, cat e de talentata la desen. Nu sunt prea sigura insa ca e bine pentru ea sa fie atat de "matura" la gradinita. Asa ca, Dana, vezi ca nici cazul invers de "hiper-cumintenie" la gradinita vs. activa acasa, nu este cel mai fericit. Fetele cu cunostinte in domeniu, ce credeti, ce poate determina aceasta trasformare a copilului la gradi in exact opusul lui de acasa?
Daniela, mamica domnisoarei Denisa
danat spune:
Revin cu completari "la zi" (offf, ma doare sufletul sa vad ca baietelul meu nu e ca toti ceilalti copii din grupa ).
Astazi dimineata o mamica l-a abordat pe sotul meu indignata ca Raducu o zgandare si o inghionteste pe fetitza ei si ca "daca nu-i place de ea sa nu se mai joace!". Sotul meu a explicat calm, a nu stiu cata oara, si dinsei, ca noi facem tot ce ne sta in putere sa-i explicam copilului ca asta nu e un mod de joaca si ca el, cu noi, cu alti copilasi, se poarta foarte normal si blind.
Apoi sotul meu a intrat in clasa, unde a vorbit cu a doua educatoare (putin mai in varsta si mai experimentata) care i-a spus cam aceleasi lucruri despre Raducu, ca nu se concentreaza sa deseneze odata cu ceilalti, se plictiseste repede, nu vrea sa repete poezii cu ei, etc.
In acelasi timp, Raducu l-a salutat frumos pe un baietel care tocmai intrase in clasa si acel baietel nu i-a raspuns...
Nu as vrea ca printr-un astfel de comportament sa se autoexcluda din grupa lui, as vrea sa fie un copil ca toti ceilalti...nu stiu de ce si de unde comportamentul acesta.
Repet, noi acasa incercam si pictam, desenam, citim povesti si poezii, repeta dupa noi. Aseara am invatzat cu el cateva cuvinte in germana chiar, repetand in joaca dupa noi
Este adevarat ca am observat si noi ca nu se concentreaza prea mult timp pe o actiune (in max 10 minute i s-a taiat) si nu stiu daca e normal sau trebuie ceva mai mult la varsta lui.
As vrea sa imi spuneti, fara ocolisuri, ce credeti ca il face sa aiba un asemenea comportament la gradi si ce as putea sa fac??? Cred ca nu este prea tarziu sa luam ceva masuri (terapie, ceva..)
"Prietenii sunt aceia care te iubesc chiar si atunci cand te cunosc"
Dana mama lu'Radu Stefan (Fecioras de 2003)
Radu mamii (intre 0-2 ani) si Raduc de la 2 anisori :-)