defectiune calculator
nu stiu daca am postat unde trebuia subiectul dar...s-a defectat calcularetul si sotul l-a dus la service. l-a intrebarea ce probl are, sotul a rasp ca nu mai intra nici in windows nici in linux, si ca s-ar putea sa fie hardul de vina. drept pentru care "specialistii" au ras hardul ca dupa aceea sa constate ca este defecta placa de baza. rog pe cei care se pricep sa-mi spuna si mie daca cei din service au procedat corect.v-as ruga mult sa-mi raspundeti.multumesc.
capra cu trei iezi cucuieti, si ce cucuieti!
Raspunsuri
liliac1 spune:
Din punctul meu de vedere, NU au procedat corect. Dar ma intreb cum au ras Hdd-ul?? Asta inseamna ca l-au pus pe un alt sistem (ca al tau avea placa de baza defecta) In acest caz si-ar fi dat seama daca era vreo problema cu SO (Windows sau Linux)... si ar fi putut macar sa faca backup la date...
Banuiesc ca problema ta e ca ti-au sters anumite date care pentru tine contau ff mult.
Apoi, ce problema ti-au spus ca ar fi avut placa de baza??
Liliana& Andra-Maria
Fii asa cum simti si se va vedea in tot ce faci!
capra cu trei iezi spune:
am cumparat alta placa de baza, nu au spus exact ce are pentru ca era in garantie si au trimis-o la producator. ideea e ca ei se spala pe maini pentru ca sotul meu le-a spus ca hardul ar fi defect (iar el nu e specialist in informatica) si ca in contract spune ca ei nu au nicio raspundere pentru datele pierdute daca piesa e defecta. dar hardul nostru nu a fost defect, e acelasi ca inainte dar fara date!. am facut plangere la opc si asteptam raspuns, dar eu eram curioasa daca am dreptate, din moment ce hardul s-a constatat a fi ok, cum de au sters datele? am pierdut tot si ei ne "rad"in nas cu spacificatia din contract>
capra cu trei iezi cucuieti, si ce cucuieti!
liliac1 spune:
Nu stiu ce este specificat in contract, dar orice specialist in domeniu ar trebui sa stie cat este de important sa rezolvi o problema si sa incerci sa recuperezi din date atat cat se poate.
Macar imi dau toata silinta, ca sa fie macar partial multumit acel utilizator.
Eu asa procedez in general. Doar daca HDD-ul este defect si nu se mai poate face chiar nimic, abia atunci il "arunc", dar nu inainte de a incerca toate solutiile care le am la indemana.
Daca tu zici ca HDD-ul vostru n-are nimic si nu a fost nevoie sa-l inlocuiasca, atunci, dpmdv, plangerea ta la opc este justificata.
Daca sotul tau ar fi spus ceva de harddisk defect, atunci "specialistii" n-au nicio scuza, ca e datoria lor sa faca testele. Eu nu iau de bun tot ce mi se spune, ca daca as face dupa dorinta unora, pai...mi-as lua lumea-n cap si m-as lasa de meserie!!
Imi pare tare rau de ce ti s-a intamplat
Liliana& Andra-Maria
Fii asa cum simti si se va vedea in tot ce faci!
capra cu trei iezi spune:
merci mult pentru raspuns. asa am zis si eu ca nu e normal sa ia de buna ce i-a zis sotul meu care nu e de specilitate si deci nu se pricepe. acum chiar ca nu mai pricep o iota ce naiba au facut aia cu calc meu:l-au tinut doua sapt. la service si ni l-au dat cu acelasi hard (deci banuiesc ca nu a fost defect) si cu alta placa de baza. nici macar nu au spus ca au reformatat hardul. cand l-a adus sotul acasa si l-am pornit, ne uitam ca prostii la el ca nu mai are nicio data, nik. iti multumesc mult si nu vreu sa te mai retin.
capra cu trei iezi cucuieti, si ce cucuieti!
Alina922 spune:
Daca ai zice ce "simptome" a avut calculatorul tau inainte sa moara, ar fi mai usor de raspuns...de ex, se auzeau pocnituri ciudate in unitate, nu pornea SO, dadea restart, sau alte asemenea...
noltic spune:
Cei de la service, sau "specialistii" cum bine i-ai denumit au gresit de 2 ori: 1. dpdv tehnic nu au procedat corect facand testele pe hddul tau si 2. dpdv deontologic nu te-au respectat ca si client. Este un domeniu vast, nu multi se pricep si, daca te respecti ca profesionist, dialoghezi in mod real cu clientul; este posibil sa se/nu se poata recupera datele de pe suportul fizic; sunt importante? cat de mult va intereseaza? etc. Mai este un aspect aici: daca cumva sotul tau cand a reclamat defectul sa nu cumva sa fi afirmat ceva in sensul dispensarii de datele de pe hdd. Inteleg ca aveai 2 So pe hdd; destul de putin probabil sa se buseasca ambele; ideea este ca ei v-au tratat pur comercial si fara responsabilitate. Cat despre reclamatia la OPC renunta ca sa nu iti faci si mai multe batai de cap: disputa este complexa si nu ai avea mare lucru de castigat(!!!!depinde ce si cum a vbit sotul tau cu ei!!!!!). Cel mai bine este sa cauti pe cineva care se pricepe in cercul tau de prieteni si sa apelezi la el pentru consultanta de cate ori ai nevoie(Intamplator este domeniul meu de activitate si ma port foarte atent si cu produsele si cu clientii pt ca asa este normal; salvarile de date periodice te scutesc de multa bataie de cap si le recomand tuturor). Mai este un aspect pe care il evidentiez cu ocazia asta: sunt calduri foarte mari si daca nu aveti surse suplimentare de racire la pc-uri nu trageti mult de ele.
capra cu trei iezi spune:
noltic, sotul meu nu a spus ca ne putem dispensa de date-aveam programe, desene, poze, etc. stranse intr-un an jumatate. unele erau salvate si pe cd/dvd, dar nu toate.
am apelat la service lor deoarece componentele sunt inca in garantie.
eu consider ca ne-au tratat in mare bascalie, deoarece cand sotul a luat pc de la ei au spus ca merge, nici macar nu au spus ca au reformatat hardul. am descoperit singuri acasa. sa inteleg ca aveau ceva de ascuns?
capra cu trei iezi cucuieti, si ce cucuieti!
noltic spune:
Nu cred ca voiau sa ascunda ceva; pur si simplu nu-i interesa; nici nu ai idee de cata lipsa de responsabilitate dau dovada foarte multi din categoria asta de specialisti. Optica lor este ceva de genul "bad user" daca nu stie sa invete(mai ales ca este vba de multe softuri fara licenta si in contractul de service/garantie toti au grija sa se acopere dpdv al securitatii datelor). Ce sa zic!!!! renuntati la ei si cautati pe altcineva de incredere.
Succes!