Cum sa-l invat sa vorbeasca?
Raspunsuri - Pagina 5
betiana spune:
Conform scalei de calcul al nivelului dezvoltarii limbajului un copil de 1 an si 10 luni (32 LUNI) ar trebui sa poata face urmatoarele :
1.intelege o sarcina verbala si o executa
2.pronunta 20-50 de cuvinte
3.cunoaste denumirea partilor corpului si fetei
4.indica la cerere aceste parti
5.poate distinge la cerere 7 imagini din 10
6.poate repeta cuvinte din 2- 5 silabe
7.apar primele propozitii cu legatura intre cuvinte
8.cunoaste pozitii spatiale
9.poate repeta 2 - 3 cuvinte
10.foloseste substantivul si verbul
.........................................
Sigur ca la unii copii exista intarzieri in aparitia si dezvoltarea limbajului, dar sa nu disperati.Oricum aceasta intarziere nu inseamna neaparat autism.Cand un copil sufera de autism iti ocoleste privirea.Daca mai aveti intrebari,contactati-ma!
daniella4 spune:
Revin pe scurt cu ultimele vesti: evaluarea psihologica e ceva mai optimista decat cea a neuropsihiatrei, in principiu intelect normal dar cu intarziere in dezvoltarea limbajului expresiv. Neuropsihiatra insa a spus ca ea isi mentine diagnosticul initial ne-a spus sa-i dam Tanakan (extract de Ginko Biloba) si B Complex si sa revenim peste 3 luni.
Betiana, cnf scalei indicate de tine Alexis se descurca la pct 1,3 si ceva 8.
Ellaalessia sunt total si definitiv afona si n-am voce defel. Am mai incercat sa-i cant copilului, dar cred ca-l traumatizez de tot.
Umflatel, ce diagnostic ai primit pt Mihaita? Si ce fel de terapie mai faci cu el in afara tratamentului medicamentos?
Ana, Tudor face terapie ABA? Cu voi parintii sau cu specialisti?
Poate ca am pus intrebari cam prea deschise sau indiscrete. Sau pur si simplu dureroase. Dar nu prea stiu unde m-as putea informa despre acesta boala ciudata, cat am rasfoit site-ul autism.ro nu am gasit suficiente informatii concrete. E adevarat ca am primit materiale, o parte le-am citit, dar mi se par foarte generale, cred ca trebuie adaptate pt fiecare caz in parte.
Parpalak, e o idee buna cu integrarea in colectivitate, dar cred ca abia de la anul vom merge la gradinita, suntem inca scutecari. Pe Paul de la ce varsta l-ai dus?
Uneori ma gandesc ca am deschis Cutia Pandorei cand am inceput investigatiile. Cert insa e ca exista o problema, poate nu atat de grava cat ne temem, dar e.
columbiana spune:
Daniella,
Tudor nu mai face din pacate terapie pentru ca dupa sase ani copii nu mai primesc mare ajutor de la stat aici, iar programele pe care le-a urmat in privat s-au terminat; a facut cu un grup-o fata specializata si cu experienta in ABA care a conceput si coordonat programul si alte trei fete cu care a lucrat efectiv; in afara de asta, foarte important este comportamentul nostru, al parintilor si a celor de la scoala in ce priveste copilul;
adica:
eu am urcat toate jucariile sus unde nu ajungea, tot ce avea nevoie- sa-l determin sa le ceara; de fiecare data cind i le-am dat, i-am cerut sa ne priveasca-n ochi, am numit si punctat obiectul respectiv ( si acum ma mai chinui cu personalizarea, uneori in loc de @vreau#beau@ apa spune :@ vrei, bei apa- de ex.)dar il corectez de fiecare data si ii pun minuta pe pieptul lui sa spuna @eu@ , altfel are tendinta sa vorbeasca despre el, Tudor la persoana a treia.
am cumparat jocuri logice cu care l-am obisnuit sa-si astepte rindul, sa aiba rabdare, sa invete sa piarda uneori- asta mai recent; am incercat sa-l tinem ocupat, sa nu-l lasam mult timp la aliniat masinute, rpivit balustrada, urcat#coborit scari si alte activitati repetitive unde se pierde...
ideea este sa-l tii in lumea ta cit mai mult, sa-i captezi atentia, sa-l determini sa comunice; la inceput-cind nu vorbea- ii ceram sa puncteze obiectele, imaginile raspunzind la intrebarea care e....;
i-am pregatit noi primele materiale ABA, am decupat din reviste si i-am facut cartonase cu imagini: la inceput obiectele din casa (la care le-am facu poze), mincarea, jucariile preferate, locurile de joaca, etc...le punea pe masa terapista, la inceput un cartonas, apoi tot mai multe intrebind care e obiectul X si el puncta; apoi am trecut la familii de obiecte, intrebari logice ( ca sa maninci de ce ai nevoie- si el trebuia sa aleaga tacimuri, farfuria, etc); spre sfirsitul terapiei am mers pe jocuri si carti, dicutii, verbalizare;
Ana
http://community.webshots.com/user/montrealpoze
http://community.webshots.com/user/vara2006photos
parpalak spune:
daniella4, l-am dat la 2 ani la gradi. Faptul ca esti afona e un mare plus. Unul dintre putinele cuvinte romanesti pe care le zice Paul e "taci" cind incep sa cint! (ca altfel numai pe engleza). N-ai deschis nici o cutie, foarte bine ca ai facut investigatiile, dar cum ziceam, si cum zicea si anda, nu dispera. Si cum zicea si Ana Stroe, vorbeste-i pina faci spume.
Ana sa stii ca si Paul parcheaza masinute de zor..
Sanatate la bebei si mamici.
Poze de cind eram mici si Poze si filme
mihaela77O spune:
MIHAITA,a primit diagnosticul de regres in limbaj si comportament cu elemente autiste,specific nu este autist,copilul meu fixeaza cu privirea,e vesel ,rade ,alearga,te imbratiseaza,mananca orice,si am mai uitat sa specific ca,cam pana la varsta de un an si jumatate a vb;zicea mama,tata,ada(de la andreea,surioara lui),tataie,manca singurel cu lingurita,isi arunca pampersul la gunoi,dupa care nimic din aceste lucruri nu s-a mai inatamplat.....de aici si regres.....la inceputul lunii aug 2006,la recomandarea neuropsihiatrului,am inceput si ore de logopedie (cred ca stii ce inseamna,dupa cum spuneai),adica chinuri groaznice pt copil prin masaj facial,tras de buze,in sus,in jos pt ascoate sunete,si dupa doua sedinte,mihaita fugea de mine....am renuntat....saptamana viitoare incepem tratamentul cu risatarun,si de pe 25 sept mergem la gradi....daca nici dupa acest tratament ,si nici dupa colectivitate nu vor fii rezultate...atunci imi voi calca pe inima si vom reincepe sedintele de logopedie,chiar daca poate voi plange in acelasi timp cu el,dar va fii pentru binele lui...dar orice dubiu ai avea in legatura cu copilasul tau,nu ezita sa consulti cel putin 2-3 medici specialisti....mai bine sa te faca ei nebuna,decat sa regreti mai tarziu ca nu ai actionat din timp.....bafta...tie si baietelului tau si mai astept vesti...
dulcetica spune:
quote:
Originally posted by betiana
Conform scalei de calcul al nivelului dezvoltarii limbajului un copil de 1 an si 10 luni (32 LUNI) ar trebui sa poata face urmatoarele :
1.intelege o sarcina verbala si o executa
2.pronunta 20-50 de cuvinte
3.cunoaste denumirea partilor corpului si fetei
4.indica la cerere aceste parti
5.poate distinge la cerere 7 imagini din 10
6.poate repeta cuvinte din 2- 5 silabe
7.apar primele propozitii cu legatura intre cuvinte
8.cunoaste pozitii spatiale
10.foloseste substantivul si verbul
.........................................
Sigur ca la unii copii exista intarzieri in aparitia si dezvoltarea limbajului, dar sa nu disperati.Oricum aceasta intarziere nu inseamna neaparat autism.Cand un copil sufera de autism iti ocoleste privirea.Daca mai aveti intrebari,contactati-ma!
betiana
La doi ani jumatate ce ar trebui sa faca?
Pe mine incepe sa ma cam sperie subiectul!Rares nu leaga cuvinte mai mult de "hai mama" sau "nu apa" si are 2 ani jumatate.
Lala_D spune:
quote:
Originally posted by dulceticaquote:
Originally posted by betiana
Conform scalei de calcul al nivelului dezvoltarii limbajului un copil de 1 an si 10 luni (32 LUNI) ar trebui sa poata face urmatoarele :
1.intelege o sarcina verbala si o executa
2.pronunta 20-50 de cuvinte
3.cunoaste denumirea partilor corpului si fetei
4.indica la cerere aceste parti
5.poate distinge la cerere 7 imagini din 10
6.poate repeta cuvinte din 2- 5 silabe
7.apar primele propozitii cu legatura intre cuvinte
8.cunoaste pozitii spatiale
10.foloseste substantivul si verbul
.........................................
Sigur ca la unii copii exista intarzieri in aparitia si dezvoltarea limbajului, dar sa nu disperati.Oricum aceasta intarziere nu inseamna neaparat autism.Cand un copil sufera de autism iti ocoleste privirea.Daca mai aveti intrebari,contactati-ma!
betiana
La doi ani jumatate ce ar trebui sa faca?
Pe mine incepe sa ma cam sperie subiectul!Rares nu leaga cuvinte mai mult de "hai mama" sau "nu apa" si are 2 ani jumatate.
dulcetica
Uite aici ai un model al acestei scale :
http://www.didactic.ro/index.php?cid=disciplina&did=51&what=planuri&pid=16298&type=3&cat_id=51
O zi excelenta tuturor !
Lala.
daniella4 spune:
Revin cu o problema mai veche dar acutizata in ultima saptamana: Alexis a inceput sa ma cafteasca in parc la modul cel mai propriu, adica daca nu-l las sa mearga acolo unde vrea el si sa faca ce vrea el, prima data se tranteste pe jos si daca-l iau in brate isi infige mainile in parul meu si-mi smulge ochelarii si-i arunca cat colo. Asta in timp ce urla de rasuna parcul. Evit cat mai mult sa-i dau una peste scutec cu toate ca tare imi vine s-o fac, e inutil sa spun ca se uita toti oamenii din parc la noi ca la urs.
Cu alte cuvinte devine tot mai necooperant, ce-i drept e si in functie de starea de oboseala a lui. Ma intreb daca e o componenta a unei afectiuni din sfera psihica sau dovada de rasfat pur si simplu?
Daca il ignor (cum de altfel si fac de regula) copilu' se ridica de pe jos si porneste spre locul unde vroia sa se duca, bine-mersi.
Cum sa procedez?
columbiana spune:
de astea patesc si eu, si are sase ani si cinci luni; ieri am plecat spre un parc unde-i place foarte mult, pe drum MR. s-a razgindit si a inceput sa dea cu picioarele-n scaun si sa arunce cascheta dupa mine...am ajuns acolo si am mai stat vreo 10 minute in masina pina s-a hotarit sa coboare; apoi s-a jucat bine-mersi toata ziua, dupa ce noi eram cu nervii prastie; in magazine incearca sa ma loveasca cu picioarele sau sa ma muste#zgirie; astea au aparut de o luna-doua, din vara, cind am avut nefericita inspiratie sa-l dau la un campus de vacanta specializat pentru copii autisti si in trei saptamani a regresat extrem de tare, copiind tot ce-a vazut la copii mai afectati;
incerc sa-l imobilizez, il iau in brate, ii tin miini, picioare (cit mai pot, ca-i voinic- sper sa treaca totusi ca parca s-au rarit crizele), ii explic incet- timp in care el urla ca din gura de sarpe- si mai ales...incerc sa nu cedez; uneori, cind renunta el partial- negociem, dar niciodata nu ma razgindesc imediat dupa ce-i comunic o hotarire; in final se calmeaza si face ce vreau eu...daca ajunge calm acasa, ok, am uitat, daca inca da semne de razboi il trec la colt si-i interzic tv sau computer pentru ziua respectiva;
nu vorbesc de cei din jur, aici mai ales sunt in stare sa cheme imediat politia ca-l maltratez, cind el incepe sa urle ca din gura de sarpe...recunosc ca uneori- cind ma aduce la disperare il mai prind de par, din ceafa- acum nici asta nu mai prea merge ca urla imediat : de ce ma tragi de par- in franceza binenteles
http://community.webshots.com/user/montrealpoze
http://community.webshots.com/user/vara2006photos
hai Romania...dar misca odata fa!
Oana MC spune:
Daniela, poate e vorba numai de limite, care trebuie sa fie mai stricte. Incearca sa urmaresti chestia asta. E foarte importanta. Apoi oboseala, trebuie si ea luata in calcul.
si inca ceva, nu te mai gindi la ce zice/crede lumea din jur. asta e un factor de stres inutil care se transmite la copil. stiu ca in Romania lumea este foarte curioasa, dar nu lua in seama asta, ca nu te ajuta cu nimic. cine are copii stie, cine nu, e doar problema lor.
Oana si Matei (25 februarie 2004)