N-am curaj sa conduc (4)
Raspunsuri - Pagina 3
Andra28 spune:
Fetelor, ieri am inregistrat un mare progres in ale condusului prin Bucuresti (ca in exterior nu mi se mai pare chiar asa stresant!).
am plecat cu masina, singura in masina, ceea ce nu mi s-a mai intamplat pana acum. nu am mers cine stie ce distanta, dar am iesit din parcare, am facut dreapta de trei ori, o data pe o strada destul de circulata si la destinatie chiar am garat masina. Nu mi-a iesit gararea perfecta, dar a fost destul de binisor. mai ales ca la intoarcere am primit laude de la vecinii care stateau la o barfa mica in fata blocului, iar cand a venit sotul de la servici, m-au laudat si la el.
Nu a fost cine stie ce , dar pentru mine a insemnat ca POT SI SINGURA!!!
Pupici,
Andra, mami de Alexandru (27 ianuarie 2004)
felicia74 spune:
quote:
Originally posted by iepumare
Mai fetelor, daca v-ati lasa acasa "psihicul feminin" cand va urcati in masina, ce bine ar fi.....
Usor de zis! Dar daca ma urc, imi iese unul in fatza, ma intimidez si-l calc? (asta e cosmarul meu)
Si totusi voi conduce. Candva
Felicia si Ilinca Teodora (15 noiembrie 2005)
aissa spune:
Azi, dupa 2 saptamani de stat pe bara, iar am plecat aiurea...parca nu ii mai stiam dimensiunea. Am mers si am spalat-o, ce daca rad aia ca imi ia juma de ora sa ies cu spatele si in panta de acolo, m-am descurcat. Am trecut pe la Razoare la ora 8,30 adica in toiul aglomeratiei, doar la intoarcere mi-a semnalizat gresit la un moment dat copilotul (adica mi-a zis prea tarziu pe unde trebuia sa o iau la o bifurcatie) si m-am bagat fara semnal, m-a claxonat unul, iar undeva, desi nu vroiam neaparat am facut stanga ca ma incadrasem gresit (am evitat o masina care spala pe jos si m-a prins semaforul rosu pe banda care facea stanga, nu am avut ce sa mai fac asa ca am mers spre casa pe alt drum).
Cristina si ghighiloi
Lemoni spune:
Ma prapadesc de ras si asta nu de voi ca si eu sunt in acceasi situatie am carnetul de vre-o 10 ani si daca am condus de 10 ori maxim in acest timp si atunci tot cu copilotul linga mine.Rad pt ca imi amintesc mereu ca atunci cind conduce sotul meu si se intimpla o situatie pe strada comenteaza "se putea eram sigur ca e fata"Eu mereu tip si iau apararea , ii spun sa fie mai intelegator ca si eu sunt ca ele.Dar dupa cum citesc ce vi se intimpla voua , si multe alte povesti de le aud zilnic saracu are dreptate incurcam circulatia.Macar voi sunteti mai bine incercati sa mergeti eu nici macar atit! Trebuie sa ma apuc cu sigurantza si eu sa merg mai des ca imi e asa de ciuda ca imi e frica(de am vazut moartea cu ochii intr-un accident) dar curaj gaina ca te tai asa suntem noi.
Succes
andre_ea spune:
Si eu tot dupa 2 saptamani de necondus sunt. Am mers azi convinsa ca stiu drumul. Pe la Unirii m-am incadrat intai prost, dar am facut oricum stanga. Apoi m-am incadrat prost inca o data de era sa ajung la Universitate in loc sa o iau inapoi pe cheiul Dambovitei. Ei si aici ma straduiesc eu sa ajung inapoi pe banda din stanga. Dau semnal si dau sa ma bag dar mi se pare ca cel de pe banda din stanga vine tare si nu ma lasa si ma duc inapoi pe banda mea. Ce m-o fi injurat! I-am lasat pe toti sa treaca si apoi m-am bagat pe stanga.
Spor la condus!
Andreea, mami de Tudor - 10.08.2005
POZE
Kittie spune:
Sibel.. de curiozitate, ti-a furat sotzu nick-u? Sau esti in domeniu tehnic, ceva ? (nu neaparat legat de masini, insa discursul tau e prea exact si etapizat, ca sa nu uit si adresat k sa mi spun 100% convinsa ca in spatele pseudonimului tau chiar shade frumushel o blonda sau orshce culoare cu unghiutze lungi sau scurte, manicurate impecabil si explica despre plaje de turatzii dand lejer din stangu corect asezat peste dreptu sau invers) oricum, nu intreb din rautate, ci chiar admirativ, daca intr=adevar e o tante care da sfaturi asa concret ordonate despre masini si cartzi tehnice ale acestora... Parol, curat frumos!
In alta ordine de idei, viu si io cu ce lamuriri ma pricep sa mai dau: schimbarea de viteza e bine s-o faceti cand va spune masina (sunt masini care cer a 5a mai repede decat altele, de pilda...da' presupunand ca toate astea sunt specificate in instructiunile autovehiculului respectiv, nu mi aloc suprema cunostinta in cauza).. de obicei, la trecerea in viteza superioara, se accelereaza putin si apoi se schimba. Frana nu se calca o data cu ambreiajul decat in cazuri rare in care e vorba de o frana serioasa. Si nu e cazu sa tineti ambreiaju prea mult apasat ca veti schimba la cabluri si la sisteme de ambreiere de o sa va vie cu amar ...nu c-ar fi scumpe, da' se poate antrena o frumusete de mecanism de la cutia de viteze ca mai bine controlati picioru decat buzunaru.. Frana de motor este recomandata mai cu seama in anotimpul rece, cand se poate patina cu usurinta la franare, fie ea usoara. Si atunci se prefera retrogadarea pt a taia din elanul masinii.. Eu franez motor si vara, da' m-am verificat in caz de urgenta (frana brusca) tot sec franez, spre disperarea mea si a dintilor scrasniti ai pasagerilor mei terorizati de abs. Curbele se iau de obicei intr-a doua , maxim intr-a 3a. Pantele se urca intr-a doua -treia k sa aibe putere masina. Depasirile n-au a face cu opritu motorului "aluia din fata" din simplul motiv ca-n plina acceleratie n-ai treaba cu ambreiajul si deci nu poti cala motorul "neasteptat". Doamne-fereste! de evenimente gen explozie de cauciuc sau alta magarie la motor (dar care in principiu te lasa cu trenul de rulare intact si deci masina e inca in mers, din inertie , si o poti directiona); depasiri faci daca te ajuta masina.... daca nu, mai bine stai cumintel si ti menajezi emotiile..
am scris cam mult ...
, mami de ( 13oct04 )
jone spune:
mda.deci ar trebui sa exersez sa nu mai calc ambreiajul si frana at cand vreau sa franez..ok...voi exersa.
am fost la cta in plina aglomeratie.si chiar cand m-am intors mi-am lasat dadaca acolo ca fiimea deja adormise in spate si nu avea rost sa o mai car si pe sora mea (pe post de dadaca in spate)
a fost totul ok cu exceptia incidentului....
care incident?
mi-am turnat pe mine o sticla de pepsi ca se incalzise in masina.
pupici
jo si alexandra
***************
"stiti soarele ala pe care tot il astept sa rasara si pe strada mea???inca il mai astept!"
giul spune:
Fetelor de la"N-am curajul sa conduc",cred ca ajungem la "Ce fac in urmatoarea situatie?",daca tot s-a adus vorba despre explozie de cauciuc,ne poate explica cineva ,nu neaparat patit ,dar macar cu experienta in ale condusului -cum se manevreaza masina .Masina mea logan e echipata cu anvelope kormoran care am inteles ca nu sunt cine stie ce si pot face astfel de evenimente ,in ce situatii?si tot in aceeasi nota,imi aduc aminte cu dor de vremea in care mergeam la carrefour spre ex si nu ma interesa cand la megafon anunta pe cate vre-un sofer sa vina in parcare la masina .Acum sunt cu urechile ciulite la toate aceste anunturi.Sau la stiri ,parca sunt numai oameni bazmetici,soferi ,sau cate air -baguri sunt necesare ?Nu am o dispozitie tocmai buna azi ,deocamdata fara motiv .In privinta "imi iese unul in cale si il calc"in urma unei postari aici pe forum ,am ales varianta de a merge pe banda din mijloc chiar daca nu e corect pentru incepatori dar sunt ferita psihic in aceasta privinta .Dar la viteza pe care o ai in cele mai multe zone din bucuresti ai tot timpul sa opresti .Am fost acum 2 zile la carrefour colentina ,am oprit si pornit de atatea ori incat mi-am dat seama ca ambreiajul care mi-a dat numai cosmaruri nici nu-l mai bagam in seama .De fapt miscarea .
Kittie spune:
Din seria caracteristicilor mentionate in cartea pentru examenul de permis auto se afla si distantele de franare in functie de viteza vehiculului( nu ca le-as fi retinut, dar stiu ca sunt acolo, si pentru cele care au cosmarul franarii, se pot inspira). Anvelopele, de orice firma ar fi ele, au o perioada de garantie a integritatii caracteristicilor, perioada conditionata de mai multi factori (printre care si temperatura ambianta) dar sigur depasind 10mii km (cel putin, si vorbind despre anvelope noi). In cazul in care va batea gandul controlarii masinii in caz de explozie a pneului... hmmm.. despre partea asta, sa ne fereasca Dumnezeu! prefer sa nici nu mi imaginez situatia! intotdeauna m-am intrebat oare ce se poate intampla daca explodeaza un cauciuc *al meu, al antemergatorului intr-un pasaj ....
ce mai era?Cate air-bag uri sunt necesare? ??pentru ce?ca sa te simti in siguranta? sau pasagerii tai? nu destule, dupa opinia mea...
Pe ce banda sa conduci ca sa nu calci pe cineva? Pe banda magnetica probabil.. pentru ca nu poti evita asta de pe nici o banda, daca e sa fie! Cu timpul (si experienta in ale condusului, mai ales), atentia distributiva-si va face din plin simtit efectul. Deocamdata va puneti problema de turatii (si privit turometrul la schimbarea vitezei), de unde s-aveti vreme sa va uitati si dupa pietoni bezmetici ? :(
EDIT : Nu vreau sa va suparati pe mine, dar nu toate avem Volkswagen Touareg si nu suntem Andreea Banica s-apara cineva din neant si sa intre in masina noastra "ca din intamplare"... Si sincer, astea vin cu timpul... Eu aveam si semafoare ratate pe la inceput. Pur si simplu nu le vedeam! Si nu ca ma uita Dumnezeu cu okii-n turometru (ca nici n-aveam pe bord, de altfel) ci pur si simplu uitam sa ma uit :((.. ma uitam dupa semne, pietoni, la masinile din stanga/dreapta/fata/spate...
, mami de ( 13oct04 )
Sibel spune:
@kittie: M-ai prins, iese injinera din mine prin toti porii . Tot timpul m-au interesat masinile si tehnici de condus preventiv; de lucrat lucrez in IT.
Dar nici cu tine nu mi-e rusine in ceea ce priveste sfaturile tehnice.