Cine castiga:cel destept sau cel ce munceste?
Baiatul meu are 9 ani si va trece in clasa a III-a.Este f.inteligent,doamna spune ca e sclipitor,istet si totusi f.delasator si distrat.La mate judeca f.repede problemele si le rezolva dar la romana se grabeste si mananca literele, nu da importanta semnelor de punctuatie, alineatului,cratimei.Cred ca are o slaba putere de concentrare iar lucrurile astea cred ca-l vor afecta mai tarziu.Nu are rabdare sa citeasca o carte cu toate ca citeste f.usor.Cred ca este o branza buna in burduf de caine.Nerabdarea sa o pun pe seama faptului ca este "Geaman"dar asta e o slaba consolare.Goethe spunea ca "Lumea nu e a celor care pot ci a celor care vor".
Va pup,
Gabi
Raspunsuri
Rufus spune:
In mod sigur, va castiga cel ce munceste.
Dar nu trebuie sa disperi, fiind destept isi va da singur seama de asta si, daca va vrea, va munci cu spor. In plus, chiar nu este varsta la care sa-ti faci probleme.
http://community.webshots.com/user/tora97
andreea_tx spune:
Judecand la modul general eu cred ca cel care este mai destept castiga intotdeauna iar cel de munceste pe branci si cinstit nu are niciodata.Asa se petrec lucrurile la noi in Romania.Referitor la baiatul tau ai rabdare ca isi va da seama singur ca trebuie sa munceasca mai mult.Acum e inca perioada copilariei cand isi doreste inca sa se mai joace si trebuie impins de la spate.Cred ca si noi am fost la fel.
andreeat
anamari spune:
mie expresia asta cu"branza buna in burduf de caine" nu-mi place...nu te supara pe mine Gabriela.Si despre mine s-a zis la fel, ca si cum nu educatorul/invatatorul ar fi si el raspunzator de "burduf"...
daca e extrem de distrat sa nu sufere de defict atentional (daca isi uita pana si capul-adica te intreaba pe tine unde-s papucii, ghiozdanul, a pierdut 5-6 stilouri pana acum, cateva perechi de manusi si fulare), incepe multe activitati dar nu le termina...
altfel inseamna ca pur si simplu nu e motivat , iar motivarea asta mai sta si in puterea noastra a parintilor. De aceea e bun la matematica- pentru ca asta il motiveaza, stimuleaza pe el...dar nu la romana, pentru ca i se pare plictisitor
Cateva sugestii:
--pune-l sa scrie un comentariu, poveste la romana si nu a terminat pana nu a facut corect -daca trebuie sa refaca de 3 ori, sa o faca...dar nu forta nota.Obisnuinta aceasta se creeaza...
---sa citeasca ceva ce-l pasioneaza(incearca cu genuri diferite-basme, politste, SF, Ion Creanga-eu am descoperit ca Alex citeste SF si carti politiste(pentru copii), mai curand, decat Alice in Tara Minunilor...Eu am inceput sa citesc cu basmele-multe, multe-si acum imi plac si mi se par povestiri uluitoare, limpezi, care "curg" in mod natural...
Cere-i sa-si faca ordine in camera in fiecare saptamana. Il va invata ordonat, si-i va crea ritm si obisnuinta...
Recompenseaza-l pentru un comentariu/rezumat de carte/poveste/ scris cu atentie, de nota 10- cu ce vrei tu-bani, o sambata in parcul de distractii, o masa la MCDonalds, mers la un film pe care il alege...asa va face corelatia intre faptul ca munca bine facuta e recompensata -tangibil- si pote nu cu o nota de care nu-i pasa prea mult.
anamaria-lia-21.10.2004 si alex -24.08.1993 si samburelul de decembrie 2005-17
poze de copii cuminti
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=39200" target="_blank">povestea lui alex, povestea liei, povestea noastra