Contract la restaurant?

Contract la restaurant? | Autor: mmc_nd

Link direct la acest mesaj

Buna fetelor,

Voi cand ati "batut palma" cu restaurantul la care veti face nunta, ati incheiat un contract? Daca da, cam ce contine - ceva de genul "restaurantul X se obliga sa puna la dispozitia sala pentru mirii Ionescu si mirii se obliga sa plateasca"? Poate cineva sa imi trimita un model?

Eu am auzit de asemenea practici, nu stiu insa daca e o regula.

Saru' mana!

mmc

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns ralnied1 spune:

Eu am o colega care are nunta la Casa Lux--Iasi, pe 30 iulie anul acesta si anul trecut, cand a gasit restaurantul, au facut un contract. Nu stie ea exact ce cuprindea acel contract, dar il avea patronul restaurantului cu care s-a inteles. Si era un formular tipizat. Cu toate acestea, la un moment dat, cei de la sala au vrut (de la ei putere) sa ii mute intr-o duminica pe acestia cu nunta si sa puna pe altii in locul lor, ca erau veniti din strainatate, aveau bani (spaga...). Si asta in ciuda faptului ca exista acel contract semnat in momentul in care ei au dat avansul si s-au inteles asupra datei si a altor conditii. Pana la urma, dupa certuri indelungate, au ramas cum s-au programat ei. Si dupa aceea mergeau o data sau de 2 ori pe luna la restaurant, sa vada daca nu se trezesc iar cu surprize...

E si maine o zi!!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns kriss79 spune:

Si eu am semnat un contract cu cei de la Onyx-Iasi.Subsemn solicit org...la data de, pt un nr de..AChit aconto de ...samd.

http://photos.yahoo.com/darbyshaw79

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ellamiss spune:

Noi nu avem nici un contract.Cand am dat acontul ne-a dat doar o chitanta si o factura pe suma respectiva.

photos.yahoo.com/ellamiss2000

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ralu_trancu spune:

Ce mi-ar fi placut si mie un contract cu restaurantul. Dar cica nu e nevoie ca sunt oameni de cuvand. Da mai mult ma incred eu in contract!

http://community.webshots.com/user/trenurelu

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns catutza spune:

Cel mai bine ar fi sa incheiati un contract cu restaurantul,pentru ca in felul asta aveti garantia ca nu o sa va mute in alta zi,dar si cei de la restaurant au o garantie(si prin faptul ca voi dati avans)ca o sa va prezentati in ziua respectiva pentru fericitul eveniment.catutza

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Raza de soare spune:

Unii dintre noi, cand pornesc sa caute restaurantul pentru nunta, nu stiu ce informatii sa ceara. Asa se face ca se trezesc, dupa semnarea contractului, ca au de platit in plus sau ca meniul este diferit fata de ce au cerut initial.
Asa am pornit si noi... din usa-n usa... cam nestiutori... si am luat aminte la ce ne-au spus unii sefi de sala, mai amabili...
Poate lista de mai jos va va ajuta ( noi am tot adaugat intrebari, pe masura ce taiam din lista cu restaurante ):
- pretul meniului ( se trece in contract )
- va mai creste si daca da, cu cat ? ( de specificat clar in contract )
- avans ( neaparat chitanta, cu semnatura managerului si stampila firmei, iar suma va fi trecuta si in contract )
- nr. de meniuri impuse ( salile mari impun un nr / daca ai mai putini invitati, te baga automat duminica )
- meniul exact si gramajul aproximativ ( e bine sa fie trecute ca o anexa a contractului )
- cate meniuri asigura in plus, daca vin mai multi invitati ( 5 / 10 )
- daca nu vin toti invitatii, meniurile se platesc ( de obicei da, dar sunt si cazuri cand se platesc doar sarmalele )
- ce se aduce de acasa ( bautura, fructe, etc; de trecut in contract faptul ca voi aduceti bautura )
- cafeaua intra in pret
- cate cafele ofera ( de obicei 2, dar si una / deloc )
- pretul include TVA
- unde se pregateste mancarea ( in bucataria rest / lucreaza cu firma de catering )
- se pot vedea bucataria si toaleta
- chirie de sala
- ora maxima de stat
- se plateste in plus, daca depasiti ora si cat
- comision ospatari ( variaza de la 0 la 15 %, de obicei, 10 % )
- se cer bani in plus pentru restul serviciilor ( bucatar, femeie de serviciu ) sau sunt inclusi in cei pt. ospatari
- aranjamente de sala ( husele variaza de la 0 la 2 euro / scaun sau au contracte cu firme specializate, pot / nu aranja cu flori, baloane, etc. sau... te descurci )
- vesela, tacamuri ( atentie sa nu fie ciobite, 2 furculite de-un fel, una de alt fel / macar sa fie la fel la aceeasi masa )
- cati ospatari vor servi ( cam 1 / 15 pers )
- impun formatia lor ( daca au ) / poti aduce tu ce vrei
- muzica se asculta tare sau in surdina ( restaurantele de hotel / cele aproape de locuinte cam impun muzica mai... incetisor, sa nu deranjeze... )
- exista suficiente prize ( daca au formatie, au si prize )
- parcare pt. masinile invitatilor
- daca au terasa, se inchiriaza / este gratuita / iti baga pe gat si consumatorii de rand ( acelasi lucru este valabil si pt. restaurantele cu sali comune )
- daca sala voastra e la etaj, exista intrare separata / deranjati o posibila nunta de la parter

Sper sa va fie de folos invataturile noastre...




Raza de soare

Il iubesc pe cel mai bun !...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Rallu spune:

Noi am semnat 2 chitante cand am dat acontul.

Pe amandoua era specificata suma si in plus:

- pe cea care a ramas la ei scria ca ne obligam sa avem minim 100 de invitati...daca nu, platim diferenta
- pe cea care a ramas la noi scrie ca ei se obliga se ne puna la dispozitie salonul mare la data respectiva (specificata clar).

Amandoua semnate, stampilate si parafate.

Cand am auzit ca deja nu mai sunt locuri la respectivul restaurant pana in octombrie le-am mai facut o vizita ca sa nu ne trezim cu vreo surpriza neplacuta. Era ok. Rezervarea ramasese la locul ei, la data stabilita.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns m_monique spune:

noi nu am avut nici un contract si totul a fost bine.
cand am dat avansul si am stabilit data ne-a dat o chitanta de mana.
meniul l-am stabilit cu 4 saptamani inainte de nunta.
nu am vrut meniul oferit de ei, asa ca am facut un alt meniu, care a costat putin mai mult decat meniul lor. al lor era 22 EUR, iar al nostru a costat 26 EUR.
cand am dat avansul am spus ca vom avea cam 70-80 de persoane.
numarul de persoane final a fost 90. acest numar l-am anuntat miercuri, inainte de nunta.


http://photos.yahoo.com/micumonica

Mergi la inceput