EURO 3 si nu numai

EURO 3 si nu numai | Autor: lu.more

Link direct la acest mesaj

Fratele meu vrea sa-si cumpere o masina de ocazie de aici (din Franta), eventual sa i-o gasim noi si el sa vina s-o ia, sau sa i-o ducem noi pana in Romania.
Problema e ca nu avem nici un habar de unde sa incepem, fiindca am incercat sa ne interesam si-am primit numai informatii contradictorii.
Asadar, aceasta norma EURO 3 (noi stim ca) a intrat in vigoare in 2000-2001. Altii ne spun ca in 2003-2004. Care e adevarul? Paote sa inmatriculeze in Romania o masina fabricata in 2000?
Cum e mai bine, sa vina el de aici si s-o cumpere el direct pe numele lui, sau s-o luam noi si sa i-o vindem/donam in Romania? Eu, cetatean roman cu domiciliul in strainatate, am dreptul sa vand o masina in Romania? Ce intrebari se pun la frontiera (fratelui meu sau mie), in fine... dati-mi, va rog o mana de ajutor, ca nu stiu de unde sa incep!

Multumesc.

.................................................................................
Dragii de noi
.................................................................................
« C’est une grande folie que de vouloir ętre sage tout seul. »
La Rochefoucauld

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns joe spune:

Anul de fabricatie al masinii nu are legatura cu anul de cand a devenit obligatorie norma euro 3 in ro (care parca a fost totusi 1 ian.2003, dar nu sunt sigura) - insa categoric cu 1 ian.2007 va fi obligatoriu euro 4.
Poti gasi masini facbricate in 1999 si care respecta normele euro 3.

ca sa iti faci o idee - intra pe www.rarom.ro - site-ul Registrului Auto Roman - unde la "cum fac" au si o lista cu masini euro 3 - dar atentie! fac si mentiunea ca poti fi absolut sigur numai in urma eliberarii unui certificat de consultanta parca.
Iar important - din experienta altora - este importanta ca pe certificatul masinii sa scrie clar ca e norma euro 3 - in germania exista o norma intermediara - D4 - care nu a fost mereu acceptat de RAR.
Iar - nu stiu cum e in Franta - dar in DE - daca masina o cumperi de la un handler - si este pentru export - nu platesti TVA-ul.
Nu stiu insa exact care sunt formalitatile la vama - intelesem la un moment dat ca trebuie sa platesti TVA - daca masina e produsa in EU nu se aplica accize - si pe urma astepti in orsaul de resedinta pana apare la trezorerie ca platit acel TVA ca sa poti merge sa faci inscrierea - insa cred ca e destul de vaga amintirea mea (mai putin precizarea cu accizele).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Guestus spune:

"Cum e mai bine, sa vina el de aici si s-o cumpere el direct pe numele lui, sau s-o luam noi si sa i-o vindem/donam in Romania?"

daca o cumpara el direct din franta de la un dealer poate sa deduca TVA.

Mergi la inceput