URGENT-CIC suplinitori
Am mai adresat o intrebare asemanatoare cu citeva luni in urma, dar daca pana acum acum mi s-a parut foarte clara legislatia in vigoare, acum parca nu mai inteleg nimic. Situatia mea este urmatoarea: sunt suplinitoare calificata, deci cu contract pina la 31 august 2004 si sunt angajata din 2002(intre timp sunt si studenta la zi pina la 31 septembrie 2004).Voi naste in jur de 30 octombrie si daca acum nu-mi depun un nou dosar de suplinire la inspectorat imi ramin "descoperite" lunile septembrie si octombrie. Care va fi solutia la situatia mea, stiind ca din 1 sept. devin neasigurata? Legea nu prevede nimic in privinta celor neasigurati?!Plata asigurarilor la Casa de pensii este solutia viabila? Cum si cind pot intra in prenatal? Va rog sa imi explicati cit mai detaliat pt. a putea sa am argumente suficiente pentru cei de la CASA, caci nici ei nu stiu ce se intimpla exact(nu am gasit persoana potrivita). Multumesc foarte mult.
Raspunsuri
marius spune:
Situatia ta este un pic la limita trebuie sa recunosc. De principiu la sfarsitul lunii august cand iti expira contractul vei fi in luna a VII-a si vei putea sa soliciti prenatalul. Acesta este considerata perioada asigurata si participa la calculul CIC. Chiar si asa pt CIC trebuie minim 10 luni din ultimele 12 anterioare datei prezumate a nasterii copilului ....si daca ai sa te uiti atenta ai cele 10 luni asigurate chiar si fara prental. Dar ai dreptul si la prenatal. Chiar daca sa zicem ai avea luna septembrie descoperita si doar din octombrie ai intra in prenatal tot sunt 10 luni acoperite in spate, ele nu trebuie sa fie conscutive dar trebuie sa fie minim 10 din ultimele 12. Deci totul e OK in cazul tau. Fii linistita. Prenatalul si postanatalul vor fi mai prost platite insa CIC va fi 6.1 milioane net /luna. Daca intri in prenatal pana la data de 31.08.2004 banii ii vei primi de la scoala atat pt prenatal cat si pt CIC, in caz contrar banii ii vei incasa de la Casa de asigurari.