Va rog frumos, sa ma lamuriti si pe mine intr-o problema,daca se poate.O prietena care este medic stomatolog,si-a deschis de curand un cabinet medical individual(in afara serviciului) si vrea sa stie ce documente contabile ii sunt necesare.Daca angajeaza alti medici,trebuie sa depuna declaratii lunare pt.somaj,CAS,impozit pe salarii?Are nevoie de contabil?Ce evidenta trebuie sa tina?
Mai am o intrebare, daca se poate.Pentru un pensionar, angajat cu contract individual cu timp partial,la calculul impozitului pe salar,se tine cont de deducerea personala si de cheltuielile profesionale?Somajul nu i se mai retine, nu-i asa?
Va multumesc anticipat,
Rica
Raspund la a doua intrebare :
Daca este functie de baza se acorda deducerile personale si cheltuielile profesionale. Somaj nu se retine si nici firma nu plateste.
Incerc sa raspund eu la prima intrebare:
1. Este necesar sa angajeze un contabil
2. Se tine contabilitate, cred, in partida simpla
3. Daca angajeaza alti medici, asistente etc. este necesar sa depuna declaratii lunare pt. CAS, somaj, sanatate, impozit etc.