masina personala versus transport in comun

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Uite o solutie:telegondola .Cica prima ruta este pe Valea colentinei din zona Herastrau pana in Tei.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anya spune:

Traseul meu zilnic e Sos. Iancului - Pipera. Daca merg cu metroul fac 45-60 minute din casa pana in birou. Cu masina fac 20 minute (pe stradute, servesc doar 2 intersectii). Cu tramvaiul 36 fac cam 30 minute si zau ca as merge cu el, dar sunt 2 probleme:
1. vine cam la 20-30 minute (si nu are ore fixe)
2. cand ies seara la 21.00 nu e prea "safe" din cauza anumitor personaje (asta ca sa fiu delicata).
Financiar e mai scump cu masina decat cu meroul/ratb-ul.

Concluzia?, desi aveam carnet de mai bine de 10 ani, de 2 ani de cand trebuie sa fac traseul asta mi-am luat masina si zau ca prefer sa economisesc 80 min zilnic pt copiii mei!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Natasa spune:

De un si jumatate eu si sotul meu folosim bicicleta. El are deja 1500 de km facuti, iar eu vreo mie. Din pacate baietelul meu a inceput gradinita si trebuie dus cu masina si ca atare eu am revenit partial si la masina. Ce va pot spune dupa perioada asta de folosit bicicleta? Am nervii mai relaxati, mai multi bani in buzunar, ajung mai repede unde am treaba si... un fund mai ferm :) Ok, recunosc ca e greu de circulat printre masini, pe trotuare blocate, dar ne-am facut un traseu decent si inca mai speram ca o sa ia si altii exemplul nostru...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Andrada spune:

Ce frumoasa e telegondola din Piatra Neamt si ce oras frumos s-a facut!!!
E superb!
Stie cineva traseul?
A

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns natynic spune:

Adevarul e ca nu stiu cum s-ar putea rezolva cu toate firele, cablurile, tot ce atarna pe sus prin Bucuresti -ca altfel chiar mi s-ar parea o idee faina telegondola...si de-a dreptul romantica!

Naty
mamica Iuliei Elena-esenta tare in sticluta mica (30.01.2008)
DA-I DOAMNE MINUNII MELE SANATATE, MINTE SI NOROC!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dori spune:

Citat:
citat din mesajul lui capcaunul

Citat:
citat din mesajul lui loryi1974
Mi se pare aiurea pusa intrebarea. Din rspunsurile primite deduc ca majoritatea ar merge cu ratb-ul dar nu se poate din diverse motive.Daca ar renunta mai multi la folosirea masinilor personale in practica,nu in teorie traficul ar fi mai lejer si ratb-ul ar merge mai bine.Si,de cele mai multe ori,nu autobuzele blocheaza centrul intersectiei ci celelalte masini,creand haos.

Nu ai dreptate! Si iata de ce: desi nimeni nu blocheaza tunelele de metrou, metroul circula rar si este foarte aglomerat in orele (multe) de varf.
Transportul in comun este subdimensionat. Ar fi nevoie cel putin de dublarea tuturor mijloacelor de transport in comun si injumatatirea intervalului dintre plecarile de la cap de linie a metrourilor/autobuzelor/troleelor/tramurilor/microbuzelor. Cel putin!
Primaria sa ofere mai intai alternative pertinente si abia dupa aceea sa se planga de soferii care blocheaza intersectiile!


La ce densitate a populatiei are Bucurestiul in prezent, pentru infrastructura existenta, nu exista solutii. Singura solutie ar fi transportul in comun de mare capacitate - adica metrou si tramvai(SI, nu sau). Dar credeti ca se mai poate extinde reteaua de metrou, dupa atatia ani in care totul s-a dezvoltat haotic si s-a construit la suprafata fara nici un fel de control si strategie? Va puteti inchipui ca Bucurestiul va putea avea o retea de metrou cu densitatea comparabila cu densitatea retelelor de metrou din Paris sau Viena? Si in Bucuresti densitatea populatiei este de doua ori mai mare decat densitatea populatiei din Paris.

S-ar putea ameliora doar anumite probleme. Si inainte de a investi in metrouri si autobuze, ar trebui investit mai intai in educatia oamenilor. Ar fi multe de discutat (dar mi s-a terminat pauza si oricum nu ar ajuta la nimic discutiile pe un forum).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Bedrosmart spune:

Solutii exista si ele au fost aplicate in alte capitale aglomerate ale lumii, de altfel mult mai aglomerate decat Bucurestiul:
1. transportul in comun mult mai ieftin decat masina personala - cum? prin scumpirea parcarilor din oras, in special din centru. In Amsterdam, ca sa dau un exemplu, lumea merge pe bicicleta pentru ca nu-si permite sa se duca cu masina zilnic la serviciu, parcarea costa cam 6 euro pe ora (nu pe zi, atentie) in centrul orasului. De asemenea, nu prea exista locuri de parcare gratuite (nici chiar pe marginea trotuarului), iar neplata parcarii se pedepseste cu amenzi substantiale.
2. crearea unei zone in centrul orasului in care sa fie interzis accesul masinilor, cu exceptia transportului in comun si a taxiurilor
3. inmultirea parcarilor supraetajate (dar, repet, ele nu vor putea fi folosite ca sa te duci zilnic la serviciu cu masina, ar fi prea scump)
4. inmultirea substantiala a numarului autobuzelor, troleibuzelor etc.
5. crearea si respectarea benzii dedicate transportului in comun - de ex. in Dublin am vazut sosele foarte aglomerate, chiar ambuteiaje, dar absolut nici o masina nu circula pe banda pentru autobuze sau pe cea dedicata biciclistilor - amenzi foarte mari, politisti care controleaza o groaza
6. extinderea retelei de metrou si marirea numarului de garnituri de metrou

Astea sunt doar primele care mi-au venit in minte (am vazut ca unele au fost amintite si de alti forumisti, mai sus).

Nicaieri oamenii nu se duc la serviciu cu bicicleta sau cu autobuzul de placere, oricine si-ar dori sa mearga in confortul propriului automobil, dar autoritatile locale aplica masuri care sa impiedice tendinta asta, in special masuri coercitive.
E adevarat, multe masuri de mai sus COSTA o groaza de bani, dar de undeva ar trebui sa se inceapa, nu? Cata vreme nu se ia absolut nici o masura pentru imbunatatirea traficului, nici macar banala aplicare a amenzii pentru blocarea circulatiei intr-o intersectie, ce pretentii sa avem?

Eu am deocamdata noroc, adica pot merge pana la serviciu cu un autobuz care circula onorabil (cu exceptia zilelor caniculare, cand e jale daca nu prinzi o masina dotata cu AC). Dar n-as avea curajul sa ma mut la marginea sau in afara orasului, cred ca e cumplit, mai ales daca lucrezi undeva mai central.

Bedrosmart

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CristinaT spune:

Citat:
citat din mesajul lui loryi1974
Si,de cele mai multe ori,nu autobuzele blocheaza centrul intersectiei ci celelalte masini,creand haos.


Parerea mea este ca nu masinile blocheaza intersectiile ci tramvaiele ale caror trasee sunt astfel gandite incat sa incurce si mai mult circulatia. De asemena incurca circulatia si autobuzele - troleibuzele care au statii imediat dupa intersectie astfel incat o banda este blocata, masinile nu au unde sa intre automat se blocheza intersectia. Oricum in topul meu sunt tramvaiele... au fost nume facute sa incurce...

www.babiesonline.com/babies/o/oana/" target="_blank"> 8 ani .... La multi ani!




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CristinaT spune:

Citat:
citat din mesajul lui bertha
Va rog sa priviti masinile din trafic si sa remarcati ca in majoritatea se gaseste o singura persoana.


si ce daca ??? ce importanta are ca este o persoana sau 10??? sunt mai putini in autobuz??? daca locuiesc singura ce trebuie sa fac sa ies din casa cu vecinii???

www.babiesonline.com/babies/o/oana/" target="_blank"> 8 ani .... La multi ani!




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CristinaT spune:

Citat:
citat din mesajul lui Bedrosmart
5. crearea si respectarea benzii dedicate transportului in comun - de ex. in Dublin am vazut sosele foarte aglomerate, chiar ambuteiaje, dar absolut nici o masina nu circula pe banda pentru autobuze sau pe cea dedicata biciclistilor - amenzi foarte mari, politisti care controleaza o groaza


asta cred ca este singura care nu se poate realiza... majoriatea stardutelor au o sg banda pe sens...

www.babiesonline.com/babies/o/oana/" target="_blank"> 8 ani .... La multi ani!




Mergi la inceput