Ajutor - zbor anulat
Va rog frumos sa ma ajutati cu o informatie...
Sunt plina de nervi. Tocmai am primit un e-mail de la MyAir, compania de zbor la care facusem rezervare sa plecam la Paris, - rezervare facuta din ianuarie pentru august - in care ma anunta ca le pare rau dar au anulat zborul de intoarcere.
Imi spun ca imi vor da banii inapoi pentru zborul de intoarcere, nu si pentru cel de plecare. Cu alte cuvinte imi vor da inapoi ceva in jurul a 30% din costul biletului. Si nu imi ofera alternativa de a alege alta data de zbor. Sau daca aleg alta data de zbor platesc pretul actual al biletului, care este de vreo trei ori mai mare decat am platit eu initial.
Stiu ca a mai fost cineva care s-a intalnit cu situatia asta, am citit mai demult subiectul dar nu il gasesc acum.
Cum fac sa imi recuperez banii integral?
Multumesc tare mult,
Raspunsuri
Fomalhauti spune:
Of, eu am zburat cu MyAir si am fost multumita. Dar eram intr-o agentie de voiaj si a venit o persoana disperata, cauta un bilet pentru Barcelona. Avusese bilet la MyAir si ei anulasera complet cursele pentru Barcelona. Ii dadusera banii inapoi. Mi s-a parut complet anormal, mi sa parea normal sa-i asigure ei cursa cu alta companie. M-am gandit cum ar fi daca mi-ar anula mie cursa (alta companie, tot low-cost) dupa ce am platit toata cazarea si chiar nu as fi avut diferenta de bani....
On topic: suna la Oficiul pentru Protectia Consumatorului si intreaba acolo ce poti face, eventual depune o reclamatie la ei.
Citeste contractul cu MyAir, probabil scrie in el ca nu raspund ....de nimic. Dar tu suna oricum la Protectia Consumatorului, e anormal ce fac in orice caz....
irinai spune:
Nu pot sa sun la protectia consumatorului, ca am facut rezervarea pe internet, iar sediul companiei este in Italia. Cei din Romania nu au nici o treaba...
Pana la urma mi-au spus sa sun la Call Center-ul lor din Londra si m-au lasat sa imi aleg o alta data de zbor, fara sa platesc nimic in plus. Dupa ce m-au tinut 10 minute pe fir, ca erau operatorii ocupati. Pe banii mei...
Dar mi-am promis ca nu mai zbor in viata mea cu companii low -cost.
Fomalhauti spune:
Ma bucur pentru tine si multumesc ca ai povestit cum s-a rezolvat. Ma interesa fiindca eu voi continua sa zbor cu low cost in primul rand fiindca sunt low cost si in al doilea rand fiindca am patit o figura urata de tot cu Taromul, care nu era si nu e deloc low cost.
carmen77 spune:
Pai cu Taromul suntem si noi patit rau de tot . Ajunsi in Bucuresti dupa un zbor transatlantic de 9 ore, am aflat ca biletele achitate cu 5 luni in urma pe internet pe ruta Bucuresti-Suceava erau INUTILE, pentru ca zborul fusese anulat si nimeni nu se obosise sa ne spuna si noua! Asta in conditiile in care eram cu 2 copii mici dupa noi, unul de 4 ani si altul de 6 luni! Rezolvarea lor a fost ca ne-au dus pana la Bacau, ca pana acolo aveau zbor, si apoi am fost pe cont propriu! . Asa ca ... never again Tarom !
POZE NOI
Carmen si Matei Gabriel + Marc David
Lolilo spune:
problema pleaca de la faptul ca in general omul mai putin "well travelled" si aici nu ma refer doar la romani, cosidera un bielet de avion drept un bilet de autobuz si deci nu acorda atentia cuvenita nici cand se grabeste sa plateasca cea mai competitiva promotie nici cand ala de la emiteri ii baga pe gat "terms and conditions" nici chiar cand ii spune clar, "scrie nr de referinta, nr de bilet, datele de zbor si nu uita sa-ti cumperi asigurare de calatorie". ca sa intelegi cum o linie aeriana low cost sau schedule functioneaza si isi permite sa-ti spuna "am anulat zborul, iti returnam banii, pa" trebuie sa faci vreo 3, 4 ani de commercial aviation sau sa studiezi IATA rules and regulations.
altfel, mult mai simplu va descurcati cu TRAVEL INSURANCE- cuvantul magic.
alt cuvant magic; reconfirmarea zborurilor, 24-72h inainte de fiecare zbor.
deci; travel insurance + reconfirmarea zborului = vacanta placuta.
Fomalhauti spune:
"Travel Insurance" este acelasi lucru cu "asigurarea storno"? Sau e altceva? Asigurarea storno ti se ofera in Romania atunci cand cumperi un pachet complet de la o agentie sau cazare. Eu am cumparat pentru vara aceasta de la o agentie cazare si bilet de avion dar separat. La cazare m-a intrebat daca vreau asigurare storno, dar la avion nu m-a intrebat.
Am intrebat cu alta ocazie la MyAir ce se intampla daca vreau sa schimb biletele si nimeni, niciodata nu mi-a spus de asigurare storno pentru bilete de avion....
Lemoni spune:
Pei nu ai prea multe de facut. ori alegi data care ei ti-au dat-o ori ceri bani inapoi pe tot biletul .De asta exita travel agency dar multa lume nu intelege.Sau asigurare!
adelaki spune:
quote:
Initial creeata de irinai
Va rog frumos sa ma ajutati cu o informatie...
Sunt plina de nervi. Tocmai am primit un e-mail de la MyAir, compania de zbor la care facusem rezervare sa plecam la Paris, - rezervare facuta din ianuarie pentru august - in care ma anunta ca le pare rau dar au anulat zborul de intoarcere.
Imi spun ca imi vor da banii inapoi pentru zborul de intoarcere, nu si pentru cel de plecare. Cu alte cuvinte imi vor da inapoi ceva in jurul a 30% din costul biletului. Si nu imi ofera alternativa de a alege alta data de zbor. Sau daca aleg alta data de zbor platesc pretul actual al biletului, care este de vreo trei ori mai mare decat am platit eu initial.
Stiu ca a mai fost cineva care s-a intalnit cu situatia asta, am citit mai demult subiectul dar nu il gasesc acum.
Cum fac sa imi recuperez banii integral?
Multumesc tare mult,
Si eu am cumparat bilete de pe internet de la My Air si apoi m-au anuntat ca au schimbat orele, astfel incat ajungeam acolo noaptea si ma intorceam dimineata f. devreme. Am cerut sa imi ramburseze banii cf. regulamentului 261/2004, art. 8.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2004:046:0001:0007:EN:PDF
Right to reimbursement or re-routing
1. Where reference is made to this Article, passengers shall
be offered the choice between:
(a) — reimbursement within seven days, by the means
provided for in Article 7(3), of the full cost of the ticket
at the price at which it was bought, for the part or
parts of the journey not made, and for the part or parts
already made if the flight is no longer serving any
purpose in relation to the passenger's original travel
plan, together with, when relevant,
— a return flight to the first point of departure, at the
earliest opportunity;
nu stiu cum se aplica in cazul tau, normal ar fi sa iti dea toti banii inapoi intrucat zborurile nu mai servesc scopului initial al calatoriei.
Protectia consumatorului nu face nimic, eu am reclamat faptul ca mi-au oprit o taxa de administrare de 11euro si nici acum nu am primit raspuns, desi teoretic exista un centru european al protectiei consumatorului ca sa reclami produsele/serviciile din alte state UE.
Adela si bebe Darius (7.11.2007)
geniest spune:
quote:
Originally posted by Lolilo
problema pleaca de la faptul ca in general omul mai putin "well travelled" si aici nu ma refer doar la romani, cosidera un bielet de avion drept un bilet de autobuz si deci nu acorda atentia cuvenita nici cand se grabeste sa plateasca cea mai competitiva promotie nici cand ala de la emiteri ii baga pe gat "terms and conditions" nici chiar cand ii spune clar, "scrie nr de referinta, nr de bilet, datele de zbor si nu uita sa-ti cumperi asigurare de calatorie". ca sa intelegi cum o linie aeriana low cost sau schedule functioneaza si isi permite sa-ti spuna "am anulat zborul, iti returnam banii, pa" trebuie sa faci vreo 3, 4 ani de commercial aviation sau sa studiezi IATA rules and regulations.
altfel, mult mai simplu va descurcati cu TRAVEL INSURANCE- cuvantul magic.
alt cuvant magic; reconfirmarea zborurilor, 24-72h inainte de fiecare zbor.
deci; travel insurance + reconfirmarea zborului = vacanta placuta.
Cum se face reconfirmarea zborului ? Varianta on-line ma intereseaza.
www.andreialmeu.piczo.com