Copii nascuti la final de mileniu (1999 - 2000)

Raspunsuri - Pagina 23

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns trina spune:

Stimata doamna ,
Va raspund in calitate de parinte al unuia dintre copii de la 97 care a fost la nationala anul trecut si in anii precedenti.
Inainte de a lansa acuzatii trebuie sa cititi cu atentie listele cu punctajele inainte si dupa contestatii (inca mai sunt afisate la sc. 36). De la scoala 97 cei cinci care au fost anul trecut la nationala (nu doresc aici sa dau nume dar puteti sa verificati)au luat inainte de contestatii 23, 21, 19, 19, 16 iar dupa contestatii punctajele au fost 25, 23, 20, 19, 16. Bineinteles ca erau de asteptat rezultatele lor mai bune decat ale altora in conditiile in care (dupa cum sunteti informata) se pregatesc sistematic numai pentru performanta la matematica.
Nu doresc sa intru in nici un fel de polemica cu dvs. din moment ce confundati nume si punctaje.Probabil va refereati in mesajul postat la alti doi participanti la nationala (dar nu de la sc. 97) care dupa contestatii au primit 14p si s-au calificat. De 3 ani de cand citiva dintre copii de la 97 se califica la nationala am auzit in diverse randuri povesti cu subiecte stiute dinainte s.a.m.d. Daca ati urmarit concursurile de matematica in general, v-ati putut da seama ca si-au demonstrat valoarea de nenumarate ori(inclusiv la nationale si baraje).
Va doresc sa va lamuriti cat mai curand si poate sa va cereti si scuze pentru acuzele aduse.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

1. copiii mentionati nu sunt de la 97. Cunosc valoarea copiiilor de nationala de la aceasta scoala si pot trece peste faptul ca, in mod straniu, de data aceasta au rezolvat una dintre probleme cu o zi inainte (ei au spus asta!). Nu contest valoarea profesorului Olteanu, ci ma deranjeaza unele practici care nu au ce cauta in lumea olimpicilor. Deci, va cer scuze doar pentru ca nu m-am exprimat clar.
2. Comparati listele initiale din sectorul 2 (si o puteti face si pentru sectorul 1) cu cele finale. Ori profesorii au fost de o incompetenta uluitoare, ori copiii atat de geniali incat nu au putut fi intelesi.
3. Nu inteleg de ce sunteti atat de uluita de cele ce am scris. Cunoasteti mai bine decat mine in ce s-a transformat concursul Arhimede, iar schimbul de subiecte este un joc pe care il cunosc macar cei din bransa. Consider ca este un mare pacat sa deformezi caracterul unui copil care poate schimba lumea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gabib spune:

Istoria se repeta...
Aceeasi situatie a fost anul trecut la clasa a V-a, tot la sectorul 4 - caci acolo s-au concentrat toti matematicienii din Bucurrsti. Au fost elevi care au primit in urma contestatiilor un plus de 12 pct. Gratie acestui punctaj (luat in calcul la departajare la municipiu), elevii a ajuns la faza nationala.
Copiii sunt buni, muncesc, dar fara acest " mic ajutor" nu ajungeau la nationala.

Asa inteleg "spiritul olimpismului" profesorii, parintii, institutiile implicate in organizare; copiii sunt la mana profesorului...

Ma intreb: ce fel de masuri s-au luat impotriva profesorilor corectori, care au acordat punctajul mult diminuat?
Sau: care e nota reala a lucrarii, prima, sau cea obtinuta in urma contatatiei?

Ma dezgusta astfel de practici si persoanele care ii invata pe cei mici sa "fure" pentru a obtine ce isi doresc.

Pacat de munca...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

In situatia de fata corectorii initiali sunt fosti olimpici nationali deci este exclus sa nu fi intuit intentia de rezolvare a elevului.
Exista o scuza in favoarea atitudinii: cel putin la clasele mai mari copiii trecuti printr-o nationala sunt copii lucrati dirijat, copii inteligenti si dornici sa se afirme. Lucreaza pe teme "cam tot ce s-a dat". Asta inseamna ca pot intalni cu o sansa de 70% probleme de tip vazut si aprofundat. De la un anumit punct ei incep sa mixeze metode de rezolvare si inoveaza. In cazul unei pb de tip neintalnit cei mai multi se comporta aidoma colegilor lor, la fel de inteligenti, dar nelucrati (aici ma refer la lucru sustinut si monitorizat). In situatia asta, in vederea nationalei, cei care se ocupa de ei prefera sa ajusteze notele celor care au mai fost la nationala pentru ca acolo ei sunt competitivi (pot avea un rezultat pozitiv cu sanse mari).
Bun, dar sunt si copii care au nevoie de sanse egale pentru a tasni.

Cat despre anul trecut la sector au fost unele erori (cel putin la clasa a saptea, unul dintre subiecte a fost evaluat de la 0 la 7 puncte nu de la 0 la 10 puncte - greseala echipei de corectare....desi, eu n-am inteles nici atunci: greseste prima corectura dar si a doua doarme? Sau in mod real nu exista decat o singura corectura?).

Nu am un copil care sa se simta dedicat matematicii. Nici nu o presez (tocmai pentru care am avut colegi cu premii la olimpiadele internationale care nu s-au afirmat ulterior in matematica sau conex, precum si colegi care nu au participat in preuniversitar la nicio competitie si astazi sunt cercetatori in elita internationala). Dar e urat....

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

este absolut senzational ce se intampla la olimpiada de matematica!!! E clar ca exista copii geniali, neintelesi de catre profesori nici la sector, nici la municipiu.... Profesorii evaluatori sunt absolut depasiti daca reusesc sa anuleze rezolvari aproape perfecte. Cum poate fi o rezolvare de 1p si in acelasi timp de 6,5p???

Mergi la inceput