Probleme cu BCR

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Lona spune:

Din pacate, acest Piedone este doar un personaj spectaculos, care nu are nici o legatura cu Autoritatea Nationala pentru Protecta Consumatorilor, ci are o asociatie neguvernamentala, care de la 1 ianuarie nu mai are nici un drept de control, ci doar de promovare a drepturilor consumatorilor.
Sfatul meu este sa trimiti un memoriu la ANPC, eventual cu copii dupa acte.
iti trimit materialul mai taryiu, cand ajung acasa.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alma spune:

Am patit-o si eu cu BCR si am aflat cat jupoaie clientii cand aleg alta banca in detrimentul lor. Mi-am facut un credit de refinantare a unui credit ipotecar contractat la BCR in 2005 pentru ca ma usca dobanda la euro. Mi-au luat pe o adresa catre banca refinantatoare, in care specificau ca sunt de acord cu refinantarea, 50 de euro!! Am crezut ca nu aud bine. Figurez si eu in CRB cu cateva luni intarziere tot pentru sume mici, pe un card la BRD, insa au fost banci care mi-au acordat credit si cu aceasta restanta, tinand cont ca suma era mica.

_
Poze noi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alma spune:

Angelique, ai tot dreptul sa le faci plangeri peste plangeri, n-au nici o scuza ca figurezi restanta cand tu ti-ai achitat ratele la timp.

In cazul tau, Papadia, nu stiu daca se poate face ceva. Creditele au fost contractate pe numele tau, respectiv al sotului. Ca cine trebuia sa plateasca ratele, nu le-a platit, asta e regretabil, dar nu e vina bancii.

_
Poze noi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AngeliquedeS spune:

S-a rezolvat!

Cu nenorociti de genul acesta nu reusesti decat daca ii ameninti cu judecata si cu un scandal monstru in presa. petitiile mele si la sediul central, si la Avocatul Poporului, audienta la jurisul institutiei i cele doua petitii depuse la ei cu amenintarea ca daca nu mi se rezolva situatia in 2 zile ii actionez in instanta au dat rezultat.

Azi am fost sunata de la BCR si mi s-a spus ca in urma anchetei intreprinse s-a constatat ca am dreptate si ca voi fi scoasa din baza de date a datornicilor. Maine la ora 12 au spus ca ma asteapta sa imi dea si un document in mana si tot maine pe vremea asta nu voi mai figura ca datornic. Deci se poate! trebuie numai sa nu ne lasam noi calcati in picioare! Multumesc mult pentru incurajari!

Pupici
Angelique
noi 2, poze, povestea nuntii, luni de miere...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lona spune:

Am trimis textul, Angelique, ma bucur ca s-a rezolvat intre timp.
Imi pare rau ca e deteriorat mesajul meu, daca ar putea cineva sa-l "repare" - poate ar fi de folos.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AngeliquedeS spune:

Lona, multumesc mult. Fiindca ti-ai dat acordul, am "reparat" si textul, asa ca iata-l:

Uite si ce controleza ANPC:

Respectarea prevederilor Legii nr. 289/2004 din 24/06/2004 privind regimul juridic al contractelor de credit pentru consum destinate consumatorilor, persoane fizice
3. respectarea art.4 din lege (se va avea in vedere art.3 si din Norma), calculul DAE (nerespectarea dispozitiilor art. 4 se sanctioneaza cu amenda de la 10000 lei la 25000 lei)
«Art. 4.- (1) DAE, care face echivalenta, la nivelul unui an, între valoarea curenta a tuturor angajamentelor sub forma unor împrumuturi, rambursari si cheltuieli existente sau viitoare, acceptate de catre creditor si de beneficiarul creditului, se calculeaza în conformitate cu formula prevazuta în anexa nr. 2.
(2) Pentru calculul DAE se determina costul total al creditului la consumator astfel cum este definit la art. 2, cu exceptia urmatoarelor costuri:
a) cheltuielile platibile de împrumutat pentru nerespectarea unuia dintre angajamentele sale stipulate în contractul de credit;
b) costurile, altele decât pretul de cumparare, în cazul cumpararii de bunuri sau servicii, pe care consumatorul este obligat sa le plateasca, indiferent daca plata se face în numerar sau pe credit;
c) costurile necesare pentru transferul fondurilor si costurile de mentinere a unui cont în care se înregistreaza platile efectuate cu titlu de rambursare a creditului, plata dobânzilor si a altor costuri, cu exceptia cazului în care consumatorul nu dispune de libertate de alegere în materie si daca aceste costuri sunt disproportionat de mari; aceasta prevedere nu se aplica la costurile pentru încasarea acestor rambursari sau plati, indiferent daca plata se face în numerar sau în alt mod;
d) costurile referitoare la cotizatiile datorate cu titlu de înscriere ca membru în asociatii sau grupari si care rezulta din acorduri distincte de contractul de credit, chiar daca aceste subscrieri influenteaza conditiile de credit;
e) cele legate de asigurari sau garantii; sunt însa incluse costurile destinate a asigura creditorului, în cazul decesului, invaliditatii, îmbolnavirii sau somajului consumatorului, rambursarea unei sume egale sau inferioare valorii totale a creditului, inclusiv dobânzile care se aplica si alte costuri, si care sunt impuse de creditor ca o conditie pentru acordarea creditului. (Se coroboreaza cu Art. 3 din Norma. - În întelesul prevederilor art. 4 alin. (2) lit. e) din lege, se vor include în calculul dobânzii anuale efective, denumita în continuare DAE, costurile la consumator legate de asigurarile împotriva riscului de neplata în cazul decesului, invaliditatii, îmbolnavirii sau somajului consumatorului (de exemplu, asigurarile de viata si altele asemenea), în masura în care acordarea creditului presupune si este conditionata de încheierea unor astfel de asigurari.)
(3) DAE se calculeaza în momentul încheierii contractului de credit, cu respectarea dispozitiilor art. 5.
(4) Calculul DAE se efectueaza avându-se în vedere urmatoarele prezumtii:
a) respectivul contract de credit va ramâne valabil pentru perioada prevazuta în contractul de credit, convenita de catre parti;
b) partile contractului îsi vor îndeplini obligatiile contractuale la termenele si la datele stipulate în contract.
(5) În cazul contractelor de credit care contin clauze ce permit modificarea ratei dobânzii si a valorii sau nivelului altor costuri continute în DAE, dar care nu pot fi cuantificate la data calcularii, DAE se calculeaza prezumându-se ca aceste valori vor ramâne fixe si se vor aplica pâna la finalul contractului de credit.
(6) Pentru calcularea DAE pot fi luate în considerare urmatoarele ipoteze de calcul, dupa caz:
a) în cazul în care contractul nu stipuleaza o limita a creditului, valoarea creditului acordat se considera egala cu echivalentul în lei al sumei de 2.000 euro;
b) în cazul în care nu este stabilit un calendar de rambursare si daca acesta nu reiese din clauzele contractului si din mijloacele de rambursare a creditului acordat, durata creditului va fi considerata ca fiind de un an;
c) daca nu se specifica altfel, în cazul în care contractul prevede mai mult decât o singura data de rambursare, creditul va fi acordat, iar rambursarile se vor face la cea mai apropiata data prevazuta în contract.

4. respectarea art.5 din lege (se va avea in vedere si art. 4 din Norma) – publicitatea (nerespectarea dispozitiilor art. 5 se sanctioneaza cu amenda de la 5000 lei la 10000 lei).
Art. 5 din lege - În orice anunt publicitar si în orice oferta pentru un contract de credit destinat consumatorilor, afisate în locuri publice, prin care o persoana declara ca acorda un credit sau intermediaza încheierea unui contract de credit si prin care se indica o dobânda sau orice alte cifre referitoare la costul creditului, trebuie sa se mentioneze DAE, în mod clar si inteligibil.

Art. 4. din Norma- Obligatia legala prevazuta la art. 5 din lege privind publicarea DAE se aplica în cazul acelor produse pe care creditorul sau intermediarul de credit le promoveaza public si în situatia în care oferta publica este însotita de date referitoare la nivelul dobânzii sau al oricaror alte costuri ale creditului.
În vederea respectarii obligatiei de a mentiona DAE "clar si inteligibil", se vor adopta urmatoarele masuri: cifrele/literele prin care se exprima DAE vor avea aceeasi dimensiune, caracter sau culoare si pe aceeasi culoare de fond cu literele/cifrele prin care este afisat pretul bunului respectiv, cu mentionarea sumei si perioadei pentru care este calculata DAE (6 luni, 12 luni, 18 luni etc.).
Culoarea de fond a suportului pe care este prezentata oferta sau anuntul publicitar pentru un contract de credit pentru consum destinat consumatorilor, persoane fizice, trebuie sa permita ca informatiile respective sa fie lizibile.
Prin oferta sau anunt publicitar pentru un contract de credit pentru consum destinat consumatorilor, persoane fizice, prezentat în locuri publice, se întelege informatiile puse la dispozitie consumatorilor prin utilizarea afisajelor de orice fel, ca de exemplu: mecanice, electronice, digitale, mijloace audio/video sau altele asemenea, care sa contina cel putin elementele prevazute la art. 5 din lege.
Scopul comercial al informatiilor oferite consumatorilor trebuie sa fie expus clar, prin folosirea limbajului obisnuit, atât în prezentarile scrise, cât si în cele audio si/sau video.
Informatiile privind contractele de credit pentru consum nu trebuie sa induca în eroare consumatorii prin utilizarea unor expresii tehnice sau specifice unui anumit domeniu financiar bancar, prin utilizarea de prescurtari sau initiale ale unor denumiri, cu exceptia celor prevazute de lege sau de limbajul obisnuit. »

5. respectarea art.6 – informatiile prezentate consumatorului de catre creditor inainte de incheierea contractului (nerespectarea dispozitiilor art. 6 se sanctioneaza cu amenda de la 10000 lei la 25000 lei)
« Art.6 - Înainte de încheierea contractului, creditorul:
a) are obligatia sa prezinte contractele de credit pe care le ofera, tipul si suma totala a creditului cele mai adecvate, luând în calcul situatia financiara a consumatorului, avantajele si dezavantajele asociate cu produsul propus, precum si scopul creditului;
b) trebuie sa prezinte consumatorului informatiile exacte si complete necesare privind contractul de credit avut în vedere;
c) trebuie sa informeze consumatorul despre documentatia de credit necesara acordarii unui credit, documentatie care trebuie sa cuprinda cel putin:
1. situatiile financiare curente ale solicitantului de credit si ale oricarui garant al acestuia, inclusiv proiectia fluxurilor financiare pentru perioada de rambursare a creditului si de plata a dobânzilor;
2. o descriere a modalitatilor de garantare pentru plata integrala a datoriei si, dupa caz, o evaluare a bunurilor care fac obiectul garantiei;
3. o descriere a conditiilor creditului, cuprinzând valoarea creditului, valoarea DAE, rata dobânzii, schema de rambursare si obiectivul debitorului sau scopul pentru care a solicitat creditul. »

6. respectarea art.9 din lege (se va avea in vedere si art.6 din Norma) – informatiile furnizate consumatorilor în scris, cel târziu în momentul încheierii contractului de credit (nerespectarea dispozitiilor art. 9 se sanctioneaza cu amenda de la 10000 lei la 25000 lei)
Art. 9 (1) În cazul contractelor de credit prevazute la art. 3 alin. (1) lit. f), consumatorul trebuie sa fie informat, în scris, cel târziu în momentul încheierii contractului de credit, cu privire la:
a) plafonul creditului, daca exista;
b) dobânda anuala si costurile aplicabile de la data încheierii contractului de credit, precum si conditiile în care acestea pot fi modificate;
c) procedura prin care contractul de credit înceteaza.
(2) Consumatorul trebuie sa fie informat, în scris, despre orice modificare survenita pe durata contractului de credit asupra dobânzii anuale sau a costurilor intervenite ulterior datei semnarii contractului de credit, în momentul în care intervine aceasta modificare. Aceasta informare se face prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau prin intermediul unui extras de cont ce se furnizeaza consumatorului în mod gratuit.
(Alin 2 al art 9 din lege Se coroboreaza cu art. Art. 6. din Norma- Prevederile art. 9 alin. (2) din lege se aplica doar în cazurile contractelor de credit pentru consum destinate consumatorilor, persoane fizice, acordate sub forma de avans în cont curent (linii de credit), altele decât cele acoperite printr-un instrument de plata tip carte de credit, prevazute la art. 3 alin. (1) lit. f) din lege, si în cazul facilitatilor de tip "descoperit de cont" acceptate tacit, atunci când acestea se prelungesc peste o perioada de 3 luni, prevazute la art. 9 alin. (3) din lege.
Informarea consumatorului asupra oricarei modificari în ceea ce priveste dobânda anuala sau celelalte costuri intervenite ulterior datei semnarii contractelor de credit prevazute mai sus se va face cel târziu pâna la data la care creditorul dispune intrarea în vigoare a deciziei interne de punere în aplicare a hotarârii organului de conducere colectiva care a stabilit noile dobânzi anuale sau costuri asociate. Dobânda anuala prevazuta laart. 9 din lege este dobânda stabilita de creditor potrivit normelor interne.
Comunicarea dobânzii anuale în forma stabilita de creditor nu îi exonereaza pe creditori si intermediarii de credit de la obligatia legala de a informa consumatorul si asupra tuturor celorlalte costuri generate de încheierea contractului de credit.)
(3) Informatiile scrise prevazute la alin. (1) si (2) sunt furnizate consumatorului si în cazul descoperirilor de cont acceptate tacit, atunci când acestea se prelungesc peste o perioada de 3 luni. »

7. respectarea art.7 din lege (se va avea in vedere si art.5 din Norma) - privind forma contractului
Art. 7. din lege - Contractele de credit vor fi redactate în scris, pe hârtie sau alt suport durabil, în cel putin doua exemplare, fiind remis câte un exemplar original fiecarei parti contractante.
(Art. 5. din Norma - În întelesul art. 7, contractele de credit pentru consum vor fi redactate în scris, pe hârtie sau pe alt suport durabil, în cel putin doua exemplare, inclusiv anexele contractului, fiind remis câte un exemplar original fiecarei parti contractante.
Contractul de credit pentru consum trebuie sa fie usor de citit, iar în ceea ce priveste tipul si marimea caracterelor utilizate se recomanda creditorilor sa utilizeze aceeasi marime pentru literele si cifrele din întregul document atât pentru clauzele contractuale, cât si pentru notele de subsol ale paginii ori trimiterile la alte documente sau specificatii în text, de orice natura ar fi acestea.
Culoarea de fond a hârtiei sau a suportului durabil pe care este redactat contractul de credit pentru consum trebuie sa permita contractului sa fie lizibil.
Prin suport durabil se întelege orice instrument care permite consumatorului sa stocheze informatiile adresate acestuia, astfel încât sa fie accesibile atât timp cât este necesar si sa poata fi reproduse fara modificari.)

8. respectarea art.8 privind continutul contractului, inclusiv clauzele minimale mentionate in Anexa 1 la lege, cu precizarile de la art. 13 si 14 din Norma (nerespectarea dispozitiilor art. 8 se sanctioneaza cu amenda de la 10000 lei la 25000 lei).
Anexa 1-CLAUZE MINIMALE OBLIGATORII ale contractelor de credit, în functie de obiectul fiecaruia
1. Contracte de credit având ca obiect finantarea furnizarii de bunuri sau servicii:
a) o descriere a bunurilor sau a serviciilor care fac obiectul contractului;
b) pretul platibil în numerar si pretul de plata în virtutea contractului de credit;
c) valoarea avansului, daca exista, numarul si valoarea platilor esalonate si data scadentei lor ori metoda care se utilizeaza pentru determinarea fiecaruia dintre aceste elemente, daca ele sunt necunoscute în momentul încheierii contractului;
d) o precizare a dreptului consumatorului la o reducere, în conformitate cu art. 11 din lege, în cazul rambursarii anticipate;
e) identitatea proprietarului de bunuri (daca transferul de proprietate la consumator nu se face imediat) si conditiile în care consumatorul devine proprietar;
f) precizari privind eventualele garantii necesare;
g) indicarea termenului eventual de reflectare (indicarea unui termen de gratie în vederea analizarii oportunitatii creditului);
h) indicarea asigurarii sau asigurarilor eventual necesare si, daca alegerea asiguratorului nu este lasata la latitudinea consumatorului, costul acestora;
(La lit.h se va avea in vedere Art. 14.din Norma - În întelesul prevederilor pct. 1 lit. h) din anexa nr. 1 la lege, se considera ca, în cazul în care alegerea asiguratorului nu este lasata la latitudinea consumatorului, creditorul este obligat sa precizeze si costurile asigurarilor respective.
Nu se considera ca un asigurator a fost impus de catre creditor atunci când acesta recomanda clientului mai multe societati de asigurare, iar clientul nu se considera obligat la alegerea unei societati.
Prezentarea mai multor oferte de asigurare consumatorului de catre creditor nu exonereaza creditorul de a include în DAE, cu respectarea prevederilor legii si ale prezentelor norme, costurile aferente contractului de asigurare ales de consumator în situatia impunerii consumatorului ca o conditie a acordarii creditului pentru consum, încheierea unei asigurari.)
i) indicarea obligatiei eventuale a consumatorului de a constitui un depozit de o anumita valoare, într-un cont special.
2. Contracte de credit legate de utilizarea cartilor de credit:
a) plafonul eventual al creditului;
b) conditiile de rambursare sau modul în care se stabilesc;
c) indicarea termenului eventual de reflectare (indicarea unui termen de gratie în vederea analizarii oportunitatii creditului).
3. Contracte de credit operate prin cont curent si nereglementate prin alte prevederi ale prezentei legi:
a) plafonul eventual al creditului sau metoda de calcul al acestuia;
b) conditiile de utilizare si de rambursare;
c) indicarea termenului eventual de reflectare (indicarea unui termen de gratie în vederea analizarii oportunitatii creditului).
4. Alte contracte de credit care intra sub incidenta prezentei legi:
a) plafonul eventual al creditului;
b) indicarea garantiilor eventual necesare;
c) conditiile de rambursare;
d) indicarea termenului eventual de reflectare (indicarea unui termen de gratie în vederea analizarii oportunitatii creditului); (La litera d se va avea in vedere Art. 13.din Norma - În întelesul prevederilor anexei nr. 1 la lege, termenul de reflectare reprezinta perioada stabilita de creditor, care începe de la semnarea contractului de credit, în care oricare dintre partile semnatare poate renunta la contractul respectiv fara nici o penalizare. Obligatia legala de a înscrie acest termen în contractul de credit pentru consum revine creditorului doar în situatia în care recurge la astfel de practici.
e) o precizare a dreptului consumatorului la o reducere, în conformitate cu art. 11 din lege, în cazul rambursarii anticipate.

9. respectarea art.10 din lege (se va avea in vedere si art.7 din Norma) – clauze care trebuie sa se regaseasca in contract
Art. 10. - (1) În cazul contractelor de credit pentru achizitia de bunuri, daca consumatorul nu si-a îndeplinit obligatiile contractuale, creditorul poate apela la caile legale în vederea returnarii bunurilor dupa expirarea unui termen suplimentar de 30 de zile de la data scadentei ultimei obligatii de plata neonorate.
(2) În cadrul termenului suplimentar prevazut la alin. (1), înainte de a apela la caile legale pentru returnarea bunurilor, creditorul are obligatia de a notifica fara întârziere consumatorul, justificând decizia sa, si de a solicita acordul scris al acestuia privind returnarea bunului. Notificarea consumatorului se face prin scrisoare recomandata. Data postei se considera data notificarii.
(3) În cazul în care creditorul intra în posesia bunurilor, obligatiile dintre parti sunt astfel reglate încât sa se asigure ca repunerea în posesie nu atrage beneficii nejustificate. Aceste bunuri vor fi ridicate de vânzator, cu obligatia acestuia de a restitui creditorului contravaloarea bunului respectiv.

(Art. 7. din Norma- Dispozitiile art. 10 din lege se aplica în cazul contractelor de finantare pentru achizitia de bunuri care stabilesc ca transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor achizitionate nu se efectueaza la data încheierii contractului de credit pentru consum (de exemplu, contracte de leasing financiar, contracte "hire-purchase" si altele asemenea).
În situatia în care consumatorul îsi exprima dezacordul sau nu îsi exprima acordul scris, acesta va fi informat asupra începerii procedurilor legale în vederea returnarii bunurilor. Creditorii vor lua masurile necesare pentru a putea proba cu orice mijloc refuzul consumatorului. )

10. respectarea art.11 din lege (se va avea in vedere si art.8 din Norma) – respecatrea dreptului consumatorului de a achita anticipat, integral sau partial, obligatiile sale rezultate din contractul de credit, cu o reducere echitabila a costului creditului (nerespectarea dispozitiilor art. 11 se sanctioneaza cu amenda de la 10000 lei la 25000 lei).


Art.11 (1) Consumatorul are dreptul sa achite anticipat, integral sau partial, obligatiile sale rezultate din contractul de credit.
(2) În cazul achitarii anticipate a obligatiilor sale contractuale, consumatorul are dreptul la o reducere echitabila a costului creditului, stabilita proportional cu perioada de utilizare a creditului respectiv.
(Pentru alin 2 se vor urmari precizarile de la Art. 8.din Norma - În întelesul prevederilor art. 11 alin. (2) din lege, reducerea echitabila a costului creditului se va determina de catre creditor prin efectuarea unei analize juste si obiective a avantajelor consumatorului în raport cu dezavantajele creditorului ce decurg din administrarea platilor anticipate si din reinvestirea capitalului. Valoarea acesteia se va calcula prin reducerea totala sau partiala a costurilor aferente creditului pentru consum pentru perioada pentru care s-a efectuat rambursarea anticipata, cu respectarea principiului proportionalitatii prevazute de lege. În situatia în care creditorul procedeaza la o reducere partiala a costurilor aferente creditului pentru perioada pentru care s-a efectuat rambursarea anticipata, nu îi este permis sa aplice si alte penalitati.
Nu poate fi considerata reducere echitabila aplicabila consumatorului, în cazul rambursarii anticipate, oferirea de bunuri sau de alte servicii de catre creditor fara acordul scris al consumatorului. Termenii în care se efectueaza rambursarea anticipata vor fi adusi la cunostinta consumatorilor înainte de semnarea contractului de credit pentru consum si vor fi stabiliti cu respectarea precizarilor de mai sus.)

11. respectarea art.12 – dreptul la cesiune al consumatorului
Art. 12. - (1) În cazul în care drepturile ce revin unui creditor printr-un contract de credit sunt cesionate unui tert, consumatorul are dreptul sa invoce împotriva tertei persoane toate drepturile contractuale pe care le are la dispozitie împotriva creditorului initial, inclusiv dreptul de compensare.
(2) Consumatorul nu poate fi obligat sa faca tertei parti nici o plata suplimentara fata de cele stabilite prin contractul de credit initial.

12. respectarea art.13 – dreptul consumatorului de a plati prin intermediul unor cambii sau bilete la ordin ori sa constituie o garantie prin aceste mijloace de plata ori prin cecuri
“Art. 13. - (1) În cazul oricarei creante a creditorului referitoare la contractul de credit, consumatorul poate sa faca plati prin intermediul unor cambii sau bilete la ordin ori sa constituie o garantie prin aceste mijloace de plata ori prin cecuri, cu acordul partilor contractante.
(2) O persoana care, prin încalcarea prevederilor alin. (1), primeste o cambie sau un alt instrument de plata negociabil, nu poate folosi aceste instrumente”.

13. respectarea art.14 din lege (se vor avea in vedere si precizarile de la art.9 din Norma) – raspunderea contractuala.
(nerespectarea dispozitiilor art. 14 alin. (3) se sanctioneaza cu amenda de la 5000 lei la 10000 lei.)
Art. 14. - (1) Dispozitiile prezentului articol se aplica în cazul cumpararii de produse sau al obtinerii de servicii de la un furnizor cu îndeplinirea urmatoarelor conditii:
a) consumatorul încheie un contract de credit cu o persoana, alta decât furnizorul de bunuri sau prestatorul de servicii;
b) cel care acorda creditul si furnizorul de bunuri sau de servicii au în derulare un contract preexistent conform caruia se acorda credit în mod exclusiv clientilor acestui furnizor;
c) consumatorul prevazut la lit. a) obtine creditul în virtutea acestui contract preexistent.
(2) Pentru bunurile sau serviciile - obiect al contractului de credit - care nu sunt furnizate ori sunt furnizate partial sau nu sunt în conformitate cu contractul încheiat pentru furnizarea lor, consumatorul nemultumit poate notifica, în vederea remedierii deficientelor, furnizorului si/sau creditorului, în termen de 15 zile de la data la care bunurile sau serviciile au fost livrate, respectiv prestate, ori de la care acestea trebuiau sa fie livrate sau furnizate. Data postei este considerata data notificarii.
(3) Furnizorul si creditorul vor fi raspunzatori individual pentru despagubirea consumatorului. Existenta unui contract de credit nu va afecta în nici un fel drepturile consumatorului prevazute de lege, pe care furnizorul de bunuri sau servicii cumparate prin intermediul unui astfel de contract trebuie sa le respecte. Creditorul raspunde pentru despagubirea consumatorului numai în limita contractului de credit, daca actiunile consumatorului împotriva furnizorului de bunuri au esuat.
(4) Dispozitiile alin. (1)-(3) nu se aplica în situatia în care operatiunea respectiva se refera la valori mai mici decât suma de 200 euro.
(Art. 9. din Norma - În întelesul prevederilor art. 14 alin. (2) si (3) din lege, creditorul poate fi tras la raspundere doar în situatia îndeplinirii cumulative a conditiilor prevazute la alin. (1) al aceluiasi articol. Conditia de exclusivitate se refera la destinatia creditului, în sensul ca acest credit este acordat numai pentru achizitionarea de bunuri sau/si servicii de la un furnizor cu care creditorul are încheiat un contract preexistent în acest sens si se considera îndeplinita indiferent de numarul de furnizori cu care creditorul are încheiate astfel de contracte preexistente.
În cadrul raporturilor contractuale existente, de natura celor reglementate la alin. (1) al art. 14 din lege, creditorul raspunde pentru despagubirea consumatorului daca actiunile consumatorului împotriva furnizorului au esuat si numai în limita sumei reprezentând costul total al creditului la consumator, platita efectiv creditorului de catre consumator pâna la momentul initierii actiunii împotriva creditorului, mai putin costurile prevazute la art. 4 alin. (2) din lege.)

14. respectarea art. 16 alin.2 si 3 din lege (se va avea in vedere si art. 11 din Norma)
Art. 16. - (1) Încalcarea prevederilor prezentei legi atrage raspunderea civila, contraventionala sau penala, dupa caz.
(2) Contractele încheiate dupa data intrarii în vigoare a prezentei legi, cu nerespectarea prevederilor acesteia, sunt nule de drept. Actiunea în constatarea nulitatii poate fi introdusa de orice persoana interesata si se solutioneaza de instanta civila competenta.
(3) Neîndeplinirea de catre creditor a obligatiilor sale rezultate din contractul de credit conduce la nerecunoasterea garantiilor.
(Art. 11.din Norma - Conditia de nerecunoastere a garantiilor, prevazuta de art. 16 alin. (3) din lege, se refera la cazul neîndeplinirii de catre creditor a obligatiilor sale rezultate din contractul de credit pentru consum, ceea ce conduce la nerecunoasterea garantiilor, numai pâna în momentul ducerii la îndeplinire a obligatiilor de catre creditor, intermediar pentru credit sau de catre vânzatorul care are si calitatea de creditor).

15. existenta reclamatiilor consumatorilor (Se va evidentia in Raportul - sinteza daca la OJPC exista reclamatii ale consumatorilor si cum s-au solutionat acestea, avand in vedere si art.15 alin.4 lit a din lege).

16. alte abateri de la legislatia din domeniul protectiei consumatorilor constatate la fata locului.
Editez: E enorm textul, si deteriorat de la copy/paste, daca e vreo problema, sa fie sters. Cine e direct interesat sa-mi trimita un mail, si il atasez pe aceeasi cale.
Sursa informatiilor este Guvernul Romaniei.



Pupici
Angelique
noi 2, poze, povestea nuntii, luni de miere...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lona spune:

Multumesc mult!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns madaluta spune:

Eu am patit ceva asemanator der cu BRD-ul! sa nu ma aud de ei cat voi trai!
Am facut credit auto la ei si tot prin ei CASCO la ASIBAN.Cand imi plateam rata la masina depuneam in acelasi cont si banii de asigurare, urmand k ei sa realizeze transferul(asa era contractul).In urma avarierii masinii, am apelat la asiban sa ne-o repare.Nimic de zis, oameni parolisti, intr-o saptamana era gata, dar surpriza mare a venit peste inca 2-3 sapt cand am primit un telefon de la Asiban k trebuie sa le platim reparatia masinii deoarece cand au verificat polita, aceasta nu mai era achitata de 5 luni....Va dati seama ce fata am facut...Am fugit imediat la banca sa vad ce s-a intamplat.si stupoare...Uitasera sa vireze banii catre asiban. Operatoarea mi-a explicat k ea e obisnuita sa vireze semestrial banii nu lunar, si a crezut k si noi avem la fel contractul simi-a reprosat k de ce nu am verificat si eu contul sa vad k sunt bani acolo..k ne-am fi dat seama din timp....Da..eu numai asta nu faceam..sa verific zilnic contul sa vad dc isi fac ei treaba.Ma rog, am mers la directoarea sucursalei, si-a cerut scuze scrids catre asiban, a virat banii si am crezut k problema e rezolvata.Dar de unde? primesc din nou telefon k nu e valabila plata ulterioara accidentarii masinii...K scrie in contract k dc polita nu e platitala la momentul accidentului, contractul se reziliaza...Deci trebuia sa platim...
Iar nervi..va dati seama...si mai eram si insarcinata atunci in primele luni si imi era un rau de muream...si trebuia sa ma ocup personal caci masina e pe numele meu...
Plec la Asiban...Acolo toata lumea cu gura pe mine ..k nu am ce face si k tb sa platesc...M-am enervat la culme k din cauza bancii eram eu buna de plata ..si ce plata...Atunci mi-a venit ideea salvatoare...Mi-am dat seama k si ei gresisera: nu trebuiau sa imi repare masina dc polita era reziliata pt neachitare.Era greseala lor k au reparat-o fara sa verifice.Le-am zis k greselile se platesc de cei care le fac, nu de tapi ispasitori, asa cum ar fi vrut...Si le-am intors spatele.Am luat credit de la alta banca si l-am achitat pe cel de la BRD k sa nu mai am de-aface cu ei si nici nu mi-am mai platit nicio polita la asiban, facandu-mi un nou contract la o alta societate.

Madalina +Darius Cristian ( 14.12.2006 )

poze Darius

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AngeliquedeS spune:

Madaluta, no comment

Dar haideti sa va povestesc continuarea la ce am patit eu ca nu e totul terminat. Ramasese sa merg ieri la BCR sa imi dea un document la mana ca s-a rezolvat treaba. Am mers, am luat documentul, am tras si o cearta buna pentru ca respectiva doamna insista ca ar fi trebuit sa existe o mai buna comunicare intre noi si banca , mi-a aratat si faxul trimis de Centrala Riscurilor Bancare in care acestia preizau ca am fost steargsa din baza de date si plec la CEC sa imi iau celalat credit.

La CEC, SURPRIZE, SURPRIZE! Inca figurez in baza de date! Sun de vreo 3 ori la BCR, tip la toata lumea, in final respectiva doamna, care mai era si directoarea de sucursala, imi spune ca imi trimite la CEC adresa in care CRB imi scria ca nu mai sunt restantiera. Avusese pretentia sa ma intorc la BCR sa o iau personal, dar i-am spus ca doar nu o sa bat drumul cu taxiul pe banii mei ca cineva nu isi face treaba.

Cand imi trimite respectiva adresa pe mailul consilierei mele de credit de la CEC, am parte de o surpriza si mai mare. Respectiv, baza datornicilor cum o stim noi, ma rog, cum o stiam eu, poate voi sunteti mai in cunostinta de cauza, are de fapt doua ramuri ca sa spun asa.

Una este CRB, centrala de riscuri bancare, in care te baga si te scoate fara nici un fel de problema, si a doua ramura este Biroul de Credit, unde daca au apucat sa te bage nu te mai scot decat daca cineva isi asuma vina ca a gresit. Or amicii mei de la BCR au sperat ca imi astupa gura daca ma scot din CRB, fara sa mai ma scoata din Biroul de credit, ca deh, in situatia asta cineva trebuia sa o ia pe cocoasha si cine stie cine era persoana care a gresit, deh, persoana importanta!

Nu va mai spun ca am facut un scandal monstru, si le-am spus ca daca a doua zi (adik azi) nu se rezolva, maine dimineata duc intampinarea in instanta. Directoarea respectiva nu mai stia cum sa o scoata pe maneca, a spus ca va comunica biroului de credit si azi la 12 imi da telefon sa imi spuna ca s-a rezolvat. Asa ca astept.

Pupici
Angelique
noi 2, poze, povestea nuntii, luni de miere...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AngeliquedeS spune:

Gata, acum am primit confirmarea de laCEC ca s-a rezlvat si cu Biroul de Credit. Mare atentie sa aveti si voi!!

Pupici
Angelique
noi 2, poze, povestea nuntii, luni de miere...

Mergi la inceput