Probleme cu BCR

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns AngeliquedeS spune:

Elise, ce ai povestit tu seamana cu un banc, numai ca din nefericire nu e de ras, din contra, nu imi vine sa cred ca se poate intampla sa ceva. Si cand ma gandeam cata baza puneam eu pe BCR, o consideram cea mai serioasa banca

Danutza, daca intr-adevar OPC are autoritate si asupra bancilor, urmatoarea reclamatie o voi face acolo. Am sa merg peste tot, chiar si in instanta.

Pupici
Angelique
noi 2, poze, povestea nuntii, luni de miere...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns tanima_i2002 spune:

Cand te certi cu institutii de genul asta, ca sa ai acoperire asupra demersurilor care le faci orice hartie care o depui (gen reclamatie sau adresa, etc) cere nr de inregistrare la registratura, ca altfel foaia ta ajunge cine stie unde si nu recunoaste nimeni. Cere sa intri in audienta la dir chiar. Si eu sunt tare dezamagita de aceasta banca. Am pierdut cardul si a durat 3 ore pana au binevoit sa il blocheze timp in care cineva a facut cumparaturi nestringherit cu el (nu la toate magazinele cer codul pin la casa din pacate), iar ca sa scot restul de bani din cont a trebuit sa astept o sapt junatate pana mi-a venit alt card ptr ca de la casierie nu se putea intrucat nu pot dovedi ca sunt titulara de cont intrucat nu stiam nr de cont (nu aveam nici o chitanta de la bancomat) .
Si am mai patit si altele cu ei: am luat cu credit electrocasnice de la ei si in aceeasi luna am facut un credit ipotecar si a trebuit sa renunt la celalalt credit (sa platesc integral), asa ca am platit comision de renuntare la credit dar si taxa de scoatere a dosarului din arhiva de 500.0000 asta acum 3 ani.

Mamica lui Rares (15 oct 2006)
poze
Botez

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns viana spune:

Trebuie sa ceri sa te scoata din biroul de credit.Daca vor ,se poate,mai ales ca este vina lor dupa cite am inteles.Decit sa luati credit prin Flanco,Altex si alte magazine de electrocasnice sau mobila,mai bine luati un credit de nevoi personale.Si dobinda este mai mica si riscul de a ajunge in BC este mic.Nu luati in nici un caz credit prin BRD FINANCE.Ascultati-ma si nu veti regreta.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns copilutzu spune:

Angelique si ca sa vezi ca se poate intampla ...si mai rau...eu sunt in banca de data ptr. 4oo ROL
Si peste 6 luni am platit penalizare 840000 ROL.
Am ripostat,...am cerut informatii, am batut din picior de draci.. am platit penalizarea pana la urma.
Am inteles de la o duduie ca este greseala lor... ( eu platisem mai mult decat rata respectiva dar nimeni nu a vazut..... ), dar nu ma poate scoate din banca de date...
Asheee ca Elise.....painea ca painea....dar 4oo RON...
Caca banca!!!!
Cah!!!
Io ...tot mai sper ca OPC-ul va rezolva problema. M-a indrumat o colega..
Aaaaa si sa vedeti ce m-a aburit cu dobanda amartzilor de 4ooRON....
840000 ROL , inseamna "rostogolirea" celor 4oo ROL timp de 6 luni. Camatarie cu acte in regula!!!

PERLUTZA sufletzelul meu!


V A
copilutz'-> Mama diminutivelor

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AngeliquedeS spune:

Foarte frumos ce se intampla. Ceva de speriat, este inadmisibil

Sunt foarte curioasa ce va mai fi in continuare. Ieri am vorbit cu juristul care ocupa functia de Avocat al Poporului in Constanta, unul din colaboratorii institutiei unde lucrez si i-am cerut sfatul. Mi-a spus sa merg luni in audienta la director cu petitia pentru care am deja numar de inregistrare de la ei si sa ii iau tare, ca mi s-au adus prejudicii imaginii de persoana publica ( , la faza asata norocul meu ca sunt persoana publica), sa ii amenint ca cer daune morale astronomice si sa vedem ce va iesi daca le fortez mana. Eu sunt si obsedata la chestii din astea cand vine vorba de drepturile mele, merg pe principiul "nu mi-e ca m-a batut, ci ca m-a imbrancit"



Pupici
Angelique
noi 2, poze, povestea nuntii, luni de miere...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AngeliquedeS spune:

Din pacate OPC-ul nu are autoritate asupra bancilor din acest punct de vedere, ci numai in ceea ce priveste afisaul tuturor chestiilor la loc vizibil, si alte amanunte de genul acesta legate strict de formalitate si de informarea publicului, am vb la telefon acum 2 minute cu o cunostita de-a mea de acolo.

Pupici
Angelique
noi 2, poze, povestea nuntii, luni de miere...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Papadia spune:

AngeliquedeS sa sti ca si eu sunt patita.Am facut un bine la niste rude prin 2003 si le-am facut credit la Domo pe numele meu.Dupa 2 luni incep sa-mi vina acasa hirtii de la banca am uitat sa spun ca ,creditul era prin Raiffeisen si a inceput cosmarul.Am intrat ca rau platnic si nu imi mai acorda nici o banca credit in afara de BCR.Eu aveam acolo un credit pe care mi-l achitam la timp si nu aveam nici un fel de probleme.Asa ca ei au spus ca nu e nici o problema si imi acorda imprumut.Asta nu inteleg cum de ei pot si alte banci nu?Chiar anul trecut mi-au refinantat creditul si acuma vad ca de cite ori merg sa achit rata platesc mai mult.La fel si sotul meu avea un credit tot la BCR si in loc sa-l lichideze i-a imprumutat tot pe acesti oameni de nimica ca altfel nu le pot spune si a ramas sa achite ei ratele in continuare pina la terminarea creditului.Normal ca au intirziat si aici cu plata si la fel si sotul meu a intrat ca rau platnic.Acuma nici macar descoperire de card nu mai poate face.Si degeaba spunem ca nu am platit noi ratele si ca pot verifica ca nu s-au platit din orasul nostru ca pe ei nu-i intereseaza.Si totusi noua BCR-ul ne-a acordat credit pe motiv ca ne cunosc si stiu ca nu au fost probleme.Atunci de ce nu ne scot de la Biroul de Credite sa nu mai figuram ca rau platnici?Chiar trebuie sa asteptam 7 ani sa mai putem lua un imprumut de la o alta banca?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AngeliquedeS spune:

Am ajuns la concluzia ca asta este stilul BCR, te baga pe lista rau platnicilor ca sa fie siguri ca pe viitor te constrang sa devii clientul lor, fiindca din alta parte nu mai poti lua credit. Sunt curioasa ce rezolv cu audienta de maine.

Pupici
Angelique
noi 2, poze, povestea nuntii, luni de miere...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lona spune:

quote:
Originally posted by AngeliquedeS

Din pacate OPC-ul nu are autoritate asupra bancilor din acest punct de vedere, ci numai in ceea ce priveste afisaul tuturor chestiilor la loc vizibil, si alte amanunte de genul acesta legate strict de formalitate si de informarea publicului, am vb la telefon acum 2 minute cu o cunostita de-a mea de acolo.

Pupici
Angelique
noi 2, poze, povestea nuntii, luni de miere...





Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor ARE prerogative clare in controlarea modului de acordare a creditelor pentru consum. Problema este ca la oficiile judetene inspectorii sunt prost pregatiti in domeniul financiar bancar, nu stiu decat sa citeasca etichetele cu termenul de valabilitate, iar la reclamatii mai grele nu se baga pentru ca se tem de avocatii acestora. E mai simplu sa spuna ca nu e domeniul lor.

Uite si ce controleza ANPC:

Respectarea prevederilor Legii nr. 289/2004 din 24/06/2004 privind regimul juridic al contractelor de credit pentru consum destinate consumatorilor, persoane fizice
3. respectarea art.4 din lege (se va avea in vedere art.3 si din Norma), calculul DAE (nerespectarea dispozi#355;iilor art. 4 se sanctioneaza cu amend#259; de la 10000 lei la 25000 lei)
«Art. 4.- (1) DAE, care face echivalen#355;a, la nivelul unui an, între valoarea curent#259; a tuturor angajamentelor sub forma unor împrumuturi, ramburs#259;ri #351;i cheltuieli existente sau viitoare, acceptate de c#259;tre creditor #351;i de beneficiarul creditului, se calculeaz#259; în conformitate cu formula prev#259;zut#259; în anexa nr. 2.
(2) Pentru calculul DAE se determin#259; costul total al creditului la consumator astfel cum este definit la art. 2, cu excep#355;ia urm#259;toarelor costuri:
a) cheltuielile pl#259;tibile de împrumutat pentru nerespectarea unuia dintre angajamentele sale stipulate în contractul de credit;
b) costurile, altele decât pre#355;ul de cump#259;rare, în cazul cump#259;r#259;rii de bunuri sau servicii, pe care consumatorul este obligat s#259; le pl#259;teasc#259;, indiferent dac#259; plata se face în numerar sau pe credit;
c) costurile necesare pentru transferul fondurilor #351;i costurile de men#355;inere a unui cont în care se înregistreaz#259; pl#259;#355;ile efectuate cu titlu de rambursare a creditului, plata dobânzilor #351;i a altor costuri, cu excep#355;ia cazului în care consumatorul nu dispune de libertate de alegere în materie #351;i dac#259; aceste costuri sunt dispropor#355;ionat de mari; aceast#259; prevedere nu se aplic#259; la costurile pentru încasarea acestor ramburs#259;ri sau pl#259;#355;i, indiferent dac#259; plata se face în numerar sau în alt mod;
d) costurile referitoare la cotiza#355;iile datorate cu titlu de înscriere ca membru în asocia#355;ii sau grup#259;ri #351;i care rezult#259; din acorduri distincte de contractul de credit, chiar dac#259; aceste subscrieri influen#355;eaz#259; condi#355;iile de credit;
e) cele legate de asigur#259;ri sau garan#355;ii; sunt îns#259; incluse costurile destinate a asigura creditorului, în cazul decesului, invalidit#259;#355;ii, îmboln#259;virii sau #351;omajului consumatorului, rambursarea unei sume egale sau inferioare valorii totale a creditului, inclusiv dobânzile care se aplic#259; #351;i alte costuri, #351;i care sunt impuse de creditor ca o condi#355;ie pentru acordarea creditului. (Se coroboreaza cu Art. 3 din Norma. - În în#355;elesul prevederilor art. 4 alin. (2) lit. e) din lege, se vor include în calculul dobânzii anuale efective, denumit#259; în continuare DAE, costurile la consumator legate de asigur#259;rile împotriva riscului de neplat#259; în cazul decesului, invalidit#259;#355;ii, îmboln#259;virii sau #351;omajului consumatorului (de exemplu, asigur#259;rile de via#355;#259; #351;i altele asemenea), în m#259;sura în care acordarea creditului presupune #351;i este condi#355;ionat#259; de încheierea unor astfel de asigur#259;ri.)
(3) DAE se calculeaz#259; în momentul încheierii contractului de credit, cu respectarea dispozi#355;iilor art. 5.
(4) Calculul DAE se efectueaz#259; avându-se în vedere urm#259;toarele prezum#355;ii:
a) respectivul contract de credit va r#259;mâne valabil pentru perioada prev#259;zut#259; în contractul de credit, convenit#259; de c#259;tre p#259;r#355;i;
b) p#259;r#355;ile contractului î#351;i vor îndeplini obliga#355;iile contractuale la termenele #351;i la datele stipulate în contract.
(5) În cazul contractelor de credit care con#355;in clauze ce permit modificarea ratei dobânzii #351;i a valorii sau nivelului altor costuri con#355;inute în DAE, dar care nu pot fi cuantificate la data calcul#259;rii, DAE se calculeaz#259; prezumându-se c#259; aceste valori vor r#259;mâne fixe #351;i se vor aplica pân#259; la finalul contractului de credit.
(6) Pentru calcularea DAE pot fi luate în considerare urm#259;toarele ipoteze de calcul, dup#259; caz:
a) în cazul în care contractul nu stipuleaz#259; o limit#259; a creditului, valoarea creditului acordat se consider#259; egal#259; cu echivalentul în lei al sumei de 2.000 euro;
b) în cazul în care nu este stabilit un calendar de rambursare #351;i dac#259; acesta nu reiese din clauzele contractului #351;i din mijloacele de rambursare a creditului acordat, durata creditului va fi considerat#259; ca fiind de un an;
c) dac#259; nu se specific#259; altfel, în cazul în care contractul prevede mai mult decât o singur#259; dat#259; de rambursare, creditul va fi acordat, iar ramburs#259;rile se vor face la cea mai apropiat#259; dat#259; prev#259;zut#259; în contract.

4. respectarea art.5 din lege (se va avea in vedere si art. 4 din Norma) – publicitatea (nerespectarea dispozi#355;iilor art. 5 se sanctioneaza cu amend#259; de la 5000 lei la 10000 lei).
Art. 5 din lege - În orice anun#355; publicitar #351;i în orice ofert#259; pentru un contract de credit destinat consumatorilor, afi#351;ate în locuri publice, prin care o persoan#259; declar#259; c#259; acord#259; un credit sau intermediaz#259; încheierea unui contract de credit #351;i prin care se indic#259; o dobând#259; sau orice alte cifre referitoare la costul creditului, trebuie s#259; se men#355;ioneze DAE, în mod clar #351;i inteligibil.

Art. 4. din Norma- Obliga#355;ia legal#259; prev#259;zut#259; la art. 5 din lege privind publicarea DAE se aplic#259; în cazul acelor produse pe care creditorul sau intermediarul de credit le promoveaz#259; public #351;i în situa#355;ia în care oferta public#259; este înso#355;it#259; de date referitoare la nivelul dobânzii sau al oric#259;ror alte costuri ale creditului.
În vederea respect#259;rii obliga#355;iei de a men#355;iona DAE "clar #351;i inteligibil", se vor adopta urm#259;toarele m#259;suri: cifrele/literele prin care se exprim#259; DAE vor avea aceea#351;i dimensiune, caracter sau culoare #351;i pe aceea#351;i culoare de fond cu literele/cifrele prin care este afi#351;at pre#355;ul bunului respectiv, cu men#355;ionarea sumei #351;i perioadei pentru care este calculat#259; DAE (6 luni, 12 luni, 18 luni etc.).
Culoarea de fond a suportului pe care este prezentat#259; oferta sau anun#355;ul publicitar pentru un contract de credit pentru consum destinat consumatorilor, persoane fizice, trebuie s#259; permit#259; ca informa#355;iile respective s#259; fie lizibile.
Prin ofert#259; sau anun#355; publicitar pentru un contract de credit pentru consum destinat consumatorilor, persoane fizice, prezentat în locuri publice, se în#355;elege informa#355;iile puse la dispozi#355;ie consumatorilor prin utilizarea afi#351;ajelor de orice fel, ca de exemplu: mecanice, electronice, digitale, mijloace audio/video sau altele asemenea, care s#259; con#355;in#259; cel pu#355;in elementele prev#259;zute la art. 5 din lege.
Scopul comercial al informa#355;iilor oferite consumatorilor trebuie s#259; fie expus clar, prin folosirea limbajului obi#351;nuit, atât în prezent#259;rile scrise, cât #351;i în cele audio #351;i/sau video.
Informa#355;iile privind contractele de credit pentru consum nu trebuie s#259; induc#259; în eroare consumatorii prin utilizarea unor expresii tehnice sau specifice unui anumit domeniu financiar bancar, prin utilizarea de prescurt#259;ri sau ini#355;iale ale unor denumiri, cu excep#355;ia celor prev#259;zute de lege sau de limbajul obi#351;nuit. »

5. respectarea art.6 – informatiile prezentate consumatorului de catre creditor inainte de incheierea contractului (nerespectarea dispozi#355;iilor art. 6 se sanctioneaza cu amend#259; de la 10000 lei la 25000 lei)
« Art.6 - Înainte de încheierea contractului, creditorul:
a) are obliga#355;ia s#259; prezinte contractele de credit pe care le ofer#259;, tipul #351;i suma total#259; a creditului cele mai adecvate, luând în calcul situa#355;ia financiar#259; a consumatorului, avantajele #351;i dezavantajele asociate cu produsul propus, precum #351;i scopul creditului;
b) trebuie s#259; prezinte consumatorului informa#355;iile exacte #351;i complete necesare privind contractul de credit avut în vedere;
c) trebuie s#259; informeze consumatorul despre documenta#355;ia de credit necesar#259; acord#259;rii unui credit, documenta#355;ie care trebuie s#259; cuprind#259; cel pu#355;in:
1. situa#355;iile financiare curente ale solicitantului de credit #351;i ale oric#259;rui garant al acestuia, inclusiv proiec#355;ia fluxurilor financiare pentru perioada de rambursare a creditului #351;i de plat#259; a dobânzilor;
2. o descriere a modalit#259;#355;ilor de garantare pentru plata integral#259; a datoriei #351;i, dup#259; caz, o evaluare a bunurilor care fac obiectul garan#355;iei;
3. o descriere a condi#355;iilor creditului, cuprinzând valoarea creditului, valoarea DAE, rata dobânzii, schema de rambursare #351;i obiectivul debitorului sau scopul pentru care a solicitat creditul. »

6. respectarea art.9 din lege (se va avea in vedere si art.6 din Norma) – informatiile furnizate consumatorilor în scris, cel târziu în momentul încheierii contractului de credit (nerespectarea dispozi#355;iilor art. 9 se sanctioneaza cu amend#259; de la 10000 lei la 25000 lei)
Art. 9 (1) În cazul contractelor de credit prev#259;zute la art. 3 alin. (1) lit. f), consumatorul trebuie s#259; fie informat, în scris, cel târziu în momentul încheierii contractului de credit, cu privire la:
a) plafonul creditului, dac#259; exist#259;;
b) dobânda anual#259; #351;i costurile aplicabile de la data încheierii contractului de credit, precum #351;i condi#355;iile în care acestea pot fi modificate;
c) procedura prin care contractul de credit înceteaz#259;.
(2) Consumatorul trebuie s#259; fie informat, în scris, despre orice modificare survenit#259; pe durata contractului de credit asupra dobânzii anuale sau a costurilor intervenite ulterior datei semn#259;rii contractului de credit, în momentul în care intervine aceast#259; modificare. Aceast#259; informare se face prin scrisoare recomandat#259; cu confirmare de primire sau prin intermediul unui extras de cont ce se furnizeaz#259; consumatorului în mod gratuit.
(Alin 2 al art 9 din lege Se coroboreaza cu art. Art. 6. din Norma- Prevederile art. 9 alin. (2) din lege se aplic#259; doar în cazurile contractelor de credit pentru consum destinate consumatorilor, persoane fizice, acordate sub form#259; de avans în cont curent (linii de credit), altele decât cele acoperite printr-un instrument de plat#259; tip carte de credit, prev#259;zute la art. 3 alin. (1) lit. f) din lege, #351;i în cazul facilit#259;#355;ilor de tip "descoperit de cont" acceptate tacit, atunci când acestea se prelungesc peste o perioad#259; de 3 luni, prev#259;zute la art. 9 alin. (3) din lege.
Informarea consumatorului asupra oric#259;rei modific#259;ri în ceea ce prive#351;te dobânda anual#259; sau celelalte costuri intervenite ulterior datei semn#259;rii contractelor de credit prev#259;zute mai sus se va face cel târziu pân#259; la data la care creditorul dispune intrarea în vigoare a deciziei interne de punere în aplicare a hot#259;rârii organului de conducere colectiv#259; care a stabilit noile dobânzi anuale sau costuri asociate. Dobânda anual#259; prev#259;zut#259; laart. 9 din lege este dobânda stabilit#259; de creditor potrivit normelor interne.
Comunicarea dobânzii anuale în forma stabilit#259; de creditor nu îi exonereaz#259; pe creditori #351;i intermediarii de credit de la obliga#355;ia legal#259; de a informa consumatorul #351;i asupra tuturor celorlalte costuri generate de încheierea contractului de credit.)
(3) Informa#355;iile scrise prev#259;zute la alin. (1) #351;i (2) sunt furnizate consumatorului #351;i în cazul descoperirilor de cont acceptate tacit, atunci când acestea se prelungesc peste o perioad#259; de 3 luni. »

7. respectarea art.7 din lege (se va avea in vedere si art.5 din Norma) - privind forma contractului
Art. 7. din lege - Contractele de credit vor fi redactate în scris, pe hârtie sau alt suport durabil, în cel pu#355;in dou#259; exemplare, fiind remis câte un exemplar original fiec#259;rei p#259;r#355;i contractante.
(Art. 5. din Norma - În în#355;elesul art. 7, contractele de credit pentru consum vor fi redactate în scris, pe hârtie sau pe alt suport durabil, în cel pu#355;in dou#259; exemplare, inclusiv anexele contractului, fiind remis câte un exemplar original fiec#259;rei p#259;r#355;i contractante.
Contractul de credit pentru consum trebuie s#259; fie u#351;or de citit, iar în ceea ce prive#351;te tipul #351;i m#259;rimea caracterelor utilizate se recomand#259; creditorilor s#259; utilizeze aceea#351;i m#259;rime pentru literele #351;i cifrele din întregul document atât pentru clauzele contractuale, cât #351;i pentru notele de subsol ale paginii ori trimiterile la alte documente sau specifica#355;ii în text, de orice natur#259; ar fi acestea.
Culoarea de fond a hârtiei sau a suportului durabil pe care este redactat contractul de credit pentru consum trebuie s#259; permit#259; contractului s#259; fie lizibil.
Prin suport durabil se în#355;elege orice instrument care permite consumatorului s#259; stocheze informa#355;iile adresate acestuia, astfel încât s#259; fie accesibile atât timp cât este necesar #351;i s#259; poat#259; fi reproduse f#259;r#259; modific#259;ri.)

8. respectarea art.8 privind continutul contractului, inclusiv clauzele minimale mentionate in Anexa 1 la lege, cu precizarile de la art. 13 si 14 din Norma (nerespectarea dispozi#355;iilor art. 8 se sanctioneaza cu amend#259; de la 10000 lei la 25000 lei).
Anexa 1-CLAUZE MINIMALE OBLIGATORII ale contractelor de credit, în func#355;ie de obiectul fiec#259;ruia
1. Contracte de credit având ca obiect finan#355;area furniz#259;rii de bunuri sau servicii:
a) o descriere a bunurilor sau a serviciilor care fac obiectul contractului;
b) pre#355;ul pl#259;tibil în numerar #351;i pre#355;ul de plat#259; în virtutea contractului de credit;
c) valoarea avansului, dac#259; exist#259;, num#259;rul #351;i valoarea pl#259;#355;ilor e#351;alonate #351;i data scaden#355;ei lor ori metoda care se utilizeaz#259; pentru determinarea fiec#259;ruia dintre aceste elemente, dac#259; ele sunt necunoscute în momentul încheierii contractului;
d) o precizare a dreptului consumatorului la o reducere, în conformitate cu art. 11 din lege, în cazul ramburs#259;rii anticipate;
e) identitatea proprietarului de bunuri (dac#259; transferul de proprietate la consumator nu se face imediat) #351;i condi#355;iile în care consumatorul devine proprietar;
f) preciz#259;ri privind eventualele garan#355;ii necesare;
g) indicarea termenului eventual de reflectare (indicarea unui termen de gra#355;ie în vederea analiz#259;rii oportunit#259;#355;ii creditului);
h) indicarea asigur#259;rii sau asigur#259;rilor eventual necesare #351;i, dac#259; alegerea asigur#259;torului nu este l#259;sat#259; la latitudinea consumatorului, costul acestora;
(La lit.h se va avea in vedere Art. 14.din Norma - În în#355;elesul prevederilor pct. 1 lit. h) din anexa nr. 1 la lege, se consider#259; c#259;, în cazul în care alegerea asigur#259;torului nu este l#259;sat#259; la latitudinea consumatorului, creditorul este obligat s#259; precizeze #351;i costurile asigur#259;rilor respective.
Nu se consider#259; c#259; un asigur#259;tor a fost impus de c#259;tre creditor atunci când acesta recomand#259; clientului mai multe societ#259;#355;i de asigurare, iar clientul nu se consider#259; obligat la alegerea unei societ#259;#355;i.
Prezentarea mai multor oferte de asigurare consumatorului de c#259;tre creditor nu exonereaz#259; creditorul de a include în DAE, cu respectarea prevederilor legii #351;i ale prezentelor norme, costurile aferente contractului de asigurare ales de consumator în situa#355;ia impunerii consumatorului ca o condi#355;ie a acord#259;rii creditului pentru consum, încheierea unei asigur#259;ri.)
i) indicarea obliga#355;iei eventuale a consumatorului de a constitui un depozit de o anumit#259; valoare, într-un cont special.
2. Contracte de credit legate de utilizarea c#259;r#355;ilor de credit:
a) plafonul eventual al creditului;
b) condi#355;iile de rambursare sau modul în care se stabilesc;
c) indicarea termenului eventual de reflectare (indicarea unui termen de gra#355;ie în vederea analiz#259;rii oportunit#259;#355;ii creditului).
3. Contracte de credit operate prin cont curent #351;i nereglementate prin alte prevederi ale prezentei legi:
a) plafonul eventual al creditului sau metoda de calcul al acestuia;
b) condi#355;iile de utilizare #351;i de rambursare;
c) indicarea termenului eventual de reflectare (indicarea unui termen de gra#355;ie în vederea analiz#259;rii oportunit#259;#355;ii creditului).
4. Alte contracte de credit care intr#259; sub inciden#355;a prezentei legi:
a) plafonul eventual al creditului;
b) indicarea garan#355;iilor eventual necesare;
c) condi#355;iile de rambursare;
d) indicarea termenului eventual de reflectare (indicarea unui termen de gra#355;ie în vederea analiz#259;rii oportunit#259;#355;ii creditului); (La litera d se va avea in vedere Art. 13.din Norma - În în#355;elesul prevederilor anexei nr. 1 la lege, termenul de reflectare reprezint#259; perioada stabilit#259; de creditor, care începe de la semnarea contractului de credit, în care oricare dintre p#259;r#355;ile semnatare poate renun#355;a la contractul respectiv f#259;r#259; nici o penalizare. Obliga#355;ia legal#259; de a înscrie acest termen în contractul de credit pentru consum revine creditorului doar în situa#355;ia în care recurge la astfel de practici.
e) o precizare a dreptului consumatorului la o reducere, în conformitate cu art. 11 din lege, în cazul ramburs#259;rii anticipate.

9. respectarea art.10 din lege (se va avea in vedere si art.7 din Norma) – clauze care trebuie sa se regaseasca in contract
Art. 10. - (1) În cazul contractelor de credit pentru achizi#355;ia de bunuri, dac#259; consumatorul nu #351;i-a îndeplinit obliga#355;iile contractuale, creditorul poate apela la c#259;ile legale în vederea return#259;rii bunurilor dup#259; expirarea unui termen suplimentar de 30 de zile de la data scaden#355;ei ultimei obliga#355;ii de plat#259; neonorate.
(2) În cadrul termenului suplimentar prev#259;zut la alin. (1), înainte de a apela la c#259;ile legale pentru returnarea bunurilor, creditorul are obliga#355;ia de a notifica f#259;r#259; întârziere consumatorul, justificând decizia sa, #351;i de a solicita acordul scris al acestuia privind returnarea bunului. Notificarea consumatorului se face prin scrisoare recomandat#259;. Data po#351;tei se consider#259; data notific#259;rii.
(3) În cazul în care creditorul intr#259; în posesia bunurilor, obliga#355;iile dintre p#259;r#355;i sunt astfel reglate încât s#259; se asigure c#259; repunerea în posesie nu atrage beneficii nejustificate. Aceste bunuri vor fi ridicate de vânz#259;tor, cu obliga#355;ia acestuia de a restitui creditorului contravaloarea bunului respectiv.

(Art. 7. din Norma- Dispozi#355;iile art. 10 din lege se aplic#259; în cazul contractelor de finan#355;are pentru achizi#355;ia de bunuri care stabilesc c#259; transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor achizi#355;ionate nu se efectueaz#259; la data încheierii contractului de credit pentru consum (de exemplu, contracte de leasing financiar, contracte "hire-purchase" #351;i altele asemenea).
În situa#355;ia în care consumatorul î#351;i exprim#259; dezacordul sau nu î#351;i exprim#259; acordul scris, acesta va fi informat asupra începerii procedurilor legale în vederea return#259;rii bunurilor. Creditorii vor lua m#259;surile necesare pentru a putea proba cu orice mijloc refuzul consumatorului. )

10. respectarea art.11 din lege (se va avea in vedere si art.8 din Norma) – respecatrea dreptului consumatorului de a achita anticipat, integral sau par#355;ial, obliga#355;iile sale rezultate din contractul de credit, cu o reducere echitabil#259; a costului creditului (nerespectarea dispozi#355;iilor art. 11 se sanctioneaza cu amend#259; de la 10000 lei la 25000 lei).


Art.11 (1) Consumatorul are dreptul s#259; achite anticipat, integral sau par#355;ial, obliga#355;iile sale rezultate din contractul de credit.
(2) În cazul achit#259;rii anticipate a obliga#355;iilor sale contractuale, consumatorul are dreptul la o reducere echitabil#259; a costului creditului, stabilit#259; propor#355;ional cu perioada de utilizare a creditului respectiv.
(Pentru alin 2 se vor urmari precizarile de la Art. 8.din Norma - În în#355;elesul prevederilor art. 11 alin. (2) din lege, reducerea echitabil#259; a costului creditului se va determina de c#259;tre creditor prin efectuarea unei analize juste #351;i obiective a avantajelor consumatorului în raport cu dezavantajele creditorului ce decurg din administrarea pl#259;#355;ilor anticipate #351;i din reinvestirea capitalului. Valoarea acesteia se va calcula prin reducerea total#259; sau par#355;ial#259; a costurilor aferente creditului pentru consum pentru perioada pentru care s-a efectuat rambursarea anticipat#259;, cu respectarea principiului propor#355;ionalit#259;#355;ii prev#259;zute de lege. În situa#355;ia în care creditorul procedeaz#259; la o reducere par#355;ial#259; a costurilor aferente creditului pentru perioada pentru care s-a efectuat rambursarea anticipat#259;, nu îi este permis s#259; aplice #351;i alte penalit#259;#355;i.
Nu poate fi considerat#259; reducere echitabil#259; aplicabil#259; consumatorului, în cazul ramburs#259;rii anticipate, oferirea de bunuri sau de alte servicii de c#259;tre creditor f#259;r#259; acordul scris al consumatorului. Termenii în care se efectueaz#259; rambursarea anticipat#259; vor fi adu#351;i la cuno#351;tin#355;#259; consumatorilor înainte de semnarea contractului de credit pentru consum #351;i vor fi stabili#355;i cu respectarea preciz#259;rilor de mai sus.)

11. respectarea art.12 – dreptul la cesiune al consumatorului
Art. 12. - (1) În cazul în care drepturile ce revin unui creditor printr-un contract de credit sunt cesionate unui ter#355;, consumatorul are dreptul s#259; invoce împotriva ter#355;ei persoane toate drepturile contractuale pe care le are la dispozi#355;ie împotriva creditorului ini#355;ial, inclusiv dreptul de compensare.
(2) Consumatorul nu poate fi obligat s#259; fac#259; ter#355;ei p#259;r#355;i nici o plat#259; suplimentar#259; fa#355;#259; de cele stabilite prin contractul de credit ini#355;ial.

12. respectarea art.13 – dreptul consumatorului de a pl#259;ti prin intermediul unor cambii sau bilete la ordin ori s#259; constituie o garan#355;ie prin aceste mijloace de plat#259; ori prin cecuri
“Art. 13. - (1) În cazul oric#259;rei crean#355;e a creditorului referitoare la contractul de credit, consumatorul poate s#259; fac#259; pl#259;#355;i prin intermediul unor cambii sau bilete la ordin ori s#259; constituie o garan#355;ie prin aceste mijloace de plat#259; ori prin cecuri, cu acordul p#259;r#355;ilor contractante.
(2) O persoan#259; care, prin înc#259;lcarea prevederilor alin. (1), prime#351;te o cambie sau un alt instrument de plat#259; negociabil, nu poate folosi aceste instrumente”.

13. respectarea art.14 din lege (se vor avea in vedere si precizarile de la art.9 din Norma) – raspunderea contractuala.
(nerespectarea dispozi#355;iilor art. 14 alin. (3) se sanctioneaza cu amend#259; de la 5000 lei la 10000 lei.)
Art. 14. - (1) Dispozi#355;iile prezentului articol se aplic#259; în cazul cump#259;r#259;rii de produse sau al ob#355;inerii de servicii de la un furnizor cu îndeplinirea urm#259;toarelor condi#355;ii:
a) consumatorul încheie un contract de credit cu o persoan#259;, alta decât furnizorul de bunuri sau prestatorul de servicii;
b) cel care acord#259; creditul #351;i furnizorul de bunuri sau de servicii au în derulare un contract preexistent conform c#259;ruia se acord#259; credit în mod exclusiv clien#355;ilor acestui furnizor;
c) consumatorul prev#259;zut la lit. a) ob#355;ine creditul în virtutea acestui contract preexistent.
(2) Pentru bunurile sau serviciile - obiect al contractului de credit - care nu sunt furnizate ori sunt furnizate par#355;ial sau nu sunt în conformitate cu contractul încheiat pentru furnizarea lor, consumatorul nemul#355;umit poate notifica, în vederea remedierii deficien#355;elor, furnizorului #351;i/sau creditorului, în termen de 15 zile de la data la care bunurile sau serviciile au fost livrate, respectiv prestate, ori de la care acestea trebuiau s#259; fie livrate sau furnizate. Data po#351;tei este considerat#259; data notific#259;rii.
(3) Furnizorul #351;i creditorul vor fi r#259;spunz#259;tori individual pentru desp#259;gubirea consumatorului. Existen#355;a unui contract de credit nu va afecta în nici un fel drepturile consumatorului prev#259;zute de lege, pe care furnizorul de bunuri sau servicii cump#259;rate prin intermediul unui astfel de contract trebuie s#259; le respecte. Creditorul r#259;spunde pentru desp#259;gubirea consumatorului numai în limita contractului de credit, dac#259; ac#355;iunile consumatorului împotriva furnizorului de bunuri au e#351;uat.
(4) Dispozi#355;iile alin. (1)-(3) nu se aplic#259; în situa#355;ia în care opera#355;iunea respectiv#259; se refer#259; la valori mai mici decât suma de 200 euro.
(Art. 9. din Norma - În în#355;elesul prevederilor art. 14 alin. (2) #351;i (3) din lege, creditorul poate fi tras la r#259;spundere doar în situa#355;ia îndeplinirii cumulative a condi#355;iilor prev#259;zute la alin. (1) al aceluia#351;i articol. Condi#355;ia de exclusivitate se refer#259; la destina#355;ia creditului, în sensul c#259; acest credit este acordat numai pentru achizi#355;ionarea de bunuri sau/#351;i servicii de la un furnizor cu care creditorul are încheiat un contract preexistent în acest sens #351;i se consider#259; îndeplinit#259; indiferent de num#259;rul de furnizori cu care creditorul are încheiate astfel de contracte preexistente.
În cadrul raporturilor contractuale existente, de natura celor reglementate la alin. (1) al art. 14 din lege, creditorul r#259;spunde pentru desp#259;gubirea consumatorului dac#259; ac#355;iunile consumatorului împotriva furnizorului au e#351;uat #351;i numai în limita sumei reprezentând costul total al creditului la consumator, pl#259;tit#259; efectiv creditorului de c#259;tre consumator pân#259; la momentul ini#355;ierii ac#355;iunii împotriva creditorului, mai pu#355;in costurile prev#259;zute la art. 4 alin. (2) din lege.)

14. respectarea art. 16 alin.2 si 3 din lege (se va avea in vedere si art. 11 din Norma)
Art. 16. - (1) Înc#259;lcarea prevederilor prezentei legi atrage r#259;spunderea civil#259;, contraven#355;ional#259; sau penal#259;, dup#259; caz.
(2) Contractele încheiate dup#259; data intr#259;rii în vigoare a prezentei legi, cu nerespectarea prevederilor acesteia, sunt nule de drept. Ac#355;iunea în constatarea nulit#259;#355;ii poate fi introdus#259; de orice persoan#259; interesat#259; #351;i se solu#355;ioneaz#259; de instan#355;a civil#259; competent#259;.
(3) Neîndeplinirea de c#259;tre creditor a obliga#355;iilor sale rezultate din contractul de credit conduce la nerecunoa#351;terea garan#355;iilor.
(Art. 11.din Norma - Condi#355;ia de nerecunoa#351;tere a garan#355;iilor, prev#259;zut#259; de art. 16 alin. (3) din lege, se refer#259; la cazul neîndeplinirii de c#259;tre creditor a obliga#355;iilor sale rezultate din contractul de credit pentru consum, ceea ce conduce la nerecunoa#351;terea garan#355;iilor, numai pân#259; în momentul ducerii la îndeplinire a obliga#355;iilor de c#259;tre creditor, intermediar pentru credit sau de c#259;tre vânz#259;torul care are #351;i calitatea de creditor).

15. existenta reclama#355;iilor consumatorilor (Se va evidentia in Raportul - sinteza dac#259; la OJPC exist#259; reclama#355;ii ale consumatorilor #351;i cum s-au solutionat acestea, avand in vedere si art.15 alin.4 lit a din lege).

16. alte abateri de la legislatia din domeniul protectiei consumatorilor constatate la fata locului.
Editez: E enorm textul, si deteriorat de la copy/paste, daca e vreo problema, sa fie sters. Cine e direct interesat sa-mi trimita un mail, si il atasez pe aceeasi cale.
Sursa informatiilor este Guvernul Romaniei.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AngeliquedeS spune:

Lona, multumesc, in cazul acesta ii voi trimite o petitie si lui Piedone. Iti trimit pe PM adresa mea de mail, ca sa imi trimiti te rog materialul.

Ieri am fost in audienta la juristul BCR si am insistat sa mai primesc nr de inregistrare la o adresa in care le spun ca daca nu imi solutioneaza cererea, ma adresez Instantei si cer daune morale.

Dupa o ora imi da un telefon si imi spune ca s-au intreprins cercetari si ca !Pare-se ca aveti dreptate", sa mai astept 2 zile dupa care ma va suna din nou sa imi spuna rezolutia. Maine la pranz o sa mai dau un telefon dupa care merg in Instanta.

Pupici
Angelique
noi 2, poze, povestea nuntii, luni de miere...

Mergi la inceput