probleme cu tabla inmultirii

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns dorinoasa spune:

Fiul meu de 8 ani invatat-o prin adunari succesive. Succes!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gabriela 1969 spune:

Rory,exact asa cum explica Marius am invatat-o si eu cu al meu baiat.Eram toti trei in masina (eu ,sotul si cu el)la o calatorie mai lunga si-l intrebam pe sarite:cat face 7X7,9x8,9x9,etc?Mai gresea, mai zicea corect, intr-un final a invatat-o.Trebuie "pisat" pana o invata.La inceput a fost desigur adunare repetata.Sau ti-as mai sugera ca in timp ce o repeta sa o repete scriind-o.Cu siguranta ca i se va fixa mai repede si mai bine in memorie.La fel procedez si cu capitalele lumii.La drum lung ne distram eu intrebandu-l capitala unei tari iar el se straduieste sa-mi dea raspunsul corect.La un moment dat pe tine s-ar putea sa te oboseasca si sa te plictiseasca dar e bine pentru el.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns scarmanus spune:

Eu o predau pornind de la adunarea reiterata sau succesiva, adica pornind de la ea si nu concluzand cu ea. Porniti de la desene, e important sa se consolideze vizualizarea grafica a procedeului, ca abia apoi sa se treaca la abstractizare.
De exemplu ai 3 pungute cu 5 bomboane in fiecare, sa deseneze, apoi sa scrie adunarea si abia apoi sa scrie sub forma de inmultire. Cel mai bine merge daca ii intreb: ce obiect (numar) se repeta si de cate ori?
Incepeti cu tabla inmultirii a lui 2, consolidati, treceti la X3, la X4, consolidati si tot asa. Faceti verificarea sub forma de joc, cu voi, parintii, si el ca participanti, marcheaza un punct cel ce da rezulatul corect (dati un raspuns gresit dinadins si sa va corecteze copilul). Se face cu mult exercitiu mental si scris, insa e important sa se invete progresiv. Aaaa, era sa uit, asigurati-va copilul ca o inmultire se poate verifica intotdeauna cu o adunare, ii dati un sentiment de siguranta, anume ca daca greseste sau nu e sigur se poate oricand verifica.
Multa bafta!

pisici, flori si jucarele


When the heart is full of love, the world is full of beauty

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Uite o chestie interesanta cu greseala intentionata. Am sa o aplic sa vad de cate ori "ma prinde". Pfuuuu cum de nu mi-a trecut prin cap, ingenioasa chestie. Marcat!

Marius Pernes
home page - www.marius.rdsor.ro

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns adi2003 spune:

Parca o vad pe Ioana zicand: "Tati, ai uitat tabla inmultirii?" La cat e de isteata, nu cred ca te lasa sa "trisezi".

Florile mele

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rory76 spune:

Da, culmea e ca sunt si invatatoare!!! La scoala, pentru ca a fost greva le-a predat cate doua inmultiri intr-o zi, adica azi cu 5, 6 , maine cu 7,8, etc. Fii-mea nu mai intelegea nimic. Ceilalti copii, cu mamici, tatici, bunici pe langa ei, au invatat pana la urma. A mea, singura in casa 4-5 ore, ioc! Pana la urma, i-am facut afise mari cat capu' ei cu fiecare inmultire, le-am lipit pe pereti( nu vreti sa vedeti cum arata camera ei!!!), si am inceput sa o pisez la cap, si la masa, si la joaca, si in baie, tot timpul, pana a invatat-o! Da' greu, nenica! Abia acum imi dau seama prin ce trece un parinte acasa cu un scolar! Exact asa cum proceda Marius, proceda si sotul meu si a mai invatat-o si cu el. Slava Domnului, am scapat de griji! Dar nu am crezut ca o sa o invete vreodata! Mai ales ca faza aia cu adunarea repetata nu a functionat la ea! Tot ca papagalul a invatat-o! Si a mai ajutat-o si invatarea vizuala: am scris ca markerul pe mana ei stanga 7x8=56, pe mana ei dreapta 8x9=72, iar pe frunte 9x9=81(asta a scris-o ea, in oglinda, m-am stricat de ras!!!) Si cand ajungea la 7x8, ii ziceam: "mana stanga!", si isi amintea instantaneu!!! Aia e, am scapat pana la urma, ca mare e Dumnezeu! Amin!!!

"Nu crede in miracole, bazeaza-te pe ele!"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns scarmanus spune:

quote:
Originally posted by marius

Uite o chestie interesanta cu greseala intentionata. Am sa o aplic sa vad de cate ori "ma prinde". Pfuuuu cum de nu mi-a trecut prin cap, ingenioasa chestie. Marcat!

Marius Pernes
home page - www.marius.rdsor.ro




S-apoi sa incaleci pe-o sha si sa ne spui si noua de cate ori te-a prins

pisici, flori si jucarele


When the heart is full of love, the world is full of beauty

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lavinia1977 spune:

Eu sunt psiholog si de mai multi ani lucrez cu copii care trebuie sa invete tabla inmultirii.
Este aberant sa pui un copil de 9 ani sa invete ceva asa de dificil ca pe o poezie, mai ales ca invatatoarele nu le dau voie copiilor sa invete cu adevarat tabla inmultirii ca adunare repetata. Ma refer ca atunci cand ii evalueaza au pretentia sa spuna rezultatul foarte repede.
De aceea eu am folosit o metoda mai simpla care tine mult de dezvoltarea gandirii critice la copii pentru ca este important ca copiii sa invete critic ceva, sa judece ce invata si sa obtina solutiile in mod logic.
In primul rand copiii trebuie sa invete trei reguli:
1. orice numar inmultit cu 0 este 0. Le dam si exemple in acest sens
2. orice numar inmultit cu 1 este egal cu el insusi. 1X2=2, 4X1=4
3. inmultirea este comutativa, mutand locul termenilor, nu se modifica rezultatul. 4X8=32 si 8X4=32
Asadar, in felul acesta reducem tabla inmultirii la jumatate. Scrieti pe o foaie inmultirea cu 2, de la 2X2 pana la 2X10, apoi cu 3, de la 3X3 pana la 3 X10 si asa mai departe si veti vedea ca aveti astfel toate operatiile acoperite si este mai putin de invatat pentru copil.
Si rugati-l sa invete pe coloane inmultirea in modalitatea simplificata si ascultati-l aleatoriu, ca asta vor invatatoarele de la copii. Iar dupa ce a spus cateva operatii bine (stabiliti dvs nr de operatii pe care sa le spuna bine), dati-le o recompensa. Eu folosesc ft mult in lucrul cu copiii abtipildurile pentru ca sunt colorate si copiii se obisnuiesc cu recompense abstracte. Daca nu aveti asa ceva, desenati-i pe o foaie cate un smily face pentru fiecare serie de operatii spuse corect. Iar daca greseste, incurajati copilul, spuneti-i ca stie. Sa se gandeasca la ce stie si de acolo sa porneasca mai departe. De exemplu: nu stie cat este 4X7. Il intrebati: dar 4X5 stiai cat face. Cu cat este egal 4X5? Spune ca este 20 si de acolo porniti mai departe: daca 4X5=20, 4X6=24, iar 4X7=28.
La fel, daca nu stie cat este 9X3, intrebati daca stie cat este 3X9.
Cand il ascultati pe copil, stabiliti ce coloane de operatii veti evalua. De exemplu, te ascult acum la inmultira cu 2 si cu 3. Daca spui 10 operatii corecte, iti dau un abtipild frumos colorat dar daca ai facut 3 greseli, primesti doar un desen facut de mine (o floricica sau o masinuta). Dati-i ceva care ii place mai putin atunci cand greseste si ceva care ii place cand spune corect. Si faceti cat de des acest lucru pentru ca operatiile se pot uita repede. Puteti face repetitii si cand jucati un joc de masa, ca Piticot. Da cu cele 2 zaruri si trebuie sa adune punctele de pe ele. Dar puteti sa il puneti pe copil sa le inmulteasca. Nu ii stresati cu repetitii lungi, vreme de ore, 5 minute pe zi este suficient altfel creeaza aversiune fata de ce vreti sa il invatati.
Va urez mult succes si daca mai aveti intrebari, raspund cu placere

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns madishor spune:

Pentru cei care invata vizual - inmultirea cu patratele - un exemp[lu aici:
http://www.netrover.com/~kingskid/MulTab/Applet.html

Pentru amatorii de calculator, exercitii la :
http://www.freerice.com/index.php?&s=Multiplication%20Table
si pe
www.iflipr.com (cautati multiplication)

Mergi la inceput