probleme cu tabla inmultirii

probleme cu tabla inmultirii | Autor: rory76

Link direct la acest mesaj

Nu stiu cum sa o fac pe fie-mea sa invete tabla inmultirii!!! Copiii vostri cum au invatat-o??? Stiu ca se invata ca pe poezie, dar ea se pune sa calculeze prin adunare repetata, si ii ia o suta de ani pana spune cat da!!! Deci nu stiu cum sa procedez, so please, HELP!!!

"Nu crede in miracole, bazeaza-te pe ele!"

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns ralualexandrei spune:

Fiul meu avea aceiasi problema si anume ,calcula prin adunare repetata.L-am pu sa invete ca pe poezie pana la un anumit punct si ii spunea de ex daca 7*7 fac 49,7*8 cat fac?Mi-a trebuit multa rabdare,dar pana la urma a reusit sa retina tabla inmultirii.Incearca sa si poate se va descurca.Important este sa ti-o repete ori de cate ori poate.

Andra ,mamica lui Robert si a Mariei album no1 album no2 albumul no3

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns LORE33 spune:

La clasa doamna invatatoare i-a invatat tabla inmultirii ca operatii de adunari succesive.Vei avea nevoie de multa rabdare .Trebuia sa o invete intii ca pe o poezie si apoi ca verificare sa foloseasca adunari succesive .Rabdare multa.
LOREDANA mama lui MIHAI

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sinzi_ana spune:

rory, eu nu stiu tabla inmultirii nici acum la 26 de ani1!! Nu am invatat-o si nici ca mi-a lipsit vreodata!!!
Mi se pare cea mai inutila "poezie" pe care trebuie sa o invete un copil!!!!

Iau in fiecare zi viata de la capat

Sinzi, Radusi David

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CristinaT spune:

inregistraza-o si dai drumul sa o asculte, nici prea tare, nici prea incet

6 ani - 14 februarie 2006




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ana68 spune:

Eu i-am recomandat lui Alexandru s-o invete ca pe un cantecel...Daca o repetati intr-una o sa vedeti ca la un moment dat are un anumit ritm,ca in R&B sau Hip-Hop sau Rapp...Si noi am avut olecuta poticniri si ,sincer,vorba Sinzi-anei,nici eu inca nu o stiu foarte bine si iaca am deja 37 de ani...insa Alex se poticnea la chestii de genul :il intrebam 3x7,zicea 21 si daca il intrebam 7x3 nu mai stia...si chiar nu mai stiam cum sa ii mai explic ca trebuie sa inverseze cifrele in minte,ca sa ii fie mai usor...Pan' la urma a reusit..

Ana-Maria,mami deAlex&Luana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns claujro spune:

rory, nu esti invatatoare? Ca parca eu asa imi aminteam... Ar trebui sa cunosti foarte bine subiectul sa sa stii cel mai bine cum se poate preda si invata tabla inmultirii. Nu merg metodele de la scoala si acasa, cu fetita ta??? De ce?



Claudia, Matei (15.12.2003) si Mara (30.08.2005)
Poze Mara si Matei

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lona spune:

Pai asta-i problema, o abordare gresita la scoala. Multi parinti se plang de dificultati legate de tabla inmultirii pentru ca multe doamne au prea putina imaginatie. Asa scrie in carte, doar asa sunt capabile si ele sa explice inmultirea: ca adunare repetata.
Eu am folosit acasa metoda grafica pentru intelegerea mecanismului, si uneori pe cea "practica" (cu betisoare, mere etc). I-am scris pe un afis inmultirea doar pana la 5, si i l-am lipit pe perete in fata biroului. Apoi i-am explicat comutativitatea, si n-a fost prea greu pentru ca am aplicat-o si la adunare. Intai mai ridica ochii la afis, dar dupa o perioada n-a mai fost nevoie. Dupa aceea am completat afisul, iar dupa aproximativ 3 saptamani am renuntat la el. Pe fiul meu l-a ajutat si cum suna unele combinatii, cele care rimeaza (6x6 36, 5x5 25).
Voi va amintiti ca pe vremea noastra pe spatele caietelor de mate se afla tabla? Uitati-vă in manuale, n-o s-o mai vedeti nicaieri asa. In schimb, metodele de predare sunt din ca ce in ce mai aberante, serii, adunari succesive, cand de fapt e doar o stupida de poezie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Clover spune:

Intre stupida poezie si intelegerea mecanismului aleg a doua varianta. Poezia o va invata pana la urma. De-asta se insista pe adunari repetate, ca asta inseamna inmultirea.

Eu imi amintesc cum am invatat eu si anume cate o cifra pe zi/lectie. Prpuneti-va putin pentru ca dup-aceea sunt confuzi. Si dupa ce le invata in ordine sa le spuna si invers comutand termenii(pentru o singura cifra pe zi). Asa cand va ajunge la cifrele mai mari practic o sa stie anumite "strofe". Eu si acuma verific mental 7x9 uneori. Nu ma intrebati de ce, dar asta a fost hiba mea.

Afisele pe dulap sunt o idee buna, dar la fel sustin ideea de a lipi gradat azi cu 1 maine cu 2 si tot asa.

Eu aveam si o tabla de jucarie, o matrice cu cifrele pe linii si pe coloane si cand apasai o anumita combinatie de cifre iti arata raspunsul in celula corespunzatoare. Era foarte buna sa te verifici.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Danna_36 spune:

Nu am ajuns inca la ea, dar mai avem foarte putin (suntem in clasa I). Incerc sa imi amintesc cum oi fi invatat-o eu si parca tot de "poezie" imi aduc aminte, dar daca e asa, sunt intr-o mare incurcatura, fiica-mea nu intelege ca poezia e ceva ce trebuie respectat cuvant cu cuvant, rima nu o ajuta si nu o impresioneaza, ea retine ideea si o spune cum ii vine ei bine NU omite nimic, dar o transforma in povestire, foloseste cuvintele ei si n-are nici un pic de "intelegere si respect" pentru autorul respectiv, care s-a chinuit totusi sa scrie o POEZIE...
Ma intreb ce va iesi din tabla inmultirii in conditiile astea?


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Chestiunea logica a inmultirii ca adunare succesiva este buna pana la un punct. Punctul se numeste rapiditate. De aici incolo intervine memorarea. Asemanarea cu o poezie este destul de relativa pentru simplul motiv ca la o poezie discutam de memoria de scurta durata in timp de la tabla inmultirii TREBUIE sa se ajunga la memoria de lunga durata. Aceasta se obtine doar prin exercitiu repetitiv. Trebuie rabdare si un pic se procedura.
De exemplu eu cu fiica-mea am exersat de jos in sus si de la bun inceput si cu inversarea termenilor acea comutativitate de care aminteati mai sus.
1x2=2
2x1=2
1x3=3
3x1=3
....
2x1=2
1x2=2
2x2=4
....

daca veti vedea deja apar repetitiile inerente pentru ca linia a doua de la inmultirea cu unu devine prima linie la inmultirea cu si asa mai departe.
si asa pana la 5
nu am trecut de pragul 5 la inceput dar jucandu-nme in sus si in jos deja devinbe un raspuns reflex si daca de la inceput se practica inversarea termenilor nu se mai sperie, deja se obisnuiesc cu aceasta provocare.

Cand orice combinatie pana la 5 devien destul de fluenta (in cateva zile bune) trec inca un prag -> 6 nu mai mult apare
1x6 si 6x1
2x6 si 6x2
....
si iarasi raman aici cateva zile jucandu-ma de la 1->5 si cu iesiri sporadice pe 6 apoi din ce in ce mai dese si aleator
4x3
5x2
6x4
3x5
.....
pana deja devin fluente raspunsurile

dureaza cateva zile
....
apoi brusc apare 7 la orizont
partea interesanta este ca deja pe masura ce se inainteaza multe raspunsuri le stiu pentru ca devin repetitive asa cum am aratat mai sus. Dar trebuie rabdare in nici un caz sa nu va enervati sa nu tipati si... sa nu sugerati raspunsul. lasati-l 100% sa se chinuie sa gaseasac singur raspunsul. Daca a gresit mai intreabati-l odata spunandu-i ca nu credeti ca este corect dar lasati-i sa gandeasca singuri intotdeauna.
Eu mai am un obicei:
Ma joc cu fiica-mea. Mergem cu masina si brusc o intreb:

5x7
3x9
8x4
si asa 5 minute apoi o las in pace. O ia intotdeauna ca pe un joc. O provoaca.

Asa procedez eu pentru ca o incit, o provoc la concurs. Uneori ca sa o stimulez ii propun sa facem concurs intre noi doi. Are efect. Nu o ajut decat doar si numai doar daca depaseste logica ei. In rest o las sa dea cel putin un raspuns singura 100% iar daca nu e corect ii sugerez sa se mai gandeasca si daca nu iesie nicicum o ajut doar un pic ca sa mearga pe un drum dar trebuie sa mearga tot singura, "moca" nu-i dau niciodata raspunsul. Isi exerseaza memoria adica o chinui eu, dar merita!



Marius Pernes
home page - www.marius.rdsor.ro

Mergi la inceput