Motricitatea fina.

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Chuny spune:

Citat:
citat din mesajul lui dana vio

ela , nu am timp acum dar incearca asta;
http://www.scribd.com/doc/101213/Ana-Savin-Totul-se-intampla-inainte-de-6-ani

Alexandra Maria
14.12.2007



Dana_vio, nu stiu ce ar putea sa încerce cu cartea asta Dificultatile de motricitate fina nu vin din lipsa educatiei sau din cauza stilului de parenting.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ela_04 spune:

Eu am inteles de ce mi=a trimis Dana cartea. Si ii multumesc mult.
Am citito... este extrem de interesanta mai ales la modul cum descrie perioada de 2-3 ani in dezvoltarea copilului. Pot spune ca perioada de la 2 ani jumate il descrie perfect pe fiul meu.
Azi a fost sotul cu baiatul la psiholog pt evaluare. Nu va spun ce a fost in sufletul meu pana au ajuns acasa. La sfarsit dr a zis doar ca e extrem de hiperactiv... ce draq inseamna asta...
Maine ne da rezultatul. Nu stiu daca o sa reusesc sa dorm in noaptea asta.
Azi nu a mai vrut sa coloreze deloc. Nu am insistat. L-am lasat pe el sa aleaga cu ce ne jucam.
L-am intrebat ce a facut acolo si a zis ca s-a jucat, cu mingea, s-au uitat pe carti, au taiat cu foarfeca etc.
Sper ca totul sa fie bine.

Edit.
Am uitat sa spun ca in carte faptul ca un copil este pus sa coloreze in contur este privit ca o ingradire a imaginatiei sale.
A fost draguta cartea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Chuny spune:

ok, credeam ca pt problemele de motricitate fina e amintita cartea :-)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Ela hiperactiv inseamna ca nu sta locului, e agitat si mereu in miscare. De obicei se asociaza cu dificultati de mentinere a atentiei.

Motricitatea fina se antreneaza si ea, ca orice motricitate.
Nu-l mai critica cand coloreaza, deseneaza sau orice altceva. Lauda-i efortul, concentrarea. Numai incercand isi va imbunatati performanta, iar critica il va face sa nu mai incerce.
Foarte multi copii de 3 ani coloreaza asa cum descrii tu.
Liniutele se fac mai taziu, e prea devreme acum pentru majoritatea copiilor.

Daca voi l-ati hranit, e firesc sa nu fie antrenat sa se hraneasca singur. Da-i timp sa-si antreneze coordonarea si musculatura.

E nevoie sa fie distractiv orice incerci sa faci cu el. Sa fie o joaca, sa se simta bine, nu evaluat.
De ce sa fii dezamagita? La varsta asta invata. E nevoie sa fie stimulat si incurajat si o sa progreseze.

Abtibildurile ii plac?
Puzzle-uri? Adaptate varstei, desigur.
Constructii din cuburi?

Ce mod de joaca prefera?
Totul trebuie sa fie o joaca. Asa invata la varsta asta.

Succes, asteptam vesti bune de la evaluarea psi.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ela_04 spune:

Rezultatul evaluari: Adhd cu note autiste. Nu le-a zis note...dar rezultatul e acelasi.
Copilul nu are nici o regula, nu raspunde in fata nici unei cereri care nu-i convine si nu asculta de nici o autoritate.
Pai ce regului trebuie sa aibe un copil de 3 ani???
Are 2 reguli. nu sarim in strada si nu ne jucam cu mancarea.
Imi trimite rezultatul scris pe mail. Nici nu mai stiu ce a mai zis ca deja imi vajaia creierii in cap.
Rezolvarea ei. terapie in care sa-l invete pe el si pe noi cum sa-l educam. Prima recomandare: recompensa!
Deci ex: luati 3 pufuleti intr-o farfurie si de cate ori copilul face activitatea care i-ati ceruto ii da-ti un pufulete
I-am spus socata ca asta e dresaj! Nici la cainele meu nu-i fac asa!
Astia sunt psihologi nostri? Cu asta se trateaza adhd???
Sunt dezamagita.

Roxana de mancat l-am lasat singur doar la felul 2 cum se spune la noi. Mananca fructe taiate sau intregi dar ciorba i-am dato eu intodeauna. sincer imi si place sa o fac...e puiul meu.
Abia acum m-am gandit ca daca se duce la gradinita o sa ramana cam nemancat din cauza asta

Abtibildurile, platurii cam tot ce se lipeste si daca nu se lipeste mai pune el niste scuipat nu stiu unde a vazut ca noi nu avem obiceiuri de genul asta.
Puzzle si lego ...cat cuprinde.
Azi am bagat siretul in pantof sunt tare mandra de el.
plastilina tot nu a vrut...e cam sila cred de ea. el e genul care sa nu se murdareasca pe maini cumva.
Nasturi nu poate sa-i desfaca si nici nu are rabdare vad.
Ce mod de joaca prefera?... sincer nu are un mod anume. Adevarul e ca e intr-o continua miscare. Se joaca cu masinutele, le arunca, se intoarce la lego mai face ceva le darama iar se mai invarte.
Vrea afara, iese intra de 10 ori...
De cand cu zapada i-am spus ca daca vrea afara sa se imbrace singur cu ce ii dau eu. A inceput sa se imbrace din ce in ce mai bine...isi pune dresul, pantalonii, pulovarul, caciula si se incalta. eu ii dau doar geaca. la fel si cand intra in casa se dezbraca singur.
Dar nu e nimic cu nasturi sau complicat.
Nici la desene nu are stare...adica ma uit pe aici ca sunt copii care nu ar mai vrea sa plece de la tv... eu ce sa zic...poate bine mersi sa mearga toata ziua ca daca sta 10 min e mult. Bine, si masa lui de lucru vine cu spatele la tv.
La masa...a scos suruburile de la scaunul de birou de cat s-a frichinit pe el. Scaun de-ala serios al sotului care are si el o greutate...
De colorat mie nici prin cap nu mi-a trecut ca sunt copii care deja coloreaza in contur sau fac anume desene pana nu mi-a zis tipa asta.
Toata vara mi-a colorat casa pe toti peretii exteriori dar nimic cu o forma anume.
In fine, maine am programare la alt dr
Stiu ca par nebuna dar tipa asta inca nu m-a convins. Si nici nu este pe aceasi lungime de unda cu mine.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Ela linisteste-te
Foarte bine ca ceri si alta evaluare.
E foarte posibil sa fie hiperactiv, dar ma indoiesc foarte tare ca are ceva autist. Din ce povestesti tu, e un copil foarte relational.
Asteapta raportul complet si citeste-l cu atentie.

Este probabil un copil impulsiv, asta tine de temperament, unii ne nastem mai impulsivi decat altii. (de aici si eticheta ADHD). Un copil impulsiv are nevoie de limite bine definite si constante, pe care sa le interiorizeze.
Din ce povestesti tu, exista un deficit de limite in ceea ce-l priveste. Un terapeut specializat in lucrul cu copii, te poate ajuta in directia asta. Aici are dreptate psiholoaga respectiva, e nevoie sa invatati sa puneti limite si sa le sustineti. Limite sanatoase, nu te gandi la abuzuri si alte nebunii.
Se poate corecta. Sunt destule persoane impulsive pe lumea asta care au invatat sa isi stapaneasca impulsivitatea si traiesc foarte bine.

Revino cu detalii, daca vrei. Si capul sus!


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ingridnen spune:

ela, fi-miu era exact la fel la 3 ani, ba chiar mai rau , inlclusiv cu alergatul non-stop si saritul in fata masinii.
Nu puteam sa intru cu el in magazin sa nu fuga in spatele tejghelei, la dr nu avea rabdare sa astepte nici 5 minute, batea cu picioarele in usa...odata intrat era imediat pe scaunul rotativ si cu parafa in mana etc etc. Cumparaturile erau un calvar, orice activitate era abandonata dupa maxim 10 minute, pentru ca il plictisea deja. Eu una eram pur si simplu extenuata psihic, nu stiam ce sa mai inventez ca sa-l tin ocupat.
La tv nu statea nici 5 minute, plimbarile in parc erau sport extrem pentru noi parintii (si se statea vreo 4-5 ore pe zi in parc, in doua "ture"). La 3,5 ani a mers la gradi si imi faceam mii de griji ca nu va sta locului o clipa. Ma rog, s-a descurcat, mai erau vreo 2 baieti "agitati", asa ca al meu parea cuminte pe langa ei.
Tu zici de puzzle... pai al meu pana la 5-6 ani nu avea rabdare la puzzle. Lego da, construia cu cuburi mari, avea o ferma de animale

Cam pe la 5 ani (deja era mai potolit, dar inca f.activ comparativ cu colegii lui) m-am dus la psiholog de copii, doar eu, ca sa aud o parere. In primul rand ca d-na doctor mi-a spus ca diagnosticul de hiperactivitate se pune abia la varsta scolara. Pe urma mi-a pus mie multe intrebari "tintite". Concluzia a fost ca acesta este temperamentul copilului, nici vorba de hiperactiv. Mi-a dat diverse sfaturi de abordare si mi-a propus, daca vreau, sa vin cu copilul la evaluare. Am fost, ce-i drept, dar cand deja intrase copilul in scoala si era mult mai linistit.

Parerea mea sa nu-ti faci griji. Eventual incearca la alt psiholog. Peste cativa ani copilul sigur va fi mai linistit, cel putin la noi asa a fost.

Ingrid si Cristi 9 ani

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ela_04 spune:

Azi a facut febra 40. De la 3 noaptea am vazut. de atunci sunt treaza.
norocul meu ca dorm cu el. m-am trezit sa alaptez fata si cand am pus mana pe el m-am speriat.
Nu am mai putut sa merg la dr. Aveam programare la 11 dar am sunat sa ma scuz. A inteles, nu a inteles...asta e.
Exact asa sunt si eu Ingridnen...epuizata psihic.
Doamne bine ca fata e asa de cuminte ca altfel la 9 eram.
Cand ne-am intors aseara m-a intrebat daca il repara d-na doctor. Iar in dimineata asta mi-a spus: mami eu sunt bun. Bineinteles ca e un copil bun! E cel mai bun si dulce copil.

Roxana eu cred ca chestia asta cu autismul a luato mai mult din ce i-am spus eu cand am vb cu ea la prima sedinta cred.
Copilul pana cand a inceput sa vb la 2 ani si cateva luni a avut destul din simptomele autiste.
Dupa ce a inceput sa vorbeasca acestea s-au mai atenuat. Ba chiar am preferat sa nu ma gandesc la asta. A fost doar in capul meu, copilul nu are nimic.
Ma asteptam de la un psiholog la o alta abordare... nu o chestie cu biscuitele pe care si baba floarea de la piata o stie.
Iti dai seama ca si eu stiu ca daca il conditionez sau il recompensez va face ce ii cer.
Nu am facuto pt ca am vrut ca el sa faca un lucru neconditionat de un biscuite sau un dulce.
Si cu rabdare si perseverenta din partea mea chiar merge!
Si nu ii dau nici un biscuite si nici o sanctiune.
Azi am colorat putin, am desenat pe tabla, pe noi si pe el. taica-su e ca un ou, eu o scandura lunga iar bebelina o chestie acolo ca un ghem. Singurul care are maini si picioare e el iar casa noastra e ...cam cat toata tabla de lucru.
Ma mai duc sa-i schimb sosetele cu otet macar acum cat doarme ca asa treaz nu-i chip sa i le pun.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Multa sanatate baietelului, Ela!
Dragul de el, sa intrebe daca-l repara doamna... doar nu e defect
Explica-i cand se simte mai bine, ca e un baietel minunat si ati mers la doamna doar ca sa va ajute sa va intelegeti mai bine, sa il ajute si pe el si pe tine, nu sa-l repare pe el. Nu e nimic de reparat de el, e OK asa cum e.




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ela_04 spune:

Multumesc Roxana.
Am primit si eu evaluarea...
Pe timpul evaluarii s-a manifestat intr-o activitate motrica permanenta peste limita normalitatii. Deficit de atentie foarte mare dar coopereaza pe achizitii si limbaj cu terapeutul dar vrea mereu sa paraseasca masa de lucru. A manifestat dorinta de joc doar acolo unde a descoperit ca jocul nu implica efort mental sustinut. A manifestat interes fata de jocuri, jucarii explorand intreg cabinetul in timp ce-si exprima prin limbaj dorinta sau gestul. Nu a manifestat atentie marita pentru nici o jucarie. O dorea, o avea si pleca mai departe. A indeplinit cu greu cerintele terapeutului datorita agitatiei motrice: a desenat pe tabla speciala o linie a organizat cateva imagini corect pe banda magnetica urmand umbrele, a facut introdus cu greu piesele in incastru, deficit d easociere imagine/forma, a colorat greoi, in graba o plansa forte deconcentrat si cu tendinte de renuntare. Nu a recunoscut culorile principale, nu a recunoscut formele geometrice principale. Imitatie buna. A raspuns corect la intrebarile capcana privind sexul persoanelor din imagini sau denumirile animalelor.Nu si-a manifestat dorinta de a merge la parinti. N-a privit terapeutul pe timpul evaluarii decat la cerere si atunci dupa insistente si pentru cateva secunde. A executat cerintele dupa lungi insistente fiind permanet neatent sau in miscare. Nu are atentie sustinuta mai mult de 1/2 minute, cauta altceva sau priveste pur si simplu se ridica permanent. Construieste greu repere imaginare. Nu recunoaste raport de spatialitate 4fata, spate, dreapta, stanga. Recunoste anotimpurile si raportul actiunilor zi/noapte. Manifesta atitudine opozanta pe parcursul evaluarii.
4.Independenta in autoservire : se spala, se imbraca/ dezbraca, mananca singur conforma varstei biologice.

Tulburare organica si medicatie
Nu a fost diagnosticat si nu a primit tratament medicamentos si/sau terapeutic.
G. Evaluare pe baza scalelor de evaluare
• Anamneza
• Sacala de evaluare-Tulburari hiperkinetice(DCL-HKS), Tulburare de atentie –inmplineste 9criterii din 9(2) ; Hiperactivitate 5din5(2); Impulsivitate 4 criterii din 4(3).
Diagnostic dupa ICD10: Tulbuarare neatentie
Diagnostic dupa DCMIV Tulburare de neatentie/ hiperactivitate/impulsivitate

LIMBAJ
Limbaj foarte slab dezvoltat raportat la varsta biologica . Moderatie verbala normala. Construieste greu propozitii simple si adesea cuvintele sunt pronuntate foarte prost indepartand ascultatorul de cuvantul dorit a fi pronuntat.. Are in vocabular putine cuvinte care il plaseaza sub linia varstei. Usor disfazic/dislalic dar foarte cooperant la corectie logopedica. Nu si-a controlat vocabularul pe parcursul evaluarii, a vorbit permanent.

COGNITIE
Nivel de intelegere a mediului inconjurator sarac in raport cu varsta cronologica. Nu intelege toate intrebarile, face conexiuni si construieste greu repere imagiare, depisteaza si completeaza greu lipsurile unui cadru oferit, foloseste corect incastrarea dupa explicatii, poate face cu usurinta asocieri imagini-imagini, recunoaste si separa parti incorecte dintr-un desen, recunoaste sexele, fooloseste corect interogativul/afirmativul. Se orienteaza usor si repede in situatii.

SOCIALIZARE
Nu stabileste si nu mentine contact vizual la cerere. Arata dorinta de socializare, cauta sa te atraga in jocul lui, intretine socializarea, nu intelege
gestul social. Nu raspunde intotdeauna cand este strigat, este nevoie sa fie strigat de mai multe ori sa rectioneze. Nu este deranjat cand intervii in jocurile si activitatile lui dar este important sa-i faci pe plac altfel reactioneaza impulsiv. Prefera sa se joace singur si doar cu cateva lucruri.

EMOTIONAL AFECTIV
Coeficient emotional scazut. Nu observa limbajul nonverbal. Nu manifesta semnele unei crize emotionale. Pe parcursul evaluarii nu a simtit nevoia sa mearga la parinti, nu a intrebat de ei. I-a zambit mamei/tatei cand i-a vazut, nu a simtit nevoia sa-i caute.
2.Evenimente care ar fi putut cauza problemele:
Nu se cunosc date exacte in acest sens.

Recomandari:
-organizati-ii timpul si locul de joaca/eduactie cu mobilier pe masura
-corectati-l atunci cand foloseste inversiunea de pronume sau ecolalizeaza
-recompensati-l pe copil pentru fiecare progres indiferent de cat de mic este
-evitati sa-i divizati atentia vorbindu-i in timp ce face o activitate
-evitati sai se dea sarcini in mai multe feluri si mai multe persoane
-doar persoana care a dat sarcina o controleaza, restul persoanelor pot sa aprecieze cand a terminat sarcina sau ca s-a incadrat in timp corect
-incurajati-l pe copil sa aiba rabdare in fata unei sarcini
-limitati durata unei activitati educative sa se poata inscrie in ea
-asigurati-ii acasa un loc unde sa nu fie distras de stimuli auditivi si vizuali
-invatati copilul sa compenseze cand ii scapa un cuvant sau o silaba cu indicii vizuale
-incurajati-l cand nu face actiuni gresite amplificand actiunile corecte
-aratati si incurajati imitatia emotionala, nonverbala
-implementati si cultivati impreuna cu terapeutul socializarea
-dupa fiecare activitate bine efectuata copilul va fi recompensat(cu ceva de care el stie in prealabil) pentru intarirea acestor comportamentelor bune si eliminarea prin inlocuire a celor negative.
Copilul are un loc special de joaca si unul special de activitati educative (scris, citit, decupat, colorat etc)cu scaunel si masuta sau birou adaptate marimii lui pentru a elimina disconfortul fizic care accentueaza hiperactivitatea si creste frustrarea atunci cand nu reuseste sa faca corect si in timp util ce-si propune. La parasirea unuia din aceste jocuri I se vor face cunoscute clar regulile de organizare, punerea la loc a jucariilor, obiectelor etc motivandu-i comportamentul pozitiv cu recompense stabilite dianainte( mancaruri preferate, jucarii preferate, jocuri sociale, povesti preferate etc). Locul contine toate materialele organizate pe categorii: jocuri, culori, carioci, carti de colorat, carti de povesti, puzzle, jocuri geometrice etc.
Impunerea unor reguli clare de comportament si introducerea de consecinte negative cand nu sunt respectate ( a lua ceva ce el are si la care tine mult) . Interventii in mediul scolar, interventie psihopedagogica. Nu se vor admite exceptii de la reguli.
Manifestari clare verbale si comportamentale ale iubirii parintilor(mama, tata) , aratarea admiratiei si respectului fata de actiunile corecte: te iubesc, imbratisari, pupicuri, esti cel mai frumos, grozav etc pentru a-I stimula increderea in sine si determinarea repetarii acestora si a echilibra emotional copilul.
Program de consiliere si achizitie/corectie limbaj conform fiselor terapeutice ale psihologului.
Respecatrea intocmai pas cu pas a recomadarilor de specialitate pana la intevederea cu terapeutul.

Ce am bolduit nu prea am inteles...
Ce a scris tipa asta aici...e grav? sau e doar de luat in seama?



Mergi la inceput