Pe baza carei legi???

Pe baza carei legi??? | Autor: Mitzi76

Link direct la acest mesaj

Dragi forumisti, am un baietel care e de-abia in clasa intai, dar deja avem probleme cu sistemul din scoala noastra. Am nevoie de orice ajutor din partea voastra, dar mai bine sa va spun despre ce este vorba.
De multe ori m-am confruntat cu problema foarte multe teme acasa, inclusiv din culegeri de mate si romana. Am atras atentia la sedintele cu parintii ca este periculos ceea ce se intampla copiilor nostri si nu intelegeam de ce vor aproape toti parintii sa isi trimita inca din clasa intai copiii la tot felul de concursuri. La ultima sedinta, care a avut loc aseara, am aflat si motivul. De anul trecut (cred), in scoala noastra, doamna directoare desface clasele de a patra si da testari copiilor, in vederea refacerii pe clase cu materii "preferate" de parintii copiilor sau de copii, ca un fel de profil sau specializare. Astfel am aflat ca anul trecut s-au facut urmatoarele clase speciale: romana-mate, informatica, engleza, etc. Initial, clasa de romana-mate fusese mate-informatica si o sa va spun de ce s-a schimbat. In functie de optiunea parintilori, copiilor li se da o testare si in ordinea notelor obtinute la testare, intra sau nu in clasa speciala. Cand toti copiii invatatoarei la care este baietelul meu au luat cele mai mari note pentru clasa de mate-info (pentru ca majoritatea la asta optasera), celelalte invatatoare au intervenit pe langa directoare si aceasta a schimbat profilul in romana-mate, pentru a impiedica accesul tuturor acelor copii la prima clasa speciala. Mai mult, am inteles ca profesorii cel mai bine cotati din scoala sunt dirijati catre acea clasa de romana-mate, asta intamplandu-se la toate obiectele, nu numai pentru romana si mate! Mi s-a explicat ca din aceasta cauza parintii sunt disperati sa-si pregateasca mai bine copiii, pentru a nu ajunge intr-o clasa "proasta".
Nedumeririle mele sunt:
- pe baza carei legi se pot desface colectivele claselor a patra?
- este normal ca directoarea sa dea astfel de testari?
- unde sa caut legi sau hotarari sau orice despre asta, daca pe site-urile inspectoratelor si pe cel al ministerului nu am gasit nimic?
- cum se poate impiedica asta si unde ar trebui sa reclam???
- aceste fapte nu discrimineaza copiii?

Va multumesc si sper sa nu va confruntati cu astfel de evenimente in viata de scolari a
copiilor dumneavoastra!

Precizez ca baietelul meu nu este un copil slab, ci deocamdata merge excelent, dar nu mi se pare normal sa nu aiba duminica fara teme, ore intregi ocupate dupa amiaza si tot asa, in loc sa se joace, caci asta e rolul copilariei.

Am postat si la probleme legislative, dar cred ca aici era mai potrivit, imi cer scuze!

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Eu cred ca cel mai simplu este sa intrebi la Inspectorat.Dar ,acum,multe din scoli practica aceasta reconfigurare a claselor la trecerea din primara in gimnaziu.E drept ca pana acum nu am auzit de clasa "romana-matematica",dar niciodata nu e prea tarziu.
Personal,nu cred ca este vorba de discriminare atata timp cat,cel putin teoretic-daca nu intervin sfintele obiceiuri romanesti ale parintilor de a interveni prin diverse metode-,toti copiii pleaca cu sanse egale de a accede la o clasa de excelenta.
Si la noi la scoala exista o astfel de clasa ,cu predare intensiva in engleza-asa se lauda directoarea si mai sunt si gimnaziile din cadrul liceelor unde ,tot teoretic,elevii acced in urma unor examene.
Exista copii si copii,dupa cum au constatat.Unii isi termina rapid lectiile si se joaca sau citesc-pentru ca deja ,in afara de joaca,trebuie cumva sa inceapa sa-si formeze bagajul de cultura generala ,iar altii sunt mai lenti.In general,cu totii au teme din diverse surse.Poate ca ar trebui sa revezi si programul copilului-e posibil sa aiba o structura care sa-i manance timp aiurea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mitzi76 spune:

Lory, multumesc pentru raspuns, am sa vad cum pot intreba la inspectorat. Pai aia e, ca romana mate nu am mai auzit nici eu, ori romana, ori mate! Programul copilului e cam asa:
- scoala pana la 11 (invata trei schimburi)
- masa de pranz si joaca afara sau in casa
- 14-16 somn
- 16,30 - 19 sau mai mult teme (dar asta si in we)
- apoi joaca si somn la 22
- joia de la 19-20 karate si sambata de la 11-12 tot karate

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

La noi,programul e chiar mai incarcat:termina la 11 ,merge la after-school unde isi face temele-caiete normale /speciale/culegeri pana la masa de pranz-ora 13 ,nu doarme dupa-amiaza -la noi este o obisnuinta,dar nici ceilalti copii de clasa intai de la after nu dorm-apoi ,daca ii mai raman teme,le continua dupa care citeste o carte de acasa sau se joaca cu ceilalti copii sau are engleza/germana.Dupa care o iau acasa ,ne mai jucam pe drum,apoi se joaca in casa, si la 9 e in pat-chiar daca nu adoarme imediat vorbim pe diverse teme.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Aaa,sambata si duminica le are libere,pentru joaca si sport.Doar daca mai vrea-si de obicei mai vrea,ii explicam matematica mai avansata pentru varsta ei sau o punem sa scrie in engleza.
La after fac temele date in ziua respectiva,indiferent daca au sau nu materia a doua zi.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mitzi76 spune:

Pai al meu nu e la after ca stau inca acasa cu cel de-al treilea, iar somnul de amiaza ii e necesar, pentru ca altfel nu se poate concentra la teme si se plictiseste. Plus ca daca nu doarme e morocanos si nu-i intru in voie. Eu nu pot sa insist cu limba engleza caci am vazut ca e cam antitalent, desi mi-ar folosi in ideea ca peste vreo cinci sase ani vom pleca in state. Sport face doar cat am scris si ii place.
Din cate am observat la el mai bine ii merge la mate, desi el zice ca romana ii place mai mult. Oricum, mie mi se pare ca nu e normala chestia asta cu desfacutul claselor intr-a cincea. Copiii trec printr-o schimbare majora atunci, ingreunata iata si de pierderea colectivului...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Vivela spune:

Mitzi, eu inca n-am copil de scoala, nu ma confrunt cu o asa situatie deci n-am cum sa emit o parere deocamdata.
insa, daca vrei sa afli punctul de vedere, eventual si temeiul legal daca exista asa ceva, intra pe site-ul inspectoratului scolar al mun bucuresti (da o cautare pe google), afla adresa si fa o scrisoare catre ei, cu confirmare de primire. evetual lasa si un nr de tel de contact.
ei o sa-ti spuna punctul lor de vedere (sunt obligati sa-ti raspunda) - eu m-am interesat pt gradinita si mi-au raspuns f amabili.

bafta!

_

Mami de pui nazdravan (2/9/07) + xy 19+
Cand schimbati modul in care priviti lucrurile, lucrurile pe care le priviti se schimba

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Nici eu nu stiu baza legala insa in cam toate scolile din Bucuresti se procedeaza asa la trecerea in clasa a cincea exista minum o clasa speciala ( cu diverse materii), pe scoala.
Ma indoiesc ca toti directorii ar face lucrul asta daca nu ar avea un temei legal in spate.

Oricum, noua lege a educatiei prevede examene din 2 in 2 ani deci implicit la sfarsitul clasei a patra asa incat se vor face diferentierile automat.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns claujro spune:

Nu stiu numarul legii, insa pentru aceste examene si clase speciale trebuie obtinuta aprobare de la inspectorat. Totul se face sub umbrela inspectoratului.

Mara si Matei

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

la 190 vechiul director s-a opus formarii claselor speciale...a zis ca nu e pedagogic.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mitzi76 spune:

Am sa fac o adresa catre inspectorat si o sa vad daca raspund. Va multumesc din suflet ca ati fost alaturi de mine!

Mergi la inceput