Doamna invatatoare -intre ideal si realitate

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Si e mi-as muta copilul daca as constata o schimbare de comportamnt in urma unui cadou. Nu mai zi vreo nota mai mare ....
apropos una din chestiile pe care le admir eu la invatatoarea noastra e corectitudinea si impartialitatea.
La ce sistem de punctaj are e foarte simplu pentru parinte sa vada ce a gresit copilul cat valoareaza in puncte, care e punctajul total iar legatura punctaj - calificativ ne-a zis-o in prima sedinta. Mai corect de atat nu cred ca se poate.


Sorana si Monica (7 ani)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Si eu mi-as dori sa le dea punctaj,pentru ca atunci ar disparea acest -FB care ma streseaza,pentru orice ingrosare pa pagina...Daca a gresit o scadere din 33 a luat -FB,desi eu am facut un fel de punctaj si ii iesea ceva de genul 9,70.Si asta e aproape 10.Acel minus nu face decat sa o streseze si pe ea,si pe mine,acum mai putin decat la inceput,totusi.Prefer sa scrie 98p sau 85 p c u FB decat -FB,FB...Chiar o sa o intreb pe doamna daca va face si acest lucru,poate macar la mate.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns claujro spune:

Apropo de -FB, stiti ca astfel de calificative nu exista. Le-au creat invatatorii sa deosebeasca o lucrare fara greseala de una cu greseli minore. In practica, insa, nu ai voie sa dai asemenea calificative, ca dovada ca in catalog tot FB treci.

Mara si Matei

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Am mai gasit ceva ce nu imi place prea tare...Au lucrat o groaza de pagini din culegere la mate si am descoperit cateva greseli ,desi fiica-mea,cand nu este grabita,face corect.Lucreaza independent mare parte din timp si unele exercitii sunt corectate ,altele nu.Nu mi se pare ok,as prefera sa faca doar din manual si sa stie si sa le corecteze tot ce lucreaza acasa si in clasa.Acum ma apuc sa ii explic ce a gresit,scriem corect,apoi tema...Of...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Noa spune:

Citat:
citat din mesajul lui happiness

Si eu mi-as dori sa le dea punctaj,pentru ca atunci ar disparea acest -FB care ma streseaza,pentru orice ingrosare pa pagina...Daca a gresit o scadere din 33 a luat -FB,desi eu am facut un fel de punctaj si ii iesea ceva de genul 9,70.Si asta e aproape 10.Acel minus nu face decat sa o streseze si pe ea,si pe mine,acum mai putin decat la inceput,totusi.Prefer sa scrie 98p sau 85 p c u FB decat -FB,FB...Chiar o sa o intreb pe doamna daca va face si acest lucru,poate macar la mate.

Eu nu inteleg de ce spui ca te streseaza acel -FB.Mie mi se pare foarte logic.Daca lucrarea nu e perfecta nu -i poate pune FB, pentru ca astfel n-ar mai fi nicio diferenta intre o lucrare cu greseli si una fara.
Si nici pentru copil nu e bine sa i se dea Fb daca are una, doua greseli pentru ca data viitoare nu se va mai stradui stiind ca poate obtine calificativul maxim si fara sa fie extrem de atent.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Ma streseaza greseala in sine,e adevarat,dar sa stii ca FB inseamna orice nota intre 85-100 puncte,deci 97 puncte inseamna clar FB.-FB ar insemna ,normal,83-84,adica la limita intre B si FB.Unele invatatoare pun de exemplu FB Bravo daca nu are copilul nicio greseala,si FB daca are 1-2 greseli mici.Mi se pare foarte normal sa diferentieze copilul care face perfect de cel care face greseli,de aceea si spuneam ca nu mi se pare ok ca fiica-mea ,care lucreaza de FB sau uneori -FB sa aiba in catalog aceeasi nota ca si copilul care e de S sau B,pe care il incurajeaza doamna.Sunt de acord si cu incurajarile,dar din moment ce a mea primeste -FB ca se corecteaza singura(uita o litera de exemplu si o scrie deasupra,cum i-a zis doamna),atunci cei care fac greseli cu carul sa nu aiba tot FB,nu e logic?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dinubebe spune:

Well,
Avem si noi cateva concluzii, la cateva luni de cand am inceput clasa I, si, din fericire pentru noi, in cea mai mare parte sunt favorabile.
Primul fapt pozitiv pe care l-am remarcat inca de la inceput a fost acela ca i-a facut pe toti copiii sa se simta dezinhibati si increzatori in propriile forte. Copilul meu a inceput scoala cu teama, ba mai mult, cu groaza, speriat de toate ideile pe care le-a auzit prin gradinita despre cat de grea si plina de constrangeri e scoala, si, oricat de mult am incercat noi - cei din familie sa ii atenuam aceste temeri, nu am reusit nimic fata de cat a reusit prima ei zi de scoala.
Chiar daca mie - personal doamna mi-a parut la inceput cam prea ezitanta, cam prea "moale" in relatia cu parintii, am vazut la fetita mea ca o simtea apropiata, ca era bucuroasa ca merge la scoala, si asta a contat mai mult. Mult mai mult.
Ceea ce mie mi-a parut un punct slab al ei - stilul (prea) blajin - s-a dovedit pana la urma un punct forte in relatia cu copiii, caci le-a dat incredere in ei si i-a facut sa nu se simta prea impovarati.
Imi place totodata cum transforma unele sarcini in jocuri si imi place ca e un suflet generos, care acorda mult din timpul sau copiilor de la clasa, adesea dupa ore, si adesea gratuit.
Imi place ca are o tinuta lipsita de ostentatie, imi place ca pune mare pret pe relatia dascal - parinte si comunica foarte des cu noi, imi place ca nu o aud niciodata adresandu-se rastit vreunui copil, desi cred ca uneori nu i-ar fi stricat mai multa fermitate - atat cu copiii, cat si cu noi - parintii.
Desigur, sunt si lucruri care nu imi plac, cum ar fi acela legat de socializarea copiilor, de faptul ca nu prea se desprind de cadrul formal al orelor si al salii de clasa, drept urmare nici pana in prezent nu se cunosc toti copiii pe nume, ce sa mai spunem de amicitii sau prietenii...iar eu, ca parinte, nu stiu cand voi ajunge sa ii cunosc pe toti...
Nu imi place de asemenea ca nu prea le ramane timp de pauze si odihna, uneori au multe sarcini si nu reusesc sa le incheie in ora, sau la scoala, ceea ce inseamna lucru suplimentar acasa sau in pauze. Nu imi mai place faptul ca s-a gandit initial sa incercam sa inversam tendinta fetitei mele de a scrie cu stanga, iar cateva litere copilul meu le-a invatat mai mult prin intermediul colegilor de clasa si nu cu sprijinul doamnei, care ne-a declarat ca se simte cateodata depasita de faptul ca fetita mea scrie cu mana stanga. Pe de alta parte, imi place sistemul ei de a recompensa implicarea la ore, comportamentul copiilor, disciplina, si uneori chiar implicarea si interesul parintilor. Imi place eleganta si rabdarea cu care ne trateaza pe noi, parintii, desi, ma repet, uneori mi-ar fi placut mai multa fermitate.
In rezumat, consider ca e un om foarte potrivit pentru a fi primul dascal copilului meu. Nu vreau sa fie ca o mama, vreau sa fie invatatoarea, cea care ii conduce primii pasi in scoala si pentru asta nu am decat cuvinte de multumire. In prezent, copilul meu aproape citeste cursiv - desi nu cunostea decat literele mari la inceputul scolii si habar nu avea sa le lege intre ele, face operatii matematice de nivelul ei si un pic peste, merge cu drag la scoala, este responsabil si trateaza scoala cu multa seriozitate si interes, si pentru toate astea aportul invatoarei este incontestabil. Desi nu cred ca pot vorbi chiar de un ideal, realitatea ma multumeste si pe copilul meu il incanta.
La anul, cand va intra si fiul meu la scoala, voi avea si un termen mai concret de comparatie si atunci voi putea discuta mai critic.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Azi mi-a zis fiica-mea ca ei ii place la scoala,desi e cam obositor,ca e doamna buna,fac multe lucruri interesante,au mereu ceva de lucru,doamna nu striga la ei,nu ii pedepseste,ii incurajeaza sa fie toti pentru unul si unul pentru toti.Asa ca am lasat deoparte gandurile negre,ca pana la urma ce simte copilul conteaza,si am corectat impreuna ce ramasese de corectat in culegere...Sa dea Domnul sa fie din ce in ce mai bine !

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Citat:
citat din mesajul lui happiness

Ma streseaza greseala in sine,e adevarat,dar sa stii ca FB inseamna orice nota intre 85-100 puncte,deci 97 puncte inseamna clar FB.-FB ar insemna ,normal,83-84,adica la limita intre B si FB.Unele invatatoare pun de exemplu FB Bravo daca nu are copilul nicio greseala,si FB daca are 1-2 greseli mici.Mi se pare foarte normal sa diferentieze copilul care face perfect de cel care face greseli,de aceea si spuneam ca nu mi se pare ok ca fiica-mea ,care lucreaza de FB sau uneori -FB sa aiba in catalog aceeasi nota ca si copilul care e de S sau B,pe care il incurajeaza doamna.Sunt de acord si cu incurajarile,dar din moment ce a mea primeste -FB ca se corecteaza singura(uita o litera de exemplu si o scrie deasupra,cum i-a zis doamna),atunci cei care fac greseli cu carul sa nu aiba tot FB,nu e logic?


-FB nu e 83-84, ci 85-90 cred eu.
Intrucat B este 65-84 daca ar avea 83 ar fi B, nu - FB.

La noi cu punctajele astea sunt si B-uri in clasa posibil si S-uri. I e chiar greu sa iei ca ai si puncte din oficiu :)


Sorana si Monica (7 ani)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Nu stiu ce sa zic.Are la una din litere 3 randuri perfecte cu litera respectiva,apoi urmeaza 6 propozitii de 3-6 cuvinte,si singura greseala e faptul ca a scris litera gresit si deasupra ei cea corecta.Cuvantul era cel corect,dar fireste ca acea corectura strica mult discutata impresie artistica.Nu cred ca pentru asta i s-ar scade 10 puncte totusi...Ideea e ca orice greseala inseamna minus,asta este,m-am obisbnuit si eu,si ea,si imi spune mereu ca va lua -FB sau FB,in functie de ce a facut.Stie singurica cat va primi.

Mergi la inceput