Cum ne motivam copiii sa invete?

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Eu l-am motivat material oarecum invers.
Adica... ii dau bani de buzunar saptamanal...a luat un calificativ mic (S la romana sau B la matematica - acum este si in functie de clasa in care este si de aptitudinile pe care le are), se taie banii pana apare unul mare.
Isi doreste telefon mobil...a fost conditionat de rezultatele de la sfarsitul anului...
In nici un caz la fiecare FB...oricum in clasa I dupa primii FB in carnet m-a intrebat ce-i iau si i-am turnat polologhia cu "nu-ti iau nimic, ca asta este datoria ta,".
Ii mai fac insa surprize cand se comporta bine, gen luat un OU Kinder, un Happy Meal...la noi astea sunt premii.
Nu am conditionat insa niciodata rezultatele de joaca cu mine...caci mie-mi place sa ma joc cu el, avem multe activitati impreuna, pe care le voi face si daca ramane repetent .
Asa cum nu am conditionat cumpararea bicicletei, a rolelor etc... dar cand i-am luat un ceas de birou de 60 lei (pe langa alte 100 de ceasuri pe care le are ) l-am conditionat..
Dar l-am premiat (adica luat ce-si doreste) atunci cand a avut un rezultat exceptional la concursurile extrascolare, indiferent de tipul acestuia.
Cred ca depinde de fiecare copil in parte.

Si ma mai agat de fiecare moment.... adica este inebunit dupa electronica, asa ca-i explic mereu ca trebuie sa stie foarte bine matematica, altfel nu-si poate calcula circuitele. "Daca nu stii sa aduni/scazi/imparti/inmultesti, cum iti calculezi rezistentele si ledurile?" Va fi mai greu sa-i explic necesitatea integralelor, dar pana atunci poate se mai maturizeaza el?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Da,sunt de acord cu tine,ruxij,nu la fiecare FB o recompensa,dar la o perioada de 3 luni cu note foarte bune,sa zicem,nu cred ca as fi exagerata ca pe langa joaca si plimbari sa ii acord si o rasplata materiala,nu?Pe mine asta ma ingrijoreaza:limita intre exigenta excesiva si toleranta prea mare.Nu vreau nici sa exagerez cu pretentiile si sa o timorez,dar nici sa o las sa leneveasca,pentru ca munca de la scoala o va ajuta sa invete sa devina responsabila si in viata.De aceea caut metode de a o motiva si ma ajuta foarte atre toarte sfaturile mamicilor de aici.
Filofteia,mi se pare foarte bun si sistemul tau.Daca ia un calificativ mic,primeste un avertisment si dupa,daca se repeta,o mica pedeapsa.Cred ca e ok asa.Si eu o surprind cu ceva bun cand sunt mandra peste poate de ea,dar ii spun mereu ca a se purta bine e datoria ei,nu trebuie sa fie cuminte pentru a primi ceva.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

M-am exprimat gresit... a se comporta bine, nu inseamna sa fie cuminte. Baiatul meu este un copil bun, tolerant, cu atitudine pozitiva, cand greseste isi asuma responsabilitatea, nu cred ca as avea sa-i reprosez ceva din punct de vedere al comportamentului. Este adevarat ca si eu sunt foarte toleranta.
Premii mici (ou kinder, happy meal) primeste spre exemplu cand ia o nota mare la testele date o data pe semestru de doamna si care sunt ca niste teze (au 10 subiecte). Mie aici efortul mi se pare considerabil si cred ca merita recompensat. Mai primeste premii mici cand participa la diverse activitati extrascolare si este serios, exemplu a participat la un simpozion de electronica, unde evident a fost cel mai mic si pe langa faptul ca a prezentat circuitul sau a stat 4 ore linistit, atent, fara sa perturbe activitatile. Bineinteles depinde si de copil, al meu debordeaza de energie si prin urmare a sta 4 ore la un simpozion la 8 ani, eu cred ca este o performanta. Mai primeste premii mici pentru notele primite la engleza extrascolara.

Foarte util este sa stabiliti la inceputul anului cam care este sistemul de recompensare. Sa vorbesti cu ea, sa-i ceri parerea, sa negociati. Noi cam asa facem.

Mergi la inceput