Regulament! | Concursuri active | Intrebari frecvente | Ajutor    




Album concurs!

Clasament final

Toate forumurile Generatia 'Desprecopii.com' / Teme specializate  Scoli, gradinite, crese, bone...

Meditatii romana si matematica la clasa a patra???

    Subiect nou  Raspunde  Versiune imprimanta
Pagina urmatoare

Autor Subiectul precedent Subiect Subiectul urmator Pagina: din 3

radaver
radaver
nou venit


Membru din:30/08/2006

 Romania
Bucuresti

66 Mesaje
0 Prieten(i)

Trimis la - 06/05/2009 :  22:46:15 Link direct la acest mesaj  Arata profilul Adauga semn de carte la mesaj Trimite radaver un Mesaj Privat  Reply with Quote

Meditatii romana si matematica la clasa a patra???

Buna seara!
M-am mutat de curand in Bucuresti si prietenii pe care am apucat sa mi-i fac pana acum, unii nu au copii, altii au, dar sunt mult mai mici decat fiica-mea (ea e clasa a patra) si nu ne confruntam cu acelasi gen de probleme, ca sa pot sa-i innebunesc cu dilemele mele. Asa ca va scriu voua, membrilor DC, sa va cer parerea.
Pentru ca sunt suparata rau. Si nu stiu ce-ar trebui sa fac.
Am vorbit astazi cu fetita mea, care m-a rugat, aproape plangand, s-o dau la pregatire la matematica. Pentru ca aproape toti colegii ei de clasa fac pregatire la mate si la romana cu profesori de la colegii renumite din Braila. Motiv pentru care, atunci cand rezolva o problema, folosesc, pe langa metoda grafica (parintii de-a patra stiu despre ce vorbesc), si metoda algebrica. Sau, atunci cand doamna da o problema dificila la prima vedere, sau un tip nou de problema, sunt copii care stiu sa le rezolve. Iar ea e ambitioasa, e obisnuita sa fie nu doar printre cei cu FB, ci printre cei cu Excelent, sau Excelent ++ si alte calificative de-ti sta mintea-n loc. Eu sunt plecata la Bucuresti, ma duc acasa in weekend si credeti-ma ca o ajut, in sensul ca aleg probleme mai grele din culegerile cu care lucreaza la clasa si i le dau sa lucreze, insa n-am incercat sa ma duc niciodata mai departe de ce s-a lucrat la clasa, m-am limitat la ce s-a predat. In vreme ce alti copii stiu deja radicali... Si ma gandesc - oare am facut bine ca nu am dat-o la pregatire? Credeti-ma ca nu are nevoie, pentru ce se face la clasa a patra se descurca chiar foarte bine, la concursurile gen Smart, Micul Matematician, a avut intotdeauna 90 - 100 de puncte, insa cand vine vorba de ce se-ntampla la clasa... Mi-a spus ca, daca toti fac pregatire, ea va ajunge din prima ultima, pentru ca numai ea nu stie ce-s aia radicali. Toata povestea asta cu pregatirile a inceput in clasa a patra, sunt multi parinti care vor sa-si dea copiii la colegiu dintr-a cincea si pentru asta vor sustine un examen.
Deci, sunt sau nu o mama denaturata? Ce sa fac? Si, de-acum incolo, va fi la fel? Ca inteleg ca dintr-a cincea e si mai rau cu meditatiile. Nu inteleg, daca ai un profesor bun la scoala, de ce sa mai faci si pregatire? Eu am inscris-o la scoala 97, oare acolo tot asa o fi? Scoala din Braila la care invata fiica-mea acum este scoala "cu pretentii", poate de asta se-ntampla ce se-ntampla.
N-am intrebat pana acum si-as vrea sa stiu. In Braila, la aproape toate scolile, in orice caz in toate scolile bune, se organizeaza clase speciale. Ca sa intri intr-o astfel de clasa se sustin niste probe - la romana, matematica si, in unele cazuri, engleza. Aveti idee, la scolile din Bucuresti se intampla asa? Sunt copii care pleaca de la scoala la colegiu? Cum e mai bine? Sa lasi copilul la scoala generala sau sa incerce o admitere la colegiu?
Destul pentru seara asta. Astept parerile voastre si va multumesc.

      (0 aproba) (0 dezaproba) | Raspunde la subiect | Raporteaza la Moderator

Editat de - radaver on 06/05/2009 22:51:42
loryi1974
loryi1974
membru matur


Membru din:14/04/2004
 Myanmar (Burma),
2701 Mesaje
1 Prieten(i)
Trimis la: - 07/05/2009 :  13:18:22 Link direct catre acest raspuns  Arata profilul Adauga semn de carte la raspuns Trimite loryi1974 un Mesaj Privat  Reply with Quote
Da,sunt si in Bucuresti copii care pleaca la colegiu in clasa a cincea,dar,dupa parerea mea,asta tine de aptitudinile copilului in primul rand.Sunt clase de limbi straine,sunt clase de informatica etc.
Nu stiu cum este mai bine pentru copilul tau,poate e atrasa de engleze/franceza/germana/spaniola,poate ii place matematica sau poate este buna in general fara ceva clar inca.In primele cazuri,poate este mai bine la un liceu,in ultimul la scoala generala.
      De acord (0 aproba) Dezaprob (0 dezaproba) | Raspunde la subiect | Raporteaza la Moderator Mergi la inceput
filofteia
filofteia
membru senior


Membru din:11/02/2004
 Romania, pitestiARGES
3833 Mesaje
6 Prieten(i)
Trimis la: - 07/05/2009 :  13:55:24 Link direct catre acest raspuns  Arata profilul Adauga semn de carte la raspuns Trimite filofteia un Mesaj Privat  Reply with Quote
Daca ea simtenevoia, eu spun s-o dai, bineinteles daca iti permiti.

Sincer, eu am simtit nevoia meditatiilor inca din clasa I. Zic eu, pentru ca fiimiu are alta viziune asupra scolii. Acum fiimiu este in clasa a II-a si pot spune ca meditatii fac eu cu el. Adica in fiecare zi facem probleme suplimentare, iar in vacanta de vara vom face matematica de clasa a III-a. O sa spuneti ca am innebunit, dar asta este realitatea. Este intr-o clasa foarte buna, unde stacheta este sus de tot. Nu are FB pe linie, nici nu-si doreste , eu nu fac caz de note, dar am constatat ca daca ramane in urma recuperam foarte greu. Nu este un copil exceptional. De fapt are cu totul alte inclinatii fata de materiile de acum de la scoala.
Si pe mine m-a batut gandul / inca ma mai bantuie, cu colegiul. Asa ca adun argumente pro si contra. Pana acum am asa:
Pro colegiu:
- clasa selectionata, concurenta
- profesori mai bine pregatiti
- program dimineata

Contra colegiu:
- cerinte mult mai mari
- tentatii mult mai mari
- distanta mult mai mare, probabil ca in clasa a V-a si a VI-a trebuie sa-l duca/ia cineva si nu prea are cine, plus timp pierdut pe drum
- si aici se fac meditatii, fara nu se poate.

Pro scoala la care este acum:
- clasa destul de buna, chiar daca vor mai pleca pe la colegii, scoala renumita
- Profesorii mai obisnuiti cu copii de varsta lor, cerintele mai umane
- este foarte aproape de casa, se poate duce/veni singur, timp pierdut pe drum mai putin
- tentatiile mai mici, in cartier il cunosc cam toti si pot afla de la altii cam ce face fiimiu

Contra scoala:
- programul aiurea, 12 - 18.

Pe langa toate astea, Adi nu execeleaza, deci intr-o clasa selectionata ar avea mult mai mult de muncit si nu prea este genul muncitor.

Acum m-am prins ce mditatii sa mai faca intr-o luna???? Daca sa faca din a cincea??? Eu spun ca da daca ea simte nevoia, oricum aici asa se fac la clasele bune.

Si mai vreau sa adaug ca este bine sa invete metoda algebrica, pentru ca, din ce am vorbit cu parintii de copii de clasa a V-a, intra cam direct in metoda algebrica, nu mai folosesc metoda figurativa deloc.

Editat de - filofteia on 07/05/2009 14:01:26
      De acord (0 aproba) Dezaprob (0 dezaproba) | Raspunde la subiect | Raporteaza la Moderator Mergi la inceput
grati.ela
grati.ela
mami la puterea a doua


Membru din:05/09/2003
 Romania, bucurestiBUCURESTI
4897 Mesaje
9 Prieten(i)
Trimis la: - 08/05/2009 :  01:17:55 Link direct catre acest raspuns  Arata profilul Adauga semn de carte la raspuns Trimite grati.ela un Mesaj Privat  Reply with Quote
1. la colegiu predau de multe ori prof care au norma mixta (liceu si gimnaziu). gasesc ca e un dezavantaj pt copilul care nu face meditatii in particular sau care are un ritm mai lent de asimilare a notiunilor (exp: la scoala 23 din Braila am fost nevoita prin tinereturile mele sa suplinesc timp de 3 sapt fosta diriginta - de mate - si in 2 ore am predat toate relatiile metrice in triunghiul dreptunghic...profesoara s-a ingrozit si mi-a spus ca asta facea intr-o luna...eu am gandit ca le expun si apoi ii invat pe elevi ce trebuie sa foloseasca...

2. despre meditatii la clasa a IV-a: daca pana anul asta as fi zis ca-s inutile am descoperit ca de multe ori sunt necesare. un invatator poate sa nu aiba abilitati deosebite la mate si nu gaseste metode clare, riguroase si conform programei. copiii dau de greu, acasa parintii nu fac fata... de exp metoda grafica (exista o carte tare buna intitulata metoda grafica pt ciclul primar) daca nu se insista pe ea copilul nu prinde esenta, parintele trage rapid concluzia ca trebuie sa-l invete sa rezolve un sistem folosind metoda reducerii, ajunge la trecerea dintr-o parte in alta cu semn schimbat, da peste numerele intregi negative (app: tatal Ozanei se chinuia sa-i explice ce-i cu trecerea asta cu semn schimbat - i-am explicat ca nu intelege ce-i acela un nr negativ...Ozana spune insa rapid: nr pozitiv e un nr bun iar negativ un nr rau)...

3. la 97 s-a lucrat la un nivel foarte ridicat. la olimpiada de mate pe sector din cei 75 calif la municipiu 18 sunt de la 97.

Concluzia mea: lasa fata la 97, mediteaz-o daca simte nevoia (dar nu cu prof de la clasa!) - trebuie sa-ti fixezi insa obiectivul: admitere la un liceu bun si in cazul asta este suficient sa respecti programa sau olimpiada si in cazul asta lucreaza mult mult peste; ajut-o sa se integreze in noul colectiv (ierarhia e deja facuta si s-ar putea ca din prima la Braila sa se situeze undeva la mijloc aici); descopera oportunitatile ce i le ofera un oras mare...


"Invatatura din constrangere nu este facuta sa ramana, dar cea care patrunde in suflet prin dragoste si bunavointa, aceea ramane acolo pentru totdeauna" Sfantul Ioan Gura de Aur

Editat de - grati.ela on 08/05/2009 01:20:51
      De acord (0 aproba) Dezaprob (0 dezaproba) | Raspunde la subiect | Raporteaza la Moderator Mergi la inceput
LILIMAR
LILIMAR
nou venit


Membru din:01/11/2007
 Romania, CONSTANTA
68 Mesaje
0 Prieten(i)
Trimis la: - 08/05/2009 :  08:56:16 Link direct catre acest raspuns  Arata profilul Adauga semn de carte la raspuns Trimite LILIMAR un Mesaj Privat  Reply with Quote
Metoda figurativa nu se mai face deloc in clasele V-VIII.Stiu asta de la invatatoarea baiatului meu si de la nepoata mea care este clasa VI-a. Majoritatea copiilor, chiar si cei cu aptitudini deosebite la matematica o inteleg greu. Aceasta metoda dupa parerea invatatoarei noastre este o gaselnita pentru a umple materia clasei a IV-a, asa ca nu stresati copiii prea tare cu ea. Noi cel putin asa am fost sfatuiti.
      De acord (0 aproba) Dezaprob (0 dezaproba) | Raspunde la subiect | Raporteaza la Moderator Mergi la inceput
AB
AB
ABurel ABurit si el


Membru din:09/05/2003
 USA, s-olecuta Acsor intepator
2049 Mesaje
0 Prieten(i)
Trimis la: - 08/05/2009 :  09:46:55 Link direct catre acest raspuns  Arata profilul Adauga semn de carte la raspuns Trimite AB un Mesaj Privat  Reply with Quote
Citat:
citat din mesajul lui LILIMAR

Metoda figurativa nu se mai face deloc in clasele V-VIII.Stiu asta de la invatatoarea baiatului meu si de la nepoata mea care este clasa VI-a. Majoritatea copiilor, chiar si cei cu aptitudini deosebite la matematica o inteleg greu. Aceasta metoda dupa parerea invatatoarei noastre este o gaselnita pentru a umple materia clasei a IV-a, asa ca nu stresati copiii prea tare cu ea. Noi cel putin asa am fost sfatuiti.


Parerea mea de matematician este ca desi metoda figurativa este grea si se pricepe greu exact pentru ca permite vizualizarea cantitatilor implicate. Ecuatiile se fac usor. Poti sa le faci imediat de ai invatat adunari.... dar pierzi intuitia din spate. Si cand ajungi dintr-o greseala banala de calcul la un rezultat gresit nu-ti canta nici un clopotel.... rezultat intutiv gresit.
Dupa ce rezolvi un numar maricel de problemute figurative cam pentru orice problema algebrica banala ar trebui sa-ti dezvolti un interval de valori posibile. Seamana pe undeva cu capacitatea de raspunde unei inmultiri cu numere mari in cateva secunde prin aproximarea ei cu o inmultire cu numere apropiate celor initiale, dar cu zerouri in coada.
De fapt toata scoala romaneasca are o graba nebuna de a formaliza si cand te trezesti la facultate nu studenti carora le lipseste intuitia te intrebi a cui e vina.

Altfel ca sfat general... invata copilul tu sau cu un meditator artificiile la moda, da-i un lustru de cunostinte exotice la clasa a patra. Dar asigura-te ca baza e pusa solid si notiunile de baza exersate indelung. Un copil de clasa a patra e capabil sa faca si a sasea daca-i la medie. Dar scopul claselor primare nu este doar sa reuseasca sa faca ceva, ci si ca elevul sa-si formeze aceea mana de lucru rapida prin repetarea notiunilor pana nu-i mai cer efort. Si invatatul e o cursa luuunga.
      De acord (0 aproba) Dezaprob (0 dezaproba) | Raspunde la subiect | Raporteaza la Moderator Mergi la inceput
filofteia
filofteia
membru senior


Membru din:11/02/2004
 Romania, pitestiARGES
3833 Mesaje
6 Prieten(i)
Trimis la: - 08/05/2009 :  10:51:12 Link direct catre acest raspuns  Arata profilul Adauga semn de carte la raspuns Trimite filofteia un Mesaj Privat  Reply with Quote
Si mie metoda figurativa mi se pare foarte importanta in dezvoltarea unei gandiri matematice. Nu poti fi bun la matematica daca nu percepi grafic ce se intampla...de aceea cei buni la matematica sunt buni si la fizica si la chimie.
      De acord (0 aproba) Dezaprob (0 dezaproba) | Raspunde la subiect | Raporteaza la Moderator Mergi la inceput
LILIMAR
LILIMAR
nou venit


Membru din:01/11/2007
 Romania, CONSTANTA
68 Mesaje
0 Prieten(i)
Trimis la: - 08/05/2009 :  12:26:28 Link direct catre acest raspuns  Arata profilul Adauga semn de carte la raspuns Trimite LILIMAR un Mesaj Privat  Reply with Quote
AB ai perfecta dreptate. Hiba este a sistemului de invatamint si a programelor scolare. Pe de-o parte se spune ca la clasele I-IV se face aritmetica, se pun baze, iar pe de alta parte ajungem la meditatii. Eu personal m-am referit la situatia in general nu la exceptii.De exemplu la baiatul meu a inteles din prima pentru ca sta bine cu intuitia, cu logica in general, dar are de pierdut pentru ca nu are rabdare cind este vorba de calcule lungi, de exactitate,el fiind un copil f.energic si astfel degeaba intelege el ce nu au inteles alti ca trecere au cei care sunt rabdatori, muncitori chiar daca le lipseste intuitia. Pina la urma si matematica este o stiinta unde este vorba de un anume talent in a jongla cu cifrele.
      De acord (0 aproba) Dezaprob (0 dezaproba) | Raspunde la subiect | Raporteaza la Moderator Mergi la inceput
radaver
radaver
nou venit


Membru din:30/08/2006
 Romania, Bucuresti
66 Mesaje
0 Prieten(i)
Trimis la: - 08/05/2009 :  15:38:22 Link direct catre acest raspuns  Arata profilul Adauga semn de carte la raspuns Trimite radaver un Mesaj Privat  Reply with Quote
Ideea e ca Rada a prins foarte bine metoda grafica, de altfel ii si plac foarte mult problemele care pot fi astfel rezolvate. Avem si culegerea de care zice Gratiela, e foarte buna, mai ales ca pentru fiecare noua metoda exista un capitol introductiv care prezinta cateva tipuri de probleme rezolvate (de mare ajutor pentru parinti ca mine, care-au terminat clasa a patra acum ceva - mai mult - timp). Metoda in sine este excelenta pentru ei, mi-aduc aminte ca am incercat acum vreo 2 ani sa-i explic o problema de genul "daca Mihai i-ar da lui Radu x mere, atunci cei 2 ar avea un nr. egal de mere. Cate mere a avut fiecare la inceput, daca impreuna au y mere?". Am incercat sa ocolesc varianta de rezolvare cu Mihai - x = Radu + x, rezulta Mihai = Radu + x + x s.a.m.d., pentru ca nu invatasera asa ceva. Si-atunci i-am dat o explicatie lunga si obositoare, bietul copil n-a inteles nimic, m-am enervat, am tipat si-n cele din urma, am renuntat. Si-acum radem de chestia asta, ma ia peste picior si-mi zice: "Deci, Rada, daca Mihai ...". Ce vreau sa spun, c-am luat-o rau de tot pe aratura: la vremea aia n-a inteles problema, insa anul asta, prin metoda grafica, a facut-o imediat. Problema e ca sunt copii care stiu sa rezolve problemele de genul asta si altfel decat prin metoda grafica, ori asta nu li s-a predat la scoala, eu nu i-am aratat acasa cum, pentru ca sunt de parere ca trebuie lasat totusi cadrul didactic sa-si faca meseria si oricum nu vad de ce i s-ar preda in particular ceva ce nu a studiat inca la scoala, iar ea sufera ca nu stie inca ceea ce alti copii au invatat la pregatire (v-am zis, moare ca nu stie radicali!). Sau, alta situatie. Le-a dat doamna ca tema o problema care se rezolva cu sirul lui Gauss, fara sa le fi predat acest sir. Era intr-o culegere si probabil nu si-a dat seama, sunt sigura ca nu a facut-o intentionat. Copiii care merg la pregatire au facut-o, ori eu nu pot sa cred ca un copil poate sa deduca singur formula de calcul, fara sa-i fie predata in prealabil, decat daca e Gauss insusi. Cam asta e.
Pe de alta parte, cred ca, pana la urma, Gratiela are dreptate. Fara sa vreau sa jignesc pe nimeni, sunt de parere ca cele mai multe din invatatoare, chiar si cele bune si foarte bune, sunt inclinate mai mult spre romana decat spre matematica, ori daca un copil vrea si poate mai mult decat nivelul scolii, trebuie sa mearga la pregatire pentru a face performanta. Dar nu pentru a i se preda mai mult decat se face la scoala, ci pentru a lucra la un alt nivel ceea ce deja i s-a predat. Sper ca am fost coerenta.
Iar metoda grafica "rules"! Chiar daca nu se mai face din clasa a cincea, ii "onduleaza" creierul copilului, il pregateste pentru ce urmeaza. Altfel... pe creierul neted patineaza musca .
In concluzie, las copilul la scoala 97 (multumesc, Gratiela, pentru argumente pro) si ma rog la Dumnezeu sa aiba parte de-un profesor cum am avut eu in gimnaziu, domnul Sandu, care m-a facut sa iubesc matematica si sa afirm si-n ziua de azi, dupa atatia ani de scoala si atatia profesori, ca este cel mai bun profesor ever, cred ca si-o rama ar fi inteles matematica de la el, in plus m-a invatat sa fiu logica, ordonata, disciplinata si, mai mult decat orice, a scos ce-a fost mai bun din mine. Pacat ca l-am avut numai pana-n clasa a opta.
Va multumesc mult tuturor.
P.S. Eu am facut gimnaziul inainte de revolutie, pe vremea cand se intrerupea curentul electric si nu se dadea caldura, poate va amintiti. Ei bine, de 3-4 ori pe saptamana, domnul Sandu ne tinea la scoala dupa ore (seara, dupa 6)si lucram probleme "frumoase", le zicea el, pentru olimpiada. Ramanea cine dorea din elevii celor 2 clase la care preda. Si eram multi, ca pe vremea aceea eram cam 40 in clasa. Nu ramaneau toti, dar oricum stateam cate 3 in banca, pentru ca nu incapeam. Si cateodata ramaneam fara lumina, iar el scotea lampa si-o punea pe catedra, noi aveam lumanari in pahare si continuam sa lucram. Iarna era frig, stateam cu hainele pe noi. Avea un fel de-a te lauda cand gaseai o rezolvare frumoasa, ca te facea sa muncesti de 2 ori mai mult. Dar si cand ii alinia pe "ai lu' talamba" si le dadea castane... Ce mai radeam cu el... Nu va spun povesti, credeti-ma. Mi-aduc aminte ca intr-una din seri nu i-a iesit o problema si-am plecat acasa fara s-o rezolvam. M-am culcat, era tarziu, si trecuse de 10 cand a sunat cineva la usa, era domnul Sandu, cu cojocul pus peste pijamale, venise sa-mi explice problema - eu locuiam foarte aproape de el. In clasa a 8-a am facut pregatire cu el, ai mei m-au dat initial la altcineva (pe principiul sa nu faci pregatire cu profesorul de la clasa, insa nu m-am putut adapta). Preda si-acum, din cate-am inteles cheama parintii la sedinta si le explica diferite probleme, sa stie astia sa le arate copiilor acasa. Aplica mult mai des si cu mai multa usurinta castane, este din ce in ce mai rigid si mai putin tolerant, probabil e dezgustat de ce se-ntampla cu invatamantul, sau poate doar a-mbatranit...
      De acord (0 aproba) Dezaprob (0 dezaproba) | Raspunde la subiect | Raporteaza la Moderator Mergi la inceput
happiness
happiness
Mamica Mariei


Membru din:25/09/2006
 Romania,
1019 Mesaje
6 Prieten(i)
Trimis la: - 09/05/2009 :  13:09:05 Link direct catre acest raspuns  Arata profilul Adauga semn de carte la raspuns  Reply with Quote
Am si eu o curiozitate,Filofteia.De unde si pana unde sunt profesorii mai bine pregatiti la colegiu?!
In ceea ce priveste topicul ca atare,cred ca ii poti da meditatii copilului oricand doresti si crezi ca are nevoie.Totul depinde de copil si de cerinte,precum si de cum se adapteaza copilul cerintelor si exigentelor scolii.Daca voi vedea ca fetita mea scartie la ceva,o voi trimite negresit sa exerseze cu cel care se pricepe cel mai bine-profesor sau invatator.Sper totusi sa nu aiba nevoie prea repede...
      De acord (0 aproba) Dezaprob (0 dezaproba) | Raspunde la subiect | Raporteaza la Moderator Mergi la inceput
grati.ela
grati.ela
mami la puterea a doua


Membru din:05/09/2003
 Romania, bucurestiBUCURESTI
4897 Mesaje
9 Prieten(i)
Trimis la: - 09/05/2009 :  13:28:01 Link direct catre acest raspuns  Arata profilul Adauga semn de carte la raspuns Trimite grati.ela un Mesaj Privat  Reply with Quote
profesorii de liceu in general au o viziune mai ampla asupra temelor de gimnaziu dar nu au rabdare cat au cei de generala...nu se pune pb ca primii-s mai bine pregatiti (chestia asta tb raportata la ceva - exp: materia de sc. generala...). Eu predau in inv superior si am un ritm mult mai alert decat un prof de liceu (EXP:in 8 ore acopar algebra de clasa a XI-a cu tot cu fineturi numai ca am compara pere cu mere - eu vin dupa profesorul de la clasa care s-a zbatut ceva sa-i det pe elevi sa se familiarizeze cu matricele...)

revenind si extinzand un pic: sunt necesare meditatiile la limbile straine in clasele mici?


"Invatatura din constrangere nu este facuta sa ramana, dar cea care patrunde in suflet prin dragoste si bunavointa, aceea ramane acolo pentru totdeauna" Sfantul Ioan Gura de Aur
      De acord (0 aproba) Dezaprob (0 dezaproba) | Raspunde la subiect | Raporteaza la Moderator Mergi la inceput
Pagina: din 3 Subiectul precedent Subiect Subiectul urmator  
Pagina urmatoare

 Subiect nou  Raspunde la subiect
 Versiune pentru imprimanta
Mergi la:
Forumul desprecopii.com © desprecopii.com - marca inregistrata La inceputul paginii
(c)



Da un Like!


horoscopcopii
Horoscopul copiilor

... Alte horoscoape ...






DESPRECOPII.COM - NAVIGARE
Preconceptie
Planificarea unui copil
Perioada conceptiei
Infertilitate
Ovulatie
Metode de tratare a infertilitatii
Conceperea unui copil sanatos
Alegerea sexului copilului
Adoptie
Sarcina
Sarcina la inceput
Calculul datei nasterii
Odiseea Sarcinii
Teste in sarcina
Nume de copii
Momente cheie in sarcina
Factori de risc in sarcina
Alimentatia in timpul sarcinii
Frumusete, sport si sex in sarcina
Pierderea sarcinii
Album: Miss Odiseea Sarcinii
Staruri+in+Odisee
Nastere
Pregatirea pentru nastere
Nasterea: modalitati si calmare a durerii
Pregatirea pentru nastere
Starea depresiva postpartum
Recuperarea mamei dupa nastere
Nasterea povestita de mamicile DC
Bebelusul 0-12 luni
Bine ai venit acasa!
Alaptarea bebelusului
Igiena & ingrijirea nou-nascutului
Sanatatea bebelusului
Dezvoltarea in primele 12 luni
Diversificarea si hranirea bebelusului
Bebelusii gemeni
Nou-nascutul: semne de ingrijorare
Copilul 1 - 3 ani
Bolile copilului intre 1-3 ani
Educatia unui copil inca bebelus
1-3 ani, varsta crizelor de independenta
Trecerea de la scutec la olita
Grafice de crestere
Dezvoltarea intelectuala intre 1-3 ani
Alimentatia intre 1-3 ani
Copilul 3 - 6 ani
Inteligenta emotionala a copilului
Educatia copilului intre 3-6 ani
Repere de dezvoltare fizica intre 3-6 ani
Sanatatea copilului intre 3-6 ani
Sportul intre 3-6 ani
Alegerea unui animalut de casa
Alimentatia copilului intre 3-6 ani
Copilul 6 - 10 ani
Repere de dezvoltare intre 6-10 ani
Sanatatea copilului intre 6-10 ani
Copilul de 7 ani
Copilul de 8 ani
Adolescentul
Pubertatea - pe intelesul parintilor
Scoala si notele
Sanatatea adolescentului
Dezvoltarea adolescentului
Siguranta copiilor pe internet
Utilitare: Calculatorul Ovulatiei | Calculul nasterii | Nume de copii | Dosarul bolilor | Doctorii raspund | Top 50 articole | Cele mai noi articole | Actiuni umanitare | Portalul taticilor | Viata de familie | Hai sa ne jucam | Concursuri | Carte de Bucate | Portalul Comunitatii Desprecopii | Galeriile Comunitatii | Toate Forumurile DC | Subiecte active | Mica Publicitate | Copilul tau pe coperta Revistei Desprecopii.com