CIC 2 - in caz de adoptie

CIC 2 - in caz de adoptie | Autor: Alexa Ioana

Link direct la acest mesaj

in primul rand ROZI, tie iti adresez intrebarea. daca nu esti disponibila, oricine altcineva cine ma poate ajuta. deocamdata e doar o curiozitate, pentru ca inca nu's gata nici cu prima adoptie. si in plus, pana atunci cine stie de cate ori or sa mai modifice astia legile.
dar ipotetic. sunt in CIC pt bebe nr. 1. dupa ce implineste 2 ani, ma intorc la lucru. cat timp trebuie sa lucrez ca sa pot beneficia din nou de CIC daca vreau sa'l adopt pe bebe nr. 2 ? (exceptam faptul ca procedura poate dura ... o gramada) pt ca in caz de nastere era vorba de prenatal si conc. de maternitate, care se asimileaza perioadei de cotizare. dar cu incredintarea cum e ? unde intra ? sau noi trebuie sa lucram iarasi 12 luni ?
multumesc mult pt info.


alexa si mami

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Rozi spune:

Uite ca intamplator (sau nu? ) am revenit pe-aici.

Iubita, suntem si noi oameni . Deci si pt noi, perioada de CIC 1 este stagiu asimilat.

In principiu, daca prin vreo minune, il iei pe bb 2 acasa (in plasament de urgenta, in plasament simplu, in incredintare in vederea adoptiei) oricand inainte de a termina CIC 1, din ziua urmatoare poti intra in CIC 2!

Delicata este situatia cand trece ceva timp intre terminarea lui CIC 1 si plasament/~ de urgenta/incredintare in vederea adoptiei (att ca exista si alt fel de incredintari!) pt bb 2. Pe aceasta perioada trebuie sa lucrezi sau sa ai concedii medicale.

De asemenea, atentie ca momentul de referinta nu este (clar!) data nasterii copilului, ci data hotararii judecatoresti (sau a DPC-ului, pt plasam de urgenta). Si, din pacate, inclin sa cred ca este vorba despre data RAMANERII DEFINITIVE, si nu despre data pronuntarii...

Daca nu am fost clara, te rog sa revii cu intrebari.
Pupici!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Alexa Ioana spune:

iti multumesc din suflet.