perspicacitatea la copii

perspicacitatea la copii | Autor: ione

Link direct la acest mesaj

Una din fetitele mele gemene Elena, a inceput sa spuna cifrele pina la zece, arata pe degete. au 1.7 ani. si vreau sa dezvolt latura asta.
Vi s-a intimplat si voua?
Cum se procedeaza?

Ionela, Maria & Elena 26 mai 2003

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns cgaby spune:

felicitari si...la mai mare!!!
baietelul meu spune pana la 5 tot pe degete. cred ca sub forma de joaca trebuie continuat, nu trebuie fortat copilul.
sanatate!!!
gaby si stefan (13 07 2003)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alina023 spune:

Luca (1an si 10luni) a invatat cateva litere pe care le recunoaste pe cuburile lui (a, i ,o, e, m, l). Mi se pare extraordinar mai ales ca nu l-am fortat, pur si simplu ii citeam literele in timp ce el statea pe olita. Ce m-a incanta este faptul ca lui ii face mare placere sa faca asta si ii plac foarte mult cartile (pt varsta lui, evident). La capitolul innumarat...nu este prea interesat dar stie si el sa innumere pana la 5.
In rest ce pot sa spun este ca este extraordinar de receptiv si vorbeste f bine pt varsta lui si intelege foarte multe.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Cristina_C spune:

La 2 ani Robert e pasionat de litere, stie tot alfabetul - recunoaste toate literele mari dar inca nu poate sa pronunte consoanele: F,H,J,S,V. In loc de "R" spune "L", dar e clar ca face diferenta intre simboluri. I-am propus un joc: sa spunem cat mai multe cuvinte care incep cu o anume litera, in felul asta isi organizeaza si imbogateste vocabularul( de exemplu: M de la mama, masina, minge ) sau sa facem propozitiii cu cuvinte in care sa predomine o litera anume. I-am luat si litere colorate cu magnet si le lipeste pe frigider.

Cristina
http://www.desprecopii.com/chatnew/Desprecopiichat/PaginapersonalaView.asp?nickname=Cristina_C

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sobo spune:

Dragos nu vorbea aproape nimic la doi ani, in schimb stia literele si cifrele(asta tot din disperarea mamei mele, care vazand ca nu zice nimic a incercat sa-l invete macar literele ca erau mai usor de rostit, si culmea ca a prins metoda). Avea litere dinalea magnetice ( ulterior si cifre). Apoi in PowerPoin am facut un programel in care fiecare Slide continea cate o litera/cifra + alte simboluri cu inregistrarea vocii mele cand numeam semnul respectiv. Se distreaza si acum din cand in cand cu programelul. E clar, totul trebuie facut in joaca. La un moment dat a prins ideea ca unele sunt cifre si unele litere ( nu stiu cum ca nu am insistat niciodata pe asta ) si prefera cifrele. Separa multimea cifrelor si se enerva daca ii bagam si litere printre ele.
Culmea e ca si acum la 3 ani inca mai incurca uneori calul cu camila ( desi cal a vazut pe viu) sau vaca cu oaia, insa literele nu, desi sunt niste notiuni abstracte.
Nu vom putea niciodata sa intelegem mecanismul lor de invatare.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sobo spune:

De numarat insa, nici acum la 3 ani nu a priceput el cum e cu numaratul. El crede ca a numara este ca si cum ai da nume unor obiecte. Adica daca mingea rosie a fost la un moment dat doi, atunci si la urmatoarea numarare ii atribuie tot doi chiar daca o zice a patra sa zicem.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ione spune:

Cred ca aveti dreptate, nu vreau s-o fortez, dar prin joaca lor o sa le stimulez curiozitatea. Mi-ati dat de gindit si cu literele, cu astea nu am inceput inca.
Va multumesc de raspunsuri.

Ionela, Maria & Elena 26 mai 2003

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Nicoleta spune:


Salut.
Chestia cu numaratul este putin mai complexa... Daca vrei sa stii cate obiecte sunt intr-o multime, atunci nu le pune chiar in ordine, adica intr-un sir. Copilul va crede ca "ursuletul" corespunde doar pozitiei a doua dintr-un sir.
Daca vrei insa sa folosesti sirul si sa iti spuna copilul al catelea obiect este mingea (adica ce pozitie ocupa ea in sir), pune accent pe pozitia acesteia si spune-i "Acesta este primul obiect, acesta este al doilea, etc.", nu le numara.
Pentru formarea notiunii de numar se folosesc initial obiecte de acelasi tip (ex. numai mingi sau numai cuburi), ca sa le fie mai usor.
Pentru pozitionare spatiala se pot folosi obiecte diferite, pentru a nu-i bulversa pe copii (adica pisica este si a doua si a patra?!?!). Parerea mea.
Nicoleta.
PS Faptul ca stie doar sa numere pana la zece inseamna ca are o memorie foarte buna, insa nu stie ce inseamna "zece" sau "doi". Dar daca numara degetelele, este un pas inainte, te poti juca si tu cu ea spunandu-i sa iti arate cinci degetele, trei degetele, etc. Asa intelege si ea mai bine cum este cu conceptul de numar. Poti inventa multe jocuri folosind numere. Poate chiar o numaratoare sigura, sa ii arati tu ce inseamna 2 bile, 7 bile. Mult succes, insa nu va stresati prea mult copiii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ione spune:

Multumesc pentru sfaturi Nicoleta.
Chestia cu numaratoarea este interesanta.

Mergi la inceput