neplata CIC + reorganizare judiciara

neplata CIC + reorganizare judiciara | Autor: crinulet

Link direct la acest mesaj


Buna ziua!

Va scriu in speranta ca ma puteti lamuri in legatura cu urmatoarea problema cu care ma confrunt: sunt angajata la o firma din iulie 2002, iar din decembrie 2003 am intrat in Concediul de crestere a copilului pana la doi ani. Datorita faptului ca cererea mea de intrare in concediu, a fost depusa in data de 15 decembrie 2003, valoarea indemnizatiei de crestere a copilului nu intra sub incidenta legii 25 / 5 martie 2005, care stipuleaza ca aceasta indemnizatie este egala cu 85 % din salariul brut mediu pe economie. Prin urmare, conform legiilor in vigoare (21/2000, OUG 9/2003) valoarea indemnizatiei lunare trebuie sa fie reprezentata de media salariului meu brut sau net? realizat in cele 10 luni de cotizatie?

Toate "bune si frumoase" pana aici. Insa din ianuarie 2004 si pana in prezent nu am primit de la firma decat o mica parte din bani, firma intrand, dealtfel, in iulie 2003 in reorganizare judiciara.

Rugamintea mea este sa ma ajutati sa obtin un raspuns avizat la urmatoarele intrebari:

care imi sunt drepturile de salariat in aceste conditii (concediu de crestere a copilului si reorganizare judiciara)
care sunt caile legale prin care pot sa imi recuperez banii datorati (la masa credala pot depune cerere si salariatii? Daca da, care este procedura? Daca nu, ce alta solutie este?)
in conditiile reorganizarii, valoarea indemnizatiei de cine este suportata (nu cred ca nu exista nici o reglementare in acest sens, in legatura cu drepturile banesti ale salariatilor pe timp de reorganizare judiciara); cum pot intra lunar in posesia indemnizatiei, tinand cont ca mai am dreptul la un an de concediu de crestere a copilului?
conform legii 25 / 5 martie 2005, angajatorul poate sa dispuna încetarea raporturilor de munca sau de serviciu ca urmare a reorganizarii judiciare sau a falimentului angajatorului.Ce se poate face in aceasta situatie? Intru in somaj, plata indemnizatiei va fi preluata de catre CNPAS?

Va multumesc anticipat pentru informatiile pe care mi le veti furniza!
crinulet

PS Felicitari pentru acest mijloc de comunicare pentru mamici (dar si pentru tatici!

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns crinulet spune:

My mistake: data la care firma a intrat inreorganizare judiciara este iulie 2004 si nu 2003.

Sorry!
crinulet

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cool spune:

IN CAZUL REORGANIZARII DREPTURILE SUNT PRELUATE IN PLATA DE CASA DE PENSII DE CARE APARTII CU DOMICILIUL.

Indemnizatii de asigurari sociale preluate in plata de CJP

A. Conditii de acordare
In cazul in care angajatorul isi inceteaza activitatea sau a expirat termenul pentru care a fost incheiat contractul individual de munca, drepturile de asigurari sociale (indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, pentru maternitate, pentru cresterea sau ingrijirea copilului bolnav, ajutorul de deces si indemnizatia pentru carantina), care s-au nascut anterior ivirii acestor situatii, se achita din bugetul asigurarilor sociale de stat de catre casele teritoriale de pensii.

B. Documentele necesare
In vederea preluarii in plata din bugetul asigurarilor sociale de stat a drepturilor care s-au nascut anterior situatiilor sus mentionate, angajatorii sau, dupa caz, persoanele interesate depun urmatoarele acte la Casa Judeteana de Pensii :

*lista angajatilor aflati in plata de indemnizatie de asigurari sociale;
*situatia platii lunare a drepturilor pana la data depunerii documentatiei ;
*carnetele de munca ale angajatilor respectivi, in care s-a inscris temeiul legal al incetarii raportului de munca ;
*actele medicale si alte acte prevazute de lege pentru acordarea drepturilor ;
*in cazul expirarii termenului pentru care a fost incheiat contractul individual de munca se mai depune si copia de pe contractul individual de munca, cu viza Inspectoratului Teritorial de Munca ;
in cazul incetarii activitatii angajatorului se mai depune si unul din urmatoarele acte :
actul oficial care atesta inceperea procedurii de incetare a activitatii angajatorului persoana juridica (hotararea tribunalului investit cu procedura falimentului, incheierea judecatorului-sindic, hotararea adunarii generale a actionarilor, ramasa definitiva, incheierea judecatorului delegat, privind inscrierea in Registrul comertului a mentiunilor referitoare la modificarea/completarea actului constitutiv si a numirii lichidatorului );
*confirmare scrisa a expirarii valabilitatii sau a anularii autorizatiei de functionare sau autorizatiei de libera practica (pentru angajatori, persoane fizice);
*procesul- verbal de insolvabilitate incheiat de casa teritoriala de pensii in baza art.93 din Ordonanta Guvernului nr.11/1996, cu modificarile ulterioare;
*copie legalizata de pe actul de desfiintare a organizatiei cooperatiei mestesugaresti;
*confirmarea scrisa a expirarii mandatului exercitat in cadrul autoritatii elective, executive, legislative sau judecatoresti;
*orice alte acte prevazute de legislatia in materie in vigoare la data incetarii activitatii sau la data constatarii insolvabilitatii angajatorului.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns crinulet spune:

Cool, multmesc mult!

1. Dar ce se intampla daca firma respectiva are datorii o gramada la casa de pensii (au avut peste 300 de angajati)? poate sa existe posibilitatea ca sa nu fi achitat nici cotizatia mea pe cele 10 luni (si tare ma tem de acest lucru)

2. Actele pe care le-ai mentionat tu mai sus, trebuie sa le obtin de la firma (dar acum toti au bagat capul in nisip, nu vorbesc cu nimeni, mai ales cu cei catre care au datorii)

In plus, cei de la casa de pennsii i-au spus unei colege care este in aceeasi situatie (pe forum este sotul ei "criscros") ca nu poate sa isi ridice indemnizatia de la CNPAS decat daca firma este in faliment, nicidecum in reorganizare juridica?????

Chiar nu mai vad luminitza de la capatul tunelului


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cool spune:

Nu conteaza ca firma are datorii:

Art. 99 alin (2)/Lg 19/2000
"Baza de calcul a indemnizatiei de crestere copil se determina ca medie a veniturilor lunare din ultimele 10 luni anterioare datei nasterii copilului, pe baza carora s-a DATORAT sau, dupa caz, s-a ACHITAT contributia individuala de asigurari sociale in lunile respective, conform prevederilor art. 23, si/sau drepturile prevazute la alin. (9) sau (10), dupa caz, din cele 12 luni din care s-a constituit stagiul de cotizare".

Cat priveste dreptul tau la indemnizatie, trebuie rezolvata problema numai la Casa de pensii.
Eu as face o adresa la Ministerul Muncii

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns crinulet spune:

Multumesc mult pentru informatii. O sa va tin la curent cu ce mi-au spus cei de la casa de Pensii si cei de la Ministerul Muncii.

Ma mai puteti lamuri cu un lucru?

Stiti cumva daca salariatii se pot inscrie la masa credala, deoarece Legea 64 / 22 iunie 1995 (republicata) privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului nu contine nimic despre drepturile banesti ale salariatilor (cel putin asa am inteles eu).

crinulet si bb Luca


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns crinulet spune:

Buna!

Revin cu noi amanunte: la case de pensii nu am rezolvat nimic; preluarea indemnizatiei se face doar atunci cand se da hotarare judecatoreasca oficiala - faliment , nu atunci cand in intra in procesul de reorganizare juridica!!!

In fine, de la RU mi-a spus ca saptamana viitoare imi va inchide cartea de munca. In situatia asta, casa de pensii este obligata sa preia plata indemnizatiei, nu?

Am o intrebare: firma poate sa faca acea compensare CAS - indemnizatie, fara ca sa fie operate modificarile in cartea de munca, si fara ca actele (cererea de concediu de crestere a copilului + anexa 39) sa fie trimise la casa de pensii? Trebuia sa depun actele personal la Casa de Pensii, ptr ca o d-na de acolo mi-a zis ca trebuia sa depun o cerere pt plata indemnizatie, inregistrata la Registratura Casei de Pensii! E adevart acest lucru?

Multumesc pentru raspuns anticipat!
crinulet



Mergi la inceput