Leonard Cohen

Leonard Cohen | Autor: dya

Link direct la acest mesaj

Voi il stiti pe Cohen, cui ii place? E fenomenal, el nu mai prea perform acum (are 70 de ani).... dar sunt fericita ca am ocazia sa-l vad anul viitor ...vine intr-un tur(intalnire cu fani) "Next we take Manhattan". Are o voce f deosebita (putin ragusita) si e un super, se spune ca unul dintre cei mai mari ever songwritters - versurile sunt extraordinare; si orchestratia e tare buna. E evreu la origine, s-a nascut in Grecia , a facut scoala in New Yok la Columbia University, a trait f mult in Canada si acum e in Los Angeles astea fiind principalele halte ...o viata - un pelerinaj continuu ...

"What is a saint? A saint is someone who has achieved a remote human possibility. It is impossible to say what that possibility is. I think it has something to do with the energy of love. His house is dangerous and finite, but he is at home in the world. He can love the shape of human beings, the fine and twisted shapes of the heart. It is good to have among us such men, such balancing monsters of love. "
- L. Cohen, Beautiful Losers (1966)

"Dance me to the end of love"

Dance me to your beauty with a burning violin
Dance me through the panic 'til I'm gathered safely in
Lift me like an olive branch and be my homeward dove
Dance me to the end of love
Oh let me see your beauty when the witnesses are gone
Let me feel you moving like they do in Babylon
Show me slowly what I only know the limits of

Dance me to the wedding now, dance me on and on
Dance me very tenderly and dance me very long
We're both of us beneath our love, we're both of us above

Dance me to the children who are asking to be born
Dance me through the curtains that our kisses have outworn
Raise a tent of shelter now, though every thread is torn

Dance me to your beauty with a burning violin
Dance me through the panic till I'm gathered safely in
Touch me with your naked hand or touch me with your glove
Leonard Cohen

Va scriu si una mai "dura", daca tot e ziua Americii astazi.

"Democracy"

It's coming through a hole in the air,
from those nights in Tiananmen Square.
It's coming from the feel
that this ain't exactly real,
or it's real, but it ain't exactly there.
From the wars against disorder,
from the sirens night and day,
from the fires of the homeless,
from the ashes of the gay:
Democracy is coming to the U.S.A.
It's coming through a crack in the wall;
on a visionary flood of alcohol;
from the staggering account
of the Sermon on the Mount
which I don't pretend to understand at all.
It's coming from the silence
on the dock of the bay,
from the brave, the bold, the battered
heart of Chevrolet:

It's coming from the sorrow in the street,
the holy places where the races meet;
from the homicidal bitchin'
that goes down in every kitchen
to determine who will serve and who will eat.
From the wells of disappointment
where the women kneel to pray
for the grace of God in the desert here
and the desert far away:

Sail on, sail on
O mighty Ship of State!
To the Shores of Need
Past the Reefs of Greed
Through the Squalls of Hate
Sail on, sail on, sail on, sail on.

It's coming to America first,
the cradle of the best and of the worst.
It's here they got the range
and the machinery for change
and it's here they got the spiritual thirst.
It's here the family's broken
and it's here the lonely say
that the heart has got to open
in a fundamental way:

It's coming from the women and the men.
O baby, we'll be making love again.
We'll be going down so deep
the river's going to weep,
and the mountain's going to shout Amen!
It's coming like the tidal flood
beneath the lunar sway,
imperial, mysterious,
in amorous array:

Sail on, sail on ...

I'm sentimental, if you know what I mean
I love the country but I can't stand the scene.
And I'm neither left or right
I'm just staying home tonight,
getting lost in that hopeless little screen.
But I'm stubborn as those garbage bags
that Time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up
this little wild bouquet:
Leonard Cohen

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns liviu`s spune:

Mie imi place albumul The future.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns karula spune:

Tocmai i-au aparut ultimele doua carti de proza, traduse in romaneste.
Mie imi place Cohen "fara cor", deci mai putin Future, mai mult Songs for Love and Hate.

Blue Rain Coat e mortala!
karula

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andapanda spune:

Il ador. Vroiam si eu sa spun ca am descoperit cu multa incintare ca au tradus proza in romaneste!!- Karula!! :-)
Eu as asculta non-stop "I'm your man"...asta da melodie sa o auzi cu dedicatie.....:-))
panda

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns arian spune:

"Dance Me to the End of Love" este de departe preferatul meu. Imi plac mai toate cantecele lui LC, dar in cel mentionat mi se pare ca transpare cel mai pregnant tristetea... "originara" a glasului cantaretului. Nu stiu, ori de cate ori il ascult, imi merge drept in suflet. Probabil si cuvintele au rolul lor in fenomenul acesta...

Eu auzisem ca LC este tigan canadian, dar evident DYA pare a avea mult mai multe cunostinte referitoare la originea si trecutul lui decat mine, care am tras cu urechea la "Radio Sant"... Indiferent de origini, Cohen este fenomenal prin mai toate melodiile sale, pot spune ca imi place la nebunie.

"Marea taina a existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti!..." - Dostoievski

Mergi la inceput

quote:
Originally posted by arian

"Dance Me to the End of Love" este de departe preferatul meu. Imi plac mai toate cantecele lui LC, dar in cel mentionat mi se pare ca transpare cel mai pregnant tristetea... "originara" a glasului cantaretului. Nu stiu, ori de cate ori il ascult, imi merge drept in suflet. Probabil si cuvintele au rolul lor in fenomenul acesta...

Eu auzisem ca LC este tigan canadian, dar evident DYA pare a avea mult mai multe cunostinte referitoare la originea si trecutul lui decat mine, care am tras cu urechea la "Radio Sant"... Indiferent de origini, Cohen este fenomenal prin mai toate melodiile sale, pot spune ca imi place la nebunie.

"Marea taina a existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti!..." - Dostoievski

Daca nu e evreu, e tigan; daca nu e nici evreu, nici tigan, e homosexual. DAR PE CINE INTERESEAZA?

Cat despre Dance Me... m-am abtinut sa zic ceva, ca e prea subiectiva parerea. La opt dimineata, dupa petrecerea de nunta, eu si sotul meu am dansat pe aceasta melodie pana la epuizare... Si-am simtit si tristetea de care vorbeai, dar si gandul cel dintai: MERITA!
karula

Mergi la inceput

quote:
Originally posted by karula

Daca nu e evreu, e tigan; daca nu e nici evreu, nici tigan, e homosexual. DAR PE CINE INTERESEAZA?

Din cele scrise in mesajul de inceput al lui DYA reiese clar ca cel putin ea este interesata in originile si evolutia lui LC. Atitudine explicabila in ceea ce priveste un fan al unui cantaret, dat fiind faptul ca atat locul nasterii, cat si mediul in care traieste acesta din urma, isi pun amprenta pe creatiile lui. Fapt pt care, intr-o oarecare masura, si pe mine ma intereseaza aceste lucruri.

quote:

Cat despre Dance Me... m-am abtinut sa zic ceva, ca e prea subiectiva parerea. La opt dimineata, dupa petrecerea de nunta, eu si sotul meu am dansat pe aceasta melodie pana la epuizare... Si-am simtit si tristetea de care vorbeai, dar si gandul cel dintai: MERITA!

Probabil ca nu ar fi trebuit sa te abtii in ceea ce aveai de spus, subiectivismul este inerent in exprimarea opiniilor referitoare la muzica (si nu numai). Asa, sincer sa fiu, nu reusesc sa dau de adancurile "gandului cel dintai".

Mergi la inceput

Sunteti ingrozitori!
De dimineata de cand am vazut subiectul asta, nu ascult altceva (spre disperarea vecinilor pensionari) decat Cohen. Am cinci albume, cinci albume ascult. Mi-ati facut pofta si dor.
Pai mai arian (Arian?), ce sa intelegi, decat ca tristetea aia de care vorbeai (tot subiectiv!), e reala, dar eu o transpuneam in momentul cu pricina, cand tristetea aia chiar merita traita! chiar si prin casnicie - de la care maine, cu bucurie, implinesc un an. Na ca am zis-o!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lilach spune:

Leonard Cohen este sigur evreu.

Cine poarta acest nume are anumite privilegii dar si interdictii cel putin aici.
Ei sint ultima semintie a lui Aharon.
Deobicei au o functie foarte importanta in sinagoga.

Le este interzis sa intre in cimitir.
In caz ca divorteaza nu au voie sa se recasatoreasca.

Imi place foarte mult cum cinta Leonard Cohen, vocea lui are un timbru care te infioara.

"Un sfirsit e un inceput..."

ella& laura,andrei,andra

Mergi la inceput

quote:
Originally posted by karula

Pai mai arian (Arian?), ce sa intelegi, decat ca tristetea aia de care vorbeai (tot subiectiv!), e reala, dar eu o transpuneam in momentul cu pricina, cand tristetea aia chiar merita traita! chiar si prin casnicie - de la care maine, cu bucurie, implinesc un an. Na ca am zis-o!

Cu toate ca imi pari in mod inexplicabil agresiva in pasajele adresate mie, nu pot replica deocamdata decat ca iti doresc sincer casa de piatra in continuare si multi ani alaturi de cel pe care l-ai ales drept sot. Si cu care ai dansat pana la epuizare pe muzica lui Cohen (asta ca sa fiu totusi in topic - lol)!

Mergi la inceput

Doamne fereste! Agresivitatea e ultima stare care ma caracterizeaza, in general, si in special zilele astea! De unde ai scos-o? Mi-a placut la nebunie ca ai amintit de "Dancing me...", crede-ma, zau.

Iti multu cu drag pentru urari, dar sincer n-as vrea sa ramai cu resentimente, ca nu-si au rostul! Ia pune si tu ceva Cohen ce ai prin casa si sa vezi ce discutie haioasa incingem!

OK?

Cu simpatie,
karula

Mergi la inceput