N-AM CURAJ SA CONDUC (7)

Raspunsuri - Pagina 15

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns romana spune:

Iepumic

Eu fac scoala pe Logan.
Noi nu avem inca masina.

Iti multumesc mult pentru explicatii. EU am fost atenta la explicatiile instructorului, dar cind m-a pus la volan si am vazut ca merge masina m-a cam deranjat faptul ca mai vin si alte masini pe acolo ( eram pe Matei Coravu) si ca sint si treceri de pietoni. In plus eu ma asteptam sa zica accelereaza cind trebuia sa apas pe acceleratie si nici acum nu sint sigura daza a zis accelereaza sau tureaza.
Am avut senzatia ca trebuie sa fiu atenta la prea multe lucruri in acelasi timp.
As prefera ca primele ore sa fie undeva intr-un loc pustiu.


Intrebare: Cind apesi pe acceleratie nu e voie sa apesi si pe ambreaj?
Cind apesi pe frina in ce viteza trebuie sa fi? Adica poti sa fi in a treia si sa apesi frina? Dar pe ambreaj trebuie apasat cind apesi frina?

Sa nu rideti prea mult de intrebarile mele, dar asta e cind esti afon total. Trebuie sa stiu cit mai multe.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marci spune:

Cele trei pedale: ambreiaj, frana, acceleratie, au dat batai de cap tuturor la inceput, dar cu timpul se invata.
Sa-ti raspund la intrebare: ambreiajul se apasa doar cand schimbi vitezele si, pt inceput, cand calci frana. E riscant ca incepator sa calci frana fara ambreiaj pt ca daca ajungi intr-o viteza mica ti se opreste motorul.
La plecarea de pe loc ambreiajul se elibereaza usor, pe masura ce apesi acceleratia eliberezi si ambreiajul. Daca ridici prea repede piciorul de pe ambreiaj risti sa ti se opreasca motorul.
Nu trebuie sa-ti faci probleme cu chestiile astea, se invata pe masura ce exersezi.Cu timpul ai sa simti masina si nu tb sa te mai gandesti cum faci, le faci pur si simplu.
Ceea ce este important, ca incepator, sa ai mare grija cand iesi de pe o straduta cu cedeaza. Nu te aventura sa tai calea celor care circula pe drumul cu prioritate pana nu te asiguri ca poti tasni, fara riscul de a ti se opri motorul.
Eu cand eram incepatoare ceream voie sa ies si f rar am fost refuzata.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns speed spune:

quote:
Originally posted by Siminaf

quote:
Originally posted by speed

mi-am tot muscat degetele daca sa zic sau nu , si am ani buni de condus (nu zic citi ) da azi am facut ce n-am facut nici ca incepatoare: mi se parea mie ca mi se tot hurduca si ineaca motorul,deja ma vedeam la service,pina m-am trezit (cind am ajuns acasa) ca am mers cu frina de mina trasa!!!



Dura de tot!!! Sper ca nu s-a stricat ceva.




sper si eu ca nu... azi a mers binisor...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iepumic spune:


Romana, hai sa sintetizam nitel pt.tine:

I. Ambreiajul il calci cand:
1) schimbi vitezele
2) franezi, in special cand esti in viteza I sau II sau marsarier (ca sa nu iti moara motorul).

II. Frana o calci cand:
ORICAND ESTE NEVOIE,INDIFERENT DE TREAPTA DE VITEZA IN CARE ESTI !!!!!!!!!!!!!!!!
(imi permit o gluma: doar nu vrei sa faci accident ca tu nu apesi frana fiindca nu esti in viteza a III -a!).

Insa am si eu o curiozitate: inspectorul ala al tau ce pazeste? Ca din ce povestesti tu....iarta-ma dar e cam varza dumnealui....pai el nu iti zice "ambreiaj-frana-baga a 2-a...accelereaza...ambreiaj...baga a -3 a...frana..."..????????? Asta e treaba lui acum ca esti la inceput......mie imi mai zicea cand era nevoie si la sfarsitul scolii!!!!! Asta ce face, te lasa sa vada daca te prinzi singura?? Mi se pare cam aiurea, sincer.
Hai...ambitie...ca poti!

Eu in ultima vreme nu pot sa ma laud decat cu 2 parcari laterale (pe parti opuse) reusite excelent....dar nu contez pe asta....
Si ca sa va distrati putin...saptamana trecuta am facut o schema.....daca ma vedea cineva de sus cred ca murea de ras...noroc ca nu m-a vazut nimeni...eram intr-un cotlon si faceam tot felul de manevre de Cascadorii Rasului...ca trebuia sa dau cu spatele sa ies de unde ma bagasem si eu am probleme la mersul in spate.....sunt de-a dreptul hilara...mi-a fost mie rusine cu mine de ce prostii am facut atunci..din fericire am iesit din incurcatura si n-am atins nici o masina din jur.


Iepumic
Noi pozici cu Iepi-Mici
Ajutati-l pe Alex!!!

All's Well That Ends Well.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns romana spune:

Marci si iepumic EU am facut doar o sedinta de 90 de minute pina acum. La inceput mi-a explicat despre masina , despre ce carti sa citesc, ce acte am nevoie pt. examen ( macar ca de acte ma pot informa de pe net). Mi-a zis de turometru de ambreaj, de schimbatorul de viteze. El mi-a povestit tot felul si cam cu multe cuvinte ( dupa parerea mea). Dar sint si eu cam in afara cu tot ce presupune o masina deoarece parintii mei nu au avut, are acum doar fratele meu, dar el e la Cluj, eu in Bucuresti, el are masina cu cutie automata de viteze, iar noi o sa ne luam , cred, un logan.

AM la fel de multe nelinisti si nelamuriri acum , la inceput, ca si atunci cind am ramas prima oara insarcinata. Ca la a treia sarcina nu ma mai impresiona nimic, nici ecograful, ba chiar m-am dus eu sa nasc dupa ce depasisem cu 4 zile termenul de nastere.
Acum , ca sa fiu eu linistita si sa simt ca am totusi ceva sub control, va bat pe voi la cap sa-mi explicati ce si cum. Miine am a doua intilnire cu instructorul si sper sa invat mai mult . Va mai povestesc miine.

Oricum daca mai e vreo fata care face scoala de soferi si are tot atita nesiguranta ca si mine, poate ca-i vor fi de ajuotr intrebarile si problemele pe care mi le pun.

Ideea e ca nu am voie sa nu iau carnetul, cu alte cuvinte e musai sa invat sa conduc bine si cu multa atentie, ca doar am trei copii mici de care trebuie sa ma grija. Si cum v-am mai spus sotul nu are carnet dar va trebui sa-l ia si el. M-a bagat pe mine la inaintare din motive pe care nici nu vreau sa le aflu. Poate pentru ca eu acum asa putea sa-mi fac timp deoarece doar in septembrie incep serviciul, cind implineste micuta 2 ani.

Oricum va multumesc pentru explicatii

Daca o sa mai pun intrebari ciudate sper ca o sami mai raspundeti.

Parca as fi o scolarita de clasa a 4-a.

Romana si cei trei pitici.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns romana spune:

Ralucutza77 Parerea mea e ca ar fi bine sa iei citeva ore de condus. Oricum tu ai noroc ca aveti masina si ai pe ce exersa.

Mie mie ciuda ca nu am pe ce sa-mi fac mina , sa incerc manevre. Eu depind doar de instructor, cind planifica orele. Dar ar trebui sa nu mai fiu asa de nerabdatoare, ca doar de aia iau ore ca sa invat ( mai repede sau mai incet).

Acum am inteles cum e cu ambreajul si cu celelalte pedale. Mai ramine sa vad daca reusesc sa ma coordonez cit mai repede, sa pot sa le fac din instinct, ca sa nu ma mai stresez din cauza lor.

In privinta volanului... cit de mult il invirtim, cind il aducem in pozitia initiala... asta iar e chestie de exercitiu, din cite imi dau seama.

Ei si dupa ce invat toate astea... ma apuc sa ma minunez de trafic, de vitezele cu care se circula.

Pai daca e 50 km/h viteza maxima in oras de ce gonesc astia ca nebunii? Toti gonesc.

A... mai am o problema . Cu aprecierea distantelor. Eu daca ma uit in fata nu stiu cit e 50 m, 100 m. Voi ati stiut?


Gata va pup ca ma duc sa-i fac mincare sotului ca e la cura de slabire si trebuie sa-i gatesc mincare speciala.

Romana si cei trei pitici.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marci spune:

Nici sotul meu nu are permis si nici nu o sa aiba, chiar daca neaga. In tinerete a avut un accident urat de tot (nu conducea el, un amic baut bine) si cred ca ii este teama.
Am observat asta cand este cu mine in masina, ca tresare cand imi sare un pieton in fata sau cand imi taie vreun grabit calea. Desi i-am explicat ca eu vad pietonul inainte, sunt cu ochii pe trotuar si-l urmaresc, deci nu ma ia prin suprindere. Acolo unde nu am vizibilitate la trecerea de pietoni, din cauza unei masini parcate aiurea, reduc viteza inainte de trecere, sa nu tasneasca vreunul in fata masinii, ca doar e dreptul lui.
Nu-ti face probleme ca pui intrebari aiurea, intrebarile astea cred ca le-am pus toate pe la inceputuri.
Pentru mine era o nebuloasa toatala cu ambreiajul si cu turometru. Acum nu ma mai uit in bord la turometru, simt dupa zgomot cand tb sa schimb.
De calcat ambreiajul la franare nu-l calc decat cand sunt in viteza a doua, numai daca vreau sa opresc, altfel calc direct frana daca tb doar sa reduc.
O alta chestie pe care o mai fac eu, dar nu m-am documentat daca e bine pt masina sau nu, e sa merg in viteza a doua fara sa calc nimic. Mi se pare f comod sa conduc asa in aglomeratie, cand te misti cu viteza melcului.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ralucutza77 spune:

quote:
Originally posted by romana

Ralucutza77 Parerea mea e ca ar fi bine sa iei citeva ore de condus. Oricum tu ai noroc ca aveti masina si ai pe ce exersa.

Mda, stiu si eu ca ar fi mai bine sa iau cateva ore. Dar tot ezit (sau imi caut scuze...), ca stau foarte prost cu timpul liber. In weekend poate ar mai fi ceva timp, dar tot apar diverse chestii de facut. Iar sotul meu imi tot spune ca nu are sens sa iau ore, ca ma poate ajuta el. Ma rog, probabil nici nu imi doresc suficient de mult sa conduc. Adica stiu ca nu ar strica, dar daca ar fi dupa mine, m-as lipsi de bataia asta de cap.A, fetelor, am doua mari probleme: mersul cu spatele (idioata manevra, parca nu are nici o logica, e totul pe dos....) si oglinzile retrovizoare. Ma uit si eu in oglinzi asa, de forma, ca nu ma ajuta cu nimic. Habar nu am sa apreciez distanta pana la masina din spatele meu. Care-i treaba cu oglinzile, aveti vreun pont?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marci spune:

La inceput te vei stresa, in 30 de ore de condus nu ti se formeaza deprinderile.
Nu te stresa nici cu distantele, tb sa stii sa apreciezi daca ai timp, daca poti schimba banda si asta nu cred ca tine de aprecierea distantei in cifre. In mers, aprecierea distantelor se face in functie de viteza de deplasare.
Termina tu scoala, nu-ti mai face probleme de pe acum cu ce o sa urmeze.
Ideal ar fi dupa ce-ti iei permisul sa urci imediat la volan. Ca totul se invata in trafic.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andre_ea spune:

quote:
Originally posted by ralucutza77
A, fetelor, am doua mari probleme: mersul cu spatele (idioata manevra, parca nu are nici o logica, e totul pe dos....) si oglinzile retrovizoare. Ma uit si eu in oglinzi asa, de forma, ca nu ma ajuta cu nimic. Habar nu am sa apreciez distanta pana la masina din spatele meu. Care-i treaba cu oglinzile, aveti vreun pont?



Mersul cu spatele are logica. Gandeste-te in ce parte vrei sa duci masina si tot in acea parte indrepti volanul. Ex: vrei sa o iei in dreapta, dai de volan in dreapta. Simplu!
Cu oglinzile nu prea stiu cum sa te ajut. Vei invata in timp. Eu chiar acum o saptamana m-am bagat in fata unuia cam din scurt. Mie mi s-a parut ca am timp. Dar in general ma descurc. Am observat ca in oglinda interioara se observa mai bine distanta decat in cele laterale, dar masina trebuie sa fie mai departe ca sa o vezi in cea interioara.

Nu stiu daca e neaparata nevoie de ore de condus. Invata jocul de picioare ambreiaj-frana in poligon si dupa aceea iesi in trafic ca acolo inveti sa conduci. Pe mine m-a invatat sotul (cand eram in timpul scolii). Am tinut-o intr-o zi in "porneste-opreste" pana am invatat figura si pe urma nu prea am mai avut probleme.

Succes!





Andreea, mami de Tudor- 10.08.2005
Delu Prichindelu'

Mergi la inceput