teme la gradinita, cum le fac?

Raspunsuri - Pagina 4

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Am banuit eu... ca de-acolo s-au inspirat.
In grupa pregatitoare si Adi a avut teme de astea de lipit litere, iar in toamna i-a pus sa aduca frunze.
Dar la scoala in clasa I, fac deja colaje de funze, cu denumiri ...
Oricum fetele sunt mult mai constiincioase decat baietii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dara spune:

Am vizionat si eu proiectele facute de ceilalti copii - erau afisate afara... Am ramas uimita: nu stiam ca e concurs pentru parinti-care face cel mai grozav proiect...

In general erau pagini A4 listate cu un contur de animal, mai era lipita pe-acolo o imagine cu animalul respectiv... Erau insa vreo 2-3 pe pagini A3, cu multe imagini lipite, cu texte decupate, cu fraze scrise de mana... In fine, le-o fi prinzand bine educatoarelor ca au primit material didactic (desi nu cred ca duceau ele lipsa).

Eu am crezut ca ideea era sa antrenam copiii sa coloreze si sa afle cate ceva despre animalul pe care si l-au ales, sa faca ceva potrivit cu varsta lor si grupa mijlocie...

Am vazut pe hol si proiectele celor de la grupa mare- nu mi-a venit sa cred...

Trebe sa ma pun cu burta pe carte asadar, ca ma asteapta vremuri grele...



Dara si Darisor

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

quote:
Originally posted by Adria_

In curand si la cresa vor fi teme, nu? Ba mai bine inca nenascuti sa le recitam tabla inmultirii, poate o vor invata....

Si bucuria de a se juca, de a fi rupt de lumea asta si a-si trai fanteziile, de a fi fascinati de tot ce-i inconjoara, de a alerga, de a se sui in copaci....de a nu fi dominati, ingraditi de societate. Macar primii ani regulile societatii sa-i ocoleasca un pic...



Adria nu stiu de ce este asociata pierderea copilariei cu scrisul, cititul,matematica etc..ei oricum o fac in joaca, daca sunt de mititei familiarizati cu cartile,cititul, daca li se starneste de bebelusi chiar placerea invatatului. daca tu ii arati carti colorate frumos, imagini, forme, de bebe, pe un ton placut, o atmosfera de joaca sunt mai mult ca sigura ca-i va intra in sange. daca il iei la 6 ani cu Hai mama fa-i tema s-ar putea sa nu-i placa. eu am un exemplu, nepotelul meu, de fapt al sotului, care citea cursiv la 5 ani, un vocabular excelent si ghici ce? nu se plictiseste deloc la scoala, ii place, in primara isi facea temele in 30 minute, apoi mai citea,lucra in particular la un nivel superior inca vreo ora si apoi afara la julit genunchii. acum are 12 ani si chiar azi am fost in vizita si am discutat de la egal la egal despre incalzirea globala.si nu e un ochelarist tocilar, in rest e un copil sociabil, frumusel, absolut normal. dar s-a lucrat, in joaca, intens cu el de cand era bebe. exact asa procedez si eu cu bebelina mea.

ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

quote:
Originally posted by bebe03

fetita mea face 6 ani in martie,e la grupa mare, urmeaza grupa pregatitoare, merge la anu la scoala, nu le da teme la gradinita dar am inceput noi din propie initiativa sa lucram cu ea acasa, ca venea de la gradi plingind ca a luat numai bine, nu f. bine ca x sau y sau ca nu se mai duce ca ea nu stie una , alta, asa ca seara avem teme, si e jale...cu mate stam mai bine, recunoaste cifrele, face adunari si scaderi si cu trei operatii adica 3+2+1, pina la zece dar cu literele e greu...avem indicatii sa invatam sa le scriem doar de tipar, nu reusim sa o invatam sa le citeasca dupa ce formam cuvinte, adica citeste pe litere M E R E, dar nu-si da seama de cuvint...la litera M,spunea frecvent I ca asa auzea ea...
nicol



in legatura cu cititul, am primit si eu de la fete sfaturi, pe la sectiunea scoli, crese.gradinite.

eu ajunsesem la acelasi stadiu, M E R E dar fara legatura clara cu cuvantul mere. am pe undeva prin filmulete o faza din asta. am primit urmatoarele sfaturi

- pt a-si da seama ca unui obiect ii corespunde un cuvant format dintr-o insiruire de litere, desenezi ceva si scri cuvantul sub. exista si o carticica, elemente grafice pt grupa pregatitoare cu asemenea exemple.imagini cu cuvantul scris dedesubt. acu nu stiu daca a mea le-a memorat fotografic sau chiar citeste, insa cu faza asta recunoaste lejer vreo 100 cuvinte simplute ,fara imagine. probabil ca e doar memorie fotografica(sau nu) ,pt ca si la calculator se descurca,de la aprins la pus jocuri diverse,jucat,inchis jocul, apoi shut down , desi e clar ca nu citeste ea comenzi gen PLAY in engleza.

-inainte de faza asta, o inveti sa desparta in silabe, sa spuna cuvinte care incep cu o anume litera, sa jucati fazan. apoi poate citi silabe, cuvinte simple. eu ma stric de ras cand o pun sa desparta cuvinte monosilabice , de exemplu PAT. spune PA-TU . o intreb de ce si spune ca nu se deslipeste mami cuvantu asta!

Na ca ma laudai destul

acu referitor la teme, as fi de acord cu conditia sa nu fie obligatorii, pt ca ,la fel ca la scoala, obligativitatea omoara keful.

pt cei care nu vor, as chimba cumva ideea de teme, in sensul ca as incerca sa fac din tema o recompensa in sine,nu o corvoada, o obligatie, adica ceva rar si placut, gen ai spalat paharul acum te lasa mami sa scri pe caietul cu ursuleti trei randuri de a. numai copiii cuminti si isteti au privilegiul sa scrie pe caiet, ev i-as lua caiete parfumate, cu eroii preferati din desene, as incropi povesti plecand de la litere ,cifre, cifra 2 seamana cu un melc, etc..

exista un site cu litere si cifre, sub fiecare litera se ascunde un joc, fi-mea ii terminata dupa el.

www.poissonrouge.com


ALEXIA,02.mai.2004
http://s127.photobucket.com/albums/p127/alexis1980_photo/

Mergi la inceput